for (παράσταση_1; παράσταση_2; παράσταση_3)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
(READ – WRITE) ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (INTEGER,REAL,CHAR)
Advertisements

Προγραμματισμός Ι (αποφύγετέ τον!) 3) Διακοπτόμενος βρόχος: (αποφύγετέ τον!) float energy;......while(TRUE){drink_water(); if(energy
Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
Αναδρομη και static Γραψετε την συναρτηση sequence_size που διαβαζει μια απροσδιοριστου μεγεθους σειρας και υπολογιζει και τυπωνει το μεγεθος της. int.
Τύποι πραγματικών αριθμών
Εντολες Επιλογης (Selection)
Παράδειγμα 5: Θερμοκρασίες
ΗΥ-150 Προγραμματισμός Εντολές Ελέγχου Ροής.
Γενική μορφή προγράμματος Pascal
Ενότητα Η Δομή Επανάληψης
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 3. 2 Στόχοι μαθήματος Δομή Επανάληψης Εντολή while Εντολή for.
Παράδειγμα 1:Υπολογισμός αθροίσματος αριθμών με επαναληπτική εντολή : για...από...μέχρι(for ..to) Να βρεθεί και να εκτυπωθεί το άθροισμα των 100 ακεραίων.
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΞΗΓΗΣΤΕ ΤΙ ΕΞΟΔΟ ΠΑΡΑΓΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ #include int main() { char ch; int i; float fl; printf("dose.
Ολυμπιάδα Πληροφορικής
Ολυμπιάδα Πληροφορικής
ΒΡΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑ 5. ΒΡΟΧΟΙΒΡΟΧΟΙ Ο Βρόχος (loop) αποτελείται από προτάσεις επανάληψης. Οι προτάσεις επανάληψης είναι οι προτάσεις που επαναλαμβάνουν ένα.
Παράδειγματα Συναρτησεις Πανω-Κατω Σχεδιασμος
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Εισαγωγή στη Java II.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ – ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Διαφάνειες παρουσίασης Πίνακες (συνέχεια) Αριθμητικοί υπολογισμοί Αναδρομή.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Μετατροπή Εκφράσεων σε C
ΜΑΘ3122/106 – Γλώσσα προγραμματισμού Ξενοφών Ζαμπούλης ΜΑΘ3122/106 – Γλώσσα προγραμματισμού Επανάληψη.
2/28/00epl-1311 Παραδειγματα Aλγοριθμων Αριθμος λεξεων που διαβαστηκαν απο εισοδο Εκτυπωση περιφερειας τετραγωνων με * Υπολογισμος exp(x,n) = 1 + x/1!
Οι εντολές επανάληψης Σε πολλά προβλήματα απαιτείται η επανάληψη ενός συνόλου ενεργειών προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα. Θα αναφέρουμε δύο χαρακτηριστικά.
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αλφαριθμητικά (Strings)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ Διδάσκοντες:Γιάννης Μαΐστρος Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος.
Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 6: Δισδιάστατοι πίνακες.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 2: Συναρτήσεις Εισόδου ⁄ Εξόδου. Διδάσκων: Ηλίας Κ Σάββας, Αναπληρωτής Καθηγητής.
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 4: Επαναληπτικές δομές. Διδάσκων: Ηλίας Κ Σάββας, Αναπληρωτής Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών.
Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (Διαφάνειες: ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Προσαρμογή 2014: Κώστας Στάμος)
ΔΟΜΗ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΕ C 1.Σχόλια 2.Οδηγίες προεπεξεργαστή 3.Ορισμοί τύπων 4.Δηλώσεις συναρτήσεων (πρωτότυπα) 5.Ορισμός της main 6.Ορισμοί συναρτήσεων.
Πολυδιάστατοι Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ.
Δομές Επανάληψης ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ.
Προτάσεις, εκφράσεις, τελεστές Βασικά στοιχεία ελέγχου προγράμματος
Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών
Βρόχος Do … Loop Σκοπός Μαθήματος Χρήση Do… Loop για την εκτέλεση μιας ομάδας εντολών μέχρι να εκπληρωθεί μια συγκεκριμένη συνθήκη. Αθήνα, 2015.
Επανάληψη.
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι
Βρόχος Do … Loop Σκοπός Μαθήματος Χρήση Do… Loop για την εκτέλεση μιας ομάδας εντολών μέχρι να εκπληρωθεί μια συγκεκριμένη συνθήκη.
Χαρακτήρες και συμβολοσειρές
Συναρτήσεις.
Π Ι Ν Α Κ Ε Σ (arrays) ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
Πίνακες Προγραμματισμός Ι
ενισχυτική διδασκαλία
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Ενισχυτική διδασκαλία
Ενισχυτική διδασκαλία
ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Η εντολή if if ( παράσταση) εντολή επόμενη εντολή.
ΔΟΜΗ ΓΙΑ (1) Για i από .... μέχρι .... Αν ………….… τότε
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Τύποι Μεταβλητών.
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών
Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών
ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ (Functions)
Ενότητα 9: Δείκτες και Δυναμική Διαχείριση Μνήμης.
Επανάληψη.
Δομή Επιλογής , 8.1.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 12: Αρχεία Δομών. Διδάσκων: Ηλίας Κ Σάββας,
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
Λήψη Αποφάσεων και Συναρτήσεις Ελέγχου
ΑΣΚΗΣΕΙΣ C.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

for (παράσταση_1; παράσταση_2; παράσταση_3) ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ for (παράσταση_1; παράσταση_2; παράσταση_3) εντολή επόμενη εντολή παράσταση_1 = Παράσταση Αρχικοποίησης παράσταση_2 = Παράσταση Ελέγχου Επανάληψης παράσταση_3 = Παράσταση Ενημέρωσης

Παράδειγμα Να γράψετε τμήμα προγράμματος που να τυπώνει τρεις φορές το μήνυμα << Είναι καιρός να αρχίσετε να δουλεύετε σοβαρά διαφορετικά . . . >> for ( i = 1; i <= 3; ++i ) printf ( “<<Είναι καιρός να αρχίσετε να δουλεύετε σοβαρά, διαφορετικά . . . >>”); i=1 1<=3 (αληθής) <<Είναι καιρός . . . >> i=2(++i) 2<=3 (αληθής) <<Είναι καιρός . . . >> i=3(++i) 3<=3 (αληθής) <<Είναι καιρός . . . >> i=4(++i) 4<=3 (ψευδής) έξοδος από την for

Παράδειγμα Γράψτε ένα πρόγραμμα που να υπολογίζει και να τυπώνει τη ποσότητα: , για δεδομένο n.

Πρόγραμμα /. Υπολογίζει το άθροισμα 1+2+…+n. / #include<stdio Πρόγραμμα /*Υπολογίζει το άθροισμα 1+2+…+n*/ #include<stdio.h> int main(void) { /*Δηλώσεις μεταβλητών*/ int i, n, athroisma; printf(“Δώστε το n = ”); scanf(“%d”, &n);

/. Υπολογισμός του αθροίσματος. / athroisma = 0; /. αρχική τιμή /* Υπολογισμός του αθροίσματος */ athroisma = 0; /*αρχική τιμή*/ for (i = 1; i <= n; ++i) athroisma = athroisma + i; printf(“\n\n Για n = %d, το άθροισμα είναι %d”, n, athroisma); return 0; }

Παράδειγμα Να γραφεί ένα πρόγραμμα που να υπολογίζει τη μέση τιμή ακεραίων αριθμών, όταν εισάγονται από το πληκτρολόγιο.

Πρόγραμμα /. Υπολογισμός μέσης τιμής ακεραίων αριθμών Πρόγραμμα /*Υπολογισμός μέσης τιμής ακεραίων αριθμών*/ #include <stdio.h> int main(void) { /*Δηλώσεις μεταβλητών*/ int arithmos, plithos = 0, athroisma = 0; double mesi_timi; printf(“Εισαγωγή αριθμού. Εισάγετε 0 για να σταματήσετε”);

for ( scanf(“%d”, &arithmos); arithmos for ( scanf(“%d”, &arithmos); arithmos != 0; scanf(“%d”, &arithmos )) { athroisma += arithmos; plithos ++; printf(“Εισαγωγή αριθμού. Εισάγετε 0 για να σταματήσετε”); }

if (plithos == 0) mesi_timi = 0 if (plithos == 0) mesi_timi = 0.0; else mesi_timi = (double) athroisma / plithos; printf(“Μέση τιμή: %6.2f”, mesi_timi); return 0; }

for ( ; ; ) /* ατέρμονη επανάληψη */ { scanf(“%d”, &arithmos); if (arithmos == 0) break; /* έξοδος από την for */ athroisma += arithmos; plithos ++; printf(“Εισαγωγή αριθμού. Εισάγετε 0 για να σταματήσετε”); }

Η ΕΝΤΟΛΗ while while ( παράσταση ) εντολή επόμενη εντολή

Παράδειγμα Να γραφεί ένα τμήμα προγράμματος που να υπολογίζει το παραγοντικό ενός δεδομένου θετικού ακεραίου αριθμού. n! = 1 · 2 · 3 · … · n, 0! = 1. par = 1; metritis = 2; while (metritis <= n) { par *= metritis; metritis++; }

Να γραφεί ένα τμήμα προγράμματος που να διαβάζει ακέραιους αριθμούς από το πληκτρολόγιο και να υπολογίζει το άθροισμα των τετραγώνων τους. Να σταματάει αν δοθεί το 0. int arithmos, athroisma = 0; printf(“Δώστε ένα ακέραιο.”); printf(“\nΕισάγετε μηδέν για να σταματήσετε.”); scanf(“%d”, &arithmos); while (arithmos) { athroisma += (arithmos * arithmos); printf(“Δώστε έναν ακέραιο.”); printf(“\nΕισάγετε μηδέν για να σταματήσετε.”); scanf(“%d”, &arithmos); }

Να γραφτεί μία εντολή while, η οποία να αγνοεί τους κενούς χαρακτήρες όταν εισάγονται από το πληκτρολόγιο. while (xar = getchar() ) = = ‘ ’ ) ; /* κενή εντολή */ Πρόβλημα Να γραφεί ένα πρόγραμμα που να υπολογίζει και τυπώνει το γινόμενο ενός συνόλου αριθμών, οι οποίοι δίνονται από το πληκτρολόγιο.

Πρόγραμμα #include <stdio.h> int main(void) { float ginomeno = 1.0, arithmos; char xar = ‘n’; while (xar ==‘n’) printf(“\n Εισάγετε ένα αριθμό: \n”); scanf(“%f”, &arithmos); ginomeno *= arithmos;

getchar(); /. διαβάζει τον <Enter> getchar(); /* διαβάζει τον <Enter> */ printf(“\n Για συνέχεια πατήστε n(αι) διαφορετικά o(xi) :”); xar = getchar(); /*διαβάζει την επιλογή*/ }/* τέλος while */ printf(“ Γινόμενο = %f”, ginomeno); return 0; }

Πρόβλημα Να γραφεί ένα πρόγραμμα που να υπολογίζει και τυπώνει το άθροισμα και το πλήθος των όρων της σειράς: 1 + 1/2 + 1/3 + 1/4 +… μέχρι εκείνο τον όρο που είναι μικρότερος από την ποσότητα ε = 0.5  10-2.

Πρόγραμμα #include <stdio. h> const float EPSILON = 0. 5e – 0 Πρόγραμμα #include <stdio.h> const float EPSILON = 0.5e – 0.2; int main(void) { /*Δηλώσεις μεταβλητών*/ float athroisma = 0.0, oros = 1; int plithos; plithos = 1;

while ( oros >= EPSILON) { athroisma += oros; plithos ++; oros = 1 while ( oros >= EPSILON) { athroisma += oros; plithos ++; oros = 1.0 / plithos; } printf(“Πλήθος όρων = %d. Άθροισμα σειράς = %6.3f”, plithos-1, athroisma); return 0;

Η for (παράσταση_1; παράσταση_2; παράσταση_3) εντολή επόμενη εντολή είναι ισοδύναμη με την παράσταση_1; while ( παράσταση_2 ) { παράσταση_3; }

Η ΕΝΤΟΛΗ do - while Η εντολή do - while έχει τη μορφή do εντολή while ( παράσταση ) ; επόμενη εντολή

Παράδειγμα Ας υποτεθεί ότι επιθυμούμε να διαβαστεί ένας θετικός ακέραιος αριθμός από το πληκτρολόγιο, τότε γράφοντας την εντολή: do { printf(“\n\n Δώστε έναν θετικό ακέραιο:”); scanf(“%d”, &arithmos); } while (arithmos <= 0); θα σταματήσει να εκτελείται μόνον αν δοθεί ένας θετικός αριθμός.

Παράδειγμα Γράψτε ένα πρόγραμμα σε C που να υπολογίζει και τυπώνει τη μέση τιμή ενός συνόλου μη αρνητικών αριθμών.

Πρόγραμμα /. Υπολογίζει τη μέση τιμή μη αρνητικών αριθμών Πρόγραμμα /*Υπολογίζει τη μέση τιμή μη αρνητικών αριθμών*/ #include <stdio.h> int main(void) { double arithmos, athroisma = 0.0, mesi_timi; int metritis = 0; printf(“Εισάγετε ένα μη αρνητικό αριθμό”); printf(“Εισάγετε –1 για τέλος δεδομένων\n”); scanf(“%d”, &arithmos);

if (arithmos ==-1) printf(“Δεν υπάρχουν δεδομένα\n”); else { do athroisma += arithmos; metritis ++; printf(“Εισάγετε ένα μη αρνητικό αριθμό :”);

printf(“Εισάγετε –1 για το τέλος δεδομένων :”); scanf(“%f”, &arithmos); } while (arithmos != -1.0); mesi_timi = athroisma / metritis; printf(“Μέση τιμή = %8.2f \n”, mesi_timi); printf(“Πλήθος αριθμών = %d \n”, metritis); return 0; }

Παράδειγμα Το ακόλουθο τμήμα προγράμματος θα εκτελείται συνέχεια, αφού δε μεταβάλλεται η τιμή του k μέσα στο do – while τμήμα του: y = 0; k = 0; do { y++; printf(“y = %d\n”, y); } while (k != 10);

Παράδειγμα Γράψτε ένα πρόγραμμα σε C που να διαβάζει μία σειρά (string) από χαρακτήρες μεταξύ αποστρόφων, τυπώνει τους χαρακτήρες της σειράς αυτής όπως επίσης υπολογίζει και τυπώνει το πλήθος τους (η σειρά μπορεί να είναι κενή).

ΦΩΛΙΑΣΜΕΝΕΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ for (i = 1; i <= 4; i++) /* Εξωτερική επανάληψη */ for (j = i; j <= 3; j++) /* Εσωτερική επανάληψη */ printf(“i = %d j = %d\n”, i, j); Εκτύπωση i = 1 j = 1 i = 1 j = 2 i = 1 j = 3 πρώτος κύκλος εξωτερικής επανάληψης i = 2 j = 2 i = 2 j = 3 δεύτερος κύκλος εξωτερικής επανάληψης i = 3 j = 3 τρίτος κύκλος εξωτερικής επανάληψης