Αναστασία Γεωργάκη, Αν. Καθηγήτρια,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ancient Greek for Everyone: A New Digital Resource for Beginning Greek Unit 4: Conjunctions 2013 edition Wilfred E. Major
Advertisements

Click here to start Important !: You have to enable macros for this game (Tools ->Macros -> Security -> «medium»).
“ Ἡ ἀ γάπη ἀ νυπόκριτος. ἀ ποστυγο ῦ ντες τ ὸ πονηρόν, κολλώμενοι τ ῷ ἀ γαθ ῷ, τ ῇ φιλαδελφί ᾳ ε ἰ ς ἀ λλήλους φιλόστοργοι, τ ῇ τιμ ῇ ἀ λλήλους προηγούμενοι.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
“Spring through the eyes of the pupils” The 2nd grade students of the 1st elementary school of Sparta are painting and writing about spring (with the computer).
Προσομοίωση Δικτύων 2n Άσκηση Δημιουργία, διαμόρφωση μελέτη επικοινωνιακών ζεύξεων.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Install WINDOWS 7 Κουτσικαρέλης Κων / νος Κουφοκώστας Γεώργιος Κάτσας Παναγιώτης Κουνάνος Ευάγγελος Μ π ουσάη Ελισόν Τάξη Β΄ Τομέας Πληροφορικής 2014 –’15.
Cicadas – the singing insects τζιτζίκια. „Singers” are only the male cicadas Τραγουδιστές είναι μόνο τα αρσενικά τζιτζίκια.
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
VOICES OF YOUNG PEOPLE IN EUROPE-STREET ART by 1st EPAL ELEFSINAS Teacher’s name : Εleni Alexandraki(ΠΕ 06)
Συνοπτικό Πρόγραμμα Προετοιμασίας Ομάδων στο Ερασιτεχνικό Ποδόσφαιρο.
Αριθμητική Επίλυση Διαφορικών Εξισώσεων 1. Συνήθης Δ.Ε. 1 ανεξάρτητη μεταβλητή x 1 εξαρτημένη μεταβλητή y Καθώς και παράγωγοι της y μέχρι n τάξης, στη.
Αντίληψη (2016) Όραση Μαρία Κουτρομάνου. Structure of the Eye: Iris The iris is similar to the diaphragm in a camera Your iris widens in dim light and.
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Ψηφιακά Παιχνίδια και μάθηση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Intermodulation distortion - IMD “Αρμονική παραμόρφωση δεν είναι το χειρότερο είδος Παραμόρφωσης που μπορούμε να έχουμε σε συστήματα ήχου...” Ηχητικά Συστήματα.
Μαθαίνω με “υπότιτλους”
«Μαθαίνω» και «Διδάσκω» «Μαθηματικά»
Βήματα Πίστης Παλαιά Διαθήκη Τόμος 1
Do you know who I am? ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΙΑ ΕΙΜΑΙ;.
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
Φάσμα παιδαγωγικής ανάπτυξης
Jane Austen Pride and Prejudice (περηφάνια και προκατάληψη)
Νεοελληνική μεταπολεμική ποίηση: α΄ και β΄ μεταπολεμική γενιά ΕΥ, VIII
Στρατηγική Διοίκηση και ο Επιχειρηματίας
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Φωνητικά φάσματα: από την οπτικοποίηση στην αποκωδικοποίηση
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
Αν. Καθηγητής Γεώργιος Ευθύμογλου
Αν. Καθηγητής Γεώργιος Ευθύμογλου
Class X: Athematic verbs II
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Το φαινόμενο της έκλειψης Σελήνης
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Συνοδευτική Επιστολή COVER LETTER What is it? - Τι είναι αυτό;
Adjectives Introduction to Greek By Stephen Curto For Intro to Greek
Future Active, Future Middle, and the Imperfect Indicative
(ALPHA BANK – EUROBANK – PIRAEUS BANK)
Σήμερα στην πόλη του Δαβίδ κι αυτός είναι ο Χριστός ο Κύριος
This show was edited by Mike:
Μία πρακτική εισαγωγή στην χρήση του R
ΣΥΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ κ. Αυδίκος Γρ. Ευάγγελος
Εκπαιδευτική ρομποτική
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Find: φ σ3 = 400 [lb/ft2] CD test Δσ = 1,000 [lb/ft2] Sand 34˚ 36˚ 38˚
aka Mathematical Models and Applications
GLY 326 Structural Geology
Find: angle of failure, α
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
ΑΠΟΣΤΑΞΗ Distillation.
This show was edited by Mike:
Class V: Personal Pronouns and 3rd Decl. Cont. (chs )
Financial Market Theory
Find: Force on culvert in [lb/ft]
This show was edited by Mike:
This show was edited by Mike:
Deriving the equations of
Variable-wise and Term-wise Recentering
Find: ρc [in] from load (4 layers)
Προοπτικό σχέδιο με 3 σημεία φυγής
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
Mastering NT Greek Greek  English English  Greek
Personal Pronouns.
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Class X: Athematic verbs II © Dr. Esa Autero
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αναστασία Γεωργάκη, Αν. Καθηγήτρια, Η ΦΩΝΗ ΩΣ ΣΗΜΑ Αναστασία Γεωργάκη, Αν. Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εργαστήριο Μουσικής Ακουστικής Και τεxνολογίας, Labmat.music.uoa.gr georgaki@music.uoa.gr ΕΚΠΑ

Η φωνή ως σήμα Περι φωνής (είδη, σημειολογία, ποιότητα) Η φυσιολογία/λειτουργία της φωνής Ανατομικά χαρακτηριστικά Φυσιολογικά χαρακτηριστικά Μοντέλο λειτουργίας Μέθοδοι και τεχνολογίες ανάκτησης και διερεύνησης του φωνητικού σήματος Το φωνητικό σήμα στην ομιλούσα φωνή Αντικειμενικά χαρακτηριστικά Πηγή- φίλτρο (σήμα-σύστημα) Φωνήεντα –σύμφωνα Διαφοροροποίηση μεταξύ τραγουδιστής και οιλούσας φωνής

ΠΕΡΙ ΦΩΝΗΣ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΙΑΤΡΙΚΗ (φωνιατρική, ωτορινολαρυγγολογία και ψυχιατρική) ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ (Ακουστική ανάλυση, επεξεργασία σήματος, Μοντελοποίηση, συνθετική φωνή) ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ (φωνολογία) ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΑ (ιστορική/ανθρωπολογική/μουσική ακουστική) ΦΩΝΗΤΙΚΗ (Ερμηνεία) ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Eίδη φωνής   «Ο άνθρωπος έχει τρία είδη φωνών, ήτοι την ομιλούσα ή αρθρωμένη φωνή, την άδουσα ή μελωδική φωνή και την παθητική ή τονισμένη φωνή, η οποία χρησιμεύει ως γλώσσα των παθών». (jean Luc Nancy) . Jean-Luc Nancy , «Vox clamans in deserto”. Demande: Philosophie, littérature,Paris:Galilée, 2015, σελ. 331-343.

Είδη φωνής σε σχέση με το ύφος του κειμένου Η ΑΡΘΡΩΜΕΝΗ ΦΩΝΗ H ΦΩΝΗ TOY ΦΙΛΟΣΟΦΟΥ Κώστας Αξελός (19:07-19:52) https://www.youtube.com/watch?v=TYl8GRJGnBY Η ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ Ι Οδ. Ελύτης (10.34-10.57) https://www.youtube.com/watch?v=v851rSIZbBQ Η ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ ΙΙ Αγγ. Σικελιανός (0:00-0:22) https://www.youtube.com/watch?v=wAI1SnRSxEw ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΑΘΩΝ Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΟΥ (0:00-0:46) Κατίνα Παξινού https://www.youtube.com/watch?v=PIbSc6kSQXo ΑΔΟΥΣΑ ΦΩΝΗ ΦΩΝΗ στη Μελοποιημένη ποίηση Πλάτωνος –Καρυωτάκης (Σαβίννα) (0:00-0:33) https://www.youtube.com/watch?v=aZ-aWOyGm60 ΦΩΝΗ ΣΤΗΝ ΟΠΕΡΑ Maria Callas (Casta Diva ) 0:00-0:33

ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟ ΛΟΓΟ Σημειολογία (πολιτισμική καταγωγή, εκπαίδευση, χαρακτήρας, ψυχολογική διάθεση, ηλικία) Προφορική γλώσσα (φωνολογικοί, συντακτικοί, λεκτικοί, προσωδιακοί και παραγλωσσικοί υποκώδικες)

Aναγνώριση ομιλίας Μπορούμε να αναγνωρίσυμε πάνω απο 30 φωνήματο/sec και με γρήγορο ρυθμό μέχρι 400 λέξεις /min Τεστ της άρθρωσης

Ποιότητα της Φωνής (Νoth, 1995)

Δημιουργία του έναρθρου λόγου. Από την αναπνοή …στη φωνή (πηγή ενέργειας) Οι χορδές πάλλονται… (ταλαντωτής) Το εύπλαστο αντηχείο Ο σχηματισμός των φωνηέντων, συλλαβών και φράσεων (αρθρωτές) Το συναίσθημα σαν έκφραση στο τραγούδι Τα ρετζίστρα http://www.youtube.com/watch?v=iYpDwhpILkQ

Ακουστική/φυσιολογία/λειτουργία ΣΥΜΠΙΕΣΤΗΣ--> ΤΑΛΑΝΤΩΤΗΣ---> ΑΝΤΗΧΕΙΟ ΠΝΕΥΜΟΝΕΣ ΦΩΝ. ΧΟΡΔΕΣ-> ΦΩΝ. ΣΩΛΗΝ (φωνή) ΑΝΑΠΝΟΗ--> ΦΩΝΗΣΗ------ ΑΡΘΡΩΣΗ Κοιλιακοί λαρυγγικοί χείλη, γλώσσα Διάφραγμα https://www.youtube.com/watch?v=h7zsjD1PLvw

Ανατομία της φωνητικής συσκευής https://www. youtube. com/watch Ανατομία της φωνητικής συσκευής https://www.youtube.com/watch?v=uTOhDqhCKQs&NR=1

Οι Φωνητικές χορδέςhttp://www.youtube.com/watch%3Fv=iYpDwhpILkQ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ ΣΥΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ   ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ (ΟΜΙΛΟΥΣΑΣ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ). ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ -ΣΠΙΡΟΜΕΤΡΙΚΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ -ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ -ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΛΑΡΥΓΓΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ -ΗΛΕΚΤΡΟΓΛΩΤΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ELECTROGLOTTOGRAPHY (EGG) -ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ AERODYNAMIC ASSESSMENT (AEROPHONE) -ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ELECTROMYOGRAPHY (EMG) ΑΡΘΡΩΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ -ΧΕΙΛΙΚΗ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΙΕΣΗ -ΟΥΡΑΝΙΣΚΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ELECTROPALATOGRAPHY (EPG) -ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΑΡΘΡΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ELECTROMAGNETIC ARTICULOGRAPHY (EMA) ΦΩΝΗΤΙΚΗ ΟΔΟΣ (ΜΗΚΟΣ Κ ΣΧΗΜΑ) -ΤΟΜΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ KAI ΕΚΤΙΜΗΣΗ MAGNETIC RESONANCE IMAGING (MRI) ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ -ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΤΟΜΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ COMPUTATIONAL TOMOGRAPHY (CT) -ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕΣΩ ΑΚΤΙΝΩΝ-Χ Χ-RAY IMAGING (XRI) -ΦΑΣΜΑΤΟΓΡΑΦΗΜΑ

ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΟΙ ΗΧΟΙ -Τονικό ύψος (fo)-φωνητικές χορδές -Ενταση/ακουστότητα (a)--SPL -Ηχόχρωμα ( spectrum, formants)-----αντηχείο -διάρκεια ( duration) ΦΡΑΣΗ Μελωδική γραμμή Ρυθμική γραμμή Διακύμανση εντάσεων Υφή του λόγου

ΠΗΓΗ-ΦΙΛΤΡΟ

ΑΡΘΡΩΣΗ ( δόμηση φωνηέντων)

ΠΗΓΗ ( Φων. Χορδές). ΦΩΝΗΣΗ

Τυπικό φάσμα (spectrum) του γλωττιδικού σήματος (πηγή, φων Τυπικό φάσμα (spectrum) του γλωττιδικού σήματος (πηγή, φων. χορδές) (Sundberg, 1989)

ΤΟ ΑΝΤΗΧΕΙΟ: Φωνητικός σωλήνας δρα σαν φίλτρο που διαμορφώνει το σήμα που έρχεται απο τις φωνητικές χορδές. LTI (Linear Time invriant Filter) with a peridodic impulse –like input d

Είδη φωνητικών σημάτων Η πηγή (φων. χορδές) θέτει σε λειτουργία το φίλτρο ( φωνητικός σωλήνας) και δημιουργεί: Φωνητικά σήματα (voiced) : περιοδικά σήματα-φωνήεντα Μη φωνητικά ( unvoiced): μη περιοδικά σήματα ΦΩΝΗΕΝΤΑ ΣΥΜΦΩΝΑ

Διαφορές φωνητικών σημάτων /ε/ και /ο/ α) σήμα πηγής (EGG) b) Tansfer fuction αντηχείου g) διαμορφωμένο σήμα δ) ψιθυριστό σήμα ( χωρίς τη πηγή)

Eκτάσεις των φωνών -registers ΟΜΙΛΙA: Aρρεν: 85-155Ηz Θήλυ: 165-255 Hz TΡΑΓΟΥΔΙ Μπάσσος- Τενόρος, Αλτο, Σοπράνο 80 Hz-1100

Ρετζίστρα στην άδουσα φωνή

Formants

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΦΩΝΗΕΝΤΩΝ

ΦΩΝΗΕΝΤΑ

Μέσες τιμές των formants

Mέσε τιμές των formants

Singer’s formant

Φασματογράφημα (sepctrogram) φράσης

Ηχητικό φάσμα

Voice and emotion

Voice and emotion

Μουσικολογία+εθνομουσικολογία Φασματογράφος εργαλείο Α) για την αισθητική αξιολόγηση της φωνής (ένρινη, πλούσια, βραχνή, λαρυγγώδης, κτλ) Β) επεξήγηση παραγωγής χαρακτηριστικών ηχοχρωμάτων της παράδοσης που χάνονται Γ) για την παιδαγωγική της φωνής (singer’s formant, ακρίβεια τονικού ύψους, μίμηση χαρακτηριστικών φωνών, κ.α.)

Aποκωδικοποίηση 1. Εύρεση αρμονικού και μη αρμονικού περιεχομένου (θόρυβος) 2. Κατανόηση του ρυθμού και δομής των λεξεων και των φράσεων 2. Εύρεση της θεμελιώδου συχνότητας 3. Ανάλυση των θέσεων των αρμονικών συχνοτήτων (πλάτος, συχνότητα, περιβάλλουσα, φάση) 4. Εύρεση της συνολικής ενέργειας 5. Vibrato, jitter, shimmer

Διαφορές μεταξύ φωνητικού σήματος στην οιλία και τραγούδι Καταληπτότητα του μηνύματος Διαφοροποίηση τονικών υψών, δυναμικών, ηχοχρωμάτων και διαρκειών Εμφαση στο εύρος της δυναμικής Εμφαση στο εύρος των συχνοτήτων Χρήση του αέρα στα πνευμόνια (ζωτική ενέργεια) Διάρκεια/επανάληψη φωνηέντων Συνάρθρωση των συμφώνων με τα φωνήεντα ανάλογα με το είδος της μουσικής Αλλη χρήση του αντηχείου (pitch extremes and passaggio) Kατευθυντικότητα της φωνής (So if you cut the distance between you and the listener in half, the listener gets a 6 dB increase in SPL; if you double your distance from them, they lose 6 dB) ΤΕΧΝΑΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΤΡΑΓΟΥΔΣΤΙΩΝ Αυξημένη υπογλωττιδική πείση Διαμόρφωση του αντηχείου Διαμόρφωση της προσαγωγής των φωνητικών χορδών * καλύτερη ενέργεια στους ψηλούς αμρονικούς) Αρθρωση

3d sound spectrogram Overtone Analyser http://www. youtube. com/watch Comparing the spectrograms of before and after warm up, we can see that the singing formant becomes dominant after warm up. It seems that the utterance method changed from the speaking voice to the singing voice by the stretching exercise and warm up. This tendency is remarkable in the low pitched voice. It may be possible that we can make a criterion to show the effect of a vocal training and warm up, by quantifying the difference of the energies in this region.  Next, we edited the sound files to make it easy to compare the difference before and after the training. Note that Adobe Audition was used for editing the sound files. Because the editing function of DSSF3 is limited, it would be convenient to have another waveform editing software like Audition.