Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Θεωρία και Ιστορία της Τεχνολογίας Ενότητα 1: Η Τεχνολογία ως Θεωρία και Ιστορία Δημήτρης Μπιλάλης Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα: Ιστορίας, Αρχαιολογίας,
Οικονομική Ανθρωπολογία
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass Εργαλεία Οργάνωσης και Διαχείρισης Εκπαιδευτικού Υλικού Εργαλείο «Ηλεκτρονικό Βιβλίο»: Δημιουργία.
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( ) Ενότητα 3 Το κίνημα του Εξπρεσιονισμού Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών 1.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία. Ενότητα 2η: Η έννοια του ορθού Λόγου. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα.
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Β) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 12: Δικαστής και διαδικασίας δίκης
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part A): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ενότητα 4 (part A) : Ιατρική ηθική
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα (1900-1960) Ενότητα 9 Η μεταπολεμική ευρωπαϊκή δραματουργία Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών

Στόχοι της ενότητας Σκιαγράφηση του ιστορικού πλαισίου Αναφορά στις νέες δραματουργικές τεχνικές Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του θεάτρου του παραλόγου και σχετικές ορολογίες

Περιεχόμενα της ενότητας Ιστορικό πλαίσιο Το θέατρο του παραλόγου Βασικά γνωρίσματα της δραματουργίας του παραλόγου

Η μεταπολεμική ευρωπαϊκή δραματουργία Ιστορικό πλαίσιο Στα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια οι ευρωπαίοι πολίτες βρέθηκαν αντιμέτωποι με μια σειρά από ερωτήματα που αφορούσαν τις θεμελιώδεις αξίες του πολιτισμού τους. Η πίστη στην παντοδυναμία του σκεπτόμενου ανθρώπου και στη θετική για την πρόοδο του κοινωνικού συνόλου συμβολή των επιστημονικών και πνευματικών επιτευγμάτων, που μέχρι τότε αποτελούσαν τα βασικά στηρίγματα του δυτικού πολιτισμού, τέθηκαν υπό αμφισβήτηση μετά τη νέα πραγματικότητα που «επέβαλε» η εικόνα των ναζιστικών στρατοπέδων συγκέντρωσης.

Η μεταπολεμική ευρωπαϊκή δραματουργία Οι ευρωπαίοι θεατρικοί συγγραφείς επιχειρούν, επινοώντας νέες δραματουργικές τεχνικές, να παρουσιάσουν επί σκηνής την εικόνα του δυτικού ανθρώπου που αναζητά απαντήσεις στα ζητήματα αυτά. Οι ιστορικοί του θεάτρου διακρίνουν συνήθως δύο βασικές κατευθύνσεις μέχρι τη δεκαετία του ’60: Στην πρώτη κατατάσσουν τους συγγραφείς του «παραλόγου» που υιοθετούν μια υπαρξιακή οπτική και στη δεύτερη εκείνους που προτάσσουν ανοιχτά την πολιτική στράτευση

Το θέατρο του παραλόγου Το θέατρο του παραλόγου δεν αποτελεί ένα κίνημα, αλλά αναφέρεται στη «συμπτωματική» συνάντηση νεοεμφανιζόμενων θεατρικών συγγραφέων, των οποίων τα έργα παρουσιάστηκαν σχεδόν ταυτόχρονα στις μικρές σκηνές της αριστερής όχθης του Σηκουάνα, στο Παρίσι. Η ταυτόχρονη εμφάνιση και μια σειρά κοινά στοιχεία στις δραματουργικές τεχνικές και τις θεματολογικές αναζητήσεις των συγγραφέων αυτών είναι οι παράγοντες που εξηγούν την απόπειρα των κριτικών και ιστορικών του θεάτρου να προσδώσουν στο έργο τους τα χαρακτηριστικά ενός «κινήματος».

Το θέατρο του παραλόγου Στην ανάδειξη της νέας δραματουργίας σημαντική ήταν η συμβολή μιας ομάδας σκηνοθετών οι οποίοι, συνεχίζοντας την παράδοση της ομάδας των τεσσάρων (Cartel des quatre), ήταν πρόθυμοι να τολμήσουν να παρουσιάσουν με τα ελάχιστα τεχνικά μέσα που διέθεταν τα, πρωτοποριακά για την εποχή εκείνη, έργα.

Το θέατρο του παραλόγου Ζητήματα ορολογίας: Θέατρο του παραλόγου, Νέο Θέατρο, Θέατρο της πρωτοπορίας, Θέατρο του «εμπαιγμού», Μεταφυσική φάρσα, Σκοτεινή κωμωδία, Σύγχρονη τραγικωμωδία, Μεταθέατρο, Θέατρο της διαμαρτυρίας και του παραδόξου

Βασικά γνωρίσματα της δραματουργίας του παραλόγου Κατάργηση των παραδοσιακών δραματουργικών συμβάσεων Η λειτουργία της «καταδήλωσης» ή «αυτολεξίας» (littéralité). Σύμφωνα με την αρχή αυτή, δεν υπάρχουν δραματικά συμφραζόμενα για να υποστηρίξουν τα επί σκηνής δρώμενα. Το νόημα όσων παρουσιάζονται στη σκηνή (λόγων, πράξεων, αντικειμένων, εικόνων) παράγεται αποκλειστικά από τη θεατρική τους υπόσταση. Αυτοαναφορικότητα

Βασικά γνωρίσματα της δραματουργίας του παραλόγου Ονειρική λογική στην κατασκευή του φανταστικού κόσμου: το υποσυνείδητο και η φαντασία είναι οι δυνάμεις που καθοδηγούν το λόγο και τις πράξεις των δραματικών προσώπων. Ανατρεπτική χρήση του λόγου: η γλώσσα παύει να λειτουργεί ως μέσο επικοινωνίας και «ταυτίζεται» με τη δράση, ενώ συχνά αποκτά «υλική» διάσταση.

Βασικά γνωρίσματα της δραματουργίας του παραλόγου Η κυρίαρχη λογική του «παιχνιδιού», μιας διαδικασίας χωρίς συγκεκριμένο, «πραγματικό» διακύβευμα Η νέα αντίληψη για το κωμικό: το κωμικό που συνυφαίνεται με το τραγικό ή που έχει την όψη του γκροτέσκου.

Τέλος Ενότητας

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.