Το παιχνίδι στην εκπαιδευτική διαδικασία Ενότητα 8 Α Το δικαίωμα στο παιχνίδι Καφένια Μπότσογλου Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Οικονομική Ανθρωπολογία
Το δικαιωμα ςτο παιχνιδι
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα #: 8η Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης Σχολή: Σ.Α.Κ.Ε. Τμήμα: Φιλοσοφίας.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 3: Τα Συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια της Φιλοσοφίας του Δικαίου Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη Ενότητα 1 η : Αντικείμενο και εννοιολογικοί προσδιορισμοί Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
Το παιχνίδι στην εκπαιδευτική διαδικασία Ενότητα 8Β Το δικαίωμα στο παιχνίδι: Παιδιά με ειδικές ανάγκες και υπαίθριοι χώροι παιχνιδιού Καφένια Μπότσογλου.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Διάρκεια της άσκησης Η διάρκεια και η ένταση της άσκησης είναι σχετικές: Μεγαλύτερο διάλειμμα κατά την άσκηση παραπέμπει σε αερόβια διαδικασία. Μικρότερο.
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Ενότητα 12: Πάσχα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Β) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Στην Ελλάδα, σε πρόσφατο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης (ΦΕΚ B 931/ ), στο άρθρο 6 και στην παράγραφο Γ΄ σε σχέση με τα παιδιά με ειδικές.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 9: Μετατροπές και πράξεις στους Η/Υ
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Εργαστήριο 7 : Scratch (Μέρος 7ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 12: Δικαστής και διαδικασίας δίκης
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Προσχολική Παιδαγωγική
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Ενότητα 11: Επίλυση Προβλημάτων
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Κινητικά προβλήματα Πολλαπλές αναπηρίες
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 13: Τα Έντομα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Διδακτική της Πληροφορικής
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part A): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 4 (part A) : Ιατρική ηθική
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Προσχολική Παιδαγωγική
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το παιχνίδι στην εκπαιδευτική διαδικασία Ενότητα 8 Α Το δικαίωμα στο παιχνίδι Καφένια Μπότσογλου Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής

ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Όταν τα παιδιά παίζουν :  Είναι ενεργητικά  Ξεκινούν και σταματούν όποτε θέλουν  Διασκεδάζουν

Όταν τα παιδιά δεν παίζουν, μπορεί να μην  Είναι ενεργητικά  Ξεκινούν και σταματούν όποτε θέλουν  Διασκεδάζουν

Το παιχνίδι επηρεάζει την ανάπτυξη του παιδιού, σε σχέση με  Τη φυσική  Την κοινωνική  Συναισθηματική  Γλωσσική  Γνωστική  Και τη φαντασία τους

Όταν παίζουν με τουβλάκια..  Μαθαίνουν γα το ύψος, το βάρος, το μήκος και το πλάτος  Να μοιράζονται και να συνεργάζονται  Εξοικειώνεται με τη συμμετρία, τα σχήματα  Βιώνουν το συναίσθημα της συμμετοχής  Χρησιμοποιούν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα τους

Όταν διαβάζουν

 Κάνω φίλους, αποκτώ τις αγαπημένες ιστορίες  Κατανοώ ότι οι τυπωμένες σελίδες, έχουν κάτι να μου πουν  Μαθαίνω για άλλους ανθρώπους και μέρη  Αναπτύσσω τις αναγνωστικές και γλωσσικές μου δεξιότητες, με τη βοήθεια των ενηλίκων

Όταν παίζουν παιχ νίδι ρόλων  Αναλαμβάνοντας ρόλους ενηλίκων, χρησιμοποιούν αυτά που βλέπουν και ακούν  Εξασκούν τις δεξιότητες τους στα μαθηματικά και τη γλώσσα  Οργανώνουν και χρησιμοποιούν τις ιδέες τους  Χρησιμοποιούν συμβολικά τα αντικείμενα με τρόπο που έχουν σημασία για αυτά

 Είναι το παιχνίδι ίδιο για όλα τα παιδιά ?

Το παιχνίδι για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες  Παίζουν λιγότερο σύνθετα  Λιγότερα οργανωμένα  χρησιμοποιούν τα παιχνίδια με περισσότερο λειτουργικό τρόπο  Συμμετέχουν σε παιχνίδι ρόλων λιγότερο  Χρησιμοποιούν λιγότερο τη γλώσσα  Παίζουν σε ομαδικό παιχνίδι λιγότερο  Παίζουν περισσότερο μόνα τους  Δεν είναι τόσο κοινωνικά, και δημοφιλή στα υπόλοιπα παιδιά (Linder, 1994)

Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, δεν επωφελούνται από το παιχνίδι όπως τα άλλα, γιατί συχνά έχουν περιορισμένες δυνατότητες

Το παιχνίδι μπορεί να λειτουργήσει :  Σαν θεραπευτικό εργαλείο που δίνει κίνητρα στα παιδιά

Να αναπτύξουν τις ικανότητες τους να παίζουν  Τα παιχνίδια που επιλέγονται έχουν σκοπό να αναπτύξουν συγκεκριμένες δεξιότητες  Έμφαση στο να μάθουν να παίζουν « σωστά »

Να τους προσφέρουν χαρά  Έμφαση στην ανάπτυξη της φαντασίας τους.

 Οι δραστηριότητες παιχνιδιού που αναπτύσσουν είναι περισσότερο περιορισμένες και ιδιαίτερα στα παιδιά με αναπτυξιακά προβλήματα  Τα παιδιά με προβλήματα κίνησης, βιώνουν μεγάλους περιορισμούς στο παιχνίδι, και το παιχνίδι τους περιγράφεται περισσότερο μοναχικό και δεν παίζουν τόσο συχνά.

 Κάθε παιδί που έχει ένα πρόβλημα, ταυτόχρονα έχει και χιλιάδες πράγματα που μπορεί να κάνει

Κριτήρια επιλογής παιχνιδιών  Τις δυνατότητες του παιδιού  Τις δεξιότητες που θέλουμε να αναπτύξουμε  Τη γνωστική ανάπτυξη του παιδιού  Την ανάπτυξη των επικοινωνιακών δεξιοτήτων  Την ανάπτυξη των αισθητηριακών δεξιοτήτων  Την ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων  Τα ενδιαφέροντα του παιδιού  Τον διαθέσιμο χώρο παιχνιδιού

Παιχνίδι και τα παιδιά με Αυτισμό  Τύποι και χαρακτηριστικά γνωρίσματα των παιχνιδιών για τα παιδιά με τον αυτισμό  Κινούμενα μέρη :  Τα παιδιά με τον αυτισμό επικεντρώνουν την προσοχή τους συχνά στα κινούμενα μέρη, όπως οι ρόδες σε ένα αυτοκίνητο, εργαλεία, ο κλώστης ενός παιχνιδιού. Χρησιμοποιήστε το ενδιαφέρον του παιδιού ως σκαλοπάτι στο πιο προηγμένο παιχνίδι.  Παραδείγματος χάριν, εάν ένα παιδί ενδιαφέρεται για τις ρόδες σε ένα αυτοκίνητο, αυτοκίνητα τραίνων χρήσης που συνδέουν και μια διαδρομή τραίνων για να επεκτείνουν το παιχνίδι. Εάν ένα παιδί ενδιαφέρεται για τα εργαλεία, δημιουργήστε μια δομή με τα εργαλεία που το παιδί πρέπει να αποσυναρμολογήσει προκειμένου να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

 Εικόνες : Κατά χρησιμοποίηση των εικόνων για να παίξει ή να επικοινωνήσει, το αυτιστικό παιδί μπορεί να βρει έναν τύπο εικόνας ευκολότερο να καταλάβει από ότι τα άλλα. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι εικόνων για παράδειγμα, έγχρωμες οι ασπρόμαυρες, και οι πραγματικές φωτογραφίες.  Επίσης, το background μπορεί να κάνει τη διαφορά ). Κατά τη χρησιμοποίηση των καρτών ή των παιχνιδιών λότο, δοκιμάστε τους διαφορετικούς τύπους εικόνων. Οι πραγματικές φωτογραφίες δεν είναι πάντα ευκολότερες από τα σκίτσα. Τα σκίτσα είναι μερικές φορές πιο συγκεκριμένα και απλούστερα να καταλάβουν.

 Κινούμενα οχήματα  Τουβλάκια

 Μουσικά παιχνίδια και παιχνίδια που κάνουν θόρυβο  Παιχνίδια λεπτής κινητικότητας  Βιβλία με κινούμενα μέρη, ή ήχους

Σχεδιασμός για όλους ( Universal design )  Ο καθολικός σχεδιασμός προϊόντων και περιβάλλοντος ορίζεται ως ο σχεδιασμός που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλους τους ανθρώπους, χωρίς καμιά προσαρμογή ή ιδιαίτερο σχεδιασμό (Christophersen, 2002 · Preiser & Ostroff, 2001.)  Η έννοια αυτή αναπτύχθηκε από μια ομάδα αρχιτεκτόνων, σχεδιαστών προϊόντων, μηχανικών, και ερευνητών περιβαλλοντικού σχεδιασμού στην Αμερική και συνδέεται με ένα σύνολο επτά αρχών που προσφέρουν καθοδήγηση για σχεδιαστές ώστε να συνδυάζουν καλύτερα τα χαρακτηριστικά που ικανοποιούν τις ανάγκες όσο περισσοτέρων χρηστών είναι δυνατόν (Dahlin, Ivanoff, Iwarsson & Sonn, 2006).

Δίκαιη χρήση  Ο σχεδιασμός να είναι χρήσιμος σε άτομα με διαφορετικές ικανότητες.  Να παρέχει το ίδιο μέσο χρήσης για όλους τους χρήστες, ώστε να αποφευχθεί ο διαχωρισμός των χρηστών ή ο στιγματισμός τους, να είναι ασφαλής και ελκυστικός σε όλους τους χρήστες.

Ευελιξία στη χρήση  Ο σχεδιασμός εξυπηρετεί ένα ευρύ φάσμα προτιμήσεων και είναι μπορεί να προσαρμοστεί στις ιδιαίτερες ικανότητες του χρήστη.

Απλή και διαισθητική χρήση  Η χρήση του σχεδιασμού είναι εύκολα κατανοητή, ανεξάρτητα από την εμπειρία του χρήστη ή το επίπεδο γνώσεων του.

Αντιληπτές πληροφορίες χρήσης  Ο σχεδιασμός να πληροφορεί αποτελεσματικά τις απαραίτητες πληροφορίες χρήσης, ανεξάρτητα από τις συνθήκες ή τις αισθητηριακές ικανότητες του χρήστη.

Ανοχή στο λάθος  Ο σχεδιασμός να ελαχιστοποιεί τους κινδύνους και τις αρνητικές συνέπειες από την τυχαίες ή ακούσιες πράξεις.

Απαίτηση χαμηλής φυσικής προσπάθειας  Ο σχεδιασμός να μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά και με άνεση και με ελάχιστη φυσική προσπάθεια.

Κατάλληλο μέγεθος και χώρος για πρόσβαση και χρήση  Το μέγεθος και ο χώρος που προβλέπεται πρόσβαση, χειρισμό και χρήση να είναι κατάλληλο και να λειτουργεί ανεξάρτητα από το μέγεθος του σώματος του χρήστη, ή την ικανότητα κινητικότητας του

ΤΕΛΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ

Χρηματοδότηση  Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στ o πλαίσι o του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα.  Το έργο « Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών » έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού.  Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος « Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση » και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση ( Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ) και από εθνικούς πόρους.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π. χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ. λ. π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο « Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων ». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων : Εικόνες / Φωτογραφίες Τα εν λόγω έργα έχουν ανακτηθεί από το διαδίκτυο για εκπαιδευτικούς σκοπούς