« Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο διωγμός του 1914 (Ο πρώτος διωγμός) Τσίγκα Ζέτα.
Advertisements

ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ & ΑΝΕΡΓΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ.
Καφέ αρκούδα                                                     Για κάποιους πολιτισμούς η αρκούδα είναι σύμβολο αναγέννησης και παρθενογένεσης, γιατί.
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΦΥΛΩΝ ( π.Χ.)
Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΔΩΡΙΕΩΝ (11ος αι πΧ) οι
Πρόσφυγας είναι «κάθε πρόσωπο, το οποίο, επειδή έχει δικαιολογημένο φόβο διωγμού λόγω φυλής, θρησκείας, εθνικής προέλευσης, πολιτικών πεποιθήσεων ή συμμετοχής.
 Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα  Ε.Ο.Κ..
ΠΟΝΤΟΣ - ΣΜΥΡΝΗ.
ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ
Β΄ τμήμα μετανάστευσης μ Χ Χώρες προορισμού Αυστραλία, Ευρωπαϊκές χώρες και Δυτική Γερμανία.
Ο διωγμός του 1914 (ο πρώτος διωγμός)
ΝΕΕΣ ΑΠΟΙΚΙΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης
Γιατί και πως μετακινούνται οι άνθρωποι της Εποχής του Χαλκού;
Άλλο μόρφωση και άλλο παιδία και αγωγή
Πως είναι διαμορφωμένη η κοινωνία του τόπου μου
Μετανάστης είναι αυτός που έχει μεταναστεύσει, ιδίως με κίνητρο την εργασία. Οι μετανάστες ωθούνται από τη φτώχεια και την ανέχεια να αφήσουν τη χώρα.
Γ. Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ 1. Η Επιτροπή Αποκαταστάσεως Προσφύγων
Παναγιώτης Λαδόπουλος
Ευχές για καλή συνέχεια στο Ταξίδι της Ζωής
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΙ Πέτρος ΣΤ’1 P[y.
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Στο προηγούμενο μάθημα αναφέραμε ότι με την άλωση της Πόλης πολλές οικογένειες Βυζαντινών έφυγαν για να μην γίνουν σκλάβοι.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
Οι Έλληνες των παροικιών και των Παραδουνάβιων Ηγεμονιών.
Λεωνίδας Κραλίδης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ
Οι Φοίνικες ήταν αρχαίος σημιτικός λαός, που κατοικούσε στα παράλια της ανατολικής Μεσογείου...
Η ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ Πρόσφυγας, λοιπόν, είναι κάποιος που αναγκάζεται να εγκαταλείψει τη χώρα του εξαιτίας πολιτικής, εθνικής, φυλετικής.
ΑΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ-ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΘΑΡΑ ΤΣΙΜΠΟΥΡΟΣΚΥΛΑ PRESENTS: Επιδέξιου Κωνσταντίνα Επιδέξιου Ξένια Μάγγου Στελίνα Μαλιαχόβα Κωνσταντίνα.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
10 ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΑΡΧΑΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΠΟΙΚΙΕΣ!
ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΕΤΗΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ RICHARD CLOGG Φοιτητριες: ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
Το αντιθετικό σχήμα Ευρώπη – Ασία
Αγροτική Κοινωνιολογία
Ενοτητα 5. αμεσεσ ξενεσ επενδυσεισ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Διερευνητική εργασία Β1
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Γ ΤΡΙΜΗΝΟΥ
Οι Ελληνεσ Δημιουργουν Αποικιεσ
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Οι Έλληνες δημιουργούν αποικίες
Η Καθοδοσ των Δωριεων.
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΛΑΟΙ Χριστίνα Φανή.
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
Οι κάτοικοι της Β. Αμερικής
Θεσσαλονiκη, η Προσφυγομανα
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΝΔΙΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Άννα Σαββατοπούλου Νάτσιος Σταύρος Παπαχαρίτων Στάθης Χατζηστυλλή Στεφανία.
Θρησκευτικά Α’ Γυμνασίου
Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ( 1922 )
ΚΑΘΟΛΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ερευνητική Εργασία Η ιστορία του νομού Σερρών Β΄ τετράμηνο
Οι μετακινήσεις των ελληνικών φύλλων 11ος -9ος αι.π.Χ.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου
Ηλίας Μπουναρτζής/ Η οικονομική ζωή Η σταδιακή παρακμή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας έδωσε τη δυνατότητα στους υπόδουλους.
O πληθυσμός της Ευρώπης
Διαθεματική πρόταση διδασκαλίας
H ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
Γ1.4 Οι μεγάλες πόλεις του πλανήτη
Εκπαίδευση και μειονότητες
ΣΜΥΡΝΗ.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
Οργανισμός για τους πρόσφυγες
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
ΈΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ Η ιστορία του Ελληνισμού στον Πόντο έχει ως επίσημη αφετηρία την ίδρυση της Σινώπης στα βόρεια παράλια της Μ. Ασίας από Ίωνες ναυτικούς.
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
1.ΤΑ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ α. Ο πληθυσμός. Η ΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ 1830 : ίδρυση ανεξάρτητου ελληνικού κράτους : Στερεά Ελλάδα,
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Εν.2 κεφ.2 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

« Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ»   ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ- ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ ΑΓΩΓΗ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ- ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΚΑΡΑΝΑΣΟΥ ΜΑΡΙΝΑ (ΠΕ02)

ΠΕΡΙΛΗΨΗ Ξεκινήσαμε αυτή την εργασία με αφορμή τη σημερινή μεταναστευτική κίνηση των Ελλήνων προς το εξωτερικό, αλλά και τα μεγάλα προσφυγικά κύματα προς τη χώρα μας. Μας προβλημάτιζαν και τα δυο φαινόμενα και θελήσαμε να εμβαθύνουμε τις γνώσεις μας και να προσπαθήσουμε να τα ερμηνεύσουμε. Αποφασίσαμε να διερευνήσουμε αρχικά την έννοια της μετανάστευσης και της προσφυγιάς, και στη συνέχεια τα μεταναστευτικά ρεύματα των Ελλήνων στην περίοδο της αρχαιότητας αλλά και της τουρκοκρατίας. Επίσης θεωρήσαμε σημαντικό να μελετήσουμε τα μεταναστευτικά αλλά και τα προσφυγικά ρεύματα των Ελλήνων κατά τον 20ο αιώνα και να προσεγγίσουμε και τον ερχομό προσφύγων Μικρασιατών και Ποντίων στην πόλη μας, τη Λιβαδειά. Τέλος, θεωρήσαμε χρήσιμο να δούμε και το θέμα των Ελλήνων μεταναστών στην εποχή μας. Για να απαντήσουμε στα ερωτήματά μας αρχικά χωριστήκαμε σε ομάδες και στη συνέχεια καθεμιά ομάδα ανέλαβε ένα επιμέρους θέμα. Έτσι ερευνήσαμε διάφορες πηγές , κάναμε περιδιάβαση στο διαδίκτυο και σε διάφορα βιβλία, προσεγγίσαμε απογόνους προσφύγων και σύγχρονους μετανάστες και ζητήσαμε να μας ενημερώσουν για πολλά θέματα και τέλος επισκεφτήκαμε και το σύλλογο Ποντίων «Ο Ευκλείδης» στην πόλη μας.

ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΣ Α΄ ΟΜΑΔΑ: ΚΥΡΑΣΤΑ ΜΑΡΙΑ, ΑΛΑΦΟΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ, ΙΜΕΡΙ ΜΑΝΙΟΛΑ, ΚΟΥΚΙΑΣΑ ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ, ΦΟΥΦΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ Β΄ΟΜΑΔΑ: ΤΣΩΝΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ,ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ, ΚΟΖΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΚΩΣΤΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΡΓΥΡΩ, ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΛΟΥΚΑΣ, Γ΄ΟΜΑΔΑ: ΤΖΕΜΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΜΠΑΡΟΥΧΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ, ΚΥΠΡΑΙΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ, ΜΠΕΛΙΤΣΑ ΜΑΡΙΑ

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ-ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ Α΄ ΟΜΑΔΑ: ΚΥΡΑΣΤΑ ΜΑΡΙΑ, ΑΛΑΦΟΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ, ΙΜΕΡΙ ΜΑΝΙΟΛΑ, ΚΟΥΚΙΑΣΑ ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ, ΦΟΥΦΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ Η Α΄ΟΜΑΔΑ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ: ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ-ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ (ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ) ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΙΚΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ- ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ Η Μετανάστευση (immigration) είναι η μετακίνηση ανθρώπων σε μία χώρα της οποίας δεν έχουν την ιθαγένεια, προκειμένου να εγκατασταθούν εκεί, ιδιαίτερα ως μόνιμοι κάτοικοι ή μελλοντικοί πολίτες της χώρας. Η μετανάστευση των ανθρώπων είναι φαινόμενο πανάρχαιο και κάθε φορά καθορίζεται από διαφορετικούς παράγοντες. Πρόσφυγας ονομάζεται, σύμφωνα με τη Σύμβαση της Γενεύης για τους πρόσφυγες, κάθε άνθρωπος που βρίσκεται έξω από το κράτος του οποίου είναι πολίτης εξαιτίας δικαιολογημένου φόβου ότι εκεί θα υποστεί διωγμούς λόγω της φυλής, της θρησκείας ή της εθνικότητάς του, ή ακόμα εξαιτίας της ιδιότητας του μέλους μιας ιδιαίτερης κοινωνικής ομάδας ή των πολιτικών του απόψεων (πολιτικός πρόσφυγας), και επιπλέον τού είναι αδύνατο να εξασφαλίσει προστασία από τη χώρα του, ή, εξαιτίας του φόβου αυτού, δεν επιθυμεί να τεθεί υπό αυτή την προστασία.

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟΥΣ ΑΡ- ΧΑΙΟΤΗΤΑΣ-(Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ) Οι μετακινήσεις πληθυσμών δεν είναι κάτι άγνωστο στην αρχαία Ελλάδα. Από την Εποχή του Χαλκού γίνονται μετακινήσεις πληθυσμών με γνωστότερη την «κάθοδο των Δωριέων» η οποία είναι μετανάστευση δωρικών φύλων από βόρειες περιοχές προς την κεντρική Ελλάδα, την Πελοπόννησο και τα νησιά. Από τον 11ο αι. και μετά αρχίζει ο πρώτος αποικισμός. Όσοι από τους παλιούς κατοίκους δε θέλησαν να υποταχτούν, άρχισαν να φεύγουν από την Ελλάδα σε διαδοχικά κύματα, αναζητώντας αλλού γη για οριστική εγκατάσταση. Γέμισε έτσι με αποικισμούς που εξελίχθηκαν γρήγορα σε πόλεις, ολόκληρη η παραλία της Μ. Ασίας και τα κοντινά νησιά (Αιολικές και Ιωνικές αποικίες). Ακολούθησαν και ορισμένοι Δωριείς, που θέλησαν να εγκαταλείψουν την Πελοπόννησο. Αυτοι εγκαταστάθηκαν στην Θήρα, τη Μήλο, την Κω, την Κρήτη, τη Ρόδο και μερικοί πέρασαν στην απέναντι μικρασιατική παραλία όπου ίδρυσαν την Κνίδο και την Αλικαρνασσό. Ο Ελληνικός Αποικισμός ή δεύτερος αποικισμός συμβαίνει στην Ελλάδα από τον 8ο αι. μέχρι τον 6ο αιώνα π.Χ. όπου ένα μεγάλο ποσοστό μεταναστεύει από την ηπειρωτική Ελλάδα και τα νησιά του Αιγαίου πρώτα προς τη νότια Ιταλία και τη Σικελία και αργότερα δυτικότερα, αλλά και ανατολικά έως τον Εύξεινο Πόντο. Έτσι ιδρύθηκαν πολλές αποικιακές πόλεις και έγινε γνωστός ο ελληνικός πολιτισμός σε όλη την έκταση της Μεσογείου.

Αρχαιοελληνικό θέατρο Εφέσου

Πρόσοψη της Βιβλιοθήκης του Κέλσου στην Έφεσο

Ο ναός της Ομόνοιας ήταν αφιερωμένος στην ενότητα των Ελλήνων της Σικελίας

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΙΚΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΙΚΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ Κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας αρκετοί Έλληνες έφυγαν από τη γενέτειρά τους και μετανάστευσαν, είτε εξαιτίας των πολέμων είτε για οικονομικούς λόγους, σε άλλες περιοχές. Εκεί δημιούργησαν νέες κοινότητες, τις παροικίες. Η φυγή αυτή ευνοήθηκε από την κρίση στον οθωμανικό κρατικό μηχανισμό και την ανάπτυξη του εμπορίου.

Η μετανάστευση των Ελλήνων στο εξωτερικό, κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας, πραγματοποιήθηκε κυρίως σε δυο χρονικές περιόδους. Την πρώτη περίοδο, από τον 15ο έως τον 16ο αιώνα, η μετανάστευση ήταν συνήθως υποχρεωτική. Εγκαταστάθηκαν κυρίως σε παραθαλάσσιες πόλεις της Ιταλίας καθώς και σε άλλα μέρη της Ευρώπης. Η δεύτερη περίοδος της μετανάστευσης, κατά τον 17ο και 18ο αιώνα, ήταν εθελοντική και ειρηνική, με οικονομικά κυρίως αίτια. Την ίδια περίοδο, Έλληνες από τον Πόντο μετακινήθηκαν στον Καύκασο και την Κριμαία ιδρύοντας παροικίες, με γνωστότερη την Οδησσό.

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 20Ο ΑΙ. Β΄ΟΜΑΔΑ: ΤΣΩΝΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ ,ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ, ΚΟΖΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΚΩΣΤΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΡΓΥΡΩ, ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΛΟΥΚΑΣ Η Β΄ ΟΜΑΔΑ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ: ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 20Ο ΑΙ. ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΝΤΙΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΣΤΗ ΛΙΒΑΔΕΙΑ  

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 20Ο ΑΙ. Κατά τα τέλη του 19ου και τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα αγροτικοί πληθυσμοί μετανάστευαν ακόμα στη Ρωσία, στη Ρουμανία, στην Κωνσταντινούπολη, στην Αίγυπτο, στο Σουδάν και αλλού. Το βασικό όφελος για το κράτος ήταν τα εμβάσματα των μεταναστών που συνέβαλαν στην οικονομική ανάπτυξη της υπαίθρου. Με βάση στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδας από το 1891 έως το 1924 μετανάστευσαν στις Η.Π.Α. 406.862 άτομα, ενώ σε άλλες χώρες (Καναδάς, Βραζιλία, Αυστραλία, Νοτιοαφρικανική Ένωση κ.ά.) από το 1901 έως το 1924 ο αριθμός των μεταναστών ανήλθε σε 24.704. Κατά την επόμενη πενταετία (1925 – 1929) αναζήτησαν  καλύτερη τύχη στο εξωτερικό συνολικά 46.288.

Το μεταπολεμικό μεταναστευτικό ρεύμα ήταν πολύ πιο μαζικό· κάλυψε το 72% της συνολικής εξωτερικής μετανάστευσης μετά την ίδρυση του ελληνικού κράτους. Σύμφωνα με έγκυρες εκτιμήσεις, οι μετανάστες από το 1946 ως το 1977 ήταν περίπου 1.000.000. Πρόκειται για μια πρωτοφανή κινητικότητα που αφορούσε σχεδόν ένα άτομο στα οκτώ. Το 61% των μεταπολεμικών μεταναστών κινήθηκε προς τις χώρες της Βορειοδυτικής Ευρώπης και κυρίως προς τη Δυτική Γερμανία, 160.000 περίπου εγκαταστάθηκαν στην Αυστραλία, 135.000 στις ΗΠΑ, 100.000 στον Καναδά και οι υπόλοιποι σε άλλες υπερπόντιες χώρες. χώρες. Από το σύνολο των ελλήνων μεταναστών του 20ού αιώνα υπολογίζεται ότι το 40% περίπου επέστρεψε στην Ελλάδα.

Οι περιοχές καταγωγής Προπολεμικά οι περισσότεροι μετανάστες κατάγονταν από την Πελοπόννησο, τα νησιά και τη Στερεά Ελλάδα. Μεταπολεμικά οι περιοχές που γνώρισαν τα μεγαλύτερα ποσοστά εξωτερικής μετανάστευσης ήταν στη Βόρεια Ελλάδα (Μακεδονία, Ήπειρος και Θράκη). Τα κοινωνικά χαρακτηριστικά Το μεταναστευτικό αυτό ρεύμα προς τις ΗΠΑ και εκείνο των δεκαετιών του 1950 και 1960 προς την Αυστραλία και τις χώρες της Βορειοδυτικής Ευρώπης εντάσσονται στο ευρύτερο φαινόμενο της μετακίνησης πληθυσμών από χώρες με αγροτική οικονομία σε κράτη με ισχυρό και επεκτεινόμενο δευτερογενή τομέα, το οποίο σχετίζεται με την άνιση οικονομική και τεχνολογική ανάπτυξη.

Συνθήκες εγκατάστασης Η μετανάστευση αποτελούσε πάντως σε όλες τις περιπτώσεις μια επώδυνη εμπειρία με πολλούς κινδύνους. Για να μειώσουν τους κινδύνους και την ανασφάλεια οι ­ στερημένοι οικονομικών πόρων και μόρφωσης ­ μετανάστες στηρίχτηκαν στο μοναδικό «κεφάλαιο» που διέθεταν, δηλαδή στα συγγενικά και τοπικά δίκτυα. Εχθρικότατη και προκατάληψη Οι έλληνες μετανάστες ­ όπως και άλλοι ξένοι ­ αντιμετώπισαν την εχθρικότητα και τις προκαταλήψεις των γηγενών ή των παλαιότερων μεταναστών και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και εκτεταμένες βίαιες ενέργειες εναντίον τους.

α) ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΣΤΗ ΛΙΒΑΔΕΙΑ α) ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΣΤΗ ΛΙΒΑΔΕΙΑ 1. Εγκατάσταση μικρασιατών προσφύγων Αν και η Βοιωτία δεν αποτέλεσε έναν από τους πρώτους επιλεγμένους τόπους και τα παραδοσιακά κέντρα υποδοχής και εγκατάστασης Μικρασιατών προσφύγων, εν τούτοις πρόσφυγες εγκαταστάθηκαν στη Θήβα, στο Πλατανάκι, στη Λιβαδειά και στο Σαράντη. 2. Καταγωγή των προσφύγων Η καταγωγή των προσφύγων ήταν από χωριά της περιοχής της Σμύρνης: Γκιαούρκιοϊ, Μαλκατζές, Ντεβελίκιοϊ, Τριάντα, Κουσάντασι,Σώκια, Καγιάς, Παπαζλί, Θείρα, Αϊδίνι, Μουρσαλί, Καινούριο Χωριό, Γέροντας, Φίλιο, Χαρμανταλί, Μουτεβέλι κ.ά 3. Επαγγελματικές ασχολίες Οι περισσότεροι μικρασιάτες πρόσφυγες που εγκαταστάθηκαν στη Βοιωτία ασχολούνταν στις εστίες τους με τεχνικά επαγγέλματα (τσαγκάρης, χτίστης, γανωματής, ράφτης, βυρσοδέψης κ.ά) και με το εμπόριο. Όταν ήρθαν στην Ελλάδα η γεωργία (καπνοκαλλιέργεια) και η ανθρακοποιία αποτελούσαν την κύρια ασχολία τους.

4. Κοινωνική ενσωμάτωση Η έλευση και η εγκατάσταση των προσφύγων στην Βοιωτία, όπως και στις άλλες περιοχές, δεν έγινε χωρίς προστριβές και διαμαρτυρίες, καθώς η τοπική κοινότητα αρνήθηκε την άμεση εγγραφή τους στα μητρώα και οι ντόπιοι διεκδίκησαν τα απαλλοτριωτέα κτήματα. Ωστόσο τα ζητήματα αυτά διευθετήθηκαν και η επαφή των προσφύγων με το τοπικό στοιχείο, εγκατεστημένο πολύ πριν την έλευσή τους στην περιοχή (Αρβανίτες, Βλάχοι, Σαρακατσάνοι), επιτεύχθηκε σταδιακά τόσο στο οικονομικό όσο και στο κοινωνικό και στο πολιτιστικό επίπεδο. Άγιος Μελέτιος Βοιωτίας Ο Άγιος Μελέτιος (γνωστός και ως Συνοικισμός Λιβαδειάς) είναι σήμερα συνοικία της Λιβαδειάς, ενώ υπήρξε στο παρελθόν ξεχωριστός οικισμός και έδρα κοινότητας. Ο οικισμός δημιουργήθηκε κατά την διάρκεια της δεκαετίας του 1920 όταν η περιοχή επιλέχτηκε για εγκατάσταση προσφύγων από διάφορες περιοχές της Μικράς Ασίας.

β) ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΣΤΗ ΛΙΒΑΔΕΙΑ Πόντιοι ονομάζονται οι Έλληνες που κατάγονται από την περιοχή του Πόντου δηλαδή τα νότια παράλια της Μαύρης θάλασσας (Εύξεινος Πόντος), στη σημερινή βορειοανατολική Τουρκία όπως επίσης και από την ΕΣΣΔ . Οι Πόντιοι πρόσφυγες άρχισαν να φτάνουν στη μητέρα Ελλάδα από τις παραμονές του Α΄ παγκοσμίου πολέμου και μετά από την πολιτική εξόντωσης των χριστιανικών πληθυσμών από τους Τούρκους. Ο κύριος όγκος των Ποντίων προσφύγων εγκαταστάθηκε στη Μακεδονία και τη Θράκη.Αρκετοί παρέμειναν στην περιοχή της πρωτεύουσας και ένας μικρός αριθμός εγκαταστάθηκε στη Θεσσαλία, την Ήπειρο, την Αιτωλοακαρνανία, την Πελοπόννησο και τα νησιά και τη Βοιωτία. Στα τέλη του 1965 και μετά από άδεια που χορηγήθηκε από τη Σοβιετική Ένωση, πολλοί Έλληνες Πόντιοι από το Καζακστάν έρχονται πρόσφυγες στην Ελλάδα. Με την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, το μεγαλύτερο μέρος από το σχεδόν μισό εκατομμύριο Ελληνοπόντιων και Μαριανουπολιτών της Σοβιετικής Ένωσης κατέφυγε στην Ελλάδα.

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ Γ΄ΟΜΑΔΑ: ΤΖΕΜΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΜΠΑΡΟΥΧΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ, ΚΥΠΡΑΙΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ, ΜΠΕΛΙΤΣΑ ΜΑΡΙΑ Η Γ΄ΟΜΑΔΑ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ: ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ ΑΙΤΙΑ: Σύμφωνα με έρευνα υπάρχουν σήμερα 190.000 Έλληνες επιστήμονες οι οποίοι εργάζονται στο εξωτερικό. Τα στοιχεία δείχνουν ότι φεύγουν γιατί: α) δεν έχουν δουλειά, β) υποαπασχολούνται, γ) ετεροαπασχολούνται κλπ. (50% αυτών που μετανάστευσαν μετά το 2010 ήταν άνεργοι). Διαχρονικά αλλάζει ο χαρακτήρας της μετανάστευσης από την Ελλάδα: για πάρα πολλά χρόνια ήταν μετανάστευση ανειδίκευτων εργατών ενώ στη συνέχεια κυρίως από το 1990 και μετά είναι κυρίως πτυχιούχων.

ΧΩΡΕΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ: Ακόμη και στη Νορβηγία μεταναστεύουν οι Ελληνες αφού πλέον εδώ δεν μπορούν να βρουν δουλειά. Και στη Μεγάλη Βρετανία έχει παρατηρηθεί αύξηση Ελλήνων μεταναστών. Δέκα χιλιάδες γιατροί έχουν φύγει στο εξωτερικό το τελευταίο διάστημα σε χώρες όπως η Γερμανία, η Αγγλία και οι ΗΠΑ για να βρουν εργασία, ενώ οι μηχανικοί που έχουν καταφύγει στη Μέση Ανατολή, και όχι μόνο, είναι δεκάδες. Η Γερμανία παραμένει ένας τόπος που επιλέγουν οι Έλληνες από τη δεκαετία του '60 ως και σήμερα για μετανάστευση. Πάντως, πολλοί είναι και εκείνοι που επιλέγουν το Βέλγιο για να εργαστούν. Οι τομείς εκείνοι που απορροφούν έλληνες και ξένους μετανάστες είναι κυρίως ο νομικός, ο διοικητικός και ο οικονομικός και ακολουθούν εκείνοι του μάρκετινγκ και των ξενοδοχοϋπαλλήλων.  

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ: Η κυβέρνηση έχει συνειδητοποιήσει την τεράστια σημασία του ανθρώπινου δυναμικού, και ιδιαίτερα του υψηλά εκπαιδευμένου, για την ανάπτυξη. Είναι δεδομένο πως θα πρέπει να αποτραπεί κατά το δυνατόν η περαιτέρω αφαίμαξη της ελληνικής κοινωνίας από ένα ιδιαίτερα σημαντικό τμήμα της. Υπάρχουν δυο τρόποι, για να αξιοποιήσει κανείς τους πτυχιούχους της χώρας του που εργάζονται στο εξωτερικό. - Ο ένας είναι να στοχεύσει στην επιστροφή τους (return option),  -Ο άλλος να προσπαθήσει να αξιοποιήσει το ανθρώπινο αυτό κεφάλαιο θεωρώντας ότι θα παραμείνει στο εξωτερικό (diaspora option).  

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΠΟΝΤΙΩΝ «Ο ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ» ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΠΟΝΤΙΩΝ «Ο ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ»

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η μετανάστευση και η προσφυγιά είναι διαχρονικά φαινόμενα για τους Έλληνες. Από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα οι Έλληνες αναγκάστηκαν πολλές φορές να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους και να μετοικήσουν σε άλλους τόπους για πολλούς λόγους, και κυρίως για να ζήσουν μια καλύτερη ζωή. Επομένως, θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε και τους πρόσφυγες και τους μετανάστες στην Ελλάδα με σεβασμό και αλληλεγγύη. Πολλοί Έλληνες κατά τον προηγούμενο αιώνα αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους και να κάνουν μια νέα αρχή σε άλλες χώρες. Μέσα από ανυπέρβλητες δυσκολίες πολλοί απ’ αυτούς κατόρθωσαν να ζήσουν μια καλύτερη ζωή στο εξωτερικό. μας.

Αλλά και Έλληνες Μικρασιάτες και Πόντιοι αναγκάστηκαν κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες να κάνουν μια καινούρια αρχή στην Ελλάδα. Τα πράγματα εδώ δεν ήταν ρόδινα, γιατί υπήρχε, δυστυχώς, ρατσισμός, προκατάληψη, φτώχεια. Ωστόσο πολλοί απ’ αυτούς κατόρθωσαν να ορθοποδήσουν και να ξεπεράσουν όλα αυτά τα εμπόδια. Και σήμερα, στις αρχές του 21ου αι. η Ελλάδα ζει ανάλογες στιγμές. Από τη μια πλευρά πολλοί Έλληνες αναγκάζονται να μεταναστεύσουν για να επιβιώσουν, και από την άλλη πλευρά η Ελλάδα υποδέχεται ένα τεράστιο αριθμό προσφύγων και μεταναστών από την Ασία και την Αφρική. Συνειδητοποιήσαμε, λοιπόν, ότι τόσο η μετανάστευση όσο και η προσφυγιά είναι φαινόμενα που συνδέονται με τις ιστορίες των λαών και βέβαια των Ελλήνων και ότι πολύ εύκολα θα μπορούσε ο καθένας μας να γίνει είτε μετανάστης είτε πρόσφυγας. Η ευαισθητοποίησή μας στο θέμα ήταν άμεση και θέλουμε να πιστεύουμε η αφετηρία για μια πιο δραστήρια και ουσιαστική συμπαράσταση στο προσφυγικό ζήτημα που έχει δημιουργηθεί στη χώρα

ΠΗΓΕΣ: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%81%CF%8C%CF%83%CF%86%CF%85%CE%B3%CE%B1%CF%82 Εγκυκλοπαίδεια Δομή https://el.wikipedia www.ancient-greek-history.com/el/...elliniki.../b-ellinikos-apoikismos http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-F114/520/3382,13627/ http://www.ime.gr/projects/migration/15-19/gr/v2/central_europe.html https://chronontoulapo.wordpress.com/2013/07/24/%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%81%CE%B5%CF%8D%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB/ http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=117495 http://www.stokokkino.gr/article/1000000000021971/Otan-oi-Ellines-imastan-metanastes https://el.wikipedia.org/wiki/Πόντιοι http://www.epm.gr/w2_30_01.htm   http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=557343 http://www.huffingtonpost.gr/lois-labrianidis/-_2408_b_8520596.html  «Ρωτώ και μαθαίνω για το συνοικισμό»: Εργασία των μαθητών της Ε1 του 5ου Δημοτικού Σχολείου Λιβαδειάς- Υπευθ. Δασκάλα:Μπαρλά –Νιαβή Βασιλική (σχ.έτος 2002-3)

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ