Τύποι Μεταβλητών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το αλφαριθμητικό (string)
Advertisements

Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού
Τύποι δεδομένων και τελεστές,
Κλάσματα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑ 6.
Ένα απλό πρόγραμμα σε C /* ********************************************* * This program prints out the sentence “This is a test.” * *********************************************
Προγραμματισμός Ι Πίνακες •Ο πίνακας είναι μία συλλογή μεταβλητών ίδιου τύπου, οι οποίες είναι αποθηκευμένες σε διαδοχικές θέσεις μνήμης. Χρησιμοποιείται.
ΜΑΘ 3122 (106) Γλώσσα προγραμματισμού
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜMΑΤΙΣΜΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ – ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
Τύποι πραγματικών αριθμών
Συναρτήσεις Κληση/Επιστροφη Παραμετροι
Τελεστές ανάθεσης (assignment)
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ - ΤΥΠΟΙ ΜΑΘΗΜΑ 3.
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ 1-β.
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΞΗΓΗΣΤΕ ΤΙ ΕΞΟΔΟ ΠΑΡΑΓΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ #include int main() { char ch; int i; float fl; printf("dose.
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
Ολυμπιάδα Πληροφορικής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ – ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
Δείκτες (Pointers) – Δομές (Structs)
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
ΜΑΘ 3122/106 – Γλώσσα Προγραμματισμού Ξενοφών Ζαμπούλης ΜΑΘ-3122/106 Γλώσσα Προγραμματισμού Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος.
Υπερφόρτωση Τελεστών (Συνέχεια) Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός.
ΛΟΓ102: Τεχνολογία Λογισμικού Ι Διδάσκων: Νίκος Παπασπύρου 1Νίκος ΠαπασπύρουΛΟΓ102:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ Διδάσκοντες:Γιάννης Μαΐστρος Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
1Κεφάλαιο 4 Κανόνες Σύνταξης HTML Όλες οι ετικέτες εσωκλείονται μεταξύ των χαρακτήρων “ “. Κάθε τι που βρίσκεται μεταξύ των χαρακτήρων “ ”, αποτελεί σχόλιο.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αλφαριθμητικά (Strings)
Βασικά στοιχεία της Java
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 2: Μεταβλητές και Τύποι Δεδομένων. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος,
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 2: Συναρτήσεις Εισόδου ⁄ Εξόδου. Διδάσκων: Ηλίας Κ Σάββας, Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Εισαγωγή - Τα Βασικά της C1 Τ.Ε.Ι. ΛΑΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Τ.Ε.Ι. ΛΑΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ «Προγραμματισμός.
Βασικές έννοιες προγραμματισμού Κεφάλαιο 7 ο. Βασικές έννοιες προγραμματισμού Αλφάβητο και τύποι δεδομένων Σταθερές και μεταβλητές Τελεστές, συναρτήσεις.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 4: Επαναληπτικές δομές. Διδάσκων: Ηλίας Κ Σάββας, Αναπληρωτής Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών.
Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (Διαφάνειες: ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Προσαρμογή 2014: Κώστας Στάμος)
Πολυδιάστατοι Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Προτάσεις, εκφράσεις, τελεστές Βασικά στοιχεία ελέγχου προγράμματος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Δεδομένα, μεταβλητές, υπολογισμοί
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Βασικές Έννοιες Εισόδου-Εξόδου Πίνακες και Δείκτες
Ενισχυτική διδασκαλία
Συναρτήσεις.
Δείκτες Προγραμματισμός Ι
Δομές.
Ενισχυτική διδασκαλία
ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Η εντολή if if ( παράσταση) εντολή επόμενη εντολή.
for (παράσταση_1; παράσταση_2; παράσταση_3)
Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών
Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών
ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ (Functions)
Ενότητα 9: Δείκτες και Δυναμική Διαχείριση Μνήμης.
Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος
Ειδικά Θέματα στον Προγραμματισμό Υπολογιστών
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
Εισαγωγή στον Προγ/μό Υπολογιστών
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Ειδικά Θέματα στον προγραμματισμό Υπολογιστών
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Τύποι δεδομένων και τελεστές,
ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ, ΑΝΑΜΟΝΕΣ (DELAYS), ΗΧΟΙ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τύποι Μεταβλητών

Μεταβλητές Μεταβλητή: μια ονοματισμένη θέση αποθήκευσης δεδομένων στη μνήμη Ονοματολογία: περιέχει γράμματα, ψηφία και _ (κάτω παύλα ή χαρακτήρα υπογράμμισης) πρώτος χαρακτήρας γράμμα διαφοροποίηση στα πεζά - κεφαλαία δε μπορεί να είναι δεσμευμένη λέξη

Παραδείγματα Percent y2x5_fg7h _1990_5_23 Saving Account double 9emata_e3etasewn

Ονοματολογία (συνέχεια) Χρησιμοποιείστε περιγραφικά ονόματα Τυποποιείστε ένα στυλ γραφής ΜΗΝ αρχίζετε ονόματα μεταβλητών με υπογράμμιση ΜΗΝ χρησιμοποιείτε μόνο κεφαλαία γράμματα

Τύποι Αριθμητικών Μεταβλητών Ακέραιες μεταβλητές προσημασμένες ακέραιες μεταβλητές μη προσημασμένες (θετικοί αριθμοί) Κινητής υποδιαστολής (πραγματικοί αριθμοί)

Αριθμητικοί τύποι δεδομένων Τύπος Μεταβλητής Δεσμευμένη λέξη Bytes Περιοχή τιμών (ενδεικτική) Χαρακτήρας char 1 -128 .. 127 Short ακέραιος short 2 -32768 .. 32768 Ακέραιος int Long ακέραιος long 4 -2147483648 .. 2147483648

Αριθμητικοί τύποι δεδομένων Τύπος Μεταβλητής Δεσμευμένη λέξη Bytes Περιοχή τιμών (ενδεικτική) Μη προσημασμένος χαρακτήρας unsigned char 1 0..255 Μη προσημασμένος ακέραιος unsigned int 2 0..65535 Μη προσημασμένος short unsigned short Μη προσημασμένος long unsigned long 4 0.. 4.294.967.295

Αριθμητικοί τύποι δεδομένων Τύπος Μεταβλητής Δεσμευμένη λέξη Bytes Περιοχή τιμών (ενδεικτική) Απλής ακρίβειας κινητής υποδιαστολής float 4 1.2E-38 .. 3.4E38 Διπλής ακρίβειας κινητής υποδιαστολής double 8 2.2E-308 1.8E308

/* SIZEOF.C-- Πρόγραμμα που σας λέει το μέγεθος ενός τύπου μεταβλητής σε bytes */ #include <stdio.h> int main(void) { printf("\nA char is %d bytes", sizeof(char)); printf("\nAn int is %d bytes", sizeof(int)); printf("\nA short is %d bytes", sizeof(short)); printf("\nA long is %d bytes", sizeof(long)); printf("\nAn unsigned char is %d bytes", sizeof(unsigned char)); printf("\nAn unsigned int is %d bytes", sizeof(unsigned int)); printf("\nAn unsigned short is %d bytes", sizeof(unsigned short)); printf("\nAn unsigned long is %d bytes", sizeof(unsigned long)); printf("\nA float is %d bytes", sizeof(float)); printf("\nA double is %d bytes", sizeof(double )); return 0; }

Δηλώσεις μεταβλητών Η δήλωση μιας μεταβλητής έχει τη μορφή: Π.χ. όνομα_τύπου όνομα_μεταβλητής; Π.χ. int count, number, start; float percent, total;

Απόδοση αρχικών τιμών int count; count = 0; τελεστής εκχώρησης = Αρχικοποίηση κατά τη δήλωση: int count = 0; double percent = 0.01, taxrate = 28.5; Τι πρόβλημα υπάρχει με την ακόλουθη δήλωση; int ship_weight = 100000;

Άσκηση Τι θα εκτυπωθεί από το παρακάτω πρόγραμμα; #include <stdio.h> int main(void) { int amount; float tax_rate = 0.10; printf("Ο φόρος που θα πληρώσετε είναι %f \n", amount * tax_rate); }

Προσοχή Δώστε αρχικές τιμές όταν δηλώνετε μεταβλητές (εάν είναι δυνατό) Μη χρησιμοποιείτε μια μεταβλητή που δεν έχει αρχικοποιηθεί Χρησιμοποιείστε αποτελεσματικά τις μεταβλητές ανάλογα με τον τύπο τους

Σταθερές Κυριολεκτικές σταθερές Έχει τιμή που πληκτρολογείται άμεσα στον κώδικα. Π.χ. int count = 20; float tax_rate = 0.1; float small_number = 0.1e-8 Εάν η σταθερά αρχίζει με 0 (μηδέν) ερμηνεύεται ως οκταδικός αριθμός, ενώ αν αρχίζει με 0x ή 0X ερμηνεύεται ως δεκαεξαδικός αριθμός.

Σταθερές Συμβολικές σταθερές Δύο τρόποι ορισμού σταθερών Ορίζεται μια φορά και δεν μπορεί να τροποποιηθεί ξανά μέσα στο πρόγραμμα Για παράδειγμα μπορείτε να ορίσετε ότι το π έχει τιμή 3,14159 και στη συνέχεια να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ορισμό στις εκφράσεις circumference = 2 * P * radius Δύο τρόποι ορισμού σταθερών

Δήλωση Σταθερών #define P 3.14159 const int count=20; (Προσοχή: δεν έχει ερωτηματικό, ούτε =) Συνηθίζεται να ομαδοποιούνται όλες οι οδηγίες #define στην αρχή του κώδικα πριν τη main() Ο προεπεξεργαστής αντικαθιστά τη λέξη με την αντίστοιχη τιμή μέσα στον κώδικα const int count=20; Η τιμή της count δεν μπορεί να τροποποιηθεί στη συνέχεια

/* Δείχνει τη χρήση μεταβλητών και σταθερών */ #include <stdio.h> /* Ορισμός σταθεράς μετατροπής λιβρών σε γραμμάρια */ #define GRAMS_PER_POUND 454 /* Ορισμός σταθεράς για το 2000 */ const int NEXT_CENTURY = 2000; /* Ορισμός αναγκαίων μεταβλητών */ int weight_in_grams, weight_in_pounds; int year_of_birth, age_in_2000; int main(void) { /* Διάβασε τα στοιχεία από τον χρήστη */ printf("Εισαγωγή του βάρους σε λίβρες: "); scanf("%d", &weight_in_pounds); printf("Εισαγωγή χρονολογίας γέννησης: "); scanf("%d", &year_of_birth); /* Εκτέλεσε μετατροπές */ weight_in_grams = weight_in_pounds * GRAMS_PER_POUND; age_in_2000 = NEXT_CENTURY - year_of_birth; /* Εμφάνισε τα αποτελέσματα στην οθόνη */ printf("\nYour weight in grams = %d", weight_in_grams); printf("\nIn 2000 you will be %d years old", age_in_2000); return 0; }

Ερωτήσεις Τι συμβαίνει εάν εκχωρήσω έναν αριθμό με δεκαδικό μέρος σε μια ακέραια μεταβλητή; Τι συμβαίνει εάν βάλω έναν αριθμό σε έναν τύπο που δεν αρκετά μεγάλος για να τον κρατήσει;