Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 4 Πολυκύλινδροι κινητήρες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στοιχειώδης γεννήτρια συνεχούς ρεύματος
Advertisements

Κεφάλαιο 9: Περιστροφή Στερεού Σώματος
Ο ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΜΗΧΑΝΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ
Δυναμική Διατήρηση Γραμμικής Διάταξης Διατηρεί μια γραμμική διάταξη δυναμικά μεταβαλλόμενης συλλογής στοιχείων. Υποστηρίζει τις λειτουργίες: Έλεγχος της.
Κεφάλαιο 11 Στροφορμή This skater is doing a spin. When her arms are spread outward horizontally, she spins less fast than when her arms are held close.
ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Ασυνεχές (Αμερικανικό) σύστημα Εκσκαφείς - Φορτωτές Χωματουργικά αυτοκίνητα (ΧΑ)
ΜΠΕΛΤΣΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΠΑΙΚ ΚΟΖΑΝΗΣ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΜΠΕΛΤΣΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΠΑΙΚ ΚΟΖΑΝΗΣ
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
ΥΔΡΟΓΟΝΟΚΙΝΗΣΗ Νινο Σιναϊ Αρης Μερκάι Γιτσας Ανδρεας.
ΣΧΕΣΗ (ΛΟΓΟΣ) ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ
ΚΥΚΛΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ Μ.Ε.Κ. ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ Ι
3D Space Invader Πετράκης Γιάννης. Περιγραφή παιχνιδιού Αποτελείται από Ένα όχημα που βρίσκεται στο έδαφος, κινείται στις δύο διαστάσεις και πυροβολεί.
Ανόρθωση, εναλλασσόμενου ρεύματος
Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να αναφέρει το μέγεθος της τάσης που αναπτύσσεται σε ένα φωτοβολταϊκό στοιχείο πυριτίου αναφέρει παράγοντες από τους οποίους.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ V-TEC.
Επανάληψη Προηγούμενου Μαθήματος
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
Βασικά εξαρτήματα κινητήρα
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΥ ΒΕΝΖΙΝΙΚΙΝΗΤΗΡΑ
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
Ερωτήσεις Θεωρίας. Ερ. 1: Αναφέρετε τα μέρη του κορμού ενός εμβολοφόρου κινητήρα. Σύντομη περιγραφή. Απάντηση: ΜΕΚ. 1 ο Μαθημα σλαιντ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΕΡΕΩΣΗΣ
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ. Άσκηση 1 η Ένας κινητήρας συνεχούς ρεύματος έχει ονομαστική ισχύ, ρεύμα και τάση 30hp, 110 A και 240V αντίστοιχα. Η ονομαστική.
ΣΤΟΧΟΣ : ΤΡΙΦΑΣΙΚΟ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟ ΡΕΥΜΑ Ο μαθητής να μπορεί να (α) αναφέρει ότι ο τρόπος σύνδεσης των ισοζυγισμένων καταναλωτών είναι ανεξάρτητος από τον.
Θεωρητικοί κύκλοι αέρα-Γενικά Θερμοδυναμικός κύκλος: Εργαζόμενο μέσο σταθερό, με μόνιμη (σταθερή) παροχή σε κλειστό κύκλωμα. Μηχανικός κύκλος σε εμβολοφόρο.
Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Γενικά – Συμπίεση & Εκτόνωση
Κεφάλαιο 1 Ιστορική αναδρομή - εισαγωγή ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας.
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Θερμοκρασία- Σχετική & Απόλυτη Θερμ.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Η Συνολική Τάση εξ’ επαγωγής (Ηλεκτρεγερτική Δύναμη) του συνόλου των τυλιγμάτων μιας μηχανής συνεχούς ρεύματος ισούται με: C – Μια σταθερά διαφορετική.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
Κεφάλαιο 2 Ροπή Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας.
Γεννήτρια συνεχούς ρεύματος Σ.Ρ. 100 V, 10 kW, διέγερσης σειράς, έχει αντίσταση τυμπάνου ίση με R α = 0,1 Ω και αντίσταση πεδίου ίση με R f = 0,05 Ω. Η.
Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Μηχανισμός Εμβόλου-Διωστήρα-Στροφαλοφόρου άξονα ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 8 η Διάλεξη ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΤΩΝ ΡΙΖΩΝ Το σύστημα ελέγχου.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Ορίζει και να υπολογίζει
MSc in Management and Information Systems
Κεφάλαιο 4 Κυλινδρισμός Σχέση συμπίεσης - Πίεση συμπίεσης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 9: Μέθοδοι Εκκίνησης Μονοφασικών Κινητήρων Ηρακλής.
Κεφάλαιο 2 Πίεση – Απόλυτη Πίεση Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές (4χρονες – 2χρονες)
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ.
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ ΣΤΗΝ ΦΥΣΗ.
Ξεκίνημα ηλεκτροκινητήρα με σύστημα Αστερο-Τριγώνου (Υ-Δ) για εκκίνηση
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Θερμότητα & Τρόποι μετάδοσης της Θερμότητας
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
Εκκίνηση με ομαλό εκκινητή
Μηχανές εναλλασσόμενου ρεύματος
δίνει το σχετικό τύπο που συνδέει τα πιο πάνω μεγέθη
Διαδικασία σχεδίασης τομών
Έξι τρόποι θέασης αντικειμένου
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Πυκνότητα – Ειδικό Βάρος – Ειδικός Όγκος
Ο μαθητής να μπορεί να αναφέρει ότι η φορά περιστροφής εξαρτάται από :
ΡΕΥΜΑΤΟΦΟΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΕ ΟΜΟΓΕΝΕΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
Κεφάλαιο 2 Τριβή Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές
ΔΟΜΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Οδυσσέας Μανωλιάδης.
Οδυσσέας Μανωλιάδης 20 Οκτωβρίου 2010
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Δ. Κλιγκόπουλος Επιβλέπων: Β. Σπυρόπουλος, Καθηγητής
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές Κυλινδροκεφαλή
Ηλεκτρονικός Έλεγχος και Αυτοματισμοί σε Σύγχρονα Κιβώτια Ταχυτήτων
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Πρώτος Θερμοδυναμικός Νόμος
Τύποι & Κατηγορίες Μ.Ε.Κ. Ανάλογα με τη δυνατότητα παραγωγής έργου :
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 4 Πολυκύλινδροι κινητήρες Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 4 Πολυκύλινδροι κινητήρες Συνήθεις διατάξεις κυλίνδρων - Σειρά ανάφλεξης ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας

Πολυκύλινδροι κινητήρες Διδακτικοί στόχοι Οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση: Να περιγράφουν και να εξηγούν το λειτουργικό σκοπό των διατάξεων των κυλίνδρων στους πολυκύλινδρους κινητήρες. Να κατανοούν τη σκοπιμότητα των εφαρμοζόμενων σειρών ανάφλεξης των κυλίνδρων.

Πολυκύλινδροι κινητήρες 1. Κύλινδροι εν σειρά. - 2. Κινητήρας V. - 3. Κινητήρας W. - 4. Κινητήρας Η. - 5. Κινητήρας «boxer» 6. Αστεροειδής κινητήρας (απλού αστέρα). - 7. Αστεροειδής κινητήρας (διπλού αστέρα) 8. Κινητήρας με αντίθετα έμβολα. - 9. Κινητήρας αντίθετων εμβόλων (τετραγωνικής διάταξης)

Πολυκύλινδροι κινητήρες Βασική προϋπόθεση ομαλής λειτουργίας των πολυκύλινδρων κινητήρων είναι η κατά το δυνατόν ομοιόμορφη ακολουθία ανάφλεξης των διαφόρων κυλίνδρων, οι οποίοι πρέπει να περάσουν όλοι από την ίδια φάση, για παράδειγμα της ανάφλεξης, μέσα σε έναν πλήρη κύκλο λειτουργίας (πραγματοποίηση δύο περιστροφών του στροφαλοφόρου άξονα ή 720° για τους 4χρονους κινητήρες και μιας περιστροφής ή 360° για τους 2χρονους).

Πολυκύλινδροι κινητήρες Με τους πολλούς κυλίνδρους επιδιώκεται: α. Η επίτευξη της απαιτούμενης ισχύος με κυλίνδρους μικρότερων διαστάσεων, οπότε έχουμε καλύτερη συγκέντρωση ισχύος, δηλαδή περισσότερη ισχύ ανά μονάδα όγκου εμβολισμού και μικρότερη μάζα κινητήρα ανά μονάδα ισχύος. β. Η ευκολότερη ζυγοστάθμιση αδρανειακών δυνάμεων και ροπών. γ. Η καλύτερη ομοιομορφία περιστροφής, δηλαδή μικρότερες μεταβολές της γωνιακής ταχύτητας περιστροφής του στροφαλοφόρου άξονα μέσα σε ένα κύκλο λειτουργίας. δ. Γενικά, η ευκολότερη εκκίνηση του κινητήρα.

Πολυκύλινδροι κινητήρες Επιπλέον, με τη χρησιμοποίηση περισσοτέρων σειρών κυλίνδρων (διατάξεις V, W, H, αστέρος, κ.λπ.), επιτυγχάνεται ακόμη μεγαλύτερη μείωση της μάζας του κινητήρα, αφού ορισμένα, ιδιαίτερα βαριά τμήματα του κινητήρα, όπως είναι ο στροφαλοφόρος άξονας και ο στροφαλοθάλαμος, εξυπηρετούν περισσότερους κυλίνδρους και, κατά συνέπεια, μεγαλύτερη ισχύ.

Πολυκύλινδροι κινητήρες Μερικοί χρήσιμοι κανόνες για τη διάταξη ή/και τη ρύθμιση των πολυκύλινδρων κινητήρων. Η απαίτηση για ομοιόμορφη ακολουθία ανάφλεξης των κυλίνδρων, επιβάλλει τη συμμετρική διάταξη των στροφάλων σε ένα κινητήρα «εν σειρά» ή των κυλίνδρων σε έναν αστεροειδή κινητήρα. … σε έναν 4χρο-νο κινητήρα «εν σειρά» με άρτιο αριθμό κυλίνδρων, επιβάλλει τη σύμπτωση των στροφάλων ανά δύο, ως προς τη γωνία σφήνωσής τους, … σε έναν αστεροειδή 4χρονο κινητήρα, αναγκαστικά περιττό αριθμό κυλίνδρων.

Πολυκύλινδροι κινητήρες Σειρά ανάφλεξης στους πολυκύλινδρους κινητήρες είναι η σειρά των κυλίνδρων στους οποίους γίνεται η ανάφλεξη του καυσίμου, με σκοπό την καλύτερη δυνατή ζυγοστάθμιση του κινητήρα κατά τη λειτουργία του. Η σειρά ανάφλεξης συνδέεται με το σύστημα ανάφλεξης … Η συνήθης σειρά ανάφλεξης σε «εν σειρά» κινητήρες είναι: 1, 3, 4, 2 ή 1, 2, 4, 3 για τέσσερις κυλίνδρους, 1, 5, 3, 6, 2 (για κινητήρες αμερικάνικων αυτοκινήτων) ή 1, 4, 2, 6, 3, 5 για έξι κυλίνδρους «εν σειρά» και 1, 6, 5, 4, 3, 2 για V-6 κινητήρες.

Πολυκύλινδροι κινητήρες Μία συνήθης διαδικασία για V-8 κινητήρες είναι να αριθμούνται οι κύλινδροι από μπροστά προς τα πίσω, με τους περιττούς αριθμούς στην αριστερή πλευρά, όπως φαίνονται από τη θέση οδήγησης. Σε μια τέτοια διάταξη, μια τυπική σειρά ανάφλεξης είναι: 1, 8, 4, 3, 6, 5, 7, 2. Στους αστεροειδείς κινητήρες η ανάφλεξη ακολουθεί τη σειρά του ενός παρά ένα κύλινδρο. Έτσι, σε έναν 9-κύλινδρο μονής σειράς κινητήρα, η σειρά ανάφλεξης θα ήταν: 1, 3, 5, 7, 9, 2, 4, 6, 8.

Πολυκύλινδροι κινητήρες Τ Ε Λ Ο Σ