Yδρογεωχημεία – Αναλυτική Γεωχημεία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Ασυνέχειες: Μηχανική περιγραφή ΙI Νικόλαος Σαμπατακάκης Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Γεωλογίας.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αρδευτική Μηχανική Εργαστήριο 3: Τεχνολογία Διανεμητών Μικροάρδευσης Καθηγητής Παναγιώτης Βύρλας Σχολή Τεχνολόγων.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Α) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Γιατί τρεφόμαστε ; Ενέργεια Απαραίτητα θρεπτικά συστατικά (nutrients)
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ζωολογία ΙΙ Ενότητα 1η. Εργαστηριακή Άσκηση Χορδωτών
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Εργαστηριακή Άσκηση: Ανατομία κανονικού Αχινού
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Ιχθυολογία Ενότητα 4η. Eργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Συστήματα Επικοινωνιών
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Δειγματοληπτικές γεωτρήσεις σε εδαφικούς σχηματισμούς
Διδακτική της Πληροφορικής
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Yδρογεωχημεία – Αναλυτική Γεωχημεία Ενότητα 5: Εισαγωγή εργαστηριακών ασκήσεων Αριάδνη Αργυράκη Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος

Στόχοι εργαστηριακών ασκήσεων Εξάσκηση στη δειγματοληψία από διαφορετικούς υδροφορείς (επιφανειακούς, υπόγειους). Εξάσκηση στη διαδικασία χημικής ανάλυσης για προσδιορισμό των κυριότερων ποιοτικών παραμέτρων του νερού. Εξάσκηση στις διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου των αναλύσεων. Εξάσκηση στη διαγραμματική απεικόνιση των αποτελεσμάτων. Εξάσκηση στην επεξεργασία των αποτελεσμάτων- συσχέτιση χημισμού νερού και λιθολογίας.

Εργασία σε ομάδες Δείγματα νερού για επεξεργασία στο εργαστήριο 4 Χ 3 3) Δείγμα δικτύου ΕΥΔΑΠ 4) Δείγμα εμφιαλωμένου Εικόνα 1

Σύσταση «γλυκού» νερού Εκτός από υδρογόνο και οξυγόνο, περιέχει και άλλες διαλυμένες ουσίες. Πληροφορίες για την σύσταση των πετρωμάτων με τα οποία βρίσκεται σε επαφή. Μερικές ουσίες θεωρούνται ρύποι όταν υπάρχουν σε ελάχιστη ποσότητα. Προτεραιότητα στην παρακολούθηση των ποιοτικών χαρακτηριστικών του νερού τα οποία επιδρούν άμεσα στην ανθρώπινη υγεία.

Ελληνική Νομοθεσία ΦΕΚ 1909 -8 Δεκεμβρίου 2010: “Καθορισμός Προτύπων Ποιότητας Περιβάλλοντος (ΠΠΠ) για τις συγκεντρώσεις ορισμένων ρύπων και ουσιών προτεραιότητας στα επιφανειακά ύδατα, σε συμμόρφωση προς τις διατάξεις της οδηγίας 2008/105/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου”

Παράρτημα Ι: Πρότυπα ποιότητας περιβάλλοντος (ΠΠΠ) ουσιών προτεραιότητας και ορισμένων άλλων ρύπων Α/Α Ονομασία ουσίας Αριθμός CAS ΕΜΣ-ΠΠΠ Εξωτερικά επιφανειακά ύδατα Λοιπά επιφανειακά ύδατα ΜΕΣ-ΠΠΠ Εσωτερικά επιφανειακά ύδατα ΜΕΣ-ΠΠΠ Λοιπά επιφανειακά ύδατα (1) Alachlor 15972-50-8 0.3 0.7 (2) Ανθρακένιο 120-12-7 0.1 0.4 (3) Ατραζίνη 1912-24-9 0.6 2 (4) Βενζόλιο 71-43-2 10 8 50 (5) Βρωμιούχος διφαινυλαιθέρας 32534-81-9 0.0005 0.0002 Δεν εκφράζονται (6) Κάδμιο και ενώσεις του (Ανάλογα με τις κατηγορίες σκληρότητας ύδατος) 7440-43-9 <0.08 (κατηγορία 1) 0.08 (κατηγορία 2) 0.09 (κατηγορία 3) 0.15 (κατηγορία 4) 0.25 (κατηγορία 5) 0.2 <0.45 0.45 0.60 0.90 1.50 (5α) Ανθρακο-τετραχλωρίδιο 56-23-5 12 Πίνακας 1

Μετρήσεις ρύπανσης στον Κηφισό (Φορέας Διαχείρισης και Ανάπλασης Κηφισού) Οφείλεται σε ανθρώπινες δραστηριότητες (απόβλητα από βιομηχανίες, βιοτεχνίες, οικισμούς) Οπτική ρύπανση- μπάζα, θολερότητα, αφρισμοί Χημικοί ρύποι που εντοπίστηκαν σε νερό & ίζημα: Βαρέα μέταλλα Αζωτούχες ενώσεις Φωσφορικές ενώσεις Φυτοφάρμακα Μικροοργανισμοί

«Βρέθηκε ψάρι 31 εκατοστά, στον Κηφισό !» Πέμπτη, 1 Ιουλίου 2010 Εικόνα 2

Ελάχιστες παράμετροι ποιότητας νερού T pH Ύπαιθρο EC Κατιόντα: Na+, K+, Mg2+, Ca2+ Εργαστήριο Ανιόντα: Cl-, HCO3-, SO42-, NO3-

Παράμετροι πρωτοκόλλου δειγματοληψίας υδάτων τύπος δειγμάτων (επιφανειακά/ υπόγεια) όγκος δείγματος χρονική περίοδος δειγματοληψίας συχνότητα λήψης δειγμάτων τρόπος συλλογής και συντήρησης κρίσιμες παράμετροι που πρέπει να προσδιορισθούν κατά την εργασία υπαίθρου τύποι των δοχείων που θα χρησιμοποιηθούν

Επιφανειακά νερά Στην περίπτωση συλλογής επιφανειακών υδάτων από ρέματα η λήψη του δείγματος γίνεται με προσοχή ώστε να μην ανασηκωθεί υλικό ιζήματος από τον πυθμένα. Η συλλογή γίνεται πάντα από τα κατάντη προς τα ανάντη του ρέματος. Αν τα δείγματα πρόκειται να αναλυθούν για ιχνοστοιχεία  φιλτράρισμα και οξύνιση επί τόπου.

Υπόγειο νερό πηγάδια  πλησίον αγωγού παροχής προσέχοντας το δείγμα να μην περιέχει φυσαλίδες αέρα οι οποίες μπορεί να επηρεάσουν την κατάσταση οξείδωσης των διαλυμένων στοιχείων ή την πίεση άλλων αερίων του διαλύματος. Ο χρόνος λήψης του δείγματος καθορίζεται μετά από παρακολούθηση των τιμών του pH, της θερμοκρασίας και της αγωγιμότητας. γεωτρήσεις  είναι δυνατό να επηρεάζεται από το υλικό των μεταλλικών σωληνώσεων. Γι αυτό το λόγο η γεώτρηση πρέπει να τίθεται σε λειτουργία επί αρκετή ώρα πριν τη λήψη του δείγματος. πηγές  η λήψη του δείγματος πρέπει να γίνεται στο πλησιέστερο δυνατόν σημείο εκφόρτισης του νερού ενώ πρέπει να σημειώνεται και η παροχή της πηγής.

ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΝΕΡΟΥ (1) ΑΝΤΛΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΦΟΡΤΙΣΗ Εικόνα 3

ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΝΕΡΟΥ (2) ΣΥΛΛΟΓΗ ΜΕ BEILER Εικόνα 4

Επιτόπια οξύνιση δειγμάτων Εικόνα 5

Εισαγωγή εργαστηριακών ασκήσεων Τέλος Ενότητας Εισαγωγή εργαστηριακών ασκήσεων

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών, Αριάδνη Αργυράκη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια. «Υδρογεωχημεία-Αναλυτική Γεωχημεία. Εισαγωγή εργαστηριακών ασκήσεων». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2015. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: http://opencourses.uoa.gr/courses/GEOL103/

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (1/2) Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Σχήματα/Διαγράμματα/Φωτογραφίες Εικόνα 2: Ψάρι Κηφισού. Copyright Newsit. Σύνδεσμος : http://www.newsit.gr

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (2/2) Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Πίνακες Πίνακας 1: Πρότυπα ποιότητας περιβάλλοντος. Copyright Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος & Ενέργειας. Πηγή: “Καθορισμός Προτύπων Ποιότητας Περιβάλλοντος (ΠΠΠ) για τις συγκεντρώσεις ορισμένων ρύπων και ουσιών προτεραιότητας στα επιφανειακά ύδατα, σε συμμόρφωση προς τις διατάξεις της οδηγίας 2008/105/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου”