ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Η εντολή if if ( παράσταση) εντολή επόμενη εντολή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού
Advertisements

Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
Εντολές Διακλάδωσης ή Εντολές Υπό Συνθήκη
ΜΑΘΗΜΑ: ΓΛΩΣΣΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ C++ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014Τμ.
Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
Δείκτες, Πίνακες και Δείκτες, Δείκτες σε Συναρτήσεις
Προγραμματισμός Ι Παράδειγμα: Παράδειγμα:Να γραφεί πρόγραμμα που να δέχεται ως είσοδο κείμενο, να απαριθμεί τις εμφανίσεις των ψηφίων 0-9, τα λευκά διαστήματα.
Αναδρομη και static Γραψετε την συναρτηση sequence_size που διαβαζει μια απροσδιοριστου μεγεθους σειρας και υπολογιζει και τυπωνει το μεγεθος της. int.
Τύποι πραγματικών αριθμών
Εντολες Επιλογης (Selection)
Συναρτήσεις Κληση/Επιστροφη Παραμετροι
ΘΠ06 - Μεταγλωττιστές Πίνακας Συμβόλων, Σημασιολογικές Ενέργειες.
ΜΑΘ-3122/106 Γλώσσα Προγραμματισμού
ΗΥ-150 Προγραμματισμός Εντολές Ελέγχου Ροής.
Αρχές Προγραμματισμού (C). ...γράφοντας σωστά προγράμματα! (IIΙ)
ΕΛΕΓΧΟΣ ΡΟΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 4. ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΠΡΟΤΑΣΗ Α ΠΡΟΤΑΣΗ Β ΠΡΟΤΑΣΗ Γ ………………. ΠΡΟΤΑΣΗ n ΠΡΟΤΑΣΗ Α ΠΡΟΤΑΣΗ Β ΠΡΟΤΑΣΗ Γ ………………. ΠΡΟΤΑΣΗ n.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ - ΤΥΠΟΙ ΜΑΘΗΜΑ 3.
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΞΗΓΗΣΤΕ ΤΙ ΕΞΟΔΟ ΠΑΡΑΓΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ #include int main() { char ch; int i; float fl; printf("dose.
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
Υποθετικός τελεστής Ο υποθετικός τελεστής (?:) αποτελείται από δύο σύμβολα. Ανήκει στην κατηγορία των τελεστών που αποτελούνται από συνδυασμό συμβόλων.
Ολυμπιάδα Πληροφορικής
Δείκτες, Πίνακες σε Δείκτες, Δείκτες σε Συναρτήσεις
Ολυμπιάδα Πληροφορικής
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 5. 2 Στόχοι μαθήματος Πίνακες 2 διαστάσεων.
Παράδειγμα 2:Υπολογισμός μέγιστης και ελάχιστης θερμοκρασίας Αλγόριθμος Ελάχιστη_Μέγιστη !Αρχή αλγορίθμου.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Δείκτες (Pointers) – Δομές (Structs)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΛΟΓ102: Τεχνολογία Λογισμικού Ι Διδάσκων: Νίκος Παπασπύρου 1Νίκος ΠαπασπύρουΛΟΓ102:
ΜΑΘ3122/106 – Γλώσσα προγραμματισμού Ξενοφών Ζαμπούλης ΜΑΘ3122/106 – Γλώσσα προγραμματισμού Επανάληψη.
9-1 ΜΑΘΗΜΑ 9 ο Δυαδικά Δένδρα, Διάσχιση Δυαδικών Δένδρων Υλικό από τις σημειώσεις Ν. Παπασπύρου, 2006.
ΛΟΓ102: Τεχνολογία Λογισμικού Ι Διδάσκων: Νίκος Παπασπύρου 1Νίκος ΠαπασπύρουΛΟΓ102:
2/28/00epl-1311 Παραδειγματα Aλγοριθμων Αριθμος λεξεων που διαβαστηκαν απο εισοδο Εκτυπωση περιφερειας τετραγωνων με * Υπολογισμος exp(x,n) = 1 + x/1!
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι 4-1 Στην ενότητα αυτή θα μελετηθεί η χρήση στοιβών στις εξής εφαρμογές: Αναδρομικές συναρτήσεις Ισοζυγισμός Παρενθέσεων.
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΞ. Ζαμπούλης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αρχεία.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ Διδάσκοντες:Γιάννης Μαΐστρος Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Βασικά στοιχεία της Java
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Συναρτήσεις (μέρος δεύτερο) και Μεταβλητές.
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 2: Μεταβλητές και Τύποι Δεδομένων. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος,
Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 6: Δισδιάστατοι πίνακες.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 2: Συναρτήσεις Εισόδου ⁄ Εξόδου. Διδάσκων: Ηλίας Κ Σάββας, Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ «Εισαγωγή στον οντοκεντρικό προγραμματισμό (βασική εισαγωγή στο περιβάλλον εργασίας)» Ρουσσάκης Ιωάννης, ΤΕΙ Κρήτης,
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 4: Επαναληπτικές δομές. Διδάσκων: Ηλίας Κ Σάββας, Αναπληρωτής Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών.
ΔΟΜΗ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΕ C 1.Σχόλια 2.Οδηγίες προεπεξεργαστή 3.Ορισμοί τύπων 4.Δηλώσεις συναρτήσεων (πρωτότυπα) 5.Ορισμός της main 6.Ορισμοί συναρτήσεων.
Προτάσεις, εκφράσεις, τελεστές Βασικά στοιχεία ελέγχου προγράμματος
Επανάληψη.
Χαρακτήρες και συμβολοσειρές
Η γλώσσα C Προγραμματισμός Ι
Ενισχυτική διδασκαλία
Συναρτήσεις.
Π Ι Ν Α Κ Ε Σ (arrays) ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
Ενισχυτική διδασκαλία
Ενισχυτική διδασκαλία
for (παράσταση_1; παράσταση_2; παράσταση_3)
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Τύποι Μεταβλητών.
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών
Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών
Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών
ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ (Functions)
Ενότητα 9: Δείκτες και Δυναμική Διαχείριση Μνήμης.
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
Εισαγωγή στον Προγ/μό Υπολογιστών
Δομή Επιλογής , 8.1.
Λήψη Αποφάσεων και Συναρτήσεις Ελέγχου
ΑΣΚΗΣΕΙΣ C.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Η εντολή if if ( παράσταση) εντολή επόμενη εντολή

H ενέργεια αν x>0 τότε y = y - x σε C γράφεται if ( x>0 ) y = y - x; if (b * b – 4 * a * c >= 0) d = sqrt(b * b – 4 * a * c);

Πρόβλημα Γράψτε ένα πρόγραμμα σε C που να διαβάζει δύο πραγματικούς αριθμούς και να τοποθετεί το μεγαλύτερο στη μεταβλητή x και το μικρότερο στην y.

prosorini 3 1 2 x y Αλγόριθμος

Το βήμα 2 χρειάζεται περισσότερη ανάλυση. Βήμα 2 Το βήμα 2 χρειάζεται περισσότερη ανάλυση. Βήμα 2. Τοποθέτησε το μεγαλύτερο στην x και το μικρότερο στην y. 2.1. Αν x < y τότε 2.2. Αντάλλαξε τις τιμές των x και y. Βήμα 2.2. 2.2.1. Τοποθέτησε την αρχική τιμή της x στην προσωρινή μεταβλητή prosorini. 2.2.2. Καταχώρησε την τιμή της y στην x. 2.2.3. Καταχώρησε την τιμή της prosorini στην y.

Πρόγραμμα #include <stdio. h> int main(void) { / Πρόγραμμα #include <stdio.h> int main(void) { /*Δηλώσεις μεταβλητών*/ double x, y, prosorini; /*Σώμα της συνάρτησης*/ printf(“\nΔώστε τις τιμές των x και y:”); scanf(“%lf %lf ”, &x, &y); printf(“\nx = %f y = %f \n”, x, y);

if (x < y) { prosorini = x; x = y; y = prosorini; } printf(“\nΜέγιστη = %f \t Ελάχιστη = %f”, x, y); return 0; Σύνθετη εντολή

Η εντολή if-else if (παράσταση ) εντολή_1 else εντολή_2 επόμενη εντολή

Παράδειγμα Ενέργειες Έκφραση στη C Αν x < y, τότε min=x, if (x < y) διαφορετικά min=y min = x; else min = y; Αν x  0, τότε sum1 = sum1 + x if (x >= 0) και sum2 = sum2 + 1 { διαφορετικά sum1 = sum1 – x sum1 = sum1 + x; και sum2 = sum2 – 1 sum2 = sum2 + 1; } else { sum1 = sum1 – x; sum2 = sum2 – 1; }

ΦΩΛΙΑΣΜΕΝΕΣ if ΕΝΤΟΛΕΣ (i) if ( παράσταση_1 ) if ( παράσταση_2 ) εντολή_1 else εντολή_2

(ii) if ( παράσταση_1 ) if (παράσταση_2) εντολή_1 else if ( παράσταση_3) εντολή_2 εντολή_3

Παράδειγμα Να γραφεί ένα πρόγραμμα, το οποίο να διαβάζει ένα χαρακτήρα και να εξετάζει αν είναι κενός χαρακτήρας, ψηφίο, γράμμα ή νέα γραμμή.

Πρόγραμμα #include <stdio. h> /. #include <ctype. h> Πρόγραμμα #include <stdio.h> /*#include <ctype.h>*/ int main(void) { char c; printf(“\nΕισάγετε ένα χαρακτήρα :”); c = getchar(); /*διαβάζεται ένας χαρακτήρας*/ if (c == ‘ ’) printf(“\n κενός χαρακτήρας ”); else

if (‘0’ <= c && c <= ‘9’) /. ή (isdigit( c ) ) if (‘0’ <= c && c <= ‘9’) /* ή (isdigit( c ) )*/ printf(“\n Ψηφίο”); else /* if ( isalpha( c ) ) */ if (‘a’ <= c && c <= ‘z’ || ‘A’ <= c && c <= ‘Z’) printf(“\n Γράμμα”); else if (c == ‘\n’) printf(“\n Νέα γραμμή”); return 0; }

Η εντολή switch switch (παράσταση) (int ή char) { case τιμή_1 : εντολή_1 break; case τιμή_2: εντολή_2 ... default : τελευταία εντολή }

Παράδειγμα Ας υποθέσουμε ότι οι ημέρες της εβδομάδας Δευτέρα έως Κυριακή αντιστοιχούν στους αριθμούς 1 έως 7. Γράψτε ένα πρόγραμμα σε C που να διαβάζει ένα ακέραιο αριθμό και να τυπώνει το όνομα της αντίστοιχης ημέρας, αν υπάρχει.

Πρόγραμμα /. Τυπώνει την ημέρα που αντιστοιχεί σε κάποιο αριθμό Πρόγραμμα /*Τυπώνει την ημέρα που αντιστοιχεί σε κάποιο αριθμό*/ #include <stdio.h> int main(void) { /*Δηλώσεις μεταβλητών*/ int arithmos; printf(“Δώστε ένα ακέραιο αριθμό από 1 έως 7:”); scanf(“%d”, &arithmos);

switch (arithmos) { case 1: printf(“Δευτέρα”); break; case 2: printf(“Τρίτη”); case 3: printf(“Τετάρτη”);

case 4: printf(“Πέμπτη”); break; case 5: printf(“Παρασκευή”); case 6: printf(“Σάββατο”);

case 7: printf(“Κυριακή”); break; default: printf(“Ο αριθμός δεν βρίσκεται μεταξύ του 1 και 7”); } return 0;