Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Μίγμα Μάρκετινγκ Κ. Αλεξανδρής.
Advertisements

Το Μίγμα Μάρκετινγκ στις Αθλητικές Υπηρεσίες
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο) Ενότητα 5: Αναθέσεις σε πόρους Κλεάνθης Συρακούλης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, T.E.I.
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 6: Επιμερισμός Κόστους Βοηθητικών Τμημάτων Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Ανθρωπολογία του Θεάτρου Ενότητα 4 η : Βασικές αρχές της Τέχνης του Ηθοποιού Γιώργος Σαμπατακάκης, M.Phil. (Καίμπρητζ) – Ph.D. (Λονδίνο) Τμήμα Θεατρικών.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ ΙΙ Θέμα «παιγνίδια» (website address) Διδάσκουσα: Καθηγήτρια Τζένη.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 12: Οδηγίες δημιουργίας φυτολογίου Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα,
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων Ενότητα 3: Προσέλκυση Ανθρώπινου Δυναμικού. Διδάσκων: Γεώργιος Ασπρίδης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 7: Οριακή Κοστολόγηση
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Ενότητα # 4: Το Θεωρητικό Μοντέλο της Ποιότητας των Υπηρεσιών Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Αθλητική Διοίκηση Ενότητα 1: Εισαγωγή στις αθλητικές υπηρεσίες & προϊόντα Δήμητρα Παπαδημητρίου, Ph.D Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΘΕΡΜΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ
ΕνΟτητα # 9: Ms Word VI CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 7: Παρακολούθηση Κινδύνων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(3)
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΔΙΚΤΥΩΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(4)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕνΟτητα # 8: Ms Word V CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(5)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής 3η ενότητα: Μείγμα Μάρκετινγκ - Κοστολόγηση /Κανάλια Διανομής σε Οργανισμούς Αναψυχής Αθλητισμού Κουθούρης Χαρίλαος, Αν. Καθηγητής Τ.Ε.Φ.Α.Α Τρικάλων, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να γνωρίζουν: Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να γνωρίζουν: Τι σημαίνει ‘κοστολόγηση’ Ποιοι είναι οι παράγοντες που καθορίζουν την κοστολόγηση αθλητικών προϊόντων Διαφορές στην κοστολόγηση μεταξύ αθλητικών προϊόντων και αθλητικών υπηρεσιών Ποια η σημασία των καναλιών διανομής Αναφορά στην διαφορετικότητα των καναλιών διανομής ανάλογα των διαφορετικών αθλητικών υπηρεσιών.

Αρχές Κοστολόγησης (1) 1. Παράγοντες Επηρεάζουν τις Αποφάσεις για την Κοστολόγηση Οι στόχοι του οργανισμού (διαφορετικός φορέας) Ο αριθμός των παροχών Το κόστος λειτουργίας (επενδύσεις, αποσβέσεις, δάνεια, κόστος προσωπικού….)

Αρχές Κοστολόγησης (2) 1. Παράγοντες Επηρεάζουν τις Αποφάσεις για την Κοστολόγηση Το πελατειακό δυναμικό και τα χαρακτηριστικά του. Ο ανταγωνισμός Brand name

Αρχές Κοστολόγησης (3) 2. Το κέρδος δεν είναι πάντα ο βασικός στόχος στις αθλητικές υπηρεσίες: Επιβίωση (break even) Κοινωνικοί Στόχοι 3. Η ελαστικότητα της ζήτησης Επίδραση των αλλαγών των τιμών στη ζήτηση

Σύγκριση Υπηρεσιών με Προϊόντα Για πολλές υπηρεσίες υγείας, άθλησης και αναψυχής, οι καταναλωτές έχουν περιορισμένες ή μη ακριβής πληροφορίες για τις Τιμές. Γιατί? Παραδείγματα: Ποια είναι η τιμή αναφοράς ενός πακέτου για σκι για ένα σαββατοκύριακο; Ποια είναι η τιμή αναφοράς για συμμετοχή ενός παιδιού σε ένα αθλητικό camp? Ποια είναι η τιμή αναφοράς για μια ετήσια συνδρομή σε ένα club αντισφαίρισης;

Κοστολόγηση: Σύγκριση Υπηρεσιών με Προϊόντα Κοστολόγηση: Σύγκριση Υπηρεσιών με Προϊόντα 2. Η τιμή «ορίζει» την ποιότητα (?) Γιατί? Εκτίμηση Δείκτες ποιότητας Αντιλαμβανόμενο Ρίσκο Αγοράς

Κοστολόγηση Υπηρεσίες Έναντι Προϊόντων Κοστολόγηση Υπηρεσίες Έναντι Προϊόντων 3. Ο υπολογισμός του κόστους είναι πιο σύνθετη διαδικασία για τους καταναλωτές υπηρεσιών. Γιατί? Παραδείγματα: Υπολογίστε το κόστος μιας εκδρομής μιας εκδρομής για ένα σαββατοκύριακο στο Σέλι Υπολογίστε το κόστος για μια εβδομάδα διακοπές στο Club Med στη Ρόδο Υπολογίστε το κόστος για ένα παιδί να συμμετάσχει σε ένα basketball camp.

Άλλα ήδη κόστους στις Υπηρεσίες Χρόνος Ο χρόνος που οι καταναλωτές ξοδεύουν για να επιλέξουν υπηρεσίες Ενέργεια Η φυσική ενέργεια που οι καταναλωτές ξοδεύουν για να επιλέξουν υπηρεσίες Ψυχολογικό Κόστος Η διανοητική ενέργεια που οι καταναλωτές ξοδεύουν για να επιλέξουν υπηρεσίες και ο κίνδυνος της αποτυχημένης επιλογής

Τρόποι Κοστολόγησης Βασισμένοι στο Κόστος Βασισμένοι στον Ανταγωνισμό Βασισμένοι στην Εταιρεία και στους Ανταγωνιστές Βασισμένοι στον Πελάτη Βασισμένοι στο Κόστος Βασισμένοι στον Ανταγωνισμό Βασισμένοι στην Ζήτηση

Κανάλια Διανομής Εταιρία Διοργάνωσης Δραστηριοτήτων Αναψυχής; Περιλαμβάνει τη διαδικασία (τοποθεσία) διανομής των προϊόντων/υπηρεσιών με στόχο τη διευκόλυνση της αγοράς από τους καταναλωτές. Εταιρία Διοργάνωσης Δραστηριοτήτων Αναψυχής; Disneyland; Club Med

Τι σημαίνει Κανάλι Διανομής; Διαθεσιμότητα Προσιτότητα Βαθμός ευκολίας που o καταναλωτής έρχεται σε επαφή με τον διανομέα και κάνει χρήση της υπηρεσίας (δίκτυο λιανικής πώλησης μιας εταιρίας…) Ο Βαθμός που το προϊόν είναι διαθέσιμο στον καταναλωτή όταν και όποτε το χρειάζεται (τοποθεσία γηπέδου, ωράριο λειτουργίας) Ώρες Λειτουργίας Τοποθεσία

Δομή των Καναλιών Διανομής A B Γ Δ Αθλητικός Οργανισμός Αθλητικός Οργανισμός Εταιρεία Παραγωγής Αθλητικών Προϊόντων Εταιρεία Παραγωγής Αθλητικών Προϊόντων Πράκτορες Χονδρική Χονδρική Αθλητικές Εγκαταστάσεις Αθλ Εγκατ ΜΜΕ Λιανική Λιανική Καταναλωτής Καταναλωτής Καταναλωτής Καταναλωτής

Ενδιάμεσων στις Υπηρεσίες Παραδείγματα Ενδιάμεσων στις Υπηρεσίες Franchisees (Δικαιοπαροχή) π.χ., Εταιρίες Πρακτορεία π.χ., ταξιδιωτικά γραφεία, ατζέντηδες Ηλεκτρονικά Κανάλια Διανομής π.χ., Κρατήσεις

Προτεινόμενα Θέματα με Ερευνητικό Ενδιαφέρον Η δυνατότητα εφαρμογής των αρχών του μάρκετινγκ από τους δημοτικούς οργανισμούς αθλητικής αναψυχής Η μελέτη της «φιλοσοφίας» μάρκετινγκ των οργανισμών υπαίθριας αθλητικής αναψυχής Η μελέτη της αντίληψης των πελατών σχετικά με τα χαρακτηριστικά του «προϊόντος» της υπαίθριας αθλητικής αναψυχής Η μελέτη των προσδοκιών και κινήτρων των συμμετεχόντων σε προγράμματα υπαίθριας αθλητικής αναψυχής

Ασκήσεις στη Διάρκεια του Μαθήματος Μελέτη πραγματικών περιπτώσεων Κριτική των καναλιών διανομής συγκεκριμένων οργανισμών Ανάπτυξη «πακέτων» προϊόντων υπαίθριας αθλητικής αναψυχής Κριτική της προσφοράς των προγραμμάτων στην Ελλάδα

Βιβλιογραφία Αλεξανδρής, Κ. (2011). Αρχές Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ Οργανισμών & Επιχειρήσεων Αθλητισμού & Αναψυχής. Θεσ/νκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη. Αυθίνος, Ι. (2004). Αθλητικό Μάρκετινγκ. Αθήνα: Εκδόσεις Πασχαλίδη. Κουθούρης, Χ. (2009). Υπαίθριες Δραστηριότητες Αναψυχής, Ακραία Αθλήματα. Μάνατζμεντ Υπηρεσιών. Θεσ/νίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη. Παπαδημητρίου, Δ. (2005). Διοίκηση Αθλητικών Οργανισμών και Επιχειρήσεων. Αθήνα: Κλειδάριθμος. Mullin, B., Hardy, S., & Sutton, W. (2003). Sport Marketing. Champaign, IL: Human Kinetics.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Τέλος ενότητας