Αρχιτεκτονικη & Γεωμετρια του Παρθενωνα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αρχιτεκτονικές απεικονίσεις διαχρονική εξέλιξη και διερεύνηση των προβολικών και μετρικών συστημάτων ανδριοπούλου ευθυμία υπ. διδάκτορας Α’ παρουσίαση.
Advertisements

Leonardo Pisano ή Fibonacci (1180 – 1250 μ.Χ.)
Ερευνητική εργασία «Μαγικοί αριθμοί»
Αριθμοί Catalan και Stirling
Γιάννης Σταματίου Μη αποδοτική αναδρομή και η δυναμική προσέγγιση Webcast 8.
Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών
Ο αριθμός φ και οι τέλειες αναλογίες σώματος
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΙΜΟΤΗΤΑ Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
Διακριτά Μαθηματικά ΙI Αναδρομή
Ο ΑΡΙΘΜΟΣ Φ ΣΕ ΖΩΑ ΚΑΙ ΦΥΤΑ
ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ ΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Καινοτομίες στην εργαστηριακή διδασκαλία των φυσικών επιστημών Δημήτρης Κολιόπουλος, ΤΕΕΑΠΗ Παν/μιου Πατρών.
Αριθμητικές Μέθοδοι Βελτιστοποίησης Θεωρία & Λογισμικό Τμήμα Πληροφορικής - Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Ι. Η. Λαγαρής.
Γιάννης Σταματίου Ακολουθίες και Σειρές
Πολιτιστικό πρόγραμμα
TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A Δυναμικός Προγραμματισμός πρόβλημα μεγέθους Ν διάσπαση πρόβλημα.
Ακολουθία Fibonacci 5η συνάντηση 6/11/2013.
Ελαφρύτατες διαδρομές TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A AA A A Συνάρτηση βάρους Κατευθυνόμενο γράφημα.
Πεντάλφα Αρμονικό τρίγωνο Αρμονική γωνία.
Γιάννης Σταματίου Αναδρομή και αναδρομικές σχέσεις
TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Ουρά Προτεραιότητας (priority queue) Δομή δεδομένων που υποστηρίζει.
Ελαφρύτατες διαδρομές TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A AA A A.
Ελάχιστο Συνδετικό Δέντρο
Εργασία για το τρίγωνο του Πασκάλ
Αλγόριθμοι - Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ - 4ο εξάμηνο1 Ανάλυση Αλγορίθμων b Θέματα: Ορθότητα Χρονική αποδοτικότητα Χωρική αποδοτικότητα Βελτιστότητα b Προσεγγίσεις:
Διδακτική Μαθηματικών Ι
Θεωρία Γράφων Θεμελιώσεις-Αλγόριθμοι-Εφαρμογές TSP, Μέτρα κεντρικότητας, Dijkstra Data Engineering Lab.
Τι είναι ο αριθμός φ; The beauty is the harmony between the parts themselves but also between the parts and the whole! Albrecht Dürer, “About Measurement”
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ & Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ.
ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ ΣΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Οι εντολές επανάληψης Σε πολλά προβλήματα απαιτείται η επανάληψη ενός συνόλου ενεργειών προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα. Θα αναφέρουμε δύο χαρακτηριστικά.
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΞενοφών Ζαμπούλης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αναδρομή (1/2)
Ασκήσεις σε πίνακες ΗΥ-150b ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Μπουλουκάκης Γεώργιος Βοηθός ΗΥ-150b ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ.
Σχεδίαση Αλγορίθμων - Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ - 4ο εξάμηνο1 Ανάλυση Αλγορίθμων b Θέματα: Ορθότητα Χρονική αποδοτικότητα Χωρική αποδοτικότητα Βελτιστότητα.
Έλεγχος Ροής με την Εντολή Επανάληψης FOR 1/9
Χρυσός αριθμός Φ Εργασία στο πρότζεκτ των μαθητριών: Τρόφιν Στεφανία Λυρίτη Μίρκα Ντόκα Ιφιγένεια Μερμβελιωτάκη Ξένια.
Όλγα Μακρή Γιώργος Μοσχόπουλος Αριόλα Τσαρτσάνη Βέρα Βυθούλκα
Μαθηματικά και καθημερινότητα
Το τρίγωνο του Πασκάλ Παρατηρήστε πως αναπτύσσετε το μοτίβο. Συμπληρώστε τις κενές γραμμές.
Τι είναι η Ακολουθία Φιμπονάτσι και ποιος ο ρόλος της στην Επιστήμη, στη βιολογία και στην τέχνη; 1o ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΛΑΚΑΣ ΤΜΗΜΑ B΄3 ΘΕΜΑ.
Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ ΣΤΗΝ ΦΥΣΗ.
ΕρευνητιΚΗ εργασια ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΓΙΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
Μέθοδος ελαχίστων τετραγώνων – Μεθοδολογία παλινδρόμησης
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΦΙΜΠΟΝΑΤΣΙ Μαρία Καρκαλά Ευρυδίκη Φατώλια.
ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ (Functions)
Ο μαγικός αριθμός Φ.
Εισαγωγή στην Αναγέννηση
ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ FIBONACCI Μαθήτρια: Δήμητρα Δεληβοριά Υπεύθυνη Καθηγήτρια:
2ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας
10 εντυπωσιακά παραδείγματα συμμετρίας στην φύση
Δυναμικός Προγραμματισμός
Οι αριθμοί Φιμπονάτσι - το αριθμητικό σύστημα της φύσης
A4 Project Α΄ τετράμηνου Υπεύθυνη καθηγήτρια: Βεστάκη Μαρία
Δημιουργικές εργασίες στα Μαθηματικά ΓΕ.Λ
Αναστοχασμός και συλλογισμός
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βιωματικό Μέρος
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
Το Φ στο ανθρώπινο κεφάλι
ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αναδρομή (1/2).
Ελαφρύτατες διαδρομές
Autor: Štefánia Puškášová
Μαθηματικά και Τέχνη Σε απόλυτη συμφωνία Ντούνης Κωνσταντίνος
«Μαθηματικά στην καθημερινότητα»
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Feidhmeanna.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ .
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχιτεκτονικη & Γεωμετρια του Παρθενωνα ΟΜΑΔΑ Α΄ Αντωνία Βασιλείου Ευθυμία Θεοδωράκη Ευγένιος Μυτιληναίος Λεωνίδας Νοδάρας Παναγιώτα Παληογιάννη

Αρχιτεκtoνικη του παρθενωνα Ο Παρθενώνας, αφιερωμένος στην Αθηνά Παλλάδα, την πολεμική και παρθένο θεά, είναι το κορυφαίο επίτευγμα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Αποτελεί διεθνώς το σύμβολο της πόλης των Αθηνών.

Κτίστηκε το 447 π.Χ. σε σχέδιο των αρχιτεκτόνων Ικτίνου και Καλλικράτη. Εννέα μόλις χρόνια αργότερα, το 438 π.Χ., τελέστηκαν τα εγκαίνιά του παράλληλα με τον εορτασμό των Μεγάλων Παναθηναίων. Ακολουθεί το δωρικό αρχιτεκτονικό ρυθμό και περιβάλλεται από οκτώ κίονες στις στενές του πλευρές και από δεκαεπτά στις μακρές (μετρώντας δύο φορές τους γωνιαίους).

Παρά το γεγονός ότι οι Αθηναίοι ήταν Ίωνες έκτιζαν ναούς δωρικού ρυθμού δίνοντας έτσι κομψότητα στα οικοδο-μήματά τους. Εμφανίζει όμως και κάποια στοιχεία ιωνικού ρυθμού, όπως 4 κίονες στο πίσω μέρος του ναού και η ζωφόρος.

Γεωμετρια του Παρθενωνα-χρυση αναλογια φ Γεωμετρια του Παρθενωνα-χρυση αναλογια φ Ο Παρθενώνας προκαλεί το θαυμασμό όχι μόνο για τον πλουσιότατο, αριστουργηματικό και ριζοσπαστικό για την εποχή του γλυπτό διάκοσμο, αλλά και για την αρμονία που εκπέμπει ως αρχιτεκτόνημα και τις ιδανικές του αναλογίες.

Στο σχέδιο του Παρθενώνα δεν υπάρχει ούτε μία ευθεία γραμμή αλλά παντού συναντάμε απαλές καμπύ- λες. Στις αναλογίες του συναντάμε τον χρυσό αριθμό Φ. Το οπτικό αποτέλεσμα είναι, εκτός από αρμονικό, πολλές φορές και απροσδόκητο, μιας και ο Παρθενώνας καταφέρνει να δείχνει εντυπωσιακά μεγαλύτερος από το πραγματικό του μέγεθος χωρίς όμως να βαραίνει τον χώρο.

Οι ελαφρότατες αυτές καμπυλώσεις χαρίζουν στο σπουδαίο αυτό οικοδόμημα ελαστικότητα και ανάταση. Οι δε κίονες κλίνουν ελαφρώς προς τα μέσα, έτσι ώστε οι νοητές τους προεκτάσεις προς τα πάνω να συναντιούνται σχηματί- ζοντας πυραμίδα.

ΧΡΥσοΣ ΑΡΙΘμοΣ Φ ΣΤΟΝ ΠΑΡΘΕνωΝΑ ΧΡΥσοΣ ΑΡΙΘμοΣ Φ ΣΤΟΝ ΠΑΡΘΕνωΝΑ Πήρε το όνομά του από το γλύπτη Φειδία ο οποίος χρησιμοποιούσε τη χρυσή αναλογία στα περισσότερα έργα του. Ο φ ανήκει στους άρρητους αριθμούς, δηλαδή εκείνους που δεν μπορούμε να εκφράσουμε ως κλάσμα.

Η χρυσή τομή ορίζεται ως το πηλίκο των θετικών αριθμών α, β, όταν ισχύει α/β =α+β/α που ισούται περίπου με 1,618. Σε μαθηματικούς όρους, χρυσός αριθμός είναι εκείνος που αν του προσθέσουμε το 1 θα μας δώσει το ίδιο αποτέλεσμα το οποίο θα έχουμε και αν τον υψώσουμε στο τετράγωνο. φ2 = φ + 1

Η εφαρμογή της χρυσής αναλογίας φ στον Παρθενώνα διακρίνεται, αν διαιρέσουμε το ύψος των κιόνων (β) σε σχέση με το ψηλότερο σημείο του ναού (α). α/β=1,618

Ο αριθμός φ κρύβεται και στην ακολουθία Fibonacci.

ΧρυΣΟσ αριθΜΟσ φ στη ΦΥση Όμως, το μυστήριο με αυτόν τον παράξενο αριθμό είναι ότι τον συναντάμε και στη φύση, στην ανάπτυξη των φυτών, την κατανομή των φύλλων και τα όστρακα. Κρύβεται επίσης στις πιστωτικές κάρτες, στις αναλογίες του Παρθενώνα και στο διαχρονικό πρότυπο του αρμονικού ανθρώπινου σώματος, στον Άνθρωπο του Βιτρούβιου, έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Πρόκειται για έναν μαγικό, εντελώς ΜΑΓΙΚΟ αριθμό. Ο αριθμός της φύσης, της ωραιότητας, της αρχιτεκτονικής, της αρμονίας, της υγείας. Ο αριθμός της μουσικής, των λουλουδιών, των έμβιων, του ρυθμού, των αναλογιών, των πλανητών. Ο αριθμός του σύμπαντος.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!