Δυναμική της Ομάδας και Επικοινωνία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοινωνική Ψυχολογία Ι Πέννυ Παναγιωτοπούλου Τμήμα Ψυχολογίας
Advertisements

ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΩΝ Τζίμας Σπύρος Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός ΕΜΠ.
Από το facebook στη σχολική επιθετικότητα: απόπειρες παραγωγής αυθεντικού μαθητικού λόγου σε περιβάλλον wiki Μαρία Νέζη PhD στη Διδακτική Επιμορφώτρια.
ΣΥΣΤΑΣΗ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Οι δήμοι και οι περιφέρειες συγκροτούν τον πρώτο και δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.
Χ. Πουλόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Εισαγωγή 1. Επιστημονική εργασία 2  Η επιστημονική εργασία περιλαμβάνει τη συγκέντρωση, παρουσίαση, ανάλυση και ερμηνεία δεδομέμων.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ & ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ «Εφαρμογές της Βιολογίας στην Ιατρική» Θέμα:
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2011 – ΓΕΛ ΔΙΟΝΥΣΟΥ Συντονίστριες: Ειρ. Χλέντζου – Μ. Φλώρου.
Κάθετες και πλάγιες. Κάθετα και πλάγια τμήματα Έστω ευθεία ε και σημείο Α εκτός αυτής. ε Κ Β Α Από το Α διέρχεται μοναδική κάθετη. Έστω ζ μια άλλη ευθεία.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ Εισηγήτρια: Τσακίρη Θεανώ, PhD in Developmental Psychology, MA Education (Psychology), Παιδαγωγός Προσχολικής.
«ΕΦΗΡΜΟΣΜΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ» ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΔΙΠΛ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ:
Περιεχόμενα Παρουσίασης
Ένα επεισόδιο: Δεν έγραψα καλά στο διαγώνισμα …πήρα … - Αντιδρούμε όλοι οι γονείς/ή οι εκπαιδευτικοί με τον ίδιο τρόπο?
Η θεωρία του Χάους στη Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας (Θ.Χ.Σ.)
Εγκυρότητα και αξιοπιστία
Κίνητρα Ο ρόλος τους στη μάθηση.
Δημιουργικότητα & Καινοτομία σε ένα οργανισμό
ΤΟ ΝΕΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΔ 126/2016.
Αξία Μέσω Προϊόντων και Μαρκών
Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚA ΣΤΟΙΧΕΙΑ Α΄ΕΞΑΜΗΝΩΝ – 2017
Ο άνθρωπος.
ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΕΝΟΧΩΝ, «ΠΑΡΑΣΙΤΙΚΩΝ» ΟΜΑΔΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ
ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΕ ΔΟΜΕΣ ΕΑΕ
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
Κανόνες βιβλιογραφικών αναφορών ΑΡΑ
Ενημέρωση για αλλαγές στο Γυμνάσιο
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Ανάπτυξη Σχεδίου Μαθήματος στις Φ.Ε.
Σχεδίαση Μεικτών VLSI Κυκλωμάτων
Απ’ το ΚΕΔΔΥ στο ΚΕΔΔΥ Ξάνθη 21/3/2017.
4ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου Ενημέρωση Γονέων
ΜΕΓΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΑΘΗΝΑ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2011
1η ενότητα: Πεποιθήσεις
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Νικηφόρος Β. Αγγελόπουλος Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Ρεαλισμός, Θεμελιωμένη Θεωρία και Εθνογραφικές Μελέτες.
Οι αλλαγεΣ Στο ΓυμναΣιο
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
Ιστορικές Πηγές & Ιστορικές Μαρτυρίες
Η διαθεματικότητα στο νηπιαγωγείο Έφη Γουργιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια
Διοίκηση επιχειρήσεων
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
INTERNATIONAL BACCALAUREATE Ενημερωτική Συγκέντρωση Γονέων
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας
μυθοσ ο ψηφιακοσ Γυμνάσιο Αμφίκλειας Ομάδα ανάπτυξης
Ιστορία 8η Σέρλοκ Χολμς.
ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΩΝ Π.Φ.Σ. 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018.
11ο γυμνάσιο ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ …στη μεγαλύτερη βαθμίδα! … μεγαλύτερες απαιτήσεις! …νάτην και η εφηβεία!!
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΔΠΜΣ: Επιστήμη και Τεχνολογία Υδατικών Πόρων Τίτλος Εργασίας «Πρόγραμμα διαχείρισης και προστασίας των υδατικών πόρων στην.
Διαδραστική Μάθηση © 2018.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ / ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Βασικές έννοιες της Μηχανικής
Η επίδραση της ΕΕ στα συστήματα υγείας
Мероприятие, посвященное восстанию студентов
“ХХІ ғасыр өскіндері” интеллектуальдық сайыс 5-6 сынып
Екі векторды векторлық көбейту
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
J. Bruner: η διερευνητική – ανακαλυπτική μάθηση
Η Ελλάδα κατά την πρώιμη ψυχροπολεμική περίοδο,
7η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΠ - ΥΜΕΠΕΡΑΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δυναμική της Ομάδας και Επικοινωνία Όλγα Κωνσταντίνου

Ομάδα -Ορισμοί Συνάθροιση ατόμων όπου κάθε άτομο έχει συνείδηση της παρουσίας των άλλων, υπάρχει αλληλεπίδραση, κάθε μέλος έχει δικαιώματα και υποχρεώσεις, υπάρχει κάποιας μορφής αλληλεξάρτηση (Lewin, 1935) Μια ζωντανή αναπτυσσόμενη διεργασία που εμπλέκει πολλές πλευρές ανθρώπινης λειτουργίας και επίπεδα κοινωνικής οργάνωσης. Τα μέλη της αλληλοεξαρτώνται και συναλλάσσονται (Βασιλείου, 1987)

ΣΤΑΔΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΟΜΑΔΑΣ (Tuckman & Jensen) Σχηματισμός Καταιγισμός Νορμοθέτηση Δράση Τερματισμός

ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΟΜΑΔΑΣ Ι  Η δυναμική της ομάδας αναφέρεται σε οτιδήποτε συμβαίνει σε μια ομάδα. Η δύναμη αλληλεπίδρασης που δημιουργείται από τη συνεργασία των μελών μιας ομάδας Kurt Lewin (1943) ιδρυτής της επιστημονικής μελέτης της δυναμικής των ομάδων θεωρία του πεδίου (Field Theory) -Μορφολογική Θεωρία (Gestalt theory)

ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΟΜΑΔΑΣ ΙΙ Η συμπεριφοράτων ανθρώπων σε μία ομάδα έχει τις ρίζες της στην παιδική ηλικίακαι συγκεκριμένα στις οικογενειακές σχέσεις και στην ποιότητά τους Lewin (1951) Περιβάλλον που διασφαλίζει το “ασφαλές κράτημα” (Winnicott, 1965).

ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΟΜΑΔΑΣ Ι Επικοινωνία 1)Διαστάσεις Ανθρώπινης Επικοινωνίας Σύνταξη , Σημασιολογία, Πραγματολογία

ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΟΜΑΔΑΣ ΙI Κανείς δεν μπορεί να μην επικοινωνεί 2)Αξιώματα Ανθρώπινης Επικοινωνίας (Watzlawick, 1967) Κανείς δεν μπορεί να μην επικοινωνεί Κάθε επικοινωνία έχει δυο όψεις: την όψη του περιεχομένου και την όψη της σχέσης Ανθρώπινα όντα επικοινωνούν τόσο αναλογικά όσο και ψηφιακά Όλες οι επικοινωνιακές ανταλλαγές είναι είτε συμμετρικές είτε συμπληρωματικές ανάλογα με το αν βασίζονται στην ισότητα ή στη διαφορά

ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΟΜΑΔΑΣ ΙΙΙ Αλληλοεπίδραση Ρόλοι Λήψη Αποφάσεων Συνοχή Σκοποί

Ο ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ Χρειάζεται να αποχαιρετίσει έννοιες όπως αντικειμενικότητα Να δημιουργήσει κλίμα ασφάλειας και εμπιστοσύνης Να αναγνωρίσει την αξία της αυτονομίας και διαφορετικότητας κάθε μέλους Να αναγνωρίζει τα θετικά στοιχεία και τα αποθέματα κάθε μέλους της ομάδας Να αντιμετωπίζει τα μέλη με ισοτιμία και σεβασμό

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Γεώργας Δ. Κοινωνική Ψυχολογία. Τόμος Β. Ελληνικά Γράμματα. Αθήνα 1995. Douglas, T. Η επιβίωση στις ομάδες. Ελληνικά Γράμματα. Αθήνα. 1997. Watzlawick, P., Bavelas, J., Jackson, D. (1967) Ανθρώπινη Επικοινωνία. Lewin, K. (1951). Field Theory in social science. New York, Harper Lewin, K. 1935. A Dynamic Theory of Personality.Νέα Υόρκη: McGraw-Hill. 1936

Winnicott, D.W. (1965). The maturational process and the facilitating environment. New York: International Universities Press. Βασιλείου, Γ. (1987). Ο άνθρωπος ως σύστημα: μια παρουσίαση για τον παιδοψυχίατρο. Σύγχρονα Θέματα Παιδοψυχιατρικής, τομ. Α, μέρος Γ, Αθήνα. Lewin, K(1942): Field theory and learning. The psychology of learning. Natl. Soc. Stud. Educ. 41st Yearbook, Part II