…στη Χώρα των Αισθήσεων…

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑ 9 – ΕΠΙΛΟΓΗ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΧΑΜΗΛΗΣ ΤΑΣΕΩΣ – ΜΕΡΟΣ Γ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: 1.Γραμμή.
Advertisements

2 Ο ΠΡΟΤΥ 1 ο Μαθητικό Συνέδριο Η Θεολογία διαλέγεται με το σύγχρονο κόσμο 2 ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης Τίτλος Εργασίας : Ομάδα εργασίας.
10. Αισθητήρια όργανα - Αισθήσεις Βιολογία Α’ Λυκείου.
ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΕΣ ΦΡΥΔΙΩΝ ΟΙ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΜΕ ΤΟ F.D.T. ΚΑΙ ΤΟ ΡΟΥΖ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ Η’ ΤΟΥ ΠΑΧΟΥΣ ΤΩΝ ΦΡΥΔΙΩΝ.
ΔΙΑΛΕΞΗ 11 Οξυγονοθεραπεία. Εισαγωγή Οξυγονοθεραπεία είναι η χορήγηση συμπληρωματικού οξυγόνου (O2) σε ασθενή για να εμποδίσουμε ή να θεραπεύσουμε την.
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΥΤΩΝ Μεσογειακό κλίμα επικρατεί σε πέντε παραθαλάσσιες περιοχές της γης που βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, Μεσόγειος,
ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Εργαστηριακή Άσκηση 4 Μελέτη της Ευθύγραμμης Ομαλής Κίνησης.
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ 1.  ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ : Ευρυδίκη Τάκου  Μενέλαος Σαμωνάκης  Δέσποινα Παπουτσάκη  Άννα Τζέκα  ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΜΑΡΙΟΝ ΠΟΛΙΤΗ  ΓΕΝΙΚΟ.
Αγγέλα Καλκούνη1 Ξύλινα Δάπεδα Διαδικασία Κατασκευής Ξύλινων Καρφωτών Δαπέδων.
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος. Διδακτική των Μαθηματικών. Υπεύθυνος Καθηγητής: Χ. Λεμονίδης Φοιτήτρια: Ε. Δαϊκοπούλου 1.
Αισθητήρια Όργανα και Αισθήσεις 1.  Σύστημα αισθητηρίων οργάνων: αντίληψη μεταβολών εξωτερικού & εσωτερικού περιβάλλοντος  Ειδικά κύτταρα – υποδοχείς.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΓΡΑΒΑΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΥΡΣΙΑΔΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΑΡΟΥΣ. Τι είναι η μάζα ενός σώματος; Μάζα είναι το ποσό της ύλης που περιέχει ένα σώμα.
ΔΕΛΤΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΟΛΥΜΒΗΤΙΚΗΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ Καθ Αθηνά Μαυρίδου Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΤΕΙ Αθήνας.
ΚΑΡ.Π.Α.. AΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ  Εξασφάλιση ασφαλών συνθηκών για διασώστη/θύμα  Αν το θύμα αντιδρά: έλεγχος για κακώσεις, κλήση για βοήθεια αν απαιτείται,
Δρ Θρασύβουλος Μανιός Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Αρδεύσεις – Στραγγίσεις.
ΕΝΟΤΗΤΑ 01 ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ Κανονισμοί λειτουργίας εργαστηρίου.
ΑΦΥΔΑΤΩΣΗ ΕΝΔΟΦΛΕΒΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΥΓΡΩΝ Κυφωνίδης Δημήτριος Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΣΤΟΝ ΗΛΙΑΝΘΟ ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΕΠΙΒΛΕΠΟΝ ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ: ΓΙΩΤΑ ΠΑΠΑΣΤΥΛΙΑΝΟΥ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία» Έλενα Περικλέους.
ΑΡΧΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΑΝΑΚΟΠΗΣ
Άσκηση 2 (2α Άσκηση εργαστηριακού οδηγού)
Αισθητήρια όργανα – αισθήσεις
ΘΕΜΑ Διατροφή και Εφηβεία
Συστήματα θέρμανσης - Κατανομή της θερμότητας
Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας
Παραδόσεις εφαρμοσμένης Δασοκομικής
Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΠΟΝΙΟΥ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ επεξεργασία θέματος 2015
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
Άσκηση 3 (4η Άσκηση εργαστηριακού οδηγού)
Μελέτη της Κίνησης μιας Φυσαλίδας σε Γυάλινο Σωλήνα
Μέτρηση Μήκους – Εμβαδού - Όγκου
ΔΥΝΑΜΕΙΣ αν.
Μέτρηση Βάρους – Μάζας - Πυκνότητας
ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡ/ΝΤΟΣ Εργαστήριο 8 «Προετοιμασία αναδασωτέας επιφάνειας, Τεχνική της φύτευσης,
ΒΑΣΙΚΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Εργαστηριακή Άσκηση 13 Γ′ Γυμνασίου
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΑ ΗΜΙΣΦΑΙΡΙΑ.
Ειδικό Νοσοκομείο Νοσημάτων Θώρακος Δυτικής Ελλάδος
ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ & ΜΥΙΚΟΣ ΙΣΤΟΣ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ
Νόμος του Hooke.
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΙΙΙ Σκάλες Διδάσκων Νίκος.
Εργασία Φυσικής.
Διδακτική Μαθηματικών ΙΙ
ΕΜΒΑΔΟΝ ΕΠΙΠΕΔΗΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ
Αντωνοπούλου Ελεονώρα ΑΜ Δ201721
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΝΤΖΙΟΥ Α.Μ:Δ201603
Γνωριμία με το Σχολικό Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών (μετρήσεις, αβεβαιότητα) Gastr CLUB α.
Μαθηματικά Β΄ Γυμνασίου
Μήκος κύκλου & μήκος τόξου
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΞΑΕΡΙΣΤΗΡΩΝ - ΑΠΟΡΡΟΦΗΤΗΡΩΝ
Υβριδική αντιμετώπιση ψευδοανευρύσματος εν τω βάθει μηριαίας αρτηρίας ιατρογενούς αιτιολογίας Χρήστος Βερύκοκος, Μικές Δουλαπτσής, Αικατερίνη Κοτζαδημητρίου,
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗΣ ΟΜΑΛΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΟΜΕΝΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
ΑΜΠΕΛΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Равномерно убрзано праволинијско кретање
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
אורך, היקף, שטח ונפח.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕΓΙΣΤΟΥ - ΕΛΑΧΙΣΤΟΥ
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΜΥΙΚΗ ΣΥΣΤΟΛΗ.
Қайнау. Меншікті булану жылуы
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
Μέτρηση εμβαδού Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
ΕΛΕΓΧΟΙ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑΣ Επιμήκης αίθουσα με κλειστή σκηνή
          
Μεταγράφημα παρουσίασης:

…στη Χώρα των Αισθήσεων… 4ο Γυμνάσιο Πύργου

«Τα παράθυρα του οργανισμού στο κόσμο» Η συνειδητή αίσθηση του εξωτερικού κόσμου, αλλά και η ασύνειδη αίσθηση, οφείλεται σε ειδικά κύτταρα που λέγονται αισθητικοί υποδοχείς. «Τα παράθυρα του οργανισμού στο κόσμο» Τι είναι οι υποδοχείς; Οι υποδοχείς είναι, είτε εξειδικευμένα κύτταρα που περιβάλλονται από κάποια νευρική ίνα, είτε νευρικές ίνες και ο ρόλος τους είναι να συλλέγουν πληροφορίες για μεταβολές που συμβαίνουν στο σώμα μας ή στο εξωτερικό περιβάλλον. Οι αισθητήριοι υποδοχείς είναι συνήθως ευαίσθητοι σε ένα τύπο ερεθίσματος δηλαδή: Κάθε υποδοχέας έχει την ικανότητα να μετατρέπει την ενέργεια ενός συγκεκριμένου φυσικοχημικού ερεθίσματος του περιβάλλοντος σε νευρικές ώσεις 4ο Γυμνάσιο Πύργου

Ποιες είναι οι κατηγορίες αισθητήριων υποδοχέων; Χημειοϋποδοχείς: ανιχνεύουν αλλαγές στη συγκέντρωση χημικών ουσιών δηλαδή στη χημική σύσταση του εσωτερικού ή και του εξωτερικού περιβάλλοντος (γεύση, όσφρηση) Θερμοϋποδοχείς: ανιχνεύουν αλλαγές στη θερμοκρασία (θετικές διαφορές = ζέστη – αρνητικές διαφορές = κρύο) Φωτοϋποδοχείς: ανιχνεύουν αλλαγές στη φωτεινή ακτινοβολία που δέχεται το μάτι (όραση) Μηχανοϋποδοχείς: ανιχνεύουν αλλαγές στη πίεση, κίνηση, τάση (απτικό ερέθισμα-αφή, πίεση-δύναμη, θέση, κίνηση, ακουστικό ερέθισμα) 4ο Γυμνάσιο Πύργου

Ποιες είναι οι κατηγορίες αισθήσεων; αισθήσεις σωματικές πόνος αφή και πίεση θερμοκρασία ειδικές Όραση Ακοή Όσφρηση και γεύση Ισορροπία 4ο Γυμνάσιο Πύργου

4ο Γυμνάσιο Πύργου

Οι δομές που συνεργάζονται κατά την όραση 4ο Γυμνάσιο Πύργου

Δομή του οφθαλμικού βολβού 4ο Γυμνάσιο Πύργου

Πώς βλέπουμε… Το φως του περιβάλλοντος προσπίπτει σε διάφορα αντικείμενα και έπειτα ένα μέρος του φτάνει στα μάτια 2. Βλέπουμε καθαρά ένα αντικείμενο, όταν το φως από αυτό μπορεί να εστιάζει στον αμφιβληστροειδή. αμφιβληστροειδής φωτεινή δέσμη εστίαση φωτός φακός κερατοειδής Δυο διαδοχικές διαθλάσεις Το φως διαθλάται από τον κερατοειδή χιτώνα και από τον φακό.  3. Αυτή η ικανότητα οφείλεται στον κερατοειδή. Ο φακός συμβάλλει στην εστίαση από κοντινά αντικείμενα, αλλάζοντας το σχήμα του (γίνεται παχύτερος), ώστε να κάμπτει τις φωτεινές δέσμες πιο έντονα. Ελάχιστα, όμως, βοηθά στην εστίαση από τα μακρινά αντικείμενα. 4ο Γυμνάσιο Πύργου

ΔΟΜΗ ΑΥΤΙΟΥ Εξωτερικό Μέσο Εσωτερικό αυτί (ή λαβύρινθος - με υποδεκτικά κύτταρα για την λειτουργία της ακοής και της ισορροπίας) 4ο Γυμνάσιο Πύργου

Πως ακούμε; Τα ηχητικά κύματα ανακλώνται στο πτερύγιο του αυτιού και οδηγούνται μέσα από τον ακουστικό πόρο στο τύμπανο. 1 Ακουμπούν στον τυμπανικό υμένα (τύμπανο), κάνοντας τον να αναπτύξει παλμικές δονήσεις ίδιας συχνότητας. Έτσι διεγείρει τα 3 οστάρια (σφύρα, άκμονα, και αναβολέα) που βρίσκονται στην πίσω επιφάνειά του. 2 4ο Γυμνάσιο Πύργου

Οι δονήσεις συνεχίζουν την πορεία τους μέσω του κοχλία και βαθιά μέσα στο εσωτερικό αυτί, το οποίο περιέχει μια ρευστή δεξαμενή. Oι παλμικές κινήσεις μεταφέρονται από την ωοειδή θυρίδα στη λέμφο του αιθουσαίου και από εκεί στη λέμφο του τυμπανικού καναλιού. 3 Οι δονήσεις αυτές ερεθίζουν τα τριχοφόρα υποδεκτικά κύτταρα του οργάνου του Corti. 4 Aπό εκεί ξεκινούν νευρικές ώσεις που φτάνουν μέσω του κοχλιακού νεύρου στο φλοιό του εγκεφάλου (κροταφικός λοβός) και ερμηνεύονται ως ήχος. 5 4ο Γυμνάσιο Πύργου

ΟΣΦΡΗΣΗ 4ο Γυμνάσιο Πύργου

Έχει επιφάνεια περίπου 5 cm2 Το αισθητήριο της όσφρησης είναι ο οσφρητικός βλεννογόνος, που καλύπτει εσωτερικά το πάνω τμήμα της ρινικής κοιλότητας. Έχει επιφάνεια περίπου 5 cm2  Αποτελείται από επιθηλιακά κύτταρα και υποδεκτικά τριχοφόρα κύτταρα, οι βλεφαρίδες των οποίων προεκβάλλουν στη ρινική κοιλότητα. Οι χημικές ουσίες που εισέρχονται στη ρινική κοιλότητα σε αέρια μορφή διαλύονται στα υγρά που περιβάλλουν τις βλεφαρίδες και έρχονται σε επαφή με αυτές, με αποτέλεσμα τη δημιουργία νευρικής ώσης. Οι νευρικές ώσεις μεταφέρονται, μέσω του οσφρητικού νεύρου, στο κέντρο της όσφρησης στη βάση του κροταφικού λοβού 4ο Γυμνάσιο Πύργου

ΟΣΦΡΗΣΗ – ΓΕΥΣΗ Οι αισθήσεις της γεύσης και της όσφρησης μας δίνουν τη δυνατότητα να αντιληφθούμε και να διακρίνουμε την πληθώρα των χημικών μορίων που βρίσκονται στο περιβάλλον μας (αέρας, τροφή). Οι υποδοχείς της όσφρησης και της γεύσης είναι χημειοϋποδοχείς και διεγείρονται από χημικές ουσίες. Οι δύο αυτές αισθήσεις συνδέονται λειτουργικά και μας βοηθούν μαζί με την όραση στην επιλογή της τροφής. Εάν δεν μπορείτε να μυρίσετε, πιθανώς δεν μπορείτε να γευθείτε και πολύ καλά. Η όσφρηση και η γεύση είναι αλληλένδετες λειτουργίες. 4ο Γυμνάσιο Πύργου

ΓΕΥΣΗ Τα ειδικά όργανα της γεύσης είναι οι γευστικοί κάλυκες. Τα ειδικά όργανα της γεύσης είναι οι γευστικοί κάλυκες. Βρίσκονται κυρίως στις αναδιπλώσεις του βλεννογόνου της γλώσσας (γευστικές θηλές) και, σε μικρότερους αριθμούς, στον ουρανίσκο και στο φάρυγγα. Οι γευστικοί κάλυκες αποτελούνται από στηρικτικά και ειδικά υποδεκτικά τριχοφόρα κύτταρα (50-150 ανά κάλυκα) Γλώσσα με Γευστικό Κάλυκα 4ο Γυμνάσιο Πύργου

Ποιες αισθήσεις ονομάζονται σωματικές; Οι σωματικές αισθήσεις είναι το αποτέλεσμα της ερμηνείας των νευρικών ώσεων που προέρχονται από υποδοχείς, οι οποίοι βρίσκονται στα διάφορα μέρη του σώματος. Που βρίσκονται οι υποδοχείς των σωματικών αισθήσεων; Οι υποδοχείς βρίσκονται: Δέρμα (υποδοχείς αφής, πίεσης, πόνου θερμοκρασίας) Μύες Συνδέσμους Σπλάχνα 4ο Γυμνάσιο Πύργου

ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑ ΟΡΓΑΝΑ Όργανα με την βοήθεια των οποίων μπορεί ο άνθρωπος να αντιλαμβάνεται τις μεταβολές του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος. 4ο Γυμνάσιο Πύργου