Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία Ενότητα 7η: Η έννοια του ομιλιακού ενεργήματος. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία. Ενότητα 2η: Η έννοια του ορθού Λόγου. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη Ενότητα 1 η : Αντικείμενο και εννοιολογικοί προσδιορισμοί Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Α) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Εργαστήριο 7 : Scratch (Μέρος 7ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part A): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Ενότητα 4η : Tο ζήτημα της παιδαγωγικής Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η.

Σκοποί ενότητας Η πρώτη επαφή και μάθηση του ζητήματος της μετάδοσης της γνώσης άρα και της παιδαγωγικής Να σχηματίσουν μια πρώτη εικόνα των διαφόρων τρόπων μάθησης Να γνωρίσουν τα νέα δεδομένα στο χώρο των θεωριών μάθησης Να κατανοήσουν την μεταγνωστική ικανότητα των παιδιών και πως αυτή επηρεάζει τις νέες αντιλήψεις για τις θεωρίες μετάδοσης

Περιεχόμενα ενότητας Θεωρίες μάθησης Πώς γίνεται η μεταβίβαση; Το ζήτημα της παιδαγωγικής Παιδοκεντρική θεωρία Τέσσερεις νέες τάσεις Τα παιδιά ως νοήμονα όντα: υποκειμενική και «αντικειμενική» γνώση

Ποιες είναι, ποιοι είναι οι κύριοι εκφραστές τους Θεωρίες μάθησης Ποιες είναι, ποιοι είναι οι κύριοι εκφραστές τους

Θεωρίες μάθησης Κλασικοί, πεδίο συνάντησης διαφόρων ρευμάτων Παιδαγωγικής , Φιλοσοφίας, Ψυχολογίας, Κοινωνιολογίας, Ενδεικτικά: J. J. Rousseau Pestalozzi John Dewey P. Bourdieu B. Bernstein

Πώς γίνεται η μεταβίβαση; Το ζήτημα της παιδαγωγικής Ποιο είναι το ζήτημα της παιδαγωγικής, τι περικλείει, ποίες αντιλήψεις το συνοδεύουν

Πώς γίνεται η μεταβίβαση; Το ζήτημα της παιδαγωγικής Παιδαγωγική και διδακτικές. Τι είναι η καθεμιά. Διερεύνηση και συζήτηση. Περιεχόμενο παιδαγωγικής Κάθε παιδαγωγική αντίληψη περικλείει μία αντίληψη για τουλάχιστον δύο από τους φορείς της παιδαγωγικής διαδικασίας: τον παιδαγωγό και τον παιδαγωγούμενο Συνήθως διακρίνουμε σχηματικά ανάμεσα σε δύο παιδαγωγικές προσεγγίσεις: τη δασκαλοκεντρική και τη παιδοκεντρική

Παιδοκεντρική θεωρία Η αντίληψη αυτή είναι απλουστευτική και εν πολλοίς λανθασμένα. Για να δείξουμε τη συνθετότητα των πραγμάτων θα εκθέσουμε την προσέγγιση ενός σημαντικού αναλυτή του Jerome Bruner

Παιδοκεντρική θεωρία Σχήμα Jerome Bruner Διακρίνει τέσσερις (4) μορφές παιδαγωγικής σχέσης. Όταν θεωρούμε ότι τα παιδιά μαθαίνουν με τη μίμηση (η πιο παραδοσιακή –θα λέγαμε την άτυπη) Όταν θεωρούμε ότι τα παιδιά μαθαίνουν με τη διδακτική πρακτική: η απόκτηση δηλωτικής γνώσης (η πιο τυπική της παραδοσιακής τυπικής παιδαγωγικής).

Παιδοκεντρική θεωρία Όταν θεωρούμε τα παιδιά σκεπτόμενα όντα: η ανάπτυξη διυ-ποκειμενικής ανταλλαγής (η πιο τυπική της λεγόμενης προοδευτικής παιδαγωγικής) Όταν θεωρούμε τα παιδιά ως νοήμονα όντα. Τα παιδιά δηλαδή όχι μόνο σκέφτονται αλλά είναι σε θέση να κατανοήσουν τη γωνστική διαδικασία μάθησης

Παιδοκεντρική θεωρία Εικόνα 1: http://www.phillwebb.net/topics/human/Bruner/Bruner.htm

Τέσσερεις νέες τάσεις Σύμφωνα με το σχήμα του Bruner στην τέταρτη και πιο σύγχρονη τάση διακρίνονται τέσσερις νέες τάσεις

Τέσσερεις νέες τάσεις Έρευνα διυποκειμενικότητας: ασχολείται με τον τρόπο ανάπτυξης των παιδιών να μαθαίνουν τι σκέφτονται οι άλλοι και να «διαβάζουν» τη νόηση των άλλων. Θεωρίες Νόησης: ασχολείται με το πώς το παιδί συλλαμβάνει τις θεωρίες νόησής του (J. Astington, 1993). Μελέτη της μεταγνώσης: ασχολείται με το τι πιστεύουν τα ίδια τα παιδιά για την ίδια τη μάθηση, την απομνημόνευση και τη σκέψη τους (Ann Brown, 1975). Μελέτες για τη συνεργατική μάθηση και την επίλυση προβλημάτων: ασχολείται με το πώς τα παιδιά αναλύουν ή αλλάζουν τις απόψεις κατά τη διάρκεια της συζήτησης (π.χ Ingrid Pramling, 1990).

Τα παιδιά ως νοήμονα όντα: υποκειμενική και «αντικειμενική» γνώση Οι πεποιθήσεις των παιδιών γίνονται θεωρίες μέσω μιας διαισθητικής διαδικασίας σχετίζονται με αυτά που είναι γνωστά

Τα παιδιά ως νοήμονα όντα: υποκειμενική και «αντικειμενική» γνώσης Bruner. Κατάταξη των τεσσάρων σε εσωστρεφείς – εξωστρεφείς. σ. 155. «Η σύγχρονη παιδαγωγική στρέφεται όλο και περισσότερο στην άποψη ότι το παιδί θα πρέπει να έχει επίγνωση των διαδικασιών της ίδιας του της σκέψης, και ότι είναι αποφασιστικής σημασίας τόσο για τον θεωρητικό παιδαγωγό όσο και για τον δάσκαλο να το βοηθήσουν να γίνει πιο μεταγνωστικό –

Τα παιδιά ως νοήμονα όντα: υποκειμενική και «αντικειμενική» γνώσης να αποκτήσει επίγνωση του τρόπου με τον οποίο επιδίδεται στη μάθηση και στη σκέψη του, όπως έχει επίγνωση του αντικειμένου που μελετά».

Tο ζήτημα της παιδαγωγικής Τέλος ενότητας Tο ζήτημα της παιδαγωγικής

Βιβλιογραφία Bruner J. (2007). Ο πολιτισμός της εκπαίδευσης, Ελ. Γράμματα, Αθήνα. Dewey J., (1983) Εμπειρία και εκπαίδευση, εκδόσεις Γλάρος, Αθήνα. Dewey J., (1924), Τα Σχολεία της Εργασίας, Α. Ι. Ράλλης, Αθήνα. Δελμούζος Α., (1958), Μελέτες και πάρεργα, τόμοι Α΄, Β΄, Αθήνα. Piaget J., (2000), Περί παιδαγωγικής, Ελληνικά γράμματα, Αθήνα.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Κυπριανός Παντελής. «Νεοελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: https://eclass.upatras.gr/courses/PN1449/

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνα 1: σελίσα 11, CC BY- NC-ND 3.0, http://www.phillwebb.net/topics/human/Bruner/Bruner.htm Οποιοδήποτε έργο δεν αναφέρεται, έχει δημιουργηθεί από το διδάσκοντα του μαθήματος ή/και την Τμηματική Ομάδα Εργασίας και παρέχεται με την ίδια άδεια CC BY-NC-SA 4.0