Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Α) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Ενότητα 12: Πάσχα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Διδακτική των εικαστικών τεχνών Ενότητα 1
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Ιχθυολογία Ενότητα 4η. Eργαστηριακή Άσκηση
Θεατρικές Εφαρμογές και Διδακτική της Φυσικής Ι
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Προσχολική Παιδαγωγική
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι Ενότητα 2: Γιατί διδάσκουμε Φυσικές Επιστήμες (ΦΕ) στη Γενική εκπαίδευση (ΓΕ); Βασίλης Τσελφές Εθνικὸ και Καποδιστριακὸ Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία

Στόχος του μαθήματος Να μπορείτε να αποφασίζετε κριτικά για τους λόγους για τους οποίους πραγματοποιείτε διδακτικές-μαθησιακές δραστηριότητες με επιστημονικό περιεχόμενο σε παιδιά προσχολικής ηλικίας Να μπορείτε να σχεδιάζετε και να υλοποιείτε μια στοχευμένη διδακτική δραστηριότητα

Περιεχόμενο Γιατί διδάσκουμε Φυσικές Επιστήμες στη Γενική εκπαίδευση; Γιατί διδάσκουμε Φυσικές Επιστήμες στη Γενική εκπαίδευση; Εναλλακτικές όψεις της επιστήμης που προβάλλονται στην εκπαίδευση. Θεωρίες διδασκαλίας-μάθησης από τη διδακτική των ΦΕ. Σχέση εκπαιδευτικών στόχων, εναλλακτικών όψεων της επιστήμης και διδακτικών πρακτικών. Το περιεχόμενο Σχεδιασμοί διδακτικών-μαθησιακών παρεμβάσεων.

Γιατί διδάσκουμε/ μαθαίνουμε ΦΕ στη ΓΕ; ΣΧΟΛΕΙΟ «Κοινωνία» Θεσμοί Δημόσια εικόνα Αξιολόγηση Προσδοκίες «εικόνας» Προγράμματα σπουδών Μαθητές & εκπαιδευτικοί

Γιατί διδάσκουμε/ μαθαίνουμε ΦΕ στη ΓΕ; Συμπίπτουν... Οι απόψεις των μαθητών... Οι απόψεις των εκπαιδευτικών... Οι απόψεις της «κοινωνίας»... Οι απόψεις των θεσμών...

Γιατί διδάσκουμε/ μαθαίνουμε ΦΕ στη ΓΕ; Άσχετα από το αν συμπίπτουν ή όχι... Διαμορφωμένες «απαντήσεις» είχαν πάντα οι θεσμοί... Οι κοινωνίες και το σχολείο ξεκινούσαν αντιδρώντας... Και κατέληγαν να αποδέχονται τις εκάστοτε θεσμικές απαντήσεις μετά από αρκετό χρόνο προσπαθειών εφαρμογής...

Θεσμοί: Μόρφωση στο πλαίσιο της ουμανιστικής παράδοσης Ο κόσμος δεν είναι όπως φαίνεται! Επομένως η αλήθεια είναι ζητούμενο... Ο άνθρωπος μπορεί να χτίσει τις κοινωνίες του πάνω στο τρίπτυχο «ελευθερία – ισότητα – αδελφοσύνη» μόνο αν γνωρίζει την αλήθεια... Οι επιστήμες μπορούν να βρίσκουν την αλήθεια... και οι πολίτες να την μαθαίνουν... π.χ. Η Γη κινείται...

Θεσμοί: Κοινωνικός έλεγχος της επιστημονικής δραστηριότητας Μετά τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο όλος ο κόσμος έμαθε ότι η επιστήμες μπορούν και να τον καταστρέψουν... Οι θεσμοί σκέφτηκαν ότι καλό θα ήταν οι πολίτες να γνωρίζουν τι δουλειά κάνουν οι επιστήμονες, για να μπορούν να τους ελέγξουν... Ιστορία επιστήμης και εξοικείωση με την εργαστηριακή δραστηριότητα...

Θεσμοί: «Παραγωγή» πολλών και καλών επιστημόνων Μετά το “sputnik shock” οι επιστήμες συνδέθηκαν με την πολεμική ισχύ... Τα σχολεία έπρεπε να προετοιμάζουν επαρκώς τους πολίτες που θα έκαναν τη δουλειά του επιστήμονα και ταυτόχρονα να βελτιώνουν τη στάση των μη επιστημόνων προς την επιστήμη... Η εισαγωγική ύλη των πανεπιστημιακών σπουδών στα σχολεία...

Θεσμοί: Επιστημονικός γραμματισμός (κοινωνία της γνώσης) Μετά το τέλος του «ψυχρού πολέμου» ξεκίνησε ο παγκόσμιος οικονομικός ανταγωνισμός και οι επιστήμες θεωρήθηκε ότι αποτελούν μέσο για τη ρύθμιση των κοινωνικών ισορροπιών... Στα σχολεία θέματα που διασταυρώνονται μέσα στο τρίπτυχο «επιστήμη – κοινωνία – τεχνολογία»... Απόσταση από την πανεπιστημιακή επιστήμη...

Θεσμοί: Καινοτομία & επιχειρηματικότητα (οικονομία της γνώσης) Την τελευταία δεκαετία ο παγκόσμιος οικονομικός ανταγωνισμός οδήγησε την οικονομία σε κρίση... Η έξοδος από την κρίση προς μια νέα ανάπτυξη θεωρήθηκε ότι μπορεί να προέλθει από τη διαχείριση της γνώσης ως οικονομικής αξίας... Τα σχολεία αντιμετωπίζονται ως χώροι παραγωγής και οι επιστήμες ως κατ’ εξοχή πεδίο ποιοτικής παραγωγής (δημιουργικότητα – καινοτομία – επιχειρηματικότητα)

Θεσμοί: Και στο νηπιαγωγείο;;; Μπορούμε;;; Θέλουμε;;; Ναι, ως αλήθεια του ουμανισμού... Ναι, για τον έλεγχο της επιστημονικής δραστηριότητας... Όχι, ως προετοιμασία για το πανεπιστήμιο... Ναι, για τη δημιουργία θετικών στάσεων... Ναι, στον επιστημονικό γραμματισμό... Ναι, στη δημιουργικότητα και καινοτομία...

«Κοινωνία»: συνήθως δεν ενημερώνεται... και αποδέχεται τα πάντα Για παράδειγμα: Απλοϊκή απάντηση 1: για να μάθουν τα παιδιά... Αλλά αν πίστευαν ότι τα παιδιά μαθαίνουν κάτι σημαντικό... Δεν θα ήθελαν να το μάθουν κι αυτοί;;; Απλοϊκή απάντηση 2: για να πάρουν το «χαρτί»... Αλλά τότε σημασία έχουν μόνο οι εξετάσεις...

Σχολείο: μια μάλλον κλειστή κοινωνική υπό-δομή... που μέσω περιεχομένου, ανεξαρτήτως στόχων και με έμφαση στην αξιολόγηση των μαθητών παράγει ανισότητες... Σε συμφωνία με την κοινωνία... ... λειτουργώντας με ένα, στην ουσία, «εικονικό» περιεχόμενο... ... που τελικά δεν θυμάται κανείς, μετά το σχολείο...

Αλλά για να κάνουμε δουλειά... Για κάθε διαφορετικό στόχο: προβάλλουμε άλλη όψη των επιστημών και χρησιμοποιούμε άλλα διδακτικά-μαθησιακά μονοπάτια... Έχουμε δικαίωμα να αποφασίζουμε εμείς (οι εκπαιδευτικοί) ποιους στόχους θα προωθούμε και ποιους όχι;

Τέλος

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών, Βασίλης Τσελφές. Βασίλης Τσελφές. «Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι – Ενότητα 2: Γιατί διδάσκουμε Φυσικές Επιστήμες (ΦΕ) στη Γενική εκπαίδευση (ΓΕ);». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2015. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: http://opencourses.uoa.gr/courses/ECD104/

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη Δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.