Κεφάλαιο 4 Κυλινδρισμός Σχέση συμπίεσης - Πίεση συμπίεσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στοιχειώδης γεννήτρια συνεχούς ρεύματος
Advertisements

ΙΔΑΝΙΚΑ ΑΕΡΙΑ Νόμοι.
Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης
HOT PISTONS 1o ΓΕΛ Κέρκυρας
Εισαγωγή στη Μηχανική των Ρευστών
Εσωτερική Ενέργεια.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
Μηχανές Εσωτερικής Καύσης
TEST ΑΈΡΙΑ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
Ένας φυσικός χρησιμοποιεί κυλινδρικό δοχείο με διαστάσεις ύψους 0,250 m και διαμέτρου 0,090 m για την αποθήκευση υγρού ηλίου σε θερμοκρασία 4,22 Κ. Στη.
Θερμοδυναμική μελέτη μερικών αντιστρεπτών μεταβολών
Copyright © 2009 Pearson Education, Inc. Κεφάλαιο 7 Έργο και Ενέργεια.
Στοιχειώδης γεννήτρια εναλλασσόμενου ρεύματος
ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΙ ΙΔΑΝΙΚΑ ΑΕΡΙΑ
ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Κεφάλαιο 26 Συνεχή Ρεύματα
ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
ΜΠΕΛΤΣΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΠΑΙΚ ΚΟΖΑΝΗΣ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΜΠΕΛΤΣΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΠΑΙΚ ΚΟΖΑΝΗΣ
ΚΑΥΣΑΝΑΛΥΣΗ.
ΥΔΡΟΓΟΝΟΚΙΝΗΣΗ Νινο Σιναϊ Αρης Μερκάι Γιτσας Ανδρεας.
*Καταλύτες* Μέλη ομάδας: 1.Νοικοκύρης Αλέξανδρος 2.Μπουζής Στέλιος
ΣΧΕΣΗ (ΛΟΓΟΣ) ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ
Μηχανεσ Εσωτερικησ Καυσησ
6.5 ΘΕΡΜΙΚΗ ΔΙΑΣΤΟΛΗ & ΣΥΣΤΟΛΗ
ΚΥΚΛΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ Μ.Ε.Κ. ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ Ι
Η ρύπανση της ατμόσφαιρας
ΕΝΕΡΓΕΙΑ Όλες οι συσκευές που χρησιμοποιούμαι καθημερινά, από τις πιο μικρές ως τις πιο μεγάλες χρειάζονται ενέργεια, για να λειτουργήσουν .Χωρίς ενέργεια.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ V-TEC.
★ Πλανητικη Σκιαση Παρουσίαση απο τους μαθητές : ★ ΓΙΩΡΓΟ ΝΑΝΟ ★ ΔΗΜΗΤΡΗ ΘΕΡΣΙΤΗ.
ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΗ Υδροστατική είναι το κεφάλαιο της Υδραυλικής που μελετά τους νόμους που διέπουν τα ρευστά όταν βρίσκονται σε ηρεμία.
ΕΠΑΛ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ.
Βασικά εξαρτήματα κινητήρα
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΥ ΒΕΝΖΙΝΙΚΙΝΗΤΗΡΑ
Ερωτήσεις Θεωρίας. Ερ. 1: Αναφέρετε τα μέρη του κορμού ενός εμβολοφόρου κινητήρα. Σύντομη περιγραφή. Απάντηση: ΜΕΚ. 1 ο Μαθημα σλαιντ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΕΡΕΩΣΗΣ
Θεωρητικοί κύκλοι αέρα-Γενικά Θερμοδυναμικός κύκλος: Εργαζόμενο μέσο σταθερό, με μόνιμη (σταθερή) παροχή σε κλειστό κύκλωμα. Μηχανικός κύκλος σε εμβολοφόρο.
Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Γενικά – Συμπίεση & Εκτόνωση
ΒΑΣΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ – ΑΝΑΛΥΣΗ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ Γ. Καμπουρίδης 9/26/ Βασικά Οικονομικά Μεγέθη - Ανάλυση Νεκρού Σημείου.
Κεφάλαιο 1 Ιστορική αναδρομή - εισαγωγή ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας.
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Θερμοκρασία- Σχετική & Απόλυτη Θερμ.
Τμήμα Φυσικοθεραπείας ΤΕΙ Αθήνας ΒΙΟΦΥΣΙΚΗ Μεταφορική κίνηση, Έργο, Ενέργεια.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ
Κεφάλαιο 2 Ροπή Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας.
Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Μηχανισμός Εμβόλου-Διωστήρα-Στροφαλοφόρου άξονα ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος.
Επιμέλεια διαφάνειας Mehmet Kanoglu
Κεφάλαιο 4 Σύστημα παρασκευής καυσίμου μίγματος
MSc in Management and Information Systems
Κεφάλαιο 2 Πίεση – Απόλυτη Πίεση Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές
ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ Ο κύλινδρος είναι το μεγαλύτερο τμήμα του κινητήρα και μπορεί να χαρακτηρισθεί ως το τμήμα εκείνο, επάνω στο οποίο συναρμολογείτε ολόκληρος ο.
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ.
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Θερμότητα & Τρόποι μετάδοσης της Θερμότητας
Νέος κινητήρας πετρελαίου
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 4 Πολυκύλινδροι κινητήρες
Ενότητα 8 : Κύκλοι Θερμικών Μηχανών
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Πυκνότητα – Ειδικό Βάρος – Ειδικός Όγκος
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
5B β’ μέρος θερμικές μηχανές
Κεφάλαιο 2 Τριβή Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές
Οδυσσέας Μανωλιάδης 20 Οκτωβρίου 2010
Εσωτερική Ενέργεια ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Πλήρης αναφορά Βιβλιογραφίας θα αναρτηθεί με την ολοκλήρωση των σημειώσεων.
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ.
Κεφάλαιο 4 Ενεργειακή Ανάλυση Κλειστών Συστημάτων
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές Κυλινδροκεφαλή
Πίεση Ρ Από ποιους παράγοντες εξαρτάται η ατμοσφαιρική πίεση,
Κεφάλαιο 4 Ενεργειακή Ανάλυση Κλειστών Συστημάτων
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Πρώτος Θερμοδυναμικός Νόμος
*ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ονομάζονται οι ποσότητες που μπορούν να μετρηθούν και χρησιμοποιούνται για την περιγραφή των φυσικών φαινομένων. Παραδείγματα φυσικών μεγεθών:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφάλαιο 4 Κυλινδρισμός Σχέση συμπίεσης - Πίεση συμπίεσης Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 4 Κυλινδρισμός Σχέση συμπίεσης - Πίεση συμπίεσης ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας

Κυλινδρισμός - Σχέση και Πίεση Συμπίεσης Διδακτικοί στόχοι Οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση: Να προσδιορίζουν τον κυλινδρισμό ενός κινητήρα, όταν έχουν τις βασικές διαστάσεις των κυλίνδρων του. Να εξηγήσουν τι σημαίνει η σχέση συμπίεσης και τι συνεπάγεται για την ομαλή λειτουργία του κινητήρα.

Κυλινδρισμός Κυλινδρισμός ονομάζεται ο όγκος που διαγράφεται κατά τη διαδρομή του εμβόλου μέσα στον κύλινδρο από το Κ.Ν.Σ. μέχρι το Α.Ν.Σ.. Κατ' επέκταση, κυλινδρισμός ενός κινητήρα είναι το άθροισμα των κυλινδρισμών των κυλίνδρων του.

Κυλινδρισμός Τα βασικά στοιχεία για τον υπολογισμό του κυλινδρισμού είναι η εσωτερική διάμετρος του κυλίνδρου και το μήκος της διαδρομής του εμβόλου, η διαδρομή, δηλαδή, του εμβόλου από το Κ.Ν.Σ. μέχρι το Α.Ν.Σ. Τα στοιχεία αυτά επιτρέπουν τον ακριβή υπολογισμό του κυλινδρισμού ως του όγκου ενός κυλίνδρου, ο οποίος έχει βάση με διάμετρο ίση με την εσωτερική διάμετρο και ύψος ίσο με τη διαδρομή του εμβόλου.

Κυλινδρισμός V= E  l και επειδή E=πd2/4, θα έχουμε: V= (πd2/4)  l όπου: V= ο όγκος του κυλίνδρου d= η εσωτερική διάμετρος του κυλίνδρου l= η διαδρομή του εμβόλου από το Κ.Ν.Σ. μέχρι το Α.Ν.Σ. π= 3,14

Κυλινδρισμός Αν η κινητήρας έχει πολλούς κυλίνδρους, αθροίζονται οι επιμέρους κυλινδρισμοί, και το άθροισμα τους αποτελεί τον κυλινδρισμό του κινητήρα. Αν, για παράδειγμα, ένας κινητήρας αυτοκινήτου έχει 4 κυλίνδρους που ο καθένας τους έχει εσωτερική διάμετρο 8cm και διαδρομή εμβόλου 10cm, τότε ο κυλινδρισμός κάθε κυλίνδρου είναι: V=(3,14*82/4)*10=500cm3 Κατά συνέπεια ο ολικός κυλινδρισμός του 4κύλινδρου κινητήρα θα είναι: Vολ.=4*500=2.000cm3 ή 2 λίτρα

Κυλινδρισμός Ο κυλινδρισμός ενός κινητήρα αποτελεί ένα από τα κύρια στοιχεία καθορισμού της ισχύος του. Για το λόγο αυτό, λαμβάνεται καθοριστικά υπ' όψη στον υπολογισμό της φορολογήσιμης ισχύος των αυτοκινήτων και των μοτοσυκλετών, τουλάχιστον στη χώρα μας.

Σχέση και πίεση συμπίεσης Η σχέση συμπίεσης ή βαθμός συμπίεσης των κινητήρων, είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά τους, γιατί προσδιορίζει την απόδοσή τους και την ποιότητα καυσίμου που μπορούν να χρησιμοποιήσουν. Η σχέση συμπίεσης είναι ο λόγος του όγκου που καταλαμβάνει το μίγμα του καυσίμου, όταν το έμβολο βρίσκεται στο Κ.Ν.Σ., δια του όγκου στον οποίο συμπιέζεται το ίδιο μίγμα, όταν το έμβολο έρχεται στο Α.Ν.Σ. Ο χώρος στον οποίο συμπιέζεται τελικά το μίγμα και στον οποίο γίνεται η καύση του, ονομάζεται νεκρός χώρος ή θάλαμος συμπίεσης. Έτσι, όταν λέμε ότι ένας κινητήρας έχει σχέση συμπίεσης 9,5:1, εννοούμε ότι ο όγκος του θαλάμου καύσης είναι το 1/9,5 του συνολικού όγκου του κυλίνδρου.

Σχέση και πίεση συμπίεσης Αν λοιπόν συμβολίσουμε με Vσυμπ τον όγκο του θαλάμου καύσης (νεκρό χώρο), με Vκυλ τον κυλινδρισμό, δηλαδή τον όγκο τον οποίο σαρώνει το έμβολο, κατά τη διαδρομή του από το Κ.Ν.Σ. μέχρι το Α.Ν.Σ. και με λ τη σχέση συμπίεσης, θα έχουμε: ο συνολικός όγκος του κυλίνδρου είναι: Vσυμπ + Vκυλ = V και ο λόγος του συνολικού όγκου προς τον όγκο του θαλάμου καύσης, μας δίνει τη σχέση συμπίεσης λ του κυλίνδρου και, κατά συνέπεια, του κινητήρα:

Σχέση και πίεση συμπίεσης Η σχέση συμπίεσης στα αυτοκίνητα με απλή βενζίνη είναι από 6,5 μέχρι 8,7:1, στα αυτοκίνητα με βενζίνη σούπερ φθάνει από 7,8 μέχρι 11,0:1 και στα αυτοκίνητα αγώνων είναι από 10 μέχρι 12:1 ή και υψηλότερη. Παρά τα πλεονεκτήματα που παρουσιάζει η αύξηση του βαθμού συμπίεσης για την απόδοση του κινητήρα, υπάρχουν όρια στις υψηλές τιμές, τα οποία αν παραβιασθούν, προξενούν την αυτανάφλεξη του καυσίμου, λόγω της αυξημένης πίεσης συμπίεσης. Για να αποφευχθεί αυτό το φαινόμενο της αυτανάφλεξης, προστίθενται στο καύσιμο ειδικές ουσίες, που ονομάζονται «αντικροτικά», πολλές από τις οποίες, όμως, μολύνουν την ατμόσφαιρα κατά την έξοδό τους μαζί με τα καυσαέρια.

Σχέση και πίεση συμπίεσης Πίεση συμπίεσης είναι η μέγιστη πίεση του μίγματος που μπορεί να μετρηθεί μέσα στον κύλινδρο στο Α.Ν.Σ., χωρίς καύση. Επισημαίνεται, ότι σε ένα κινητήρα η σχέση συμπίεσης είναι σταθερή και δεν μεταβάλλεται, αν δεν γίνουν τεχνικές παρεμβάσεις στο έμβολο, το διωστήρα, τα χιτώνια ή την κυλινδροκεφαλή. Αντίθετα, η πίεση συμπίεσης δεν είναι σταθερή και αρχίζει να μειώνεται, όταν αρχίσουν να φθείρονται τα ελατήρια των εμβόλων και δεν εφαρμόζουν στεγανά στο εσωτερικό των κυλίνδρων.

Σχέση και πίεση συμπίεσης Αμέσως μετά την ανάφλεξη του μίγματος του καυσίμου, η πίεση στον κύλινδρο ανεβαίνει 3 με 4 φορές πάνω από την πίεση συμπίεσης. Καθώς, όμως, το έμβολο αρχίζει να κατεβαίνει, η πίεση μειώνεται απότομα και τη στιγμή που αρχίζει να ανοίγει η βαλβίδα εξαγωγής η πίεση είναι 4 με 6 Kg/cm2 και μειώνεται παραπάνω και από την ατμοσφαιρική (1 Kg/cm2), μόλις η βαλβίδα ανοίξει τελείως.

Σχέση και πίεση συμπίεσης Στον πίνακα που ακολουθεί, παρουσιάζονται, ενδεικτικά, οι πιέσεις και οι θερμοκρασίες σε 4-χρονους βενζινοκινητήρες σε σχέση με τη σχέση συμπίεσης.

Κυλινδρισμός - Σχέση και Πίεση Συμπίεσης Τ Ε Λ Ο Σ