ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συμμετρίες και νόμοι διατήρησης.
Advertisements

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Παιχνίδι γνώσεων γεωμετρία στη.
Κανονικά πολύγωνα Τουρναβίτης Στέργιος.
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
Ο Μαγικός κόσμος των Fractals Κατασκευάζοντας Fractals με Συστήματα Επαναλαμβανόμενων Συναρτήσεων.
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ.
Η ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΛΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ (ΒΑΣΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ) ΤΟΥ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΙΡΕΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ.
Μαθηματικα και χορος.
Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών
Παραλληλόγραμμα τεστ 1 τεστ 2 ασκήσεις Φάνης Παπαδάκης
Κεφάλαιο 11.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ από την Κλ.Μπ..
Συστήματα Συντεταγμένων
ΒΡΕΣ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ Συμπλήρωσε τις σχέσεις ώστε να ισχύει η ισότητα: x ….. + ….. =
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ
Ισοδύναμα κλάσματα Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
Διακριτά Μαθηματικά Ι Γιώργος Γεωργιάδης (σύμφωνα με τις παραδόσεις του Λευτέρη Κυρούση) Σημειώσεις του μαθήματος Διάλεξη 6η.
«Πλακόστρωση» Μαρίνα Πάλλα.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑ:ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΕΜΑ:ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ Α2 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΣΥΝΟΛΑ.
Λογικές πύλες Λογικές συναρτήσεις
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
Εργασία για το τρίγωνο του Πασκάλ
ΟΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Κοζαλάκης Ευστάθιος ΠΕ03
ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ Καπνόπουλος Κωνσταντίνος Καπνοπούλου Ελένη Καραΐσκος Κωνσταντίνος Κευσενίδου Παρασκευή.
Η ευκλειδeια και οι μη ευκλειδειεσ γεωμετριεσ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Πατσαλίδου Κυριακή
Χρυσός αριθμός Φ Εργασία στο πρότζεκτ των μαθητριών: Τρόφιν Στεφανία Λυρίτη Μίρκα Ντόκα Ιφιγένεια Μερμβελιωτάκη Ξένια.
Όλγα Μακρή Γιώργος Μοσχόπουλος Αριόλα Τσαρτσάνη Βέρα Βυθούλκα
Μαθηματικά και καθημερινότητα
Μετασχηματισμός Fourier
Ο χάρτης του χαμένου θησαυρού…
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών (ή, διαφορετικά, αντίληψη του χώρου)
ΕΥΚΛΕΙΔΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ο ΒΑΣΙΚΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ( )
Το τρίγωνο του Πασκάλ Παρατηρήστε πως αναπτύσσετε το μοτίβο. Συμπληρώστε τις κενές γραμμές.
1. ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΚΗ ΔΟΜΗ Περιοδική ταξινόμηση ατόμων Βασικά είδη πλεγμάτων
Παράδειγμα από Α΄Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο.
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ ΣΤΗΝ ΦΥΣΗ.
Ο μαγικός αριθμός π.
Ειδική θεωρία της σχετικότητας
Μετασχηματισμοί 3Δ.
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
Αλγεβρικές Δομές Ομάδες-Υποομάδες-Δακτύλιοι-Σώματα Σχέσεις
Βρίσκω το εμβαδό τριγώνου
Ζώα και μαθηματικά.
Ξέρουν οι μέλισσες μαθηματικά ; Για ποιο λόγο κατασκευάζουν εξαγωνικά κελιά στις κηρήθρες ; ? Βασίλης Παπαθεοδοσίου Μαθηματικός Γυμνασίου Ψαχνών.
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
Ο μαγικός αριθμός Φ.
ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΠΟΛΥΓΩΝΑ 02/17 Καραγιάννη Φωτεινή Β1.
ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ.
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
2ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας
10 εντυπωσιακά παραδείγματα συμμετρίας στην φύση
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
Μαθηματικά: Θεωρία Αριθμών
Οι αριθμοί Φιμπονάτσι - το αριθμητικό σύστημα της φύσης
ΠΟΛΥΓΩΝΑ ΣΤΗΝ ΦΥΣΗ, ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ.
Πρόγραμμα Καινοτόμων Σχολείων και Εκπαιδευτικών Πυρήνων για την Ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη Σχολική Μονάδα Δημοτικό Σχολείο Καρμιώτισσας Εκπαιδευτικοί πυρήνες.
Συστήματα Συντεταγμένων
Μαθηματικά: Γεωμετρικοί τόποι
ΔΙΑΛΕΞΗ 6η Η φροντίδα υγείας σε πολυπολιτισμικό περιβάλλον
Εκπαιδευτικός: Ειρήνη Περυσινάκη
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου Μαθηματικά Ε΄ ¨ Ισοδύναμα κλάσματα¨
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΝΙΔΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ

"Δορυφόρος", ένα άγαλμα του 5ου αιώνα π. Χ "Δορυφόρος", ένα άγαλμα του 5ου αιώνα π.Χ. στο οποίο παρίσταται αθλητής να φέρει δόρυ. Είναι ρωμαϊκό αντίγραφο έργου του φημισμένου γλύπτη Πολύκλειτου (5ος αιώνας π.Χ.) από το Άργος και είναι επίσης γνωστό ως "Κανών", γιατί είχε τέλειες αναλογίες και χρησιμοποιούνταν ως παράδειγμα από άλλους γλύπτες.

A Hindu Maṇḍala

ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΑΜΦΙΠΛΕΥΡΗ ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ

ΣΥΝΘΕΣΗ ΣΥΜΜΕΤΡΙΩΝ

Τι κοινό έχουν οι πεταλούδες και οι νιφάδες του χιονιού; Γιατί κάποια σχέδιαείναι πιο ελκυστικά απο κάποια άλλα;

Συμμετρία καθρέπτη/Αντανάκλαση Η διαδικασία αντανάκλασης αφήνει το αρχικό σχήμα ΑΝΑΛΛΟΙΩΤΟ

Στροφή Ο αστερίας είναι συμμετρικός κάτω απο συγκεκριμένη γωνία στροφής. Ποιά;

Μια μαργαρίτα με 30 πέταλα;

Ένα σχήμα μπορεί να έχει διαφόρων τύπων συμμετρίες Ένα σχήμα μπορεί να έχει διαφόρων τύπων συμμετρίες. Η διερεύνηση αυτού του θέματος μας οδηγεί στη θεωρία Ομάδων (Group Theory), μια απο τις πιο σημαντικές θεωρίες στα Μαθηματικά. Θα τη διερευνήσουμε μέσα απο τις συμμετρίες του ισόπλευρου τριγώνου.

Το ισόπλευρο τρίγωνο έχει 6 γεωμετρικές συμμετρίες Το ισόπλευρο τρίγωνο έχει 6 γεωμετρικές συμμετρίες. Προκύπτουν απο μετασχηματισμούς που το αφήνουν αναλλοίωτο. Ποιές; Μόνον 6;Σκεφτείτε τους συνδυασμούς.

3 στροφές: 120, 240, 360 R120 R120+F

Οι 6 συμμετρίες του τριγώνου

Θυμόμαστε: Οι συμμετρίες (απλές ή συνδυασμός συμμετριών) είναι μετασχηματισμοί που αφήνουν το σχήμα αναλλοίωτο

Διερευνήστε τι συμβαίνει με τα τετράγωνα

Οι οκτώ συμμετρίες του τετραγώνου R2 (180), R3(270)

Οι συμμετρίες (:κινήσεις που αφήνουν το τρίγωνο αναλλοίωτο) ενός ισόπλευρου τριγώνου σχηματίζουν Ομάδα. Η Ομάδα είναι ένα σύνολο στοιχείων που υπόκεινται σε κάποιους κανόνες όταν συνδυάζονται μέσα απο μια πράξη, που ονομάζουμε «πολλαπλασιασμό». Η «δύναμη» της θεωρίας Ομάδων είναι ότι μας επιτρέπει να κάνουμε πράξεις με πράγματα που δεν είναι αριθμοί. Στην περίπτωση του τριγώνου η «πράξη που κάναμε ήταν η ενέργεια «ακολουθούμενη απο...» Αυτό βρίσκεται σε πλήρη αντιστοιχία με την αριθμητική, όπου πχ συνδυάζονας δυο ακεραίους μέσω πρόσθεσης, παίρνουμε πάλι ακέραιο.

Ιδιότητες της Ομάδας R1 –L -M L -R1 -N Έχει ουδέτερο στοιχείο:Όταν συνδυάζεται με ένα στοιχείο δεν το αλλάζει Κάθε μέλος έχει ένα αντίστροφο. Όταν συνδυάζεται με ένα στοιχείο, δίνει το ουδέτερο στοιχείο. Είναι «κλειστή» ως προς την πράξη της: Ότανσυνδυάζονται δυο στοιχεία, δίνουν στοιχείο της Ομάδας.πχ για το τρίγωνο, ο συνδυασμός δυο συμμετριών, έδινε πάντα συμμετρία Έχει την προσεταιριστική ιδιότητα Δεν ισχύει πάντα η αντιμεταθετικότητα (Αν ισχύει έχουμε Abelian groups) Πχ R1 –L -M L -R1 -N

Μια γνωστή Ομάδα είναι οι ακέραιοι με την πράξη της πρόσθεσης.

Μπορούμε να «απελευθερώσουμε» τη σκέψη μας και να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε τη Συμμετρία όχι ως ιδιότητα, αλλά ως «κίνηση» που αφήνει ένα στοιχείο το ίδιο όπως πριν απο την κίνηση.

Βρείτε τις ομάδες Συμμετρίας στα παρακάτω μοτίβα