Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Advertisements

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Τίτλος Μαθήματος Ενότητα # (bold): Τίτλος Ενότητας (normal)
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα # (bold): Τίτλος Ενότητας (normal) ----κενή γραμμή---- Όνομα Καθηγητή Τμήμα.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Οδηγίες δημιουργίας προσβάσιμων εγγράφων PDF από προσβάσιμα έγγραφα MS-Word και MS-PowerPoint2013 Ασημίνα Σπανίδου
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα #(bold): Τίτλος Ενότητας. Διδάσκων: Όνομα Καθηγητή, Βαθμίδα Διδάσκοντος. Τμήμα.
Οδηγίες δημιουργίας προσβάσιμων εγγράφων με χρήση LaTex
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Ανθρωπολογία του Θεάτρου Ενότητα 4 η : Βασικές αρχές της Τέχνης του Ηθοποιού Γιώργος Σαμπατακάκης, M.Phil. (Καίμπρητζ) – Ph.D. (Λονδίνο) Τμήμα Θεατρικών.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Τίτλος Μαθήματος Ενότητα # (bold): Τίτλος Ενότητας (normal) ----κενή γραμμή---- Όνομα.
Ευχρηστία και προσβασιμότητα σε Microsoft Office PowerPoint Οδηγίες, συμβουλές & παραδείγματα Ομάδα ανάπτυξης Ανοιχτών Ακαδημαϊκών Μαθημάτων Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Ευχρηστία και προσβασιμότητα σε Microsoft Office Word Οδηγίες, συμβουλές & παραδείγματα Ομάδα ανάπτυξης Ανοιχτών Ακαδημαϊκών Μαθημάτων Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ ΙΙ Θέμα «παιγνίδια» (website address) Διδάσκουσα: Καθηγήτρια Τζένη.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 12: Οδηγίες δημιουργίας φυτολογίου Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα,
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 13: Επεξεργασία κειμένου – LibreOffice #3
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 1: Επισκόπηση του πεδίου των ΤΠΕ. Σχέση με την εκπαίδευση Θαρρενός Μπράτιτσης Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών.
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Διοίκηση ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 12: Επεξεργασία κειμένου – LibreOffice #2
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ι Ενότητα # 10: Εισαγωγή στο Ms Powerpoint Τμήμα Ιστορίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 2: Βασικές έννοιες Πληροφορικής
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 9: Ιστολόγια. Η υπηρεσία Weebly
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ενότητα # (bold): Τίτλος Ενότητας (normal)
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΕνΟτητα # 6: Ms Word IΙΙ CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 11: Επεξεργασία κειμένου - LibreOffice
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΘΕΡΜΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ
ΕνΟτητα # 9: Ms Word VI CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(3)
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 10: Ιστολόγια. Η υπηρεσία Blogger
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΔΙΚΤΥΩΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Προσχολική Παιδαγωγική
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 3: Το εσωτερικό του υπολογιστή
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 7: Εργονομία και σχολικά εργαστήρια
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕνΟτητα # 8: Ms Word V CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(5)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(10)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ενότητα #: Τίτλος Ενότητας (normal)
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ενότητα #: Τίτλος Ενότητας (normal)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Ενότητα # 13: Scratch και φυσική αλληλεπίδραση Θαρρενός Μπράτιτσης Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σκοποί ενότητας Στην ενότητα αυτή εξετάζονται οι δυνατότητες που ενσωματώνει το Scratch για αλληλεπίδραση με το φυσικό κόσμο, μέσα από πρόσθετες συσκευές. Στόχος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές την έκταση των δυνατοτήτων που προσφέρει το εργαλείο

Περιεχόμενα ενότητας Διάδραση μέσω ειδικών συσκευών (digitizers) Διάδραση μέσω πρόσθετων συσκευών αισθητήρων Διάδραση με το σώμα Διάδραση μέσω webcamera

Παράδειγμα 1 Αξιοποιήθηκε υπολογιστής με ενσωματωμένο digitizer. Πλέον μπορούν να χρησιμοποιηθούν οθόνες αφής. Ο δείκτης του ποντικιού ελέγχονταν με ένα ειδικό στυλό (θα μπορούσε να είναι το δάχτυλο σε οθόνη αφής) Διδασκαλία της συμπεριφοράς του πεζού στο δρόμο Με την πένα αποτυπώνεται η διαδρομή του χαρακτήρα για να συζητηθούν τα λάθη με το παιδί

Παράδειγμα 2 Ειδική πλακέτα αισθητήρων που ενσωματώνει: Ροοστάτες, Μετρητές ωμικών αντιστάσεων Μπουτόν Αισθητήρα φωτός Αισθητήρα ήχου

Παράδειγμα χρήσης Εξωτερική κατασκευή που συνδέεται με την πλακέτα. Διδασκαλία κατεύθυνσης στο νηπιαγωγείο

Φυσικές διεπαφές Το Scratch μπορεί να συνεργαστεί με τον αισθητήρα kinect της παιχνιδοκονσόλας Xbox για να παρέχει τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης με κινήσεις του σώματός μας

Scratch 2.0 και webcamera Στην έκδοση 2.0 το Scratch επιτρέπει την αλληλεπίδραση με το φυσικό χώρο αξιοποιώντας μια απλή webcamera

Οδηγίες (1 από 4) Το πρότυπο παρουσίασης (template) περιέχει συγκεκριμένες διατάξεις διαφανειών. Προτιμήστε μια από τις 9 προκαθορισμένες διατάξεις.

Οδηγίες (2 από 4) Κάθε διαφάνεια πρέπει να έχει τίτλο που να είναι μοναδικός. Ο τίτλος διαφάνειας είναι bold 44pt και δεν πρέπει να ξεπερνάει τις 2 γραμμές. (Στις 2 γραμμές το μέγεθος γραμματοσειράς προσαρμόζεται αυτόματα από το πρόγραμμα σε 40pt). Χρησιμοποιήστε τα ορισμένα μεγέθη γραμματοσειρών για το κείμενο: 32pt για το πρώτο επίπεδο, 28pt για το δεύτερο, 24pt για το τρίτο, 22pt για το τέταρτο και 20pt για το πέμπτο. Μη χρησιμοποιείτε προσαρμοσμένο μέγεθος μικρότερο από 20pt. Επιλέξτε γραμματοσειρές που είναι εύκολο να διαβαστούν και συναντώνται συχνά στα έγγραφα (π.χ. τύπου Sans Serif), όπως για παράδειγμα οι Arial, Verdana, Tahoma, Calibri.

Οδηγίες (3 από 4) Μην αλλοιώνετε τα πλαίσια του τίτλου και του κειμένου ως προς το μέγεθος και τη θέση τους. Μη χρησιμοποιείται αλλαγή χρώματος για επισήμανση λέξεων. Συνίσταται η χρήση bold. Συνίσταται να χρησιμοποιείται 1 σχήμα, γράφημα, εικόνα, φωτογραφία ανά διαφάνεια. Συνίσταται να χρησιμοποιούνται μόνο όσα σχήματα χρειάζονται για να αποδώσουν την απαιτούμενη πληροφορία και όχι για «διακόσμηση». Συνίσταται να χρησιμοποιούνται μέχρι 6 bullets ανά διαφάνεια. Διαφάνειες που περιέχουν μεγάλη ποσότητα πληροφορίας καλό είναι να αναλύονται σε επιμέρους διαφάνειες.

Οδηγίες (4 από 4) Μην χρησιμοποιείτε εικόνες πίσω από γράμματα ως φόντο ούτε χρωματιστά πλαίσια. Για πλαίσια προτιμήστε μαύρο περίγραμμα τουλάχιστον 2pt. Μην χρησιμοποιείτε σκιά στα γράμματα. Μην στοιχίζετε το κείμενο σε πλήρη στοίχιση (justify). Οι υπερσυνδέσεις να συνοδεύονται από αντιπροσωπευτικό κείμενο. Να είναι ενεργοποιημένος ο αυτόματος ορθογραφικός έλεγχος. Κατά την παρουσίαση, η μετάβαση μεταξύ διαφανειών να γίνεται με τον προκαθορισμένο τρόπο (enter, βέλος, κλικ) και χωρίς όριο χρόνου.

Βασικές Οδηγίες Προσβασιμότητας Όλα τα αντικείμενα (π.χ. εικόνες, φωτογραφίες, σχήματα, γραφικά) πρέπει να συνοδεύονται από εναλλακτικό κείμενο περιγραφής τους. Διασφαλίστε ότι η σειρά αυτόματης ανάγνωσης σε κάθε διαφάνεια είναι λογική: η μετατροπή κειμένου σε ομιλία «διαβάζει» τον τίτλο, τα κείμενα και τα εναλλακτικά κείμενα των αντικειμένων με τη σειρά που έχουν εισαχθεί και όχι με τη σειρά που εμφανίζονται στη διαφάνεια. Ελέγξτε την ορατότητα για χρήστες με αχρωματοψία. Ακολουθείστε τις ειδικές οδηγίες για επιστημονικά σύμβολα, ηχητικά αρχεία και video clips.

Τέλος ενότητας