Η Παραγωγή Γραπτού Λόγου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Απρίλιος ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πάτρα, 1-3 Νοεμβρίου 2006 ΜΟΝΙΜΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ στοιχεία χρήσης 2005.
Advertisements

ΤΟ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥΑΝΘΡΩΠΟΥΤΟ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥΑΝΘΡΩΠΟΥ Βιολογία Α’ Λυκείου Επιμέλεια: Δημήτριος Θεοδωρίδης, Φυσικός.
5-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
1 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές Ενότητα 1 : Εισαγωγικές Επισημάνσεις Ζακοπούλου Βικτωρία Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΖΩΩΝ Εξωτερικό περιβάλλον Αλλαγές του περιβάλλοντος Σημερινή κατάσταση Περιβαλλοντική πίεση Επιλογή και περιβάλλον Συγκριτική μέθοδος.
Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών Ένταξη αποφοίτων στην Αγορά Εργασίας Χρόνος διεξαγωγής έρευνας: Φεβρουάριος 2015 – Αύγουστος 2015.
Η ανέλκυση προϊστορικών Πολιτισμών Συντήρηση - Ανάδειξη - Καταστροφή Θέματα Προϊστορικής Αρχαιολογίας Εαρινό εξάμηνο 2013 Επιμέλεια : Κίσσα Σταυρούλα Ιστορία.
ΝΗΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΣΗΜΑΙΑ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ: ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ - ΠΡΑΚΤΙΚΗ
Οι θέσεις του Συνδυασμού “ΕΛΠΙΔΑ” επί του Απολογισμού της Περιφερειακής Αρχής για το έτος 2016 ΓΡΕΒΕΝΑ
ΜΕΘΟΔΟΙ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ
Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΒΑΣΙΣΤΕΙ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9 (σελ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΦΩΝΗΤΙΚΗ - 1η Διάλεξη - Ανθή Χαϊδά (Δεκέμβριος 2016)
Περιεχόμενα ΕΙΔΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ (ΓΕΝΙΚΑ)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Προσεγγίσεις στην απόδειξη
Τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας της ενημέρωση IV Η ενημερωδιασκέδαση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Υπερβαίνοντας τον Γλωσσικό Σεξισμό των Διοικητικών Εγγράφων ΡΟΔΟΣ, 21-22/6/2017.
«Η διδασκαλΙα τηΣ ΕννοιαΣ του ιστορικοΥ χρΟνου στο ΔημοτικΟ σχολεΙο»
Αγάθη Σταθοπούλου Δρ. Ειδικής Αγωγής EKΠA
Βία στο Χώρο Εργασίας.
Η ‘ΟΜΟΡΦΗ ΠΑΦΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ Δ΄1 ΝΕΦΕΛΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ Δ΄1.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Προγραμματισμός Διαδικτύου
1η Νοσηλευτική Ημερίδα Ελληνικής Εταιρείας Παιδιατρικής Νοσηλευτικής
Έχετε επιχειρηματική ιστοσελίδα ή e-shop;
Οδηγία 2002/91/ΕΚ για την Ενεργειακή Απόδοση των Κτιρίων
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΣΤΙΒΟΥ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΦΥΛΙΚΗ ΙΣΟΤΗΤΑ
ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΓΥΡΩ ΜΑΣ (αντιμετωπίζοντας τις κρίσεις που
η βιβλιοθηκη μας Φιλίπ Μπαρμπώ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ»
ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Σύσταση Κ.Φ.Ι.Κ.Β (Nόμος 141) 1η Συνεδρίαση Κ.Φ.Ι.Κ.Β. 7 ΜΑΡΤΙΟΥ 1990 Έγκριση Κανονισμών 1995 Λειτουργία.
Η ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ: ΕΠΙ ΞYΡΟΥ ΑΚΜΗΣ --Δρ. Νάγια Ρούσου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Φανερώνει το φύλο και την ηλικία
U.S.A Ηλίας Μιχάλης Αλέξης.
OPΓANIKH XHMEIA, TOMOΣ I – ΠANEΠIΣTHMIAKEΣ EKΔOΣEIΣ KPHTHΣ
5Ο Συνέδριο Βιοψυχοκοινωνικής Προσέγγισης στην Ιατρική Περίθαλψη με Διεθνή Συμμετοχή ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ: ΣΥΝΕΧΕΙΑ.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
Πολιτικη Αντιμετωπιςης spam ςε δικτυα voip
Από το ΔΟΣ σε Πίνακες Δρ. Νίκος Καρούσος
Ηλιακά Ρολόγια Καραγιώργου Χρυσάνθη, Καραμάνη Δανάη, Καραντζά Αλεξάνδρα, Ιωαννίδη Άρια.
Ηλέκτριση με τριβή με επαφή και με επαγωγή - Αγωγοί και μονωτές
Μεταπτυχιακά προγράμματα και εκπόνηση διδακτορικής διατριβής στο ΕΜΠ
“Τίτλος του άρθρου” Ονόματα συγγραφέων Ονόματα Φοιτητών.
ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΕΙΛΩΤΕΣ-ΠΕΡΙΟΙΚΟΙ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
BIOΛOΓIA TΩN MIKPOOPΓANIΣMΩN – ΠANEΠIΣTHMIAKEΣ EKΔOΣEIΣ KPHTHΣ
Η φύση των Μαθηματικών: ο ρόλος και η επιρροή τους
Μαθησιακή Ικανότητα και Εξέλιξη
AΠEIPOΣTIKOΣ ΛOΓIΣMOΣ, TOMOΣ II – ΠANEΠIΣTHMIAKEΣ EKΔOΣEIΣ KPHTHΣ
Ασκηση 3 Ηλεκτροφόρηση DNA.
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T2: Κ. Κορδάς & Δ. Σαμψωνίδης Μάθημα 1α Ύλη, τρόπος διαβάσματος.
Τ. Ε. Ι. Αθήνας Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
BIOXHMEIA, TOMOΣ I – ΠANEΠIΣTHMIAKEΣ EKΔOΣEIΣ KPHTHΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
AΠEIPOΣTIKOΣ ΛOΓIΣMOΣ, TOMOΣ II – ΠANEΠIΣTHMIAKEΣ EKΔOΣEIΣ KPHTHΣ
AΠEIPOΣTIKOΣ ΛOΓIΣMOΣ, TOMOΣ I – ΠANEΠIΣTHMIAKEΣ EKΔOΣEIΣ KPHTHΣ
GRIFFITHS J. DAVID, ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ, ΠΕΚ 2012
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
ΑΣΦΑΛΗΣ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
AΠEIPOΣTIKOΣ ΛOΓIΣMOΣ, TOMOΣ I – ΠANEΠIΣTHMIAKEΣ EKΔOΣEIΣ KPHTHΣ
Ύλη, τρόπος διαβάσματος και εξέτασης
Επιτροπή Αγώνων σε Δημόσιο Δρόμο και Βουνό
Αγαπητό κοινό, Τον Ιούνιο του 2002 επισκέφτηκα μια από τις παραθαλάσσιες περιοχές της χώρας μας αυτή είναι η Λούτσα. Στη Λούτσα […] Με αγάπη η δημοσιογράφος.
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Παραγωγή Γραπτού Λόγου Τάξη Α’ Παρουσίαση: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου

Περιεχόμενα Παρουσίασης Θεωρητικό Πλαίσιο Τα Στάδια Παραγωγής Γραπτού Λόγου στην Α’ Τάξη Ανάλυση των Σταδίων Παραγωγής του Γραπτού Λόγου στην Α’ Τάξη και Αξιολόγηση

Θεωρητικό Πλαίσιο

Θεωρητικό Πλαίσιο Σύνδεση Γραπτού Λόγου και των Υπολοίπων Τομέων της Γλώσσας

Τα Στάδια Παραγωγής Γραπτού Λόγου στην Α’ Τάξη Κείμενο συλλαβή/λέξη Κείμενο λεζάντα/φράση/πρόταση Μικρές ιστορίες με πλοκή Λειτουργικά κείμενα

Πρώτο Στάδιο: Κείμενο συλλαβή/λέξη Εξοικείωση παιδιών με απλά γλωσσικά στοιχεία/συλλαβές από τα οποία παράγεται νόημα. Η επεξεργασία γίνεται κυρίως με βάση την αναλυτικοσυνθετική μέθοδο.

Πρώτο Στάδιο: Κείμενο συλλαβή/λέξη

Αξιολόγηση Πρώτου Σταδίου Κριτήρια: Σύνδεση κειμένου και εικόνας. Ύπαρξη νοήματος. Από το δάσκαλο Αυτοαξιολόγηση Ετεροαξιολόγηση Αξιοποίηση των λαθών

Δεύτερο Στάδιο: Κείμενο λεζάντα/φράση/πρόταση Ενσυνείδητη επεξεργασία γραμμάτων – διγράφων. Αξιοποίηση Τετραδίου Εργασιών Επικοινωνιακή διάσταση της παραγωγής του γραπτού λόγου. Ορθογραφία

Δεύτερο Στάδιο: Κείμενο λεζάντα/φράση/πρόταση

Δεύτερο Στάδιο: Κείμενο λεζάντα/φράση/πρόταση

Αξιολόγηση Δεύτερου Σταδίου Κριτήρια: Σύνδεση κειμένου και εικόνας. Ύπαρξη νοήματος. Τήρηση των συμβάσεων του γραπτού λόγου. Από το δάσκαλο Αυτοαξιολόγηση Ετεροαξιολόγηση Αξιοποίηση των λαθών

Τρίτο Στάδιο: Μικρές ιστορίες με πλοκή Ο δάσκαλος σε ρόλο «γραμματέα»: μαθαίνει στα παιδιά πώς γράφεται ένα αφηγηματικό κείμενο. Ατομική συγγραφή ιστοριών από μέρους των παιδιών.

Τρίτο Στάδιο: Μικρές ιστορίες με πλοκή

Αξιολόγηση Τρίτου Σταδίου Από το δάσκαλο Αυτοαξιολόγηση Ετεροαξιολόγηση Αξιοποίηση των λαθών Κριτήρια: Τίθενται από το δάσκαλο και τα παιδιά μετά από συζήτηση.

Τέταρτο Στάδιο: Λειτουργικά Κείμενα Εισαγωγή στους διαφορετικούς τύπους κειμένων. Αξιοποίηση Τετραδίου Εργασιών Επεξεργασία των δομικών στοιχείων των κειμενικών ειδών. Σημαντική η ύπαρξη παραλήπτη

Τέταρτο Στάδιο: Λειτουργικά Κείμενα

Λειτουργικά Κείμενα Για να παράξουν τα ίδια τα παιδιά τα δικά τους λειτουργικά κείμενα πρέπει να γίνεται: Καλή προετοιμασία γραφής. Επί τόπου διόρθωση κατά την ώρα της συγγραφής. Βελτίωση του κειμένου του μαθητή. Έλεγχος της ορθογραφίας μέσα από τα κατάλληλα βοηθήματα.

Αξιολόγηση Τέταρτου Σταδίου Από το δάσκαλο Αυτοαξιολόγηση Ετεροαξιολόγηση Αξιοποίηση των λαθών Κριτήρια: Τίθενται από το δάσκαλο και τα παιδιά μετά από συζήτηση και έχοντας υπόψην συγκεκριμένα δομικά στοιχεία ανάλογα με το κειμενικό είδος που επεξεργάζονται.

Συμπέρασμα: Με σημείο εκκίνησης την αξιοποίηση των υφιστάμενων γνώσεων των μαθητών της Α’ τάξης, οδηγούμε σταδιακά τα παιδιά στο να γίνουν καλοί χρήστες της ελληνικής γλώσσας οι οποίοι θα είναι σε θέση να παράγουν κείμενα έχοντας υπόψην το σκοπό και τη λειτουργία τους και συνάμα να είναι ικανοί να ασκούν κριτική στα κείμενά τους με σκοπό τη βελτίωσή τους.

Βιβλιογραφία: ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΑΠΣ) της Ελληνικής Γλώσσας για το Δημοτικό Σχολείο 2003. ΦΕΚ 303 τευχ. Β΄/13-3-03. Γλώσσα Α’ Δημοτικού, «Γράμματα, Λέξεις, Ιστορίες», Βιβλίο Δασκάλου, Μεθοδολογικές οδηγίες, OPΓANIΣMOΣ EKΔOΣEΩΣ ΔIΔAKTIKΩN BIBΛIΩN, AΘHNA 2006 Χατζηλουκά – Μαυρή, Ειρήνη, Χατζηγιάννη – Γιάγκου, Ελένη, Παπαδόπουλος Κ., Τιμόθεος, «Ανάγνωση και Γραφή στην Πρώτη Δημοτικού: Θεωρία και Πράξη», ΥΠΠ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Υπηρεσία Ανάπτυξης Προγραμμάτων, Λευκωσία 2003 Μπερερής, Πέτρος και Παπαρίζος, Χρήστος, Παρουσίαση: «Το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών, τα καινούργια βιβλία και οι τομές στη γλωσσική διδασκαλία του Δημοτικού». Κουντούρης, Φειδίας, «Επικοινωνιακός Προσανατολισμός της Γλωσσικής Διδασκαλίας», Λευκωσία 1997 Πολυβίου, Πολύβιος, «Η Νέα Προσέγγιση Διδασκαλίας του Γλωσσικού Μαθήματος: Θεωρία και Πράξη», Λευκωσία 1993 Barton, David “Literacy: An Introduction to the Ecology of Written Language”, Blackwell, Oxford UK and Cambridge USA, 1998 (σελ. 140 – 160, 209 – 218) Σημειώσεις από το συνέδριο της Α.Κί.Δα. «Τα Νέα Βιβλία για τη Γλώσσα», 17/11/’06