Πρωτογενείς φορείς Κοινωνικοποίησης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Ίδρυμα και παιδική προστασία στην Ελλάδα σήμερα»
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Διαφάνεια 1 Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Ο Σ Με τον όρο επάγγελμα εννοούμε το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", δηλαδή της εργασίας που θα μας βοηθήσει να.
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Νίκη Κάτσαρη Καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας & Οικολογίας
ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ
Σημασία της ενδυμασίας στη ζωή μας Συντάκτριες: Κωνσταντίνα Βέργου, Σοφία Βέργου, Ελένη Καρβουνίδου, Εύη Τοψαχαλίδου.
Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Ερευνητική Εργασία (Project) τμήματος Α2
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
1.2. Ανάπτυξη του κοινωνικού εαυτού. Οι διαφορετικές προσεγγίσεις
ΕΦΗΒΕΙΑ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Πρότυπα συμπεριφοράς και επίδραση τους στη σωματική και ψυχική υγεία
Κοινωνικοποίηση Πανταζάκου Χριστίνα.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 6-7
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
ΕΡΓΑΣΙΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Δημοτικό Σχολείο Αγίου Ιωάννη Μαλούντας
Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
1.1 ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΥΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ Το αγιόπαιδο του Αβερόν.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Το παιχνίδι αποτελεί τη φυσική γλώσσα των παιδιών, το πιο ισχυρό μέσο έκφρασής τους και αναπόσπαστη δραστηριότητα της καθημερινότητάς.
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
Κάπνισμα & Εφηβεία Ομάδα Α’.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 2: Άσκηση και ψυχολογικές παράμετροι Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ.  Η λέξη «κοινωνικοποίηση» εμφανίζεται στις αρχές του 20ου αιώνα από τον Εμίλ Ντιρκέμ, θεμελιωτή της σύγχρονης κοινωνιολογίας.
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
Αγροτική Κοινωνιολογία
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
ΔΙΑΛΕΞΗ 1η ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΧΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΜΜΕ
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ BULLING.
Βασικές θέσεις της πολιτισμικής-ιστορικής θεωρίας του Vygotsky ( )
Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Ο Σ Με τον όρο επάγγελμα εννοούμε το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", δηλαδή της εργασίας που θα μας βοηθήσει να.
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Ισμήνη Παπαμιχαλοπούλου
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΟΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Αποσυνδετικές διαταραχές
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ

 Η λέξη «κοινωνικοποίηση» εμφανίζεται στις αρχές του 20ου αιώνα από τον Εμίλ Ντιρκέμ, θεμελιωτή της σύγχρονης κοινωνιολογίας  περιγράφει τη διαδικασία μέσω της οποίας ο άνθρωπος γίνεται κοινωνικό ον

Διαδικασία μέσω της οποίας το άτομο: 1) μαθαίνει και εσωτερικεύει τα διάφορα στοιχεία του πολιτισμού της κοινωνίας μέσα στην οποία ζει 2) διαμορφώνει τη δική του προσωπικότητα και εντάσσεται στις διάφορες ομάδες Κοινωνικοποίηση

Πρωτογενείς Φορείς Κοινωνικοποίησης: A. αναφέρονται στην αλληλεπίδραση των μελών της κοινωνικής ομάδας B. χαρακτηρίζονται από στενές διαπροσωπικές και συναισθηματικές σχέσεις Φορείς Κοινωνικοποίησης Κοινωνικοποίηση

Δευτερογενείς Φορείς Κοινωνικοποίησης: A. αναφέρονται στις σχέσεις των ατόμων που ρυθμίζονται βάσει συγκεκριμένων προδιαγραφών B. περισσότερο τυπικές σχέσεις Κοινωνικοποίηση

Φορείς Κοινωνικοποίησης Πρωτογενείς Φορείς Δευτερογενείς Φορείς Σχολείο Εκκλησία ΜΜΕ Κράτος Οικογένεια Παρέα Συνομηλίκων Φορείς Κοινωνικοποίησης Κοινωνικοποίηση

 θεσμοθετημένη βιο-κοινωνική μονάδα  αποτελείται από δύο τουλάχιστον ενήλικα άτομα, μη συγγενικά εξ αίματος που έχουν συζευχθεί καθώς και τα τέκνα αυτών  «πυρηνική οικογένεια»

Στη νεότερη Ελλάδα χρησιμοποιούμε τον όρο «οικογένεια» υπό την ευρεία και στενή σημασία της, εννοώντας: 1.τα συγγενικά πρόσωπα που βρίσκονται κάτω από μία στέγη 2.το γένος, τη γενιά, τους συγγενείς 3.τους συγγενείς οι οποίοι κατοικούν σε περισσότερα οικήματα, θεωρούμενα ως ενιαίο σύνολο Οικογένεια

Ικανοποίηση βιολογικών αναγκών (τροφή, δίψα, πείνα) Σωματική ακεραιότητα και υγεία του παιδιού: i. προφύλαξη από ατυχήματα ii. απαραίτητα εμβόλια iii. επαρκής ιατρική φροντίδα Οικογένεια

Καθοριστικός φορέας για: I. την επιβίωση II. τη συναισθηματική ανάπτυξη Οικογένεια Ψυχικά υγιές παιδί: I. Διατήρηση συναισθηματικής ισορροπίας II. Ψυχική ηρεμία

 Φροντίδα για τη σωστή κοινωνικοποίηση του παιδιού  Εκμάθηση κοινωνικών κανόνων και μορφών συμπεριφοράς  Δημιουργία χρήσιμου ατόμου για την εαυτό του και την κοινωνία Οικογένεια

 Το παιδί μαθαίνει να ακολουθεί κανόνες, αν θέλει να παραμείνει σε αυτή την ομάδα Παρέα Συνομηλίκων  Ικανοποιείται η ανάγκη του να αισθάνεται αρεστός και αποδεκτός από κάποιους άλλους, μη συγγενείς  Είναι ένα πρώτο στάδιο όπου το «Εγώ» γίνεται «Εμείς»  Τονώνεται η αίσθηση αυτοαξίας και αυτοπεποίθησης

 Κάθε συνάντηση με συνομηλίκους αποτελεί μια εμπειρία που βοηθάει στην εξελικτική διαδικασία της ωρίμανσης Παρέα Συνομηλίκων  Τα παιδιά νιώθουν πιο σίγουρα για τον εαυτό τους, προσαρμόζονται πιο εύκολα σε νέες συνθήκες και τολμούν περισσότερο

Διαμορφώνει: I. τον τρόπο επικοινωνίας II. τη σκέψη III. τα πρότυπα συμπεριφοράς

 Ισχυρό αντίδοτο στο άγχος  Πέρα από τα χόμπι και τον αθλητισμό, το παιδί «εκτονώνεται» και «αποσυμπιέζεται» μέσα από την παρέα με τους συνομηλίκους του  Συζήτηση, παιχνίδι, γέλιο  Μαθαίνει καινούρια πράγματα, μοιράζεται μυστικά Παρέα Συνομηλίκων

Οικογένεια: 1) Σημαντική στην ανάπτυξη μιας υγιούς προσωπικότητας για το άτομο 2) Το βοηθά στην πρώιμη ανάπτυξη του και στα πρώτα βήματα στην κοινωνία Ανακεφαλαίωση

Παρέα συνομηλίκων: 1) Σημαντική στην προσπάθεια του ατόμου να ενταχθεί στην κοινωνία 2) Η αίσθηση του «ανήκειν» σημαντικό κοινωνικό και ψυχολογικό ερέθισμα Ανακεφαλαίωση