Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ Β΄ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Advertisements

Κεφάλαιο 3 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Αρχές Γλωσσών Προγραμματισμού
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΓΛΩΣΣΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΓΛΩΣΣΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής,χρήση Η/Υ και γραφικά περιβάλλοντα επικοινωνίας Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ.
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Πρόγραμμα Είναι μία ακολουθία από εντολές, σε λογική σειρά, με σκοπό να κατευθύνουν τον Η.Υ. στην εκτέλεση των επιθυμητών εργασιών. ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ.
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Κεφάλαιο 3 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Κεφάλαιο 6 -Περιβάλλοντα Ανάπτυξης Εφαρμογών
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Καθηγητής: Σπύρος Ξουργιάς1 Η Έννοια του Προγράμματος Ακριβής προσδιορισμός προβλήματος Ακριβής προσδιορισμός προβλήματος Ανάπτυξη αντίστοιχου αλγορίθμου.
Για τη διεκπεραίωση ενός προβλήματος πρέπει να ακολουθηθεί η εξής διαδικασία:  να γραφεί ο αλγόριθμος να συνταχθεί το πρόγραμμα σε γλώσσα υψηλού επιπέδου.
ΛΑΔΑΚΑΚΟΣ ΘΑΛΗΣ Α.Μ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής,χρήση Η/Υ και γραφικά περιβάλλοντα επικοινωνίας ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΜΠΟΥΤΑΚΙΔΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΦ. Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
Γλώσσες Προγραμματισμού
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ Κ.ΑΛΑΦΟΔΗΜΟΣ καθηγητής Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ.
1 Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Κεφάλαιο 6 Παπαγιάννη Νάσια Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών ΕΜΠ.
Εισαγωγή στον προγραμματισμό Μέρος 1 ο Ιστορική αναδρομή γλωσσών προγραμματισμού §§ 6.1 – 6.2.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Εισαγωγή στη Java.
LOGO Προγραμματισμός Η/Υ β’ εξάμηνο – εργαστήριο ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Α.Π.Θ. Msc Τηλεπικοινωνίες Πολυτεχνική.
Πληροφορική 2 Γλώσσες Προγραμματισμού 1. Γλώσσες προγραμματσιμού  Επιτρέπουν την κωδικοποίηση των αλγορίθμων  Η εκτέλεση ενός προγράμματος θα πρέπει.
Copyright © 2005 Elsevier Κεφάλαιο 1 :: Εισαγωγή Πραγματολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Michael L. Scott.
Πληροφορική Ενότητα 3 (Μέρος Γ): Εφαρμογές. Δήμητρα Αβραμούλη, Καθηγήτρια Εφαρμογών, Τμήμα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου Τ.Ε., T.E.I. Θεσσαλίας.
ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΜΕΑ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Γιώργος Σούλτης.
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ Β΄ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Α.Ε.Π.Π.)
Εισαγωγή στο Περιβάλλον της Visual Basic
Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Η γλώσσα Logo Κάντε κλικ για να προσθέσετε σημειώσεις.
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός (Object Oriented Programming)
ΕΥΦΥΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ Κεφάλαιο 4 Έμπειρα Συστήματα
Ενότητα 1 : Εισαγωγικά Στοιχεία της Pascal Αλέξανδρος Τζάλλας
Great Sand Dunes Η χρονογραμμή που ακολουθεί βασίστηκε στο πρότυπο της Christy Keeler ( Πηγές περιεχομένου.
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Ιεραπόστολοι και Κανίβαλοι
Σχεδίαση Λογισμικού Διδάσκων: Κων/νος Κώτης (BSc, PhD)
Τα Βασικά δόγματα Γιώργος Λεπίδας Γ΄2.
Κίνηση στο Scratch.
Δομημένος Προγραμματισμός
Πρότυπα Προγραμματισμού
Η χιονονιφάδα και το τρίγωνο του Pascal
ΓΛΩΣΣΕΣ & ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
Διαφάνειες 1-8 και 18,19,22,23 από: eclass. sch. gr/modules/video/file
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΕΥΦΥΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ Κεφάλαιο 3 Έμπειρα Συστήματα
Διαφάνειες 1-8 και 18,19,22,23 από: eclass. sch. gr/modules/video/file
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Διάλεξη 3 Αλγόριθμοι & Προγραμματισμός Εισαγωγή στις Εφαρμογές ΤΠΕ
JAVA – Basic OOP Principles
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Η έννοια του προβλήματος
Ορισμός της έννοιας αλγόριθμος, πρόγραμμα Σχεδιασμός απλών αλγορίθμων
Κεφάλαιο 3 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Ειδικά Θέματα στον Προγραμματισμό Υπολογιστών
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ  Προγραμματιστικό Υπόδειγμα: Είναι ένα πρότυπο ανάπτυξης προγραμμάτων, δηλ. μια καθορισμένη μεθοδολογία με βάση την οποία.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
4ο Συνέδριο «Διδακτική της Πληροφορικής»
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
24/2/2019 Αλγοριθμική Σκέψη, Προγραμματισμός και Σύγχρονες Εφαρμογές Πληροφορικής(Δύο Περίοδοι) Ενότητα Α7.2.Μ1-Μ2 (Πώς Δημιουργούμε Ένα Πρόγραμμα για.
24/2/2019 Αλγοριθμική Σκέψη, Προγραμματισμός και Σύγχρονες Εφαρμογές Πληροφορικής(Δύο Περιόδοι) Ενότητα Α7.2.M5-M6 (Πώς Δημιουργούμε Ένα Πρόγραμμα για.
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Κεφάλαιο 2 Ξένιος Αντωνιάδης 6/12/2019.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ Β΄ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΑΠΟ ΤΟ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Κύκλος Ανάπτυξης Προγράμματος Αναλύεται σε έξι βασικά βήματα: Περιγραφή του προβλήματος, καθορισμός απαιτήσεων Ανάλυση προβλήματος, προσδιορισμός της λύσης Σχεδίαση της λύσης του προβλήματος Ανάπτυξη αλγορίθμου Σχεδιασμός διαγράμματος ροής ∆ημιουργία ψευδοκώδικα Κωδικοποίηση σε γλώσσα προγραμματισμού Έλεγχος διόρθωση λαθών Συντήρηση προγράμματος, τεκμηρίωση

Κύκλος Ανάπτυξης Προγράμματος Είναι η διαδικασία που ακολουθούμε για την ανάπτυξη ενός προγράμματος Δύο βασικές μεθοδολογίες: Μοντέλο του καταρράκτη Μοντέλο σπείρας

Μοντέλο του καταρράκτη Υποδιαιρεί τη διαδικασία ανάπτυξης ενός συστήματος λογισμικού στις ακόλουθες φάσεις: Ανάλυσης απαιτήσεων Σχεδίασης Υλοποίησης Ολοκλήρωσης Λειτουργίας και συντήρησης

Μοντέλο σπείρας Εξελικτική διαδικασία με την επαναληπτική εκτέλεση ενός κύκλου φάσεων, που σε καθεμιά δημιουργείται μια ενδιάμεση έκδοση του τελικού προϊόντος η οποία βελτιώνεται κατά τον επόμενο κύκλο κ.ο.κ. Ανάλυση του προβλήματος Σχεδίαση Συγγραφή κώδικα Έλεγχος και εκσφαλμάτωση Τεκμηρίωση

2.2 Προγραμματιστικά Υποδείγματα 2.2 Προγραμματιστικά Υποδείγματα Η ανάπτυξη ενός προγράμματος σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού βασίζεται σε ένα πρότυπο ή μία καθορισμένη μεθοδολογία Ως «Προγραμματιστικό Υπόδειγμα» εννοείται ένα πρότυπο ανάπτυξης προγραμμάτων, δηλαδή μία καθορισμένη μεθοδολογία με βάση την οποία αναπτύσσονται η δομή και τα στοιχεία του προγράμματος

Προγραμματιστικά Υποδείγματα Προστακτικός Προγραμματισμός Εντολές σε προστακτική για εκτέλεση συγκεκριμένων ενεργειών Cobol, Fortran, Pascal, C κ.α. Δηλωτικός Προγραμματισμός Δήλωση επιθυμητών ιδιοτήτων αποτελέσματος, περιγραφή σκοπού Lisp, Logo, Prolog, SQL, HTML

2.2.1 Προστακτικός Προγραμματισμός Μη Δομημένος Προγραμματισμός Δομημένος Προγραμματισμός Διαδικαστικός Προγραμματισμός Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός

Μη Δομημένος Προγραμματισμός η διακλάδωση της ροής γίνονταν με την εντολή goto

Δομημένος Προγραμματισμός προτάθηκε ως έννοια το 1966 από την ανάγκη να περιοριστεί η χρήση των εντολών GOTO (Πήγαινε) Μεθοδολογία ανάλυσης, σχεδίασης και συγγραφής προγραμμάτων που περιλαμβάνει: Ιεραρχική σχεδίαση: διαίρεση προβλήματος σε υποπροβλήματα – (top-down) Τμηματικό προγραμματισμό: κάθε υποπρόβλημα αποτελεί ανεξάρτητη ενότητα που ονομάζεται υποπρόγραμμα Τρείς δομές ελέγχου: δομή ακολουθίας, επιλογής, επανάληψης

2.2.1 Προστακτικός Προγραμματισμός Δομημένος Προγραμματισμός Διαδικαστικός Προγραμματισμός αυτοτελείς ομάδες εντολών, τις διαδικασίες (procedures) Pascal Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Αντικείμενο: δομή δεδομένων που περιέχει τα χαρακτηριστικά και τις μεθόδους του αντικειμένου – κλάσεις Java, C++

2.2.2 Δηλωτικός Προγραμματισμός Συναρτησιακός Προγραμματισμός Χρήση μαθηματικών συναρτήσεων Lisp, Logo Λογικός Προγραμματισμός Προτάσεις σε μορφή λογικών εκφράσεων Τεχνητή Νοημοσύνη – Prolog Άλλες γλώσσες: HTML SQL

2.2.3 Λοιπά πρότυπα – Τεχνικές Προγραμματισμού 2.2.3 Λοιπά πρότυπα – Τεχνικές Προγραμματισμού Παράλληλος: Πολλοί επεξεργαστές – παράλληλη εκτέλεση τμημάτων κώδικα (OCCAM) Προγραμματισμός οδηγούμενος από γεγονότα: Η ροή του προγράμματος εξαρτάται από την ύπαρξη Γεγονότων π.χ. πάτημα του ποντικιού ή ενός πλήκτρου ( Microsoft Visual-Basic) Οπτικός προγραμματισμός: δημιουργία προγράμματος μέσω γραφικών αντικειμένων, αντί πληκτρολόγησης εντολών (Scratch)

2.2.3 Λοιπά πρότυπα – Τεχνικές Προγραμματισμού 2.2.3 Λοιπά πρότυπα – Τεχνικές Προγραμματισμού Προγραμματισμός δέσμης ενεργειών: δημιουργία μικρών τμημάτων κώδικα (script) Αρθρωτός ή Τμηματικός Προγραμματισμός: διαίρεση του προβλήματος σε απλούστερα τμήματα ανεξάρτητα μεταξύ τους Ιεραρχικός σχεδιασμός: μέθοδος ανάλυσης ενός προβλήματος σε μικρότερα

2.2.4 Ενδεικτικά περιβάλλοντα και γλώσσες προγραμματισμού Pascal Η πλέον κλασική γλώσσα δομημένου προγραμματισμού Visual Basic Περιβάλλον προγραμματισμού, που ακολουθεί μικτό πρότυπο υποδειγμάτων C++ Επέκταση της C - γλώσσα αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού, διδασκαλία διαδικαστικού προγραμματισμού Java Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός Python Μικτά υποδείγματα προγραμματισμού, όπως Συναρτησιακό, Αντικειμενοστραφές Prolog (Programming in Logic) Γλώσσα Λογικού προγραμματισμού

2.3 Αντικειμενοστρεφής προγραμματισμός (Object-oriented programming) είδος προγραμματισμού που περιστρέφεται γύρω από την έννοια της Κλάσης (Class), η οποία περιγράφει Αντικείμενα (Objects), τα οποία περιέχουν δεδομένα στη μορφή Ιδιοτήτων (Properties) και κώδικα στη μορφή Μεθόδων (Methods)

2.3 Αντικειμενοστρεφής προγραμματισμός (Object-oriented programming)