Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα (1900-1960) Ενότητα 10 Eugène Ionesco (1909-1994) Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Στόχοι της ενότητας Μια πρώτη επαφή με τον Eugène Ionesco, τη ζωή, το έργο και τις αναζητήσεις του Χαρακτηριστικά έργα του Ionesco
Περιεχόμενα της ενότητας Βιογραφικές αναφορές Οι πρώτες λογοτεχνικές αναζητήσεις Η γέννηση του θεατρικού συγγραφέα Θεατρικά έργα που εξετάζονται
Eugène Ionesco (1909-1994) H ζωή του Iονέσκο βρίσκεται μέσα στο έργο του, στα βιβλία του, αποτελεί την πρώτη τους ύλη. Γι' αυτό μου φάνηκε μάταιο ν' αναζητήσω τη ζωή του έξω από το έργο του· σεβάστηκα έτσι την προσπάθεια ενός ανθρώπου να γίνει συγγραφέας, να πραγματοποιήσει εκείνο το "αλχημιστικό άλμα" που επιτρέπει σε κάποιους να μεταμορφώνουν τη ζωή σε λογοτεχνία. G. Plazy, Eugène Ionesco, Paris: Julliard 1994, 10. Εικόνα 1: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/89/Eugene_Ionesco_01.jpg/220px-Eugene_Ionesco_01.jpg
Βιογραφικές αναφορές Οι πρώτες λογοτεχνικές αναζητήσεις Η γέννηση του θεατρικού συγγραφέα H γλώσσα ως αυθαίρετη μεσολάβηση μεταξύ της πρόσληψης του κόσμου και της απόδοσής του Το δραματικό πρόσωπο ως μορφή που δημιουργείται επί σκηνής με μοναδική πιστοποίηση της ύπαρξής του τη γλώσσα O χώρος και ο χρόνος ως προϊόντα της υποκειμενικής αντίληψης των δραματικών προσώπων για τον κόσμο και τα πράγματα
Tο ονειρικό στοιχείο και η σκηνική του πραγμάτωση Βιογραφικές αναφορές Οι πρώτες λογοτεχνικές αναζητήσεις Η γέννηση του θεατρικού συγγραφέα H εξέλιξη της πλοκής ως κορυφούμενος ρυθμός που σταδιακά οδηγεί τον επί σκηνής κόσμο σε ολοκληρωτική αποδιοργάνωση (εξωφρενικός πολλαπλασιασμός αντικειμένων ή λέξεων). H έννοια του παιχνιδιού ως βασικού μηχανισμού που κατευθύνει τα δρώμενα. Tο ονειρικό στοιχείο και η σκηνική του πραγμάτωση
H φαντασία ως βασικό εργαλείο για τη δημιουργία του «νέου ρεαλισμού» Βιογραφικές αναφορές Οι πρώτες λογοτεχνικές αναζητήσεις Η γέννηση του θεατρικού συγγραφέα H φαντασία ως βασικό εργαλείο για τη δημιουργία του «νέου ρεαλισμού» Tο κωμικοτραγικό στοιχείο ως όχημα που αναδεικνύει τη «γελοία» διάσταση της υπαρξιακής αγωνίας Η εμφάνιση του πρωταγωνιστή και η «στράτευση» του συγγραφέα
Θεατρικά έργα Η φαλακρή τραγουδίστρια (1950) Το μάθημα (1951) Θεατρικά έργα που εξετάζονται Η φαλακρή τραγουδίστρια (1950) Το μάθημα (1951)
Τέλος Ενότητας
Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.
Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (1/2) Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Σχήματα/Διαγράμματα/Φωτογραφίες Εικόνα 1:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/89/Eugene_Ionesco_01.jpg/220px-Eugene_Ionesco_01.jpg