Υπολογισμός παιδιατρικών δόσεων στα παιδιά

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΙΟΡΗ ΚΟΥΣΤΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΡΙΑ Β΄ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ <<Α. ΣΥΓΓΡΟΣ>>
Advertisements

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ ΙΙ
6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Διόρθωση γλεύκους και Αλκοολικός Τίτλος Οίνου ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ Εισηγητής: Δρ.
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ.
ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΙΣ. ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΗ  Η εκούσια (απόπειρα αυτοκτονίας) ή ακούσια (ατύχημα- υπέρβαση δόσης) είναι πιθανή σε κάθε ασθενή που παρουσιάζει.
Ανάλυση των παρακάτω: Πώς η νόσος επηρεάζει τη λήψη τροφής και τη διατροφική κατάσταση του ασθενούς Ο ρόλος της διατροφής στην αγωγή της κυστικής ίνωσης.
ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ (1)  Προεγχειρητικοί ασθενείς: αποφυγή λήψης τροφής-νερού 8 ώρες πριν την επέμβαση – πρόληψη αναγωγής και εισρόφησης κ.λ.π.
Κυφωνίδης Δημήτριος Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
 Ο ρόλος της διατροφής στην καθημερινή ζωή και την άσκηση.  Τι ιδιαίτερες ανάγκες έχετε.  Ο ρόλος των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή και την άσκηση.
ΤΡΟΦΙΜΟΠΟΣΟΤΗΤΑΓΡΑΜΜ. ΦΥΤΙΚΩΝ ΙΝΩΝ Φασόλια1 φλιτζάνι16 Ξερά δαμάσκηνα310,5 Δημητριακά τύπου Bran½ φλιτζάνι6,6 Πατάτα στο.
5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Αξιολόγηση ποιότητας oινοποιήσιμου σταφυλιού ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ Εισηγητής: Δρ. Νίκη.
ΥΛΙΚΑ:  2 κιλά περίπου άγρια χόρτα για πίτα, όχι για βράσιμο  Άνηθο  Κρεμμυδάκια φρέσκα  5 Αυγά  2 ντομάτες ώριμες  Ελαιόλαδο.
ΥΠΟΚΛΥΣΜΟΣ Είναι η εισαγωγή διαλύματος στο έντερο από το ορθό με καθετήρα (σωλήνα αερίων) ή ρύγχος.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Πρελορέντζου Μαρία (21128) 8 ος Παιδικός Σταθμός Δήμου Ελληνικού- Αργυρούπολης ( 25η οδός, πλατεία Αγίας Τριάδας )
Δρ Θρασύβουλος Μανιός Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Αρδεύσεις – Στραγγίσεις.
Αντωνία Σγούρα Ζωή Δερματοπούλου Κλεόπας Ρώσσος Βασίλης Δρουγούτης Στα πλαίσια του μαθήματος : βιωματικές δράσεις.
ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΡΥΜΟΥ ΠΑΡΝΗΘΑΣ η αναγκαστική απαλλοτρίωση των δουλειών που ισχύουν σε επιμέρους εκτάσεις του Δρυμού και δεν συμβιβάζονται με τους.
1 Μετασυλλεκτικοί Χειρισμοί Γεωργικών Προϊόντων Ενότητα 1: Εισαγωγικές Έννοιες. Διδάσκων: Παπαιωάννου Χρυσούλα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια. Τμήμα Τεχνολόγων.
Υγρά του σώματος Σύνθεση - Κατανομή –Διαταραχές υγρών και ηλεκτρολυτών
5o. Διατροφή αιγοπροβάτων
Υπολογισμός επιπέδου οικονομικής βιωσιμότητας γεωργικής εκμετάλλευσης
Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ
Εισηγητής: δρ. Χρήστος Λεμονάκης
Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας
Εργομετρια 4 Πηγές μυικης ενέργειας
ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΨΗΦΙΑ 61,60, 61,46, 61,55, 61,61 61,555  0,069 61,560,07 (Ν = 4) ζυγό τεσσάρωv δεκαδικώv ψηφίωv 0,0001 g ή 0,1 mg τέταρτoυ δεκαδικoύ ψηφίoυ.
ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΟΥΡΟΠΟΙΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
Συνταγεσ δρυμου ΜΥ.ΛΕ., ΜΥ.ΛΕ. που γυρίζεις…!
Προσαρμογή Το νεογνό προσαρμόζεται στην πρόσληψη τροφής από το στόμα
Μετουσίωση Πρωτεϊνών Επιμέλεια: Ηλίας Μαυροματίδης, ΕΚΦΕ Νέας Σμύρνης
Απομόνωση και ταυτοποίηση
Αρχές τιτλοδότησης.
Μέτρηση όγκου Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
ΔΙΑΛΕΞΗ 2 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΦΑΡΜΑΚΩΝ - ΦΑΡΜΑΚΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ - ΔΙΟΥΡΗΤΙΚΑ ΦΑΡΜΑΚΑ.
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ Crocus sativus (ΚΡΟΚΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ) ΣΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΑΚΧΑΡΩΔΟΥΣ ΔΙΑΒΗΤΗ Παναγιώτης Κωνσταντόπουλος Msc,PhD c.
Ο άνθρωπος πάντα αισθανόταν εγκλωβισμένος στη γη…
Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Χημική Αντίδραση Στέλλα Θεοδωράκη Άρτεμης Κατσάρη Ρομίνα Κάρκαλου
2.2.1– Μείγματα.
Επίδραση ορμονών στο γλυκογόνο του ήπατος και τη γλυκόζη του αίματος
Απομόνωση νουκλεικών οξέων
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ - ΕΜΒΑΔΟΥ – ΟΓΚΟΥ.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 5) Ηλ. Μαυροματίδης.
Εργασία Φυσικής.
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Η έννοια Άνωση.
Συνέντευξη με μια ομάδα μαθητών
Άσκηση 1 ΜDH (IU / g ήπατος) ΙCDH (IU/ g ήπατος)
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ… Β΄ Λυκείου 3ο ΓΕΛ Εχεδώρου.
ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΙΣ.
Παρουσίαση ενδιαφέρουσας περίπτωσης
Μορφολογική μελέτη ΑΣΑ Δήμου Σύρου
Αποτελέσματα μορφολογικής μελέτης σύστασης ΑΣΑ Δήμου Σύρου
ATP το ενεργειακό νόμισμα του κυττάρου
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΕρΓΑΣΤΗΡΙΟ 2018
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ Κατασκευή “προσομοιώσεων βαρών” ενός σώματος στην επιφάνεια των πλανητών του Ηλιακού Συστήματος 1ο ΓΕΛ Αγίου Δημητρίου Σχολικό έτος.
ΩΚΥΤΟΚΙΝΗ (ΟΞΥΤΟΚΙΝΗ)
ΔΙΓΟΥΑΝΙΔΙΑ Τα διγουανίδια αποτελούν μια άλλη κατηγορία υπογλυκαιμικών παραγόντων με κύρια δράση την αύξηση της ευαισθησίας των ιστών στην ινσουλίνη.
Η χημεία του πορτοκαλιού
Μέτρηση πυκνότητας Εργαστηριακή Άσκηση 2 B′ Γυμνασίου
Διατροφικές διαταραχές και νοσηλευτική παρέμβαση
ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΜΕΝΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υπολογισμός παιδιατρικών δόσεων στα παιδιά

Μονάδες μέτρησης μάζας & όγκου Μονάδες μέτρησης μάζας & όγκου Kg, g, mg, mcg 1 kg= 1.000 gr 1 kg= 1.000 gr= 1.000.000 mgr 1 kg= 1.000 gr= 1.000.000 mgr= 1.000.000.000 mcg ή μg ή γ Άρα 1γ= 0.001 mg ή 1 mg= 1000 γ Lt, ml 1Lt = 1000 ml ή 1ml= 0.001 Lt Άρα Συγκέντρωση = μάζα/όγκο

Υπολογισμοί 2000 mg = __________ g 50 g = ____________ mg 2 L = __________ mL 230 mcg = _________ mg 250 mg = __________ g 2.5 kg = __________ g 0.5 L = __________ mL 1.5 L = __________ dL 20 mg = __________ g 0.7 mg = __________ mcg

Μέθοδος των τριών Στα Α ml περιέχονται Ά gr A Άρα χ= (Ά * Β)/Α

Χρήση του ογκομετρητή

Χρήση αντλιών συνεχούς έγχυσης

Ασκήσεις

Άσκηση 1 Σε παιδί με ΣΒ= 18 kg, θα χορηγηθεί θεοφυλλίνη. Η μέγιστη δόση είναι 5 mg/kg/8h. Υπολογίστε την ατομική δόση του φαρμάκου. Υπολογίστε την ημερήσια δόση. Υπολογίστε την ατομική δόση για χορήγηση ανά 12h.

Απάντηση Α) 1 Kg 5mg x=18*5/1 x=90mg 18Kg x; B) 8h 90mg x=90*24/8 x=270mg 24h x; C) 24h 270mg x=12*270/24 x=135mg 12h x;

Άσκηση 2 Η Μαρία είναι 11 ετών και ζυγίζει 34.5kg. Ο γιατρός ζήτησε να χορηγηθεί Erythromycin σε δόση 345 mg/ 6h (pos) εξαιτίας λοίμωξης του ανώτερου αναπνευστικού. Ο ΕΟΦ συστήνει δόση μεταξύ 20-50 mg/kg/day σε 4 ισόποσες δόσεις. 1) Υπολογίστε την μικρότερη και τη μέγιστη ασφαλή δόση για τη Μαρία. 2) Είναι η συνιστώμενη δόση ασφαλής; 3) Ποια η ημερήσια δόση που θα λάβει η Μαρία;

Απάντηση Α) 1 Kg 20-50mg x=20-50*34.5/1 x=690-1725 mg 34.5 Kg x; B) 6h 345mg x=24*345/6 x=1380mg 24h x; C) x=1380 mg

Άσκηση 3 Παιδί με ρευματικό πυρετό Οδηγία:Penicillin V potassium 250 mg pos/8h ΣΒ: 25 kgr Συνιστώμενη παιδιατρική δόση: 25-50 mg/kg/day Διαθέσιμο σκεύασμα: Penicilin V potassium 125 mg / 5 mL Ποια η ατομική δόση; Πόσα ml διαλύματος θα χορηγήσετε;

Απάντηση A) x=250mg B) 5ml 125mg x=5*250/125 x=10ml x; 250 mg

Άσκηση 4 Παιδί με μετεγχειρητικό πόνο Οδηγία: morphine sulfate 4.5 mg/IM x 1 ΣΒ: 45 kg, 14 ετών Συνιστώμενη παιδιατρική δόση : 0.1 mg/kg Διαθέσιμο σκεύασμα : morphine 10 mg/mL Πόσο όγκο διαλύματος θα χρειαστείτε; Εάν διαθέτετε μόνο σύριγγες των 2.5 ml και των 10 ml και αμπούλες N/S 0.9%: Ποια θα προτιμήσετε; Πως θα υπολογίσετε με ακρίβεια την δόση;

Απάντηση 1ml 10mg x=1*4.5/10 x=0.45ml x; 4.5mg B) 2.5 ml C)

Άσκηση 5 Η δόση του Depon υπολογίζεται με τον παρακάτω τύπο: Δόση (ml)= ΣΒ/2 Εάν το διαθέσιμο διάλυμα είναι 250mg/5ml υπολογίστε: Την δόση για παιδί βάρους 15, 20 και 30 kg σε mg. Υπολογίστε την μέγιστη και την ελάχιστη ημερήσια δόση για τα παραπάνω παιδιά με γνώμονα ότι το Depon χορηγείται ανά 4-6h.

Απάντηση 5ml 250mg x= 7.5*250/5 x=375mg 7.5ml x; B) 4*375 4*500 4*750 6*375 6*500 6*750

Άσκηση 6 Σε νεογνό (4 kg) θέλουμε να χορηγήσουμε ινσουλίνη (0.05 IU/kg). Διαθέσιμο διάλυμα ινσουλίνης 100 iu/ml. Ποια η δόση σε IU; Πως θα την υπολογίσετε με ακρίβεια;

Απάντηση 1kg 0.05 IU x=4*0.05/1 x=0.2 IU 4kg x; 1ml 100 IU x=0.2*1/100 x=0.002ml x; 0.2 IU

Άσκηση 7 Περιγράψτε τη διαδικασία πολλαπλών διαλύσεων για τη λήψη των παρακάτω δόσεων zinacef: A: 150 mg B: 350 mg C: 375 mg

Απάντηση 5ml 750mg x=5*150/750 x=1ml x; 150mg B) 5ml 750mg x=5*350/750 x=2.3ml x; 350mg C) 5ml 750mg x=5*375/750 x=2.5ml x; 375mg

Άσκηση 8 Περιγράψτε τη διαδικασία πολλαπλών διαλύσεων για τη λήψη των παρακάτω δόσεων garamycin: A: 50 mg B: 35 mg C: 32 mg D: 12 mg

Απάντηση 20ml 40mg x=20*50/40 x=25ml x; 50mg

Άσκηση 9 Περιγράψτε τη διαδικασία πολλαπλών διαλύσεων για τη λήψη των παρακάτω δόσεων vancomycin: A: 250 mg B: 350 mg C: 60 mg D: 125 mg

Απάντηση 5ml 500mg x=5*250/500 x=2.5ml x; 250mg B) 5ml 500mg x=5*350/500 x=3.5ml x; 350mg C) 5ml 500mg x=5*60/500 x=0.6ml x; 60mg D) 5ml 500mg x=5*125/500 x=1.25ml x; 125mg

Άσκηση 10 Περιγράψτε τη διαδικασία διάλυσης για τα παρακάτω 4 σκευάσματα αμπικιλλίνης για τη λήψη των παρακάτω δόσεων: Α: 200 mg B: 125 mg

Απάντηση 5ml 250mg x=5*200/250 x=4ml x; 200mg