Iστορία κ Θεωρία της Αποκατάστασης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
Advertisements

Ελαστικότητα 4η Διάλεξη.
Προσωπικές δεξιότητες
Σ. ΔΡΟΥΓΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ. Α.Η Αρχαιολογία επεκτείνει τα όριά της Α. Η Αρχαιολογία επεκτείνει τα όριά της και πλουτίζει το αντικείμενό.
Δασική Διαχειριστική Ι
ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΤΕ 21,23/2/2005Πληροφοριακή σχεδίαση για πολιτισμική τεκμηρίωση και διαλειτουργικότητα1 Τεκμηρίωση.
Το οποίο μας βοηθά να αποθηκεύουμε γνώσεις.
Η τέχνη βασίζεται στην εμπειρία και στο ταλέντο. Αποτελεί έναν ευρύτερης ερμηνείας όρο που χρησιμοποιείται για να περιγράψουμε την διαδικασία, της οποίας.
Διατύπωση Λειτουργικού Ορισμού
ΕΡΓΑΣΙΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Γ΄5 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: Mια εργασία του Ανδρέα Τσιτούρα Διδάσκων Ψαλλιδάς Βασίλειος.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
Ορισμός Μορφές Σημασία Αίτια κρίσης Προγονοπληξία Προοδοπληξία Στάση απέναντι στην παράδοση.
Copyright in the new world of Electronic Publishing Εργασία στο μάθημα της Hλεκτρονικής δημοσίευσης 7ο Εξάμηνο Συγγραφέας : Κωνσταντίνος Πατηνιώτης Καθηγητής.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Βαθμός ομοθεσίας της ψηφιακής βιβλιοθήκης ως προς τους χρήστες της Μάριαν Νικολακοπούλου.
Ο ρόλος του καθηγητή Φυσικής Αγωγής στο Σχολείο Στυλιανίδης Χριστόδουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Νομού Μεσσηνίας Καλαμάτα, Ιούνιος 2009.
Στο τελευταίο C.I.A.M. ο Aldo Van Eyck παρουσιάζει τους “κύκλους του Otterlo” με τη μορφή μανιφέστου, όπου διακηρύσσει την ανάγκη συγκερασμού, και όχι.
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΟ. Προστατεύοντας την ύπαιθρο Η προστασία του αγροτικού περιβάλλοντος εκφράζεται μέσα από προγράμματα που σχετίζονται με τη διαφύλαξη.
Κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης ψηφιακού υλικού Ενότητα «Δημιουργία και διαχείριση ψηφιακών συλλογών»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ A’ ΤΑΞΗ - Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2Ο ΓΕΛ ΣΠΑΡΤΗΣ
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΙ Πέτρος ΣΤ’1 P[y.
Αυτόχθονες Λαοί Αυτόχθονες ή ιθαγενείς ονομάζονται στις μέρες μας οι μειονοτικοί πληθυσμοί ενός κράτους, στην περίπτωση που κατοικούσαν στο έδαφός του.
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ ΑΡΕΤΟΣ. ΕΙΚΟΝΕΣ ΛΕΥΚΟΥ ΠΥΡΓΟΥ.
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 7: Προστασία Λογισμικού - Ιοί Λέξεις Κλειδιά: Πρόγραμμ α-ιός (virus), αντιικό πρόγραμμα (antivirus), αντίγραφα ασφαλείας (backup),
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
ΜΕΣΑ ΑΜΕΣΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5 η - ΜΕΡΟΣ 1 ο ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Επίσημος ορισμός Ποιότητας (πρότυπο ISO 8402) Σύνολο χαρακτηριστικών μιας οντότητας για την ικανοποίηση εκφρασμένων και συνεπαγόμενων αναγκών. Αντικείμενο.
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας 2 η Εργαστηριακή Άσκηση Διδάσκων: Γ. Παλαιγεωργίου ΕΛΕΝΗ ΚΑΛΑΪΤΖΗ Α.Ε.Μ.: 3783.
Περιβαλλοντική εκπαίδευση Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη Ένταξη στο πρόγραμμα Σπουδών.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Επιλογή επαγγέλματος στο σύγχρονο περιβάλλον Χρήση του « γενεογράμματος » για κατανόηση της πολυπολιτισμικής κοινωνίας και διερεύνηση των περιβαλλοντικών.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Ερμηνευτική προσέγγιση
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΤΟΙΧΟΠΟΙΙΕΣ Κότσιαλος Ευάγγελος Φούσιας Ιωάννης.
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η Θεωρίες Κινήτρων
Προστασία Πνευματικής Ιδιοκτησίας
ΣΕΛΕΜΙΔΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ Α.Ε.Μ.: 3876
Υποθέσεις εργασίας και μεταβλητές
Eισηγητής: Δρ. Γεώργιος Καρρής Βιολόγος (Kαθηγητής Εφαρμογών)
Τεκμηρίωση εργασιών συντήρησης
«Προστασία περιβάλλοντος & βιώσιμη ανάπτυξη μέσω της κατασκευής
Διατήρηση της Υλικής Πολιτιστικής Κληρονομιάς
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
7. ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
Eτερότητα και Εκπαίδευση στην Ελληνική Διασπορά
ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ- ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ
Πληροφορική και νέες τεχνολογίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Εισαγωγικά... ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Iστορία κ Θεωρία της Αποκατάστασης Βασικές Έννοιες Προστασίας

Αρχιτεκτονικό Μνημείο Αποτελεί το αντικείμενο της ‘προστασίας’ -> εκφράζει την ανάμνηση για ένα γεγονός Από τις αρχές του 20 αι. η έννοια του μνημείου διευρύνεται κ περιλαμβάνει όχι μόνο την υψηλή αρχιτεκτονική αλλά κ απλά κτίρια Σύμφωνα με τη Χάρτα της Βενετίας (1964) η έννοια του μνημείου δεν καλύπτει μόνο το αρχιτεκτονικό έργο per se αλλά κ τον περιβάλλοντα φυσικό του χώρο Το μνημείο είναι το μέσο μετάδοσης της πληροφορίας μέσα στο χρόνο, μια οντότητα αφενός με φυσική υπόσταση κ αφετέρου με ιστορική και αισθητική αξία

Οι 4 βασικές ιδιότητες του μνημείου α) Πρωτοτυπία ή Γνησιότητα Κάθε μνημείο είναι μοναδικό κ ανεπανάληπτο, προϊόν της ανθρώπινης δραστηριότητας σε μια δεδομένη ιστορική στιγμή β) Χρόνος ή Ιστορικότητα Όλες οι αλλαγές που υφίσταται το μνημείο μέσα στη πορεία του χρόνου από τη στιγμή της γέννησης του μέχρι να φτάσει στα χέρια μας συνιστούν την ιστορικότητά του γ) Ποιότητα Αποτελεί συνάρτηση διαφόρων παραγόντων (καλλιτεχνικών, πολιτιστικών, ιδεολογικών) κ εχει υποκειμενικό χαρακτήρα αφού συνδέεται με το αξιολογικό σύστημα κάθε εποχής δ) Ιδέα ή Συμβολισμός

δ) Ιδέα ή Συμβολισμός Αφορά το πνευματικό περιεχόμενο, το μήνυμα που εμπεριέχει κ μεταφέρει το μνημείο από το παρελθόν του -Αν ένα αρχιτεκτονικό έργο πληροί μόνο τις 2 πρώτες ιδιότητες, μπορεί να ναι ιστορικό ντοκουμέντο, όχι όμως μνημείο Αν έχει μόνο τις 2 τελευταίες, είναι υποκατάστατο μνημείου Μόνο κ οι 4 ιδιότητες μαζί χαρακτηρίζουν ένα έργο ως ολοκληρωμένο μνημείο

Αποκατάσταση (Restauro) Η επέμβαση που κάνουμε σε ένα μνημείο για να εξασφαλίσουμε τη συνέχιση της ύπαρξής του κ τη μεταβίβασή του στις μελλοντικές γενιές Ο τρόπος που γίνεται αυτή δεν είναι ενιαίος σε διάφορες χρονικές περιόδους Καταλήγουμε, το 1963, στον πιο σαφή κ ακριβή ορισμό που’ δωσε ο Brandi στη θεωρία του: «Αποκατάσταση είναι η αναγνώριση ενός έργου ως έργου τέχνης, μέσω μιας οποιασδήποτε αισθητικής, τόσο στην φυσική του σύσταση όσο κ στη διπλή αισθητική κ ιστορική του υπόσταση με την προοπτική της μεταβίβασής του στο μέλλον»

Αποκατάσταση (Restauro) Ο Brandi θέτει 2 αξιώματα: α) η αποκατάσταση γίνεται μόνο στο υλικό του έργου τέχνης β) η αποκατάσταση πρέπει να αποβλέπει στην ανάπτυξη της ‘εν δυνάμει ενότητας’ του έργου τέχνης, υπό τον όρο ότι αυτό θα επιτευχθεί χωρίς την αισθητική ή ιστορική του παραποίηση κ χωρίς να απαλείψουμε κανένα ίχνος του περάσματος του χρόνου στο έργο τέχνης

Αποκατάσταση vs Συντήρηση Η αποκατάσταση αφορά στην άμεση επέμβαση στο μνημείο, ακόμα κ στην πιθανή «τροποποίηση» της μορφής του που καθοδηγείται από έναν αυστηρό ιστορικοκριτικό έλεγχο. Η συντήρηση είναι κατά βάση μια εργασία πρόληψης κ προστασίας που πραγματοποιείται κυρίως στο υλικό του έργου, για να αποφύγουμε την ανάγκη επέμβασης με αποκατάσταση, η οποία αποτελεί ένα τραυματικό γεγονός

Αποκατάσταση Είναι μια επέμβαση υψηλής εξειδίκευσης που επιβάλλεται να γίνεται κατ’ εξαίρεση Στοχεύει να διατηρήσει κ να αποκαλύψει τις αισθητικές αξίες του μνημείου βασιζόμενη στο σεβασμό της αρχικής του υπόστασης «Κάθε επέμβαση σταματά στο σημείο που αρχίζουν να υπάρχουν υποθέσεις» (Χάρτης Βενετίας) Κάθε συμπλήρωση θα πρέπει να μην εμποδίζει πιθανές μελλοντικές επεμβάσεις (αρχή της αντιστρεψιμότητας) Οι αξιόλογες προσθήκες όλων των εποχών πρέπει να γίνονται σεβαστές, όσες όμως υποβαθμίζουν την αξία του μνημείου οφείλουν να απομακρύνονται

Θέατρο Marcelo - Ρώμη

Ανακατασκευή Σημαίνει το ξανακτίσιμο της αρχικής υπόστασης ενός κτιρίου με όλα τα στοιχεία που αυτό είχε τη χρονική στιγμή που γεννήθηκε Ολοκληρωτικές ανακατασκευές δεν είναι συνήθεις-> αφορούν κυρίως κατεστραμμένα τμήματα κτιρίων Παραδείγματα ακραίας μαζικής ανακατασκευής έχουμε μετά το Β Π.Π με την ανοικοδόμηση ολόκληρων πόλεων στα πρότυπα των αυθεντικών. -> τίθεται ωστόσο το ερώτημα κατά πόσο αυτά αποτελούν μνημεία ή υποκατάστατα μνημείων?

Βαρσοβία

Βενετία – San Marco

Ανακατασκευή vs Αντίγραφο Πρέπει να διαχωρίσουμε τις έννοιες αντίγραφο κ ανακατασκευή ενός μνημείου Το αντίγραφο είναι η απομίμηση ενός πρωτότυπου έργου που μπορεί να υπάρχει παράλληλα σε άλλο τόπο κ περιβάλλον Η ανακατασκευή έχει το χαρακτήρα της μοναδικότητας αφού γίνεται πάνω στα υπολείμματα του αρχικού μνημείου (ίδιο τόπο-χώρο) Το πλαστό ταυτίζεται σχεδόν με το αντίγραφο, ενέχει όμως την πρόθεση δόλου ή απάτης αφού προσπαθεί να παρουσιαστεί ως αυθεντικό

Αναστήλωση Η αναστήλωση είναι η επανατοποθέτηση στην αρχική τους θέση μετακινούμενων αυθεντικών αρχιτεκτονικών μελών. Πρόκειται για εξειδικευμένη μορφή αποκατάστασης που πραγματοποιείται σε ειδικής κατηγορίας μνημεία (πχ ναοί) Οι συμπληρώσεις (πχ κονίαμα) θα πρέπει να ναι αναγνωρίσιμες, περιορισμένες σε έκταση κ αντιστρέψιμες Η αναστήλωση γίνεται για λόγους αισθητικούς, πολιτιστικούς αλλά κ συντήρησης, αφού τα διάσπαρτα στο έδαφος μέλη προστατεύονται καλύτερα όταν επανατοποθετηθούν στο μνημείο

Προληπτική Προστασία Θεωρείται οποιοδήποτε μέτρο στοχεύει να προλάβει την αναγκαιότητα μιας δυναμικής επέμβασης αποκατάστασης, ή να αποτρέψει αλλαγές στο περιβάλλον που μπορεί να χουν δυσμενείς συνέπειες στο μνημείο

Προληπτική Προστασία Πρέπει να ακολουθεί 2 κατευθύνσεις α) δεδομένου ότι το μνημείο αναγνωρίζεται στη διπλή ιστορική κ αισθητική του υπόσταση, απαιτείται η εξασφάλιση των συνθηκών ενόρασης που θα μας επιτρέψουν να απολαύσουμε το μνημείο ως έργο τέχνης β)με βάση την υλική του σύσταση θα πρέπει να ερευνήσει την κατάσταση διατήρησης του υλικού του μνημείου κ στη συνέχεια να ρυθμίσει τις συνθήκες του περιβάλλοντος, που απειλούν τη διατήρησή του