Έννοια, δομή και μέτρηση των στάσεων Η έννοια των στάσεων Η δομή των στάσεων Η μέτρηση των στάσεων Κλίμακα μέτρησης ίσων διαστημάτων Κλίμακα Likert Κλίμακα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΤΑΣΕΙΣ.
Advertisements

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Θεωρίες γνωστικής ασυνέπειας
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΕΣ -
ΟΡΜΟΝΟΑΝΤΟΧΟΣ ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΠΡΟΣΤΑΤΗ
Κεφάλαιο 5 Σύνθετα μέτρα
Εισαγωγή στην Οικονομική και Στατιστική Ανάλυση
Τεχνικές Ερωτηματολογίου Άρης Κουμπαρέλης Καθ. Εφαρμογών Τμ. Δημοσίων Σχέσεων & Επικοινωνίας ΤΕΙ Ιονίων Νήσων - Αργοστόλι.
Δρ. Σπυρούλα Σπύρου C.D.A. Κολλέγιο  Μάθημα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 5 : Έρευνα Αγοράς ΙV: ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Τέταρτο Μάθημα Εισαγωγικά: Σύμφωνα με τηνΔενδρινού(2001) στα ελληνικά χρησιμοποιηθούμε τον όρο διγλωσσία σε σχέση με ολοκληρωμένες κοινωνίες ή κοινότητες.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ – ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ Βασικές έννοιες οργάνωσης και μεθοδολογίες αξιολόγησης – αποτίμησης δράσεων ΕΤΑΚ Τετάρτη 13 Μαΐου 2015 Αμφιθέατρο Ινστιτούτου.
Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων Ενότητα 3: Αξιολόγηση Προσωπικού Δημήτριος Σταυρουλάκης Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό.
Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατεύθυνση Διοίκησης Επιχειρήσεων Τουρισμού & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας.
Αξιολόγηση απόδοσης εργαζομένων Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Μόνιμο μέλος ΕΠ Αλεξάνδρειου ΤΕΙ- Θ Ερευνητικός Συνεργάτης Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ -- Δ. Σερπάνος 1 Κεφάλαιο 5.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 7 η (2015 – 16) Ερευνητική Μεθοδολογία Ι Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΑΠΑΡΤΙΩΣΗ «ΑΣΘΕΝΗΣ ΤΕΛΙΚΟΥ ΣΤΑΔΙΟΥ» Χαράλαμπος Καλόφωνος Αναπληρωτής Καθηγητής Ιατρικό Τμήμα Πανεπιστημίου Πατρών.
Σχέσεις ΕΕ-Ρωσίας Μάθημα: Εξωτερικές Σχέσεις της Ε.Ε Φοιτήτριες: Μάρκου Ελευθερία Ρούσσου Μαρία Σπυροπούλου Τρανταλίδου Αθηνά.
Αξιοπιστία της Μέτρησης Γεώργιος Σιδερίδης. 22 Αξιοπιστία και Εγκυρότητα στη Μέτρηση Χαρακτηριστίκών ‘Η εγκυρότητα προϋποθέτει την αξιοπιστία’
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ Φοιτήτρια: Ανδριανοπούλου Κωνσταντίνα.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Εισηγητής: Στυλιάδη Στέλλα ΜΒΑ.
PSY 101 Μάθημα 4ον ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία Ι Παρουσίαση Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης ΤΕΙ Λάρισας.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ Δήμητρα Παπαστεργίου MSc- Λάρισα 2016.
1 ΗΛΕΚΤΡΟΚΑΡΔΙΟΓΡΑΦΟΣ (ΗΚΓ / ECG) Καραΐσκου Αγγελική-Ηλέκτρα Κωλέτσης Δημήτρης Παππάς Ανδριανός Χονδρού Μαρία.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ: Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΕΣΗ Ως ΜΕΣΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΑΣΤΟΡΑΚΗ ΕΛΕΝΑ, ΔΔΕ Γ΄ΑΘΗΝΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ.
ΟΜΑΔΕΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ 3.2 Διαδικασία εκπροσώπησης συμφερόντων και ομάδες συμφερόντων Θεωρίες εκπροσώπησης συμφερόντων.
Σχέσεις με την Κυβέρνηση. Σχέσεις με την κυβέρνηση Σχέσεις με την κυβέρνηση ή δημόσιες υποθέσεις (σύμφωνα με τις αμερικανικές εταιρείες): η κύρια εστίαση.
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΠΟΣΟΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΤΣΗΣ
1. Εγκυρότητα-Αξιοπιστία μετρήσεων
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 6 Σχεδιασμός και υλοποίηση οργανωμένων σχολικών επισκέψεων σε τεχνοεπιστημονικά.
ΨΥΧΟKOIΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ Μάθημα 3-4
ΔΙΑΛΕΞΗ 8η Κλίμακες μέτρησης Αξιοπιστία Εγκυρότητα
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
«Μύθοι» και αλήθειες(;) του γάμου: κοινωνιοψυχολογική προσέγγιση
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 2
Συλλογή, επεξεργασία και παρουσίαση δεδομένων
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ
Lumped Capacitance Model Όνομα Α.Μ. Έτος Παράδειγμα Κεττένης Χρίστος
Φοιτητές: Κωνσταντίνος Ζηνόβιος Χριστίνα Λάσπα Βασιλική Θεοδοσίου
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 4
Dr. Tseles Deputy Rector of PUAS Sigala Maria PhD Candidate of EKPA
This show was edited by Mike:
Νεκτάριος Κοζύρης Άρης Σωτηρόπουλος Νίκος Αναστόπουλος
Η χρήση του ερωτηματολογίου & κλίμακες μέτρησης στάσεων
Μοσχάτο, Σεπτεμβρίου 2014, Εκπαιδευτήρια Λαμπίρη
Πολιτισμική διαμεσολάβηση στο σχολικό πλαίσιο
Οικοδομώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ. ΤΜΗΜΑ Η/Υ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΣΧΟΛΗ: ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ: ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΟΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ
Ευ. Φρυδάκη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής
Διοίκηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων ΜΑΘΗΜΑ 9
Διοίκηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων ΜΑΘΗΜΑ 6
Άσκηση Pipeline 1 Δεδομένα Έχουμε ένα loop... Rep: lw $2,100($3)
Πειραματικο ΓΕ.Λ. Πατρων
Άσκηση Pipeline 1 Δεδομένα Έχουμε ένα loop... Rep: lw $2,100($3)
This show was edited by Mike:
ΣΤΑΣΕΙΣ.
Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη χρήση και την ένταξη των ΤΠΕ στη διδασκαλία των Μαθηματικών Ιωάννης Καραγιάννης.
This show was edited by Mike:
This show was edited by Mike:
Άσκηση Pipeline 1 Δεδομένα Έχουμε ένα loop... Rep: lw $2,100($3)
Ο Karl Marx και η Πολιτική Οικονομία στην Ελλάδα Εκδήλωση Περιοδικού Ξενοφών, 3o Τεύχος Πανεπιστήμιο Πειραιά, Θεόδωρος Μαριόλης Τμήμα Δημόσιας.
«ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ»
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Έννοια, δομή και μέτρηση των στάσεων Η έννοια των στάσεων Η δομή των στάσεων Η μέτρηση των στάσεων Κλίμακα μέτρησης ίσων διαστημάτων Κλίμακα Likert Κλίμακα Σημασιολογικής διαφοροποίησης του Osgood Κλίμακα συσσωρευτική του Guttman Άλλες κλίμακες μέτρησης των στάσεων

Η έννοια των στάσεων Σημασία μελέτης των στάσεων Ο τρόπος με τον οποίο αξιολογούμε τα ερεθίσματα του περιβάλλοντος Υποκινούν και επηρεάζουν την κοινωνική συμπεριφορά Συμβάλλουν στην ερμηνεία, την πρόβλεψη και τον έλεγχο της συμπεριφοράς

Ορισμοί των στάσεων Στάσεις ως συναίσθημα Greenwald (1989): «Συναίσθημα που συνδέεται με ένα νοητικό αντικείμενο» Petty & Cacioppo (1981): «Γενικό και διαρκές, θετικό ή αρνητικό συναίσθημα για κάποιο πρόσωπο, αντικείμενο ή θέμα»

Στάσεις ως γνωστικές δομές Fazio (1990): Συσχετιστικά δίκτυα Κατηγοριοποίηση ενός αντικειμένου σε κάποια διάσταση αξιολόγησης

Κοινωνιογνωστικό μοντέλο (γνωστική και αξιολογική διάσταση) Pratkanis & Greenwald (1989): “ Η αξιολόγηση που κάνει το άτομο για ένα αντικείμενο της σκέψης» «Μνημονικές αναπαραστάσεις: α) ένα αντικείμενο (αναπαράσταση αντικειμένου), β) μια αξιολόγηση του αντικειμένου, και γ) μια γνωσιακή δομή που υποστηρίζει αυτή την αξιολόγηση.

Olson & Zanna (1993): Η αξιολόγηση ως κεντρική όψη των στάσεων, Οι στάσεις αναπαρίστανται στη μνήμη, Διακρίνονται τόσο οι συναισθηματικές, οι γνωστικές και οι συμπεριφορικές προϋποθέσεις των στάσεων, όσο και οι συναισθηματικές, γνωστικές και συμπεριφορικές συνέπειες των στάσεων.

Η δομή των στάσεων  Η σχέση μεταξύ των δομικών στοιχείων των στάσεων αφορά στη δομή των στάσεων, δηλαδή, πώς μπορεί να σχετίζονται τα συναισθήματα, οι πεποιθήσεις και η συμπεριφορά απέναντι σε ένα ερέθισμα

Το Τρισδιάστατο Μοντέλο Οι (Rosenberg και Hovland, 1960) Κάθε στάση αποτελείται από τρεις διαστάσεις: α) η συναισθηματική διάσταση (αρέσκεια και δυσαρέσκεια απέναντι στο ερέθισμα) β) η γνωστική διάσταση (γνώσεις, απόψεις, αντιλήψεις) γ) το συμπεριφορικό στοιχείο (τάσεις και προθέσεις)

Πολυδιάστατο μοντέλο των στάσεων (Eagle & Chaiken, 1993) Διεργασίες Αντιδράσεις Γνωστικές Συναισθηματικές Στάσεις Συναισθηματικές Συμπεριφορικές

Συζήτηση  Θέμα συζήτησης Να περιγράψετε τη στάση σας απέναντι σε ένα αντικείμενο ή ένα θέμα σημαντικό για σας. Να εντοπίστε τα δομικά στοιχεία της στάσης. Να εξηγήσετε τη σημασία που έχει η διάκριση των στοιχείων των στάσεων.

Η μέτρηση των στάσεων  Έμμεσοι τρόποι μέτρησης (αυτό- αναφορές, κλίμακες)  Εναλλακτικοί μέθοδοι μέτρησης (ψυχοφυσιολογικές μετρήσεις, όπως γαλβανική αντίδραση του δέρματος, διαστολή της κόρης του ματιού, ηλεκτρομυογραφική δραστηριότητα του προσώπου)  Μέθοδος bogus pipeline (αυτοαναφορές με την εντύπωση ότι η στάση μετράται μέσω συσκευής)

Βασικές προϋποθέσεις κατά τη χρήση κλιμάκων μέτρησης των στάσεων α) Αξιοπιστία (δίνει η κλίμακα το ίδιο αποτέλεσμα για ένα άτομο αν γίνουν δύο ή περισσότερες μετρήσεις) β) Εγκυρότητα (μετράει το τεστ αυτό που σκοπεύει να μετρήσει)

Κλίμακα μέτρησης ίσων διαστημάτων  Κλίμακα Thurstone  Διατύπωση του βαθμού εξαιρετικής προτίμησης, του βαθμού έλλειψης εξαιρετικής προτίμησης και της ενδιάμεσης ουδέτερης τοποθέτησης

Παράδειγμα 1ο Εξαιρετική έλλειψη προτίμησης ΟυδετερότηταΕξαιρετική προτίμηση _ Για τους μετανάστες δεν είναι ιδιαίτερα σημαντικό να έχουν στενές σχέσεις με τους ανθρώπους της χώρας που ζουν.

Παράδειγμα 2ο Αν συμφωνείτε με μία πρόταση, σημειώστε την πρόταση με ένα Υ και αν διαφωνείτε με ένα _1. Δεν τρέφω ιδιαίτερη αγάπη ούτε ιδιαίτερο μίσος προς τους μετανάστες _2. Συμπαθώ τους μετανάστες _3. Οι μετανάστες είναι επιθετικοί

Βήματα κατασκευής της κλίμακας  Διαμορφώνεται ένας αριθμός προτάσεων  Ταξινομούνται από μια ομάδα κριτών κατά αύξουσα σειρά ευνοϊκής προτίμησης προς το αντικείμενο της στάσης  Απορρίπτονται οι ασαφείς και ουδέτερες προς το αντικείμενο προτάσεις

Κλίμακα αθροιστικών μετρήσεων (Likert)  Περιλαμβάνει θετικές και αρνητικές προτάσεις προς το αντικείμενο της στάσης  Η μέτρηση είναι κυρίως 5-βαθμη  Το άθροισμα ή ο μέσος όρος αποτελεί το γενικό δείκτη της στάσης

Βήματα κατασκευής της κλίμακας  1η Φάση Καταγραφή ερωτήσεων με συνεντεύξεις ή συζητήσεις Οι ερωτήσεις αφορούν γνώμες, συναισθήματα, τάσεις συμπεριφοράς

2η Φάση  Κατασκευή αρχικού ερωτηματολογίου 3η Φάση  Αξιολόγηση ερωτημάτων προκαταρκτικά από ένα πραγματικό δείγμα αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού  Η αξιολόγηση ερωτημάτων (βαθμός δυσκολίας, αξιοπιστία εσωτερικής συνέπειας των ερωτημάτων, κ.ά.)

4η Φάση  Κατασκευή κλίμακας  Συλλογή ερευνητικού υλικού και μέτρηση των στάσεων

Κλίμακα Σημασιολογικής Διαφοροποίησης του Osgood  Μελετά τη σημασιολογική διαφοροποίηση του λόγου σε τρεις βασικές κατηγορίες: α) την αξιολόγηση (καλό-κακό) β) τη δυναμικότητα (δύσκολο-εύκολο) γ) την ενεργητικότητα (περίεργο- αδιάφορο)

Παράδειγμα Ο/η σύζυγος αξιόλογος αναξιόλογος ανέντιμος έντιμος δυνατός αδύνατος βαθυστόχασ τος ρηχός δραστήριοςνωθρός θερμόςψυχρός

Διαδικασία  Επιλέγεται μια ομάδα εννοιών σχετικά με το αντικείμενο  Επιλέγονται ζεύγη διπολικών επιθέτων που ταιριάζουν στις έννοιες αυτές  Τα άτομα καλούνται να τοποθετηθούν για όλα τα ζεύγη, σημειώνοντας το ένα ή το άλλο από τα δύο αντίθετα επίθετα

Κλίμακα Guttman (1944)  Ιεραρχικά οργανωμένο συνεχές προτάσεων  Μονοδιάστατη  Ο ερωτώμενος που συμφωνεί με την πρώτη πρόταση θα πρέπει να συμφωνήσει και με τις επόμενες  Ο ερωτώμενος θα πρέπει να διαφωνεί με τις πρότασης που προηγούνται της πρότασης που συμφώνησε.

Παράδειγμα  Ερωτηματολόγιο Κοινωνικής Αποδοχής 1. Τον/την βοηθάω στην τάξη 2. Συζητώ στο διάλειμμα 3. Τον/την προτείνω για πρόεδρο της τάξης 4. Κάνω παρέα εκτός σχολείου 5. Τον/την καλώ για φαγητό 6. Μοιράζομαι τα μυστικά μαζί του/της

Απαντήσεις Απαντήσεις: Σύνολο 1ος μαθητής ος μαθητής ος μαθητής ος μαθητής ος μαθητής ος μαθητής

Θέμα για συζήτηση  Διαφορές ανάμεσα στις κλίμακες μέτρησης των στάσεων.