Crafting Strategies in Vulnerable Markets: Lessons from Survivors

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ « ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ » ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΓΓΕΤ 15 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2013 (
Advertisements

Β2Β eBusiness Παρουσίαση στα ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας Παράρτημα Καστοριάς Αθ. Στουρνάρας Διευθυντής Υπηρεσιών
Κανάλια Διανομής. Διακίνηση προϊόντων χωρίς ενδιάμεσους = Customer = Manufacturer A. Number of contacts without a distributor M x C = 3 X 3 =
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 The Knowledge Economy and Public Administration Dr. Costis Toregas George.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Preparing Europe for Global Competition” THE NETWORK : The Patent and Trademark Offices.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Ασφάλιση Πιστώσεων και Πληροφοριακά Συστήματα Μάκης Τζέης Atradius Credit Insurance NV Hellenic Branch The Evolution of Insurance. Παρασκευή, 27 Μαρτίου,
«Ενέργεια χωρίς Σύνορα», Μάιος 2008, Αθήνα Renewable Energy Sources Necessity, trends and perspectives Dr. P. Κ. Chaviaropoulos CRES Renewable Energy Sources.
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών Ενότητα #5: Key result indicators (KRIs), Performance Indicators (PIs), Key Performance Indicators (KPIs)
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών Ενότητα #4: Core Competencies, Core Processes, Balanced Scorecard and 6Sigma Διδάσκων: Αγγελική Πουλυμενάκου.
Διοίκηση Τεχνολογίας Εργασία: “Sources of Innovation” Πρόγραμμα:MBA Part-Time.
Διοίκηση Τεχνολογίας Case Study: How smart connected products are transforming competition Διδάσκων: Δρ. Αγγελική Πουλυμενάκου Τμήμα: Διοικητικής Επιστήμης.
Εργαστήριο Συστημάτων Αποφάσεων & Διοίκησης Ε.Μ.Π. Οργάνωση και Διοίκηση, 2 ο Εξάμηνο Creating an effective organisational structure: A Coca-Cola Great.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Κουλτούρα, πολιτισμός και εθνική ταυτότητα (CULTURE &I DENTITY.
Ομιλητές Prof. Mauro Dolce Dir., Italian Civil Protection Prof. Gaetano Manfredi University of Napoli Federico II Prof. Gian Michele Calvi University of.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
Γιώργος Μαυρομμάτης Δια - εθνική πολιτική οικονομία.
Στάδια εξέλιξης των συστημάτων ποιότητας. ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ.
Ανάπτυξη Στρατηγικής Πληροφοριακών Συστημάτων και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ «Σχεδιασμός Προγραμμάτων Μάρκετινγκ » Ακαδ. Έτος Δέσποινα Καραγιάννη Αν. Καθηγήτρια Μάρκετινγκ.
Welcome to Maastricht University Faculty of Economics and Business Administration Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ Εισαγωγή 21/11/2015 Δρ. Νίκος Καλογεράς.
1 Αποτελέσματα κλάδου – ‘Α τρίμηνο 2015 Το α’ τρίμηνο του 2015 ο κλάδος παρουσιάζει τάσεις σταθεροποίησης στα έσοδα του ενώ οι επενδύσεις αυξάνονται με.
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ CORPORATE GOVERNANCE* * Τρόποι Διοίκησης και Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων.
Guide to Business Planning The Value Chain © Guide to Business Planning A principal use of value chain analysis is to identify a strategy mismatch between.
Guide to Business Planning The Value System © Guide to Business Planning The “value system” is also referred to as the “industry value chain”. In contrast.
3nd Training Workshop 12th of October 8:30 -16:30
Βασικοί στόχοι Αναζήτηση διεθνών συμμαχιών & υποστήριξης για αντιμετώπιση των προκλήσεων της πόλης Απόκτηση τεχνογνωσίας – καλών πρακτικών από το εξωτερικό.
Demand: key factors world economy sea borne commodity trade
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ "ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ & ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ”
Industry Led Software Development Cluster of Thessaloniki
Στάδια εξέλιξης των συστημάτων ποιότητας
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Ψηφιακeς ιδEες και αξIες
Σημειώσεις για συζήτηση πάνω στο θέμα «ποιότητα στις υπηρεσίες»
“PROBLEM SOLVING AND DECISION MAKING”
Τι είναι η AIESEC; Η AIESEC είναι ένας παγκόσμιος νεανικός οργανισμός που προσπαθεί να πετύχει ειρήνη στον κόσμο και μεγιστοποίηση των ανθρώπινων δυνατοτήτων,
Working Along with Key Experts
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β4 Σχ. Έτος:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Η Α Σ Κ Η Σ Η (Κωδ.: TR1101)
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
«Ο ρόλος της Ελλάδας & Κύπρου στη ΝΑ Μεσόγειο: Γεωπολιτικές
Chemicals: The first link in many value chains ENΕΡΓΟUMΕ ΜΕ TO NOMO
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
Εισαγωγή στην Πληροφορική και στην διαχείριση μεγάλου όγκου δεδομένων
Στρατηγική Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού
(ALPHA BANK – EUROBANK – PIRAEUS BANK)
Γεώργιος Σ. Γκουμάς MD,PhD, FESC
Το ιερό δισκοπότηρο της ΙΕ γλωσσολογίας
ECTS-DS Labels Selection 2011 Αθήνα, 28/11/2011
CYPRUS RHEUMATOLOGY SOCIETY
Παγκοσμιοποίηση μύθος ή πραγματικότητα
Στρατηγικές Επίτευξης Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Children with visual disability in the digital environment
aka Mathematical Models and Applications
ΜΠΣ: Διοίκηση & Διαχείριση
Networking for Energy Efficiency
KYRIAKOU Your requirements, Our priority ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ ABOUT US
Η Συμμετοχή των Μεταναστών στη Δημόσια Ζωή: Εμπειρίες από την Ελλάδα και την Ευρώπη Immigrant Participation in Public Life: European & Greek experiences.
Ελληνικά στο Clemton Park PS
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ‘ABC of Selling’. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΑΛΗΘΕΥΤΩΝ
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Crafting Strategies in Vulnerable Markets: Lessons from Survivors Business Strategy course June 2017

Hidden Champions “HIDDEN CHAMPIONS” Companies that have experienced steady growth and development in all countries, with unique capabilities and strong cultures, offering innovative solutions to their customers, Able to better cope with the crisis Ready to take advantage of the day after Aim at market leadership in a narrow field. Most of them → family businesses. Often referred to as: “HIDDEN CHAMPIONS”

Hidden Champions: Germany “These companies-SMEs niche firms - are all great innovators”

Hidden Champions in Germany (H. Simon) Company Industry HAUNI Cigarette processing machines WEBASTO Sunroofs for cars WUERTH Assembly appliances PUTRZMEISTER Pumps for concrete TETRA Food for tropical fish STIHL Chainsaws SAP Client/server applications HILLEBRAND Wine trade KRONES Machines for wine bottle labels KONIG BAUER Money press machines NEUMANN Microphones VILLEROY & BOCH Ceramics KNAUF Plaster products FABER-CASTELL Pencils SWAROVSKI Crystal jewellery

HAUNI Identity Producing tobacco processing machines. Strategy: Value to the client considers itself as a partner who adds value to the final product, rather than one more partner in the process of innovation and high technology. Motto: “Embrace challenges, create inspired solutions, continue to excel – Explore new opportunities together.”

WEBASTO Identity Strategy Motto: “Feel the drive” Sunroofs and heating systems for cars and boats. Accessories for buses and trucks. Strategy Long-term value to the client : Increase the goodwill of clients by manufacturing easy to use products that last for a lifetime. Constant network of strictly chosen partners: «From a modest metal device constructor, to a global partner in industrial transport» Motto: “Feel the drive”

WURTH Identity Strategy Provider of materials for cementing, welding and assembling. Strategy Solutions adapted to specific clients’ needs. Gives great importance to close contact with the customer. Reliable customer consultant. Recent advances in technology.

PUTZMEISTER Identity Strategy Motto: “Serve- Improve- Create value” Construction machinery. Strategy Focus on customer and his needs. Innovation and quality products. Devoted and satisfied employees. Motto: “Serve- Improve- Create value”

TETRA Identity Strategy The largest manufacturer in fish food, aquariums and maintenance machinery. Strategy Focus on customer and his needs. Based on research for the discovery of new products.

RUD Identity Provider of chain systems for hoisting, lifting or conveying applications. Strategy Solutions adapted to specific clients’ needs. Progressive engineering: R&D alliances with research institutes, colleges and universities, suppliers and customers. Motto: “Tradition in Leadership - We aim to please”

LA SPORTIVA (Italian) Identity Strategy Italian maker of climbing shoes. Hand-crafted wooden clogs and leather boots for many lumber-jacks and farmers. Strategy Constantly searching for innovative and purposeful solutions. “Our driving force is passion, our passion is the mountains”. Motto: “La Sportiva – innovation with passion”

Identity Created by Dr L. Tassakos in Stuttgart, in 1997 Innovative applications of robotics (hardware and software). € 2~5 millio revenue. Strategy Innovative solutions mainly for the automobile industry. 45% of annual revenue spent in R&D International orientation, with offices in USA (2008)and (2009) Collaboration with polytechnics and research centers in all Europe Long term relationships with clients Does not enter into alliances with subcontractors.

Identity Karl Winterhalter created a globalized family business in 1947. 2010, Top 100 Innovator, Institute of Entrepreneurship and Innovation, Univ. of Vienna Strategy Narrow focus in dishwashers for hotels and restaurants In depth rather than breadth.

Competitive strategy of HCs They focus on narrow niche markets through obsessive concentration become winners in them, coining the phrase “Super Nichists” Key difference: all HCs are very close to their customers. Develop and retain long term relations Invest in innovation and continuous improvement International orientation Long-term orientation and ambitious. 14

Leadership - management Strong leadership with vision formed from a usually charismatic leader –founder Stable management, persistent in goals Managers at a lower level are selected carefully fit the culture There is a family type control rather than faceless shareholders Relations devotion - Elimination of "foreign bodies”.

Internal characteristics – Culture 1/2 Workers are considered long-term investment Rate of workers replacement ≈ small Trust & respect instead of control & orders Encourage teamwork with more social control than typical hierarchical control Attention to personal development

Internal characteristics – Culture 2/2 Maintaining productive units in parent countries Easy in wage settlement → 'Absence' of labor unions Quick transition from design to production Flexibility due to staff skills - permanent and temporary Create economies of scale through manufacturing specific products.

Value Chain Direct information from customers, seek innovative ideas Direct technical customer support . Focus on the value added to the customer, not only price Long-term relationships and partnerships with suppliers.

HCs’ Competitive Advantage 1/3 Innovation, often Market Creators Absolute Focus Develop Unique Capabilities & relationships Concentrate on their Core Competencies Expand in Core products/services Avoid product/service diversity

Innovation – product / service improvements as CA Resist variety of products in favor of quality Innovation - R&D

HCs’ Competitive Advantage 2/3 Wide Market Niche Low Cost Differentiation PRODUCT/SERVICE DIFFERENTIATION FOCUS COST LEADERSHIP LOW COST

HC Competencies Summary (Kay’s scheme) ARCHITECTURE Long-lasting, Trust Relationships with Customers Well-Trained, Motivated, and Loyal Employees Strong Corporate Culture Versatile Horizontal Organization Charismatic-Strong Leadership REPUTATION Market Leadership  Recognition Long Term Orientation Good Employer Reputation  Attract Outstanding Employees INNOVATION Continuous, Innovation Sources: Customers, Employees, Suppliers (i.e. PARTNERS) Driven by Corporate Culture Sourcing: “open innovation” from Tech & Market STRATEGIC ASSETS Relations Employees Capabilities

Η ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Χ. Κ. ΑΒΕΤ, ιδρύθηκε το 1938 στην Καλαμάτα Η ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Χ.Κ. ΑΒΕΤ, ιδρύθηκε το 1938 στην Καλαμάτα. Παράγει προϊόντα βασισμένα στη διατροφική αξία της μεσογειακής διατροφής, όπως το Βαλσάμικο Ξίδι Καλαμάτας με ελαιόλαδο, μέλι ή σύκο, τη Μεσογειακή Μουστάρδα με ρίγανη, θυμάρι ή βασιλικό, κόκκινο και λευκό ξίδι και αποξηραμένα φρούτα. Η εταιρεία το 2010 πέτυχε συνεργασία με την Olympic Air. Το 2012 συνεργασία με την Β.Σ. Καρούλιας Ποιοτικά τρόφιμα, σε συνδυασμό με τεχνολογία και καινοτομία, αλλά και με τάσεις υγιεινής διατροφής.

Preservation of Competitive Advantage Source of Competitive Advantage EMPLOYEES PROCESSES PRODUCTION TECHNOLOGY Contribution to sustainability of CA

OUTSTANDING & MOTIVATED THE 3 CIRCLES FOR HC MARKET FOCUS & NICHE MARKETS CENTRE INNER CIRCLE (COMPETENCIES) OUTTER CIRCLE (OPPORTUNITIES) CONTINUOUS INNOVATION RELY ON OWN COMPETENCES COMPETITIVE ADVANTAGES ORIENTATION GLOBAL STRONG LEADERSHIP AMBITIOUS GOALS OUTSTANDING & MOTIVATED EMPLOYEES CLOSE TO THE CLIENT

GREEK HIDDEN CHAMPIONS (are there any?)

SUCCESSFUL COMPANIES IN A PERIOD OG CRISIS High Medium Exports Low Low cost Hybrid Differentiation Generic strategy

Greek companies known as “Hidden Champions” “It is not easy to come first. It takes consistency and very hard work”

Successful strategies in the crisis Differentiation: The greater number of successful firms Less known: have the characteristics of “Hidden Champions”» Hybrid: Several firms Quality at middle prices Some very extrovert and innovative Low cost: Few companies With low cost products Less extrovert

Strong connection with personnel - devotion Leadership – culture Strong connection with personnel - devotion High Devotion to company Μ low Low cost Hybrid Differentiation Strategy

GREEK HIDDEN CHAMPIONS Yes, there are several excellent companies in South Eastern Europe and more globally for which the crisis is opportunity “Greece innovates” Examples e.g. Raycap. Greek Hidden Champions: Lessons from Small, Little known Firms in Greece Voudouris, Lioukas, Makridakis, Spanos (2000), European Management Journal 18(6) The lessons are the same

In 1988 founded the factory in Drama. IDENTITY Established in 1979. In 1988 founded the factory in Drama. Scope of the company is the research and development of technology solutions and services primarily in the areas of telecommunications, electrical protection and energy. Company's exports account for 95% of turnover. Subsidiaries and offices in 10 countries worldwide and staff which absorbs from the best universities in the U.S.A. Excellent quality products and excellent customer relationship The company has received many awards internationally.

Addressing niche markets. STRATEGIES TOWARD CRISIS Because 95% of production directed to external markets, there is no need to take actions to “TACKLE” the crisis in the Greek market. Continue to operate in the same way that brought them to the top by producing excellent products - new technological products - high innovative. Addressing niche markets. Maintaining excellent relationships with their customers. Moto: “Creating innovative solutions worldwide” www.raycap.com Raycap Power Protection Corporate Video

Impressive list of clientele. IDENTITY Established in 1988. Production / sale of computer software in the field of automation systems trading. Employs 800+ people. Active in 15 countries. Impressive list of clientele. Continuous profitability and market share growth through acquisitions.

Globalization strategy. Entered new markets & technologies. STRATEGIES TOWARD CRISIS Globalization strategy. Entered new markets & technologies. Differentiation strategy combined with strong international partnerships Creating innovative products, strong R&D department. Strong collaborations with both internal and external companies. Moto: “Your trusted partner in Southeastern Europe” www.printecgroup.com PrinTec infographic Corporate video 2015

Staff highly qualified. Very good relationship with customers. IDENTITY Established in 1975. Wiring and electronic assembly of high complexity for a large number of systems and components interface used in the aerospace, marine, submarines, land vehicles, defense and security. 95% of sales for exports. B2B activity. Staff highly qualified. Very good relationship with customers.

MAINLY address international markets - in NICHE MARKET. STRATEGIES TOWARD CRISIS MAINLY address international markets - in NICHE MARKET. Continue to rely on the excellent quality of their products. Excellent customer relationship. Shift to bioenergy and biofuel markets by creating subsidiary “Clean Energy Solutions” by following market new needs. www.elfon.gr

Family owned business, established in 1987. IDENTITY Family owned business, established in 1987. Information Technology solutions (business & accounting firm). Training Services - Support users. 1999: Establishment of subsidiary in Bulgaria. Long-term cooperation with Microsoft. Investing in advanced technology & research. Rapid adaptation to technological change. Focus on long-term cooperation-customer service.

Shift in foreign markets. Emphasis on relations with customers. STRATEGIES TOWARD CRISIS Shift in foreign markets. Emphasis on relations with customers. Investing in knowledge. Investment in qualified and experienced staff. Innovation. http://www.datacomm.gr

Pharmathen Background 1/2 Founded in 1969. Family owned – Katsos family. Export activity starts in 1995. Business is strategically refocused into European market in 1998. First product to be launched in Europe in 2002 (Fluconazole).

Pharmathen Background 2/2 In 2005 Pharmathen is ranked among the top research companies in Europe. In 2006 the first rep in USA is established. In 2009 sales exceed €100m. 2 factories (Pallini, Sapes). R&D in Greece and India. Presence in 85 countries. 2011 - Best Place to Work http://www.youtube.com/watch?v=x2RZtu-Q1BQ#t=32

Customer relations Very close relationships Daily interaction with clients regarding orders, predictions and questions and feedback into the SAP system of the company. Clients are involved in the promotion of new products. Clients requests are tracked in the internal divisions of the company until delivered to the client.

Innovation - patents Pharmathen operates 3 R&D centers in Athens, Thessaloniki and India has more than 60 established patents.

Educated personnel

Family-Owned Business established in 1969. IDENTITY Family-Owned Business established in 1969. Presence in more than 60 countries (Europe, Asia, Africa, Australia - 15% of turnover comes from exports). International Partnerships (pharmaceutical manufacturing, co-marketing, co-promotion, services to third parties). Standard research work of patent device called Elpenhaler. Research-experimental center. Focus on quality – innovation in all sectors.

Targeting in export growth. STRATEGIES TOWARD CRISIS Targeting in export growth. Maintaining strong relationships with customers. Maintaining high product quality & focused on innovation. Strengthening corporate social responsibility programs. Respect for the people - Social Promotion – Promotion of Greek success. www.elpen.gr

Παράγει πλαστικούς κάδους απορριμμάτων όλων των χωρητικοτήτων καθώς και εξειδικευμένα προϊόντα πολυαιθυλενίου όπως παλλετοκιβώτια, ιχθυοκιβώτια, αρτοκιβώτια, οικιακούς κάδους απορριμμάτων, καθίσματα σταδίων κ.α. Επίσης εμπορεύεται μεταλλικούς κάδους απορριμμάτων. Ετος Ιδρυσης 1990. 2004 Θυγατρική Helesi UK. 2006 Θυγατρική στην Ιταλία, 2008 παραγωγική μονάδα στην Ιταλία 2006 πρότυπη μονάδα ανακύκλωσης μεταχειρισμένων ελαστικών στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής.

Στρατηγική Υψηλής ποιότητας προϊόντα. Διαφοροποιημένο Προϊόν Εξειδίκευση στη διαχείριση απορριμμάτων Ανταγωνιστικά Πλεονέκτημα Καινοτομία: Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης Σχεδιασμός νέων προϊόντων - εισαγωγή νέων προϊόντων Στρατηγική Θέση στην Νότια Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή όπου η αγορά είναι ακόμα αναπτυσσόμενη

Παράγει και Διανέμει μπαταρίες και συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, ενεργειακά συστήματα ισχύος, συστήματα πράσινης ενέργειας. Η μονάδα παραγωγής της βρίσκεται στο Νέο Όλβιο Ξάνθης. Κύκλος Εργασιών 2014 €120 mln. EBITDA 2014 €10,2 mln. Ενεργό πελατολόγιο σε 100 χώρες Περίπου 600 εργαζόμενοι 3% του ετήσιου τζίρου επενδύεται σε R&D

Η Ρalaplast Α.Ε. είναι μια βιομηχανία πλαστικών σωλήνων και εξαρτημάτων. Η παραγωγική της μονάδα βρίσκεται στη ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης, ενώ αποτελείται από μια ομάδα περίπου 200 ατόμων. Οι μεγαλύτερες αγορές της στο εξωτερικό (>300 χώρες) είναι οι Αραβικές χώρες, οι χώρες των Βαλκανίων, οι μεσογειακές χώρες της Ε.Ε., η Συρία και η Τουρκία. Το 2014 ο EBITDA έκλεισε στα 1,9m€. Παράγει πάνω από 3000 προϊόντα στους τομείς: Άρδευση Αγωγοί Οπτικών Ινών Ύδρευση Θέρμανση Γεωθερμία

Ιδιόκτητες παραγωγικές εγκαταστάσεις στα Οινόφυτα. Ιδρύθηκε το 1979 και δραστηριοποιείται στη παραγωγή ειδικών πλαστικών σωλήνων άρδευσης με σταγόνες. Ιδιόκτητες παραγωγικές εγκαταστάσεις στα Οινόφυτα. Παρούσα σε πάνω από 70 χώρες, με θυγατρικές εταιρείες σε Ελλάδα, ΗΠΑ, Τουρκία, Αίγυπτο, Περού, Ιορδανία και Μεξικό. Μερίδιο 60% στην ελληνικής αγοράς και ηγετική θέση στην αγορά της Τουρκίας, της Αιγύπτου, της Ιορδανίας, και γρήγορη ανάπτυξη στις ΗΠΑ, το Περού και του Μεξικό. Απασχολεί περισσότερα από 650 άτομα παγκοσμίως. Οι πωλήσεις εκτός ελληνικής αγοράς αποτελούν κατά προσέγγιση το 90% των συνολικών πωλήσεων

Ιδρύθηκε το 1979 και δραστηριοποιείται στη παραγωγή θεραπευτικών σκευασμάτων από συνδυασμούς βοτάνων και μελισσοκομικών προϊόντων. Απασχολεί 200 εργαζόμενους, έχει €30 εκ. κύκλο εργασιών Φυσική παρουσία σε 11 χώρες παγκοσμίως: Αυστραλία, Βέλγιο, Κύπρο, Χονγκ Κονγκ, Ιαπωνία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Ρουμανία, Ισπανία, Σουηδία, ΗΠΑ. Το 2008 η APIVITA διακρίνεται ως μια από τις 3 πιο καινοτόμες εταιρείες στην Ελλάδα από το Σύνδεσμο Ελλήνων Βιομηχάνων.

Ιδρύθηκε το 1976 και είναι ένα διεθνές lifestyle fashion brand που σχεδιάζει, κατασκευάζει και διανέμει κοσμήματα, ρολόγια και αξεσουάρμόδας. Απασχολεί συνολικά 5.000 εργαζόμενους με κύκλο εργασιών €800 εκ. Η Folli Follie δημιουργεί μόδα σε 30 χώρες με περισσότερα από 650 σημεία πώλησης παγκοσμίως. Μόνο στην Ιαπωνία και την Κίνα η Folli Follie αριθμεί σήμερα περισσότερα από 70 και 250 σημεία πώλησης αντίστοιχα.

Η ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Χ. Κ. ΑΒΕΤ, ιδρύθηκε το 1938 στην Καλαμάτα Η ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Χ.Κ. ΑΒΕΤ, ιδρύθηκε το 1938 στην Καλαμάτα. Παράγει προϊόντα μεσογειακής διατροφής, όπως το Βαλσάμικο Ξίδι Καλαμάτας με ελαιόλαδο, μέλι ή σύκο, τη Μεσογειακή Μουστάρδα με ρίγανη, θυμάρι ή βασιλικό, κόκκινο και λευκό ξίδι και αποξηραμένα φρούτα. Η εταιρεία το 2010 πέτυχε συνεργασία με την Olympic Air. Το 2012 συνεργασία με την Β.Σ. Καρούλιας Ποιοτικά τρόφιμα, σε συνδυασμό με τεχνολογία και καινοτομία, αλλά και με τάσεις υγιεινής διατροφής.

Hidden Champions: Join them! The recipes are the same globally, simple but strong, insurance for any crisis