Ενζυμική Αποτρίχωση (Θ) Ενότητα 4: Απαραίτητες προϋποθέσεις για τη μόνιμη αποτρίχωση Δρ. Ευαγγελία Πρωτόπαπα, Καθηγήτρια Φαρμακοποιός - Αισθητικός Τμήμα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διατροφή Ενότητα 17: Γάλα, γαλακτοκομικά προϊόντα και αβγά Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Advertisements

Μέρος Β’. 2 Η ΠΕ Τμήμα των Αναλυτικών Προγραμμάτων των Σχολείων.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Περιβαλλοντικό ζήτημα και οικολογικό κίνημα ΜΑΘΗΜΑ 6.
Κοσμητολογία ΙΙΙ (Θ) Ενότητα 2: Κραγιόν (Ι) Δρ. Αθανασία Βαρβαρέσου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κοσμητολογίας Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΘΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ T SWOT ANALYSIS Μάθημα: Πολεοδομική και Οικιστική Ανάπτυξη και Πολιτική.
1 Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Ελλάδα. 2 ΠΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Σύνδεση περιβάλλοντος και εκπαίδευσης 1913…καθιερώνεται με νόμο η σύνδεση περιβάλλοντος και.
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ) Ενότητα 9 : Μέτρηση φαινολικών στο κρασί Δρ. Βασίλης Ντουρτόγλου Τμήμα Οινολογίας & Τεχνολογίας Ποτών Ανοικτά.
Αιματολογία ΙΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Μυελοϋπερπλαστικά νοσήματα (β΄μέρος) Αναστάσιος Κριεμπάρδης Τμήμα Ιατρικών εργαστηρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Ενζυμική Αποτρίχωση (Ε) Ενότητα 1: Εισαγωγή Κατερίνα Δηλαβέρη, Ειδικό Τεχνικό Εργαστηριακό Προσωπικό Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Αποκατάσταση Δυσλειτουργιών Σύγκλεισης Ενότητα 6: Αποκατάσταση σύγκλεισης με Κινητές Προσθέσεις Δρ. Παναγιώτα Τσόλκα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήμα Οδοντικής.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 6: Οι βάσεις της Ομαδικής Συμπεριφοράς Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 7: Βιταμίνες Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Νοσηλευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του.
Διεθνείς Συστήματα Κρατήσεων στον Τουρισμό Ενότητα 4: Διεθνή Συστήματα Κρατήσεων (Global Distribution Systems,G.D.S.) Δρ.Βασιλική Κατσώνη, Επίκουρος Καθηγήτρια.
1 ΕΚΠΟΝΗΣΗ - ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
Νοσηλευτική Ψυχικής Υγείας Νευρολογική Νοσηλευτική Ενότητα 2.2: Η εφαρμογή της αξίας του σεβασμού - της ελευθερίας - της δικαιοσύνης στην φροντίδα του.
Κοστολόγηση Ενότητα 2: Δομή επιχειρήσεων γραφικών τεχνών και χαρακτηριστικά σύγχρονων τεχνολογιών Δρ. Αναστάσιος Ε. Πολίτης, Αναπληρωτής Καθηγητής Τεχνολογία.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 10: Μεταβολισμός των θρεπτικών συστατικών Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 19: Είδη διαιτών Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 11: Μάλαξη και ειδικές τεχνικές Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο.
Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 9: Μάλαξη στον αθλητισμό Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ) Ενότητα 09: Η Μακροχρόνια Φροντίδα Υγείας στην Ελλάδα: Το θεσμικό πλαίσιο Γιώργος Πιερράκος Τμήμα Διοίκησης.
Μάθημα: Οικονομική Του Περιβάλλοντος & Των Φυσικών Πόρων Διδάσκων: Dr. Ευτύχιος Σαρτζετάκης Δημήτρης Σακκουλίδης – Φωτεινή Σαμαρά Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ.
Βιοστατιστική (Θ) Ενότητα 6: Έλεγχοι υποθέσεων - Διαστήματα εμπιστοσύνης Δρ.Ευσταθία Παπαγεωργίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά.
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ) Ενότητα 4: Θεματική Πρόσβαση: Προβληματισμοί και προσδιορισμός των εννοιών Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας.
Πρόσθετες Ύλες Ενότητα 6: Ουσίες ρύθμισης Οσμής - Γεύσης Αναστασία Κανέλλου, Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο.
Πρόσθετες Ύλες Ενότητα 2: Χρωστικές πρόσθετες ύλες τροφίμων Αναστασία Κανέλλου, Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το.
Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 1: Απλός και σύνθετος τόκος και Εισαγωγή στο EXCEL Εργαστήριο 1 ης Εβδομάδας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.
Εκτυπωτικά Υποστρώματα (Θ) Ενότητα 5.2: Yδατογράφημα Βασιλική Μπέλεση Επίκ. Καθηγήτρια Τμήμα Γραφιστικής Κατεύθυνση Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών Ανοικτά.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 4.6: Χορός και Εικονογραφημένο Βιβλίο Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Ενότητα 5 : Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ « Περιβαλλοντικά Προβλήματα & Δίκαιο» ΜΑΘΗΜΑ 9.
Εφαρμογές Στατιστικής στην Τεχνολογία Τροφίμων (Θ) Ενότητα 2: Πληθυσμός και δείγμα - Δειγματοληπτικές μέθοδοι και δειγματοληπτικό σφάλμα Δρ.Ευσταθία Παπαγεωργίου,
Διατροφή Ενότητα 19: Λίπη, έλαια, λαχανικά και πατάτες Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Διαχείριση Έργων & Εργοταξίων Ενότητα 8β: Μηχανήματα τεχνικών έργων (ΜΤΕ) – Ανάλυση IΙΙ Βασίλειος Μούσας Τμήμα πολιτικών Μηχανικών ΤΕ και Μηχανικών Τοπογραφίας.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 2: Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 4: Ο Ρόλος του Μάνατζερ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.
Περιβαλλοντικές Επιδράσεις στην Αισθητική Ενότητα 5: Άλλες ουσίες από το περιβάλλον που έχουν βλαπτική επίδραση στο δέρμα και στην υγεία Δρ. Ευαγγελία.
Βελτιστοποίηση Ενεργειακών Συστημάτων Eργαστήριο Matlab Ενότητα 3: Πίνακες Μ. Σαμαράκου, Δ. Μητσούδης, Π. Πρεντάκης Τμήμα Μηχανικών Ενεργειακής Τεχνολογίας.
Διατροφή Ενότητα 13: Yπέρβαρος / παχυσαρκία & απώλεια βάρους Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικών Εργαστήρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Αιματολογία ΙΙΙ (Ε) Ενότητα 5: Αιμόσταση - Προαναλυτική φάση Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια.
Κοινωνική Εργασία στην υγεία και ψυχική υγεία Ενότητα 3: Ψυχιατρικός ιδρυματισμός και ιδρυματική κακοποίηση Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος Καθηγητής.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 1: Γιατί τρεφόμαστε Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το.
Κοινωνική Εργασία στην υγεία και ψυχική υγεία Ενότητα 13: Διασφάλιση – Βελτίωση της ποιότητας υπηρεσιών ψυχικής υγείας Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ) Ενότητα 4: Κατ’ οίκον Φροντίδα: Βασικές αρχές λειτουργίας Γιώργος Πιερράκος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Οδοντική μορφολογία Ενότητα 11: Πρώτος γομφίος κάτω γνάθου Αριστείδης Γαλιατσάτος DDs, Dr Dent. Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΙ Αθήνας Τμήμα Οδοντικής Τεχνολογίας.
Ενόργανη Χημική Ανάλυση (Θ) Ενότητα 4: Εισαγωγή στις μεθόδους χρωματογραφίας Δρ. Αρχοντούλα Χατζηλαζάρου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ενόργανης Ανάλυσης και.
Κοινωνική Εργασία στην υγεία και ψυχική υγεία Ενότητα 2: Ο αποϊδρυματισμός και η ανάπτυξη της κοινοτικής φροντίδας Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος.
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 5: Συσκευασία καλλυντικών προϊόντων Δρ. Αθανασία Βαρβαρέσου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κοσμητολογίας Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο Ενότητα 7: Εικαστικές παρεμβάσεις σπουδαστών σε χώρους μνήμης – β’ μέρος Φρύνη Μουζακίτου Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής,
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Α. Μαρτίνης.
Περιβαλλοντικές Επιδράσεις στην Αισθητική Ενότητα 8: Αισθητική αντιμετώπιση Δρ. Ευαγγελία Πρωτόπαπα, Καθηγήτρια Φαρμακοποιός - Αισθητικός Τμήμα Αισθητικής.
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος Ενότητα 17: Ραδιοσυχνότητες Ευθυμία Μικελάτου Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας.
Διαδικτυακές συναλλαγές στον Τουρισμό (e-tourism) (Θ) Ενότητα 10: e-marketing και τουρισμός Δρ.Βασιλική Κατσώνη, Επίκουρος Καθηγήτρια ΤΕΙ Αθήνας Τμήμα.
Τεχνική Ψιμυθίωσης Θεαμάτων Ενότητα 11: Κλασικό Μακιγιάζ Μικελάτου Ευθυμία Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά.
Προδιαγραφές Ανοιχτών Ακαδημαϊκών Μαθημάτων Ομάδα ανάπτυξης Ανοιχτών Ακαδημαϊκών Μαθημάτων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 14: Διατροφικά συμπληρώματα Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία & Διδακτική της Πληροφορικής Ενότητα 4: Εποπτικά Μέσα & Νέες Τεχνολογίες Διδακτικές προσεγγίσεις στην Πληροφορική Κλειώ Σγουροπούλου.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων - E Ενότητα 3: Παραδείγματα και εφαρμογές συστημάτων Δήμος Πανταζής Dr, MSc, Αγρ.Τοπ.Μηχ.
Νομοθεσία /Δεοντολογία Νοσηλευτικού Επαγγέλματος Ενότητα 10: Νοσηλευτική Νομοθεσία Ευγενία Βλάχου, Ελένη Ευαγγέλου Τμήμα Νοσηλευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 10: leasing Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons.
Διασφάλιση ποιότητας Ενότητα 1: Γενικές αρχές Ιωάννης Τσάκνης, Καθηγητής Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο.
Τεχνική Ψιμυθίωσης Θεαμάτων Ενότητα 1: Αρχαίο αιγυπτιακό μακιγιάζ Ευθυμία Μικελάτου Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 11: Οργανωσιακή αλλαγή Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
Διαδικτυακές συναλλαγές στον Τουρισμό (e-tourism) (Θ) Ενότητα 4: Τουρισμός και «ηλεκτρονικό επιχειρείν» Δρ.Βασιλική Κατσώνη, Επίκουρος Καθηγήτρια ΤΕΙ Αθήνας.
Κοινωνική Εργασία με Παιδιά και Εφήβους Ενότητα 11: Παιδική κακοποίηση Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ανοικτά.
Ανάγκες των ασθενών Φυσικές ανάγκες
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενζυμική Αποτρίχωση (Θ) Ενότητα 4: Απαραίτητες προϋποθέσεις για τη μόνιμη αποτρίχωση Δρ. Ευαγγελία Πρωτόπαπα, Καθηγήτρια Φαρμακοποιός - Αισθητικός Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Λήψη ιστορικού και εξέταση του ατόμου Πριν ξεκινήσει η αγωγή της μόνιμης αποτρίχωσης, ο αισθητικός θα πρέπει να ενημερωθεί για την γενική κατάσταση της υγείας και το ειδικό πρόβλημα της υπερτρίχωσης. Αυτό γίνεται με τη λήψη του ιστορικού και την εξέταση του ατόμου. 1

Ιστορικό 1/2 Είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την αντιμετώπιση ασθενούς με δασυτριχισμό. Ο αισθητικός θα πρέπει να ενημερωθεί για την γενική κατάσταση της υγείας και το ειδικό πρόβλημα της υπερτρίχωσης. Πολλές φορές και μόνο από το ιστορικό είναι δυνατή η διαπίστωση της αιτίας του δασυτριχισμού (εμμηνόπαυση, χρήση φαρμάκων, anorexia nervosa κ.λπ.). 2

Ιστορικό 2/2 Το ιστορικό αφορά: Την ηλικία και το επάγγελμα του ατόμου. Το πότε εμφανίστηκε η υπερτρίχωση και εάν συνυπήρχε πρόβλημα ακμής. Την οικογενειακή κατάσταση του ατόμου ως προς την ύπαρξη κληρονομικότητας ή όχι. Πληροφορίες για ορμονικές διαταραχές και εάν υπάρχουν ενδοκρινολογικές, δερματολογικές, ψυχολογικές ή άλλες παθήσεις. Πληροφορίες για το εάν έχει γίνει προηγουμένως συμπτωματική θεραπεία της υπερτρίχωσης ή θεραπεία με φαρμακευτική αγωγή από τον θεράποντα ιατρό. Εάν είχε αποτέλεσμα ή όχι. Πληροφορίες για το εάν το άτομο αφαιρούσε την τριχοφυΐα με λαβίδες, κρέμες ή χαλάουα και για πόσο χρονικό διάστημα. 3

Εξέταση 1/2 Εξετάζουμε το άτομο με κατάλληλο φωτισμό για να δούμε το είδος του τριχώματος, εάν είναι τελογενές ή χνοώδες, πόσο σκληρό είναι το τελογενές τρίχωμα, το είδος των τριχών, και σε ποια σημεία του σώματος ή του προσώπου υπάρχει τριχοφυΐα. Πριν ξεκινήσει η συμπτωματική θεραπεία της υπερτρίχωσης ή δασυτριχισμού θα πρέπει το άτομο να επισκεφθεί ενδοκρινολόγο ιατρό για να διαπιστωθεί εάν υπάρχει ορμονικό πρόβλημα ή όχι και εάν ναι, τι είδους και σε τι βαθμό. 4

Εξέταση 2/2 Θα πρέπει επίσης να γίνει μία δοκιμή μόνιμης αποτρίχωσης ώστε το άτομο να αποβάλει το αίσθημα άγχους ή φόβου. Επιπλέον στην περίπτωση ενζυμικής αποτρίχωσης θα πρέπει να γίνει Patch-test για τυχόν πρόβλημα αλλεργίας. Μετά από κάθε θεραπεία καταγράφονται τα αποτελέσματα της θεραπείας. Πληροφορίες σημαντικές για την ενημέρωση του ατομικού φακέλου είναι αν το επανεκφυόμενο τρίχωμα είναι λιγότερο, αν οι τελογενείς τρίχες είναι λεπτότερες, πιο εύθρυπτες και διαφορετικού χρώματος. 5

Ερωτηματολόγιο – Ιστορικό 1/4 Ονοματεπώνυμο: ___________________________________ Έτος γέννησης: ______________________________________ Παραπέμφθηκε από: _________________________________ Ατομικό ιστορικό (επεμβάσεις, θεραπείες, αλλεργίες): ______ __________________________________________________ Λήψη φαρμάκων: ____________________________________ Μαιευτικό ιστορικό (τοκετοί, κυήσεις, αποβολές, επιπλοκές): ___________________________________________________ Μεταβολές βάρους: __________________________________ 6

Ερωτηματολόγιο – Ιστορικό 2/4 Γενική υγεία: ________________________________________ Κύριο σύμπτωμα κατά την 1 η εξέταση: ___________________ Δέρμα (ακμή, ραβδώσεις, δερματικές βλάβες): ____________ Έμμηνος ρύση (έναρξη, διάρκεια, αιμορραγίες): ___________ Εμμηνόπαυση (ηλικά, τύπος): __________________________ Μετεμμηνοπαυσιακές αιμορραγίες (κηλίδες με αίμα):_______ Κεφαλαγίες: ________________________________________ Γαλακτόρροια: ______________________________________ Κλινική αντικειμενική εξέταση: _________________________ 7

Ερωτηματολόγιο – Ιστορικό 3/4 Ύψος: ______________________________________________ Βάρος: _____________________________________________ Δέρμα, γενική κατανομή λίπους, κεφάλι, μάτια, μύτη, αυτιά, ανάπτυξη μαστών, ανάπτυξη μυϊκού συστήματος, τόνος φωνής, ανάπτυξη λάρυγγα, ανάπτυξη κλειτορίδας: _________ ___________________________________________________ Οικογενειακό ιστορικό (κληρονομικότητα, δασυτριχισμός μελών): ____________________________________________ Φαινότυπος: ________________________________________ Τύπος – Βαθμός εμφάνισης υπερτρίχωσης – δασυτριχισμού: _ ___________________________________________________ 8

Ερωτηματολόγιο – Ιστορικό 4/4 Κατανομή τριχοφυΐας: ________________________________ Σύσταση ελέγχου: ____________________________________ Διάγνωση: __________________________________________ Θεραπεία: __________________________________________ Έλεγχος της θεραπείας: _______________________________ Φωτογραφική απεικόνιση (πριν, κατά τη διάρκεια και μετά με σκοπό την απεικόνιση της πορείας αποκατάστασης του προβλήματος): ______________________________________ 9

Αντενδείξεις αποτρίχωσης 1/6 Σακχαρώδης διαβήτης Η αποτρίχωση αντενδεικνύεται σε άτομα που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη, εκτός εάν υπάρξει σύμφωνη γνώμη του ιατρού. Το δέρμα του διαβητικού έχει μικρή αναγεννητική ικανότητα και αυτοϊάται δύσκολα. Λόγω της μεγάλης ευαισθησίας του δέρματος υπάρχει κίνδυνος μικροβιακής μόλυνσης. Η ένταση του ρεύματος θα πρέπει να είναι χαμηλή και να χρησιμοποιηθεί μόνο θερμόλυση. Η ηλεκτρόλυση και το Blend μπορεί να δημιουργήσουν στους διαβητικούς πιο συχνά μελαγχρώσεις λόγω της παραγωγής του NaOH στους ιστούς. 10

Αντενδείξεις αποτρίχωσης 2/6 Καρδιακά νοσήματα Σε περίπτωση καρδιακών νοσημάτων ή ύπαρξη βηματοδότη, η αποτρίχωση γίνεται μόνο με τη σύμφωνη γνώμη του ιατρού. Άσθμα Το άσθμα εμφανίζεται όταν το άτομο βρίσκεται σε στρες, άγχος και στενοχώρια. Δεδομένου ότι η αποτρίχωση δημιουργεί άγχος λόγω του πόνου που προκαλεί, καλό είναι να αποφεύγεται η αποτρίχωση σε ασθματικά άτομα. 11

Αντενδείξεις αποτρίχωσης 3/6 Ακμή Η ακμή είναι σημαντική αντένδειξη για την αποτρίχωση. Είναι απαραίτητη η προηγούμενη θεραπεία της ακμής από δερματολόγο πριν αρχίσει η διαδικασία της αποτρίχωσης. Ο κίνδυνος ουλών και μελαγχρώσεων μετά την αποτρίχωση είναι σημαντικός λόγω της ευαισθησίας του δέρματος. Επίσης υπάρχει στην περίπτωση αυτή και το πρόβλημα της μετάδοσης των μικροβίων και κυρίως στρεπτόκοκκου ή σταφυλόκοκκου κατά τη διάρκεια της αποτρίχωσης. Για το λόγο αυτό πρέπει να ακολουθηθούν πιστά οι συμβουλές του δερματολόγου ιατρού, πριν αρχίσει η αποτρίχωση. 12

Αντενδείξεις αποτρίχωσης 4/6 Δερματοπάθειες Οποιαδήποτε ένδειξη δερματοπάθειας, θεωρείται αντένδειξη για ηλεκτρική αποτρίχωση. Επίσης απαγορεύεται στις καταστάσεις που αναφέρονται παρακάτω: 1.Όταν το άτομο πάσχει από αιμοφιλία. 2.Σε εμπύρετες καταστάσεις. 3.Σε υπερτασικά άτομα. 4.Σε νευροπαθείς (κατόπιν συμβουλής γιατρού). 5.Σε επιληψία. 13

Αντενδείξεις αποτρίχωσης 5/6 Απαγορεύεται σε διάφορα μέρη, όπως τριχοφόροι σπίλοι, που όχι μόνο δεν πρέπει να τους αγγίζει ο αισθητικός αλλά πρέπει να συμβουλεύει το άτομο όταν έχει το πρόβλημα να μην αφαιρεί την τριχοφυΐα που βρίσκεται επάνω στον σπίλο. Πρέπει να αποφεύγεται επίσης: 1.Γύρω από τον ακουστικό πόρο. 2.Στην περιοχή του τρίδυμου νεύρου. 3.Στην μασχάλη. 4.Στον ομφαλό. 5.Επάνω στην θηλέα άλω. 14

Αντενδείξεις αποτρίχωσης 6/6 Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχουν ορισμένες περίοδοι της ζωής της γυναίκας που δεν απαγορεύεται η ηλεκτρική αποτρίχωση, αλλά πρέπει να αποφεύγεται για ορισμένους λόγους. Οι περίοδοι αυτές είναι οι εξής: o Εφηβεία o Εγκυμοσύνη o Έμμηνος ρύση 15

Πόνος 1/3 Ένα από τα προβλήματα της μόνιμης αποτρίχωσης είναι ο πόνος. Ο όρος «πόνος» δηλώνει μια αίσθηση αρκετά έντονη. Η ένταση του «πόνου» είναι σχετική με την κατάληξη των νεύρων στο δέρμα. Ο «πόνος» μπορεί να είναι αμβλύς, εξαπλωμένος και να διαρκεί αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, ή μπορεί να είναι οξύς, ακανθώδης, ο οποίος είναι περιορισμένος και στιγμιαίος. 16

Πόνος 2/3 Υπάρχουν δύο μέθοδοι, στις οποίες: 1.Ο χρόνος που θα πρέπει να δοθεί το ρεύμα να είναι διακοπτόμενος. Ο πόνος είναι οξύς αλλά στιγμιαίος και το άτομο δεν προλαβαίνει να συνειδητοποιήσει την έντασή του χωρίς να ξέρει πόσο θα διαρκέσει. 2.Ο χρόνος που θα πρέπει να δοθεί το ρεύμα να είναι συνεχόμενος. Ο πόνος είναι αμβλύς εξαπλωμένος και διαρκεί αρκετό διάστημα. 17

Πόνος 3/3 Ο αισθητικός μπορεί να κινείται γρήγορα από θύλακο σε θύλακο, ούτως ώστε το άτομο να αισθάνεται τον πόνο μετά την απομάκρυνση της βελόνας. Η εμπιστοσύνη στις ικανότητες και στις γνώσεις του αισθητικού, η βοήθεια που μπορεί να προσφέρει για την επίλυση του προβλήματος της υπερτρίχωσης διώχνει το φόβο για τον πόνο. Εάν παρόλα αυτά το άτομο είναι υπερευαίσθητο και δεν ανέχεται τη θεραπεία είναι καλύτερα να διακοπεί η συνεδρία και να συνεχισθεί την επόμενο φορά με καλύτερες ψυχολογικές συνθήκες. 18

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Ευαγγελία Πρωτόπαπα Ευαγγελία Πρωτόπαπα. «Ενζυμική Αποτρίχωση (Θ). Ενότητα 4: Απαραίτητες προϋποθέσεις για τη μόνιμη αποτρίχωση». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.ocp.teiath.gr

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί και δοθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. χωρίς σήμανσηΣυνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Πρωτόπαπα Ε. Ευαγγελία, “Φυσιοπαθολογία και θεραπευτική διαταραχών της τριχοφυΐας”, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα 2004

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.