1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Advertisements

Λεξεις και πλανα ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΒΑΔΙΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΛΑΤΕΣΤΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΣΑΜΑΡΑ
Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την αποτελεσματικότητα της βιβλιοθεραπείας Μαρίνα Λουάρη Μαρίτα Παπαρούση.
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ Προς μία ποιητική της αφήγησης
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ Α. ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ = αφηγηματικό είδος στο οποίο ένας άνθρωπος εκθέτει το βίο και το έργο του (εστίαση εσωτερική-μηδενική)
Γ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ- ΚΡΙΤΙΚΗ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΜΠΟΥΡΤΖΙΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΜΗΜΑ Α2 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ : ΚΕΙΜΕΝΑ.
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
Εισαγωγή στο σενάριο   Τι είναι το σενάριο. Α. H τέχνη του να σκέφτεσαι σε εικόνες. -Προ-σχεδιο της τελικής ταινίας Β.Στο σενάριο δεν μπορείς να περιγράψεις.
Ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
Παραγωγή γραπτού λόγου - Παραμύθι
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
Παιδικοσ αλφαβητισμοσ: προσεγγισεισ και προοπτικεσ
Νιάκαρος Κωστής Καθηγήτρια: Βασιλική Παπακίτσου
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Άλκη Ζέη. Η Άλκη Ζέη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1925, αλλά έζησε τα παιδικά της χρόνια στη Σάμο. Ασχολήθηκε με το γράψιμο από μικρή. Όταν ήταν μαθήτρια γυμνασίου,
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Άλκη Ζέη.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
«ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ» Γ. ΒΙΖΥΗΝΟΥ. Τίτλος: «μου» → 1ο πρόσωπο ενώ στο 1ο τμήμα του διηγήματος «εμείς» (όπου κρύβεται ο συγγραφέας). Αφηγητής ενδοδιηγητικός.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Στο νησί του Αιόλου Γλώσσα Γ΄ δημοτικού «Τα απίθανα μολύβια»
ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ Το καπλάνι της βιτρίνας
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
κειμενικά είδη αφήγηση περιγραφή οδηγίες επιχειρηματολογία
ΜΑΘΗΜΑ 11 ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ.
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
Ιστορικότητα της λογοτεχνίας
ΕΝΟΤΗΤΑ 3, ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Διερεύνηση βασικών χαρακτηριστικών της Περιγραφής
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΔΕΛΤΑ ΠΡΩΤΕΣ ΕΝΘΥΜΗΣΕΙΣ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Μια ματιά στη θεωρία…. ΜΕΡΟΣ Α: ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
« Δέλτα Χι και ο Μηχανισμός » Της Έρικας Αγγέλικα Γαρμπή Υπεύθυνη καθηγήτρια : Λύχνου Ευτέρπη ΠΕ 02.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας στο Γλωσσικό Μάθημα (Ελληνικά): Εισηγήσεις για Χρήση και Αξιοποίηση Σταυρούλα Κοντοβούρκη Λέκτορας, Διδακτική Γλωσσικού.
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
Δρούγκα Κλεονίκη Καρακίτσιος Αντρέας Κωτόπουλος Η. Τριαντάφυλλος ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ & ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΡΘΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ.
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Το Θέατρο της Επινόησης Devised Theatre Άννα Τσίχλη Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών -Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Σχολή Καλών Τεχνών Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
Αφήγηση αφήγηση.
Η ΑΦΗΓΗΣΗ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
ΜΑΡΙΑ ΓΝΗΣΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Β΄ ΙΕΠ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2017
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: Διδακτική των μαθηματικών ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Λεμονίδης Χαράλαμπος ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Α) Κριτική Θεωρία.
ΤΟ ΚΑΠΛΑΝΙ ΤΗΣ ΒΙΤΡΙΝΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
H Πολυάννα μεγαλώνει!!! Λίγα λόγια για το βιβλίο!
Η ιστορία του γλωσσικού γραμματισμού.
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
Eπεξεργασία βιβλίου /βιβλίων στο πλαίσιο της ανάπτυξης του γραμματισμού και των σύγχρονων προσεγγίσεων για τη μάθηση Μ. ΣΦΥΡΟΕΡΑ «κατανόηση» «εμβάθυνση»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Ασφάλεια στον Ψηφιακό Κόσμο
Επιστημονική ανάλυση κινηματογραφικών ταινιών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.

Τα αφηγηματικά στοιχεία: Άξονες / Στρατηγικές Ανάγνωσης  Ποικίλες – μοναδικές αναγνώσεις (εμπειρία, θεωρητικό υπόβαθρο αναγνώστη): φωτίζουν, επιμένουν, παραβλέπουν διαφορετικά σημεία του κειμένου  Εσωτερική ανάγνωση κειμένων  Εξωτερική (τόπος / χρόνος π.χ. ιστορικό μυθιστόρημα – ψυχικές / υποσυνείδητες διεργασίες π.χ. Κοντορεβιθούλης -Μπέτελχαιμ)  Πιθανή ένσταση  Νέα Κριτική (Φορμαλισμός) – Rebecca Lukens εσωτερική «γραμματική»  McGillis / Ιστορία - Αντεπιχειρήματα

Η πλοκή  Η εξέλιξη ή η ακολουθία των γεγονότων της ιστορίας  Επιτυχημένη – συνεχόμενο ενδιαφέρον / αγωνία  Σασπένς: «και μετά τι έγινε»; μικρό παιδί - αναγνώριση υποθέσεων άλλων βιβλίων μεγαλώνοντας – απροσδόκητη πλοκή  Περιπέτεια ήρωα – διαμάχη (αντίπαλο, εαυτό, κοινωνία, φύση)

Πλοκή 2 (δομή)  Τρόποι σύνδεσης των διαφόρων μερών του έργου – μοτίβα  Λογοτεχνική ποιότητα: επανάληψη – διαφοροποίηση όμοιων ή διαφορετικών μοτίβων  Κοκκινοσκουφίτσα: παρουσίαση – απουσία μοτίβων (Charles Perrault)

Οι χαρακτήρες  Η ιστορία κατανοητή μέσω των ενεργειών τους  Κίνητρα, προθέσεις, επιθυμίες – αποκάλυψη με ποικίλους τρόπους ενέργειές τους – λόγια τους – εμφάνισή τους – σχόλια τρίτων – σχόλια αφηγητή αξιοπιστία  Επίπεδος χαρακτήρας (παραμύθι) vs σφαιρικός χαρακτήρας (μυθιστόρημα)  Η μανιχαϊστική λογική του παραμυθιού – εσωτερική σύμβαση / ουσιώδες γνώρισμα μονοσημαντότητα – μικρό παιδί – τάξη σε εσωτερικό κόσμο αξιών

Το θέμα  Τα νοήματα του κειμένου - κυρίαρχα, δευτερεύοντα, άμεσα, μη φανερά  Άλκη Ζέη, Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου – καταδίκη πολέμου αλλά και άλλες κυρίαρχες η δευτερεύουσες ιδέες  Διδακτικοί χειρισμοί – αναγνωστική διαδικασία: βασικός κίνδυνος για το παιδί: αναζήτηση νοημάτων vs άλλες ποιότητες λογοτεχνικού έργου: επεξεργασία γλώσσας, νοερή κατασκευή εικόνων

Η οπτική γωνία  Τρόπου επιλογής αφήγησης των γεγονότων από συγγραφέα  Πραγματικός – κατασκευασμένος συγγραφέας / αναγνώστης  Τριτοπρόσωπη αφήγηση  Πρωτοπρόσωπη αφήγηση – προβληματισμός αληθοφάνειας (ταύτιση) παιδικού λόγου vs λογοτεχνικότητα

Ο χρόνος  Ο χρόνος του αφηγηματικού λόγου  Ο χρόνος της ιστορίας  Χρονική σειρά: ΧΙ (χρόνος ιστορίας) – ΧΑ (χρόνος αφήγησης)  Κάθε ασυμφωνία μεταξύ ιστορίας και αφήγησης χαρακτηρίζεται αναχρονία: in medias res – ανάληψη - πρόληψη

Σκηνικό - Διακειμενικότητα  Χρόνος και τόπος εξέλιξης της ιστορίας (ιστορικό μυθιστόρημα – Ημερολόγιο Άννα Φρανκ vs παραμύθια)  Απαραίτητη προϋπόθεση η ανάπτυξη προχωρημένων τεχνικών (Ευγένιου Τριβιζά, Τα τρία μικρά λυκάκια) εργοκεντρική θεώρηση