ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ
Διαθεματική Δ-Μ-Α και η τάξη ως Κ Μ Σχολικό έθος και «γλώσσα» ( μάθηση για όλους) Αποτελεσματικές λεκτικές και μη λεκτικές συμπεριφορές και ερωτήσεις Αυτοπεποίθηση, ο ενθουσιασμός, η συναίσθηση του ελέγχου της ατομικής μάθησης, αλλά και η ταυτόχρονη κινητοποίηση σε ένα πλαίσιο δημιουργικότητας 4. Η αναβάθμιση της συνεργασίας, η βελτίωση της συμπεριφοράς για όλους και η πειθαρχημένη μαθησιακή δράση
Διαθεματική Δ-Μ-Α και η τάξη ως Κ Μ 5. Μεταγνωσιακές δεξιότητες Κριτική-δημιουργική σκέψη Γνωσιακοί ατομικοί προσωπικοί ΣΤΟΧΟΙ Ατομικό Κοινωνικό όφελος
Διαθεματική Δ-Μ-Α και η τάξη ως Κ Μ 6. αποκτούν περισσότερο βάθος και ενεργητικό περιεχόμενο (επίλυση προβλημάτων ) 7. Η παρώθηση απόκτησης μεγαλύτερης βούλησης για την ανάληψη του «ρίσκου» να βελτιωθούν· ( να κάνουν λάθη μαθαίνοντας). Διαθεματική Δ-Μ-Α και η τάξη ως Κ Μ Οι ιδέες των μαθητών για τη γνώση
Διαθεματική Δ-Μ-Α και η τάξη ως Κ Μ Η παροχή περισσότερων δυνατοτήτων στους μαθητές Ώστε να μάθουν πώς να μαθαίνουν. Η υποστήριξη των εκπαιδευτικών Ωστε να κατανοούν και να προβάλλουν όλα τα στοιχεία της διδασκαλίας σε σχέση με τη μάθηση και να αντιλαμβάνονται ορθά το δικό τους ρόλο Η ενδυνάμωση της δυνατότητας του σχολείου προς την κατεύθυνση να εστιάζει στη διαθεματική μάθηση Ώστε Να αποκτήσει ευελιξία να αλλάζει στρατηγική Βασικό κριτήριο Υποστήριξη της μάθησης για όλους τους εμπλεκόμενους στη σχολική κοινότητα μάθησης.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ Δημιουργικότητα: Διαθεματική Ικανότητα και Δεξιότητα των ατόμων να εφαρμόζουν τις επί μέρους γνώσεις και δεξιότητες σε νέες καταστάσεις. Χαρακτηριστικά Πολύπλευρη και πολυπαραγοντική Αναγνωρίσιμη σε πολλά επίπεδα Ποικιλία εκφάνσεων Αλληλεπίδραση μανθάνοντος περιβάλλοντος Ανάδειξη δημιουργικών δυνατοτήτων Εξέλιξη πολιτισμού και της επιστήμης
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Δημιουργικότητα ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ
ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Εστιάζεται σε αποφάσεις του ατόμου σχετικά με το τι πρέπει να κάνει ή να πιστέψει. Βελτιώνει τη σκέψη (ακρίβεια, επιχειρηματολογία, σαφήνεια)
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Δεξιότητα αλλαγής του νοητικού πλαισίου εύρεσης εναλλακτικής λύσης Προβολή και θέαση του προβλήματος από νέα οπτική γωνία Φαντασία (νους-συναισθήματα)
ΝΟΗΣΗ (Νοημοσύνη και Συναισθηματικότητα) Μοντέλα και Αποσαφηνίσεις ΣΥΓΚΛΙΝΟΥΣΑ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Λογική και σωστή απάντηση Ελεγχόμενη και ρεαλιστική Συνδεόμενη με προϋπάρχουσες γνώσεις-δεξιότητες ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ (Guilford) ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Πολλές και διαφορετικές αποδεκτές λύσεις Λύσεις στηριγμένες σε διαισθητικές συνδέσεις Λύσεις (νεοτερισμός/καινοτομία)
Η διαμορφωτική αξιολόγηση στην Τάξη-Κοινότητα Μη λεκτική παιδαγωγική συμπεριφορά του εκπαιδευτικού παιδαγωγικά αποτελεσματική στάση και «γλώσσα του σώματος» του εκπαιδευτικού στην τάξη ( διαλείμματα σιωπής ή παύσης, οπτικής επαφή, κατάλληλες εκφράσεις του προσώπου, κλίσης του σώματος )
Λεκτική συμπεριφορά του εκπαιδευτικού και η παιδαγωγική της αξιοποίηση Σωκρατική (μαιευτική) μέθοδος Δηλωτικές ερωτήσεις («κλειστού τύπου» ασκήσεων σε τεστ (βλ. παρακάτω) ή ορολογίας Οι διευκρινιστικές ερωτήσεις Οι ερμηνευτικές ερωτήσεις («Γιατί) Οι δημιουργικές ερωτήσεις ( «εάν/τότε») Οι ερωτήσεις αξιολόγησης Οι ερωτήσεις συνθετικού/πρακτικού τύπου (συσχέτιση θεωρίας και πράξης και στη σύνδεση της γνώσης με την καθημερινή ζωή)
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ