ΕΠΙΛΟΓΗ ΥΛΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Για να πετύχει ένα προϊόν στην αγορά πρέπει: Καλή λειτουργία Εύχρηστο Βολικό Να έχει «προσωπικότητα»
Η πρόοδος στα υλικά φέρνει: Πρόοδο στο βιομηχανικό σχεδιασμό Πρόοδο στον τεχνικό σχεδιασμό Τα υλικά πρέπει: Να παρέχουν λειτουργικότητα Να δημιουργούν την προσωπικότητα του προϊόντος Νέες οπτικές, Νέες αρχιτεκτονικές Πρωτοποριακά προϊόντα
Τι επηρεάζει το σχεδιασμό προϊόντων
USB flash drive A Kingston card reader which accepts Micro SD memory cards (Transcend card shown partially inserted), and acts as a USB flash drive; resulting size is approximately 2 cm in length, 1 cm in width, and 2 mm in thickness. An original IBM DiskOnKey USB flash drive, providing 8 MB of storage (2000) Flash drives come in various shapes and sizes A Sandisk Cruzer USB drive from 2011, with 4GB of storage capacity.
ΠΙΣΤΟΛΑΚΙ ΜΑΛΛΙΩΝ Υλικά Design Τεχνικές μορφοποίησης Ασφάλεια
ΠΑΙΔΙΚΟ ΚΑΡΟΤΣΑΚΙ 1733 1848 Mid 1800s 1920s 1965 Late 1800s
ΠΑΙΔΙΚΟ ΚΑΡΟΤΣΑΚΙ Οι ανάγκες των καταναλωτών διαμόρφωσαν το design 1986 2013 Οι ανάγκες των καταναλωτών διαμόρφωσαν το design Κάθε φορά έπρεπε να χρησιμοποιηθούν τα κατάλληλα υλικά έτσι ώστε να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα
ΥΛΙΚΑ:
THE EVOLUTION OF MATERIALS IN VACUUM CLEANERS: The vacuum cleaners invested because it was believed that dust carried out diseases 1900: vacuum cleaners were human-powered the cleaner is made almost entirely from natural materials: wood, canvas, leather, rubber 1950: the air pump is electrically driven the cleaner is made almost entirely from metal – metals have entirely replaced natural materials 1985: the unit is smaller higher power density in the motor better magnetic materials and higher operating temperatures the casing is entirely polymeric and is a good example of good design with plastics no metal is visible anywhere
THE EVOLUTION OF MATERIALS IN VACUUM CLEANERS: 1997: the power and rotation speed is higher the product is larger, heavier and more expensive it still sells because of the good industrial design and imaginative marketing competitive design requires innovative use of new materials and the clever exploitation of their special properties, both engineering and aesthetic