Ο Συνήγορος του Παιδιού Ο Συνήγορος του Πολίτη είναι μια ανεξάρτητη αρχή που προστατεύει τα δικαιώματα των πολιτών. Ελέγχεται από τη Βουλή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προτάσεις της Ομάδας Εφήβων Συμβούλων και της Κοινότητας Εφήβων Συμβούλων του Συνηγόρου του Παιδιού Στρασβούργο, 7- 8 Οκτώβρη 2010 για τη συνάντηση των.
Advertisements

Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
Ίδρυμα Κοινωνικής Εργασίας – Χατζηπατέρειο Κ.Α.Σ.Π.
Όταν χρειαζόμαστε βοήθεια,
Το ΔιαδΙκτυο στη ζωΗ μαΣ
Χάρτης Δικαιωμάτων του Παιδιού στο Νοσοκομείο
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Ανήλικοι & ηλεκτρονικό έγκλημα
Ο Συνήγορος του Παιδιού και η Εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού στην Ελλάδα.
Δημοτικός Οργανισμός Υγείας & Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Βόλου Δίκτυο Εθελοντών Κοινωνικής Προσφοράς του Δ.Ο.Υ.Κ “ Volo”
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Τα Δικαιώματα των Παιδιών
Παγκόσμια ημέρα του παιδιού
Ο Συνήγορος του Πολίτη Είναι Ανεξάρτητη Αρχή, κατοχυρωμένη από το Ελληνικό Σύνταγμα. Δημιουργήθηκε το 1998 και η λειτουργία του διέπεται από το νόμο 3094/2003.
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ Ο εθελοντισμός αποτελεί εξαιρετική μορφή κοινωνικής δράσης για την εξυπηρέτηση ανώτερων σκοπών, είτε για την ενίσχυση κοινωνικών ομάδων, είτε.
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
ΚΙΜΟΝΑΣ ΜΟΝΤΕΣΑΝΤΟΣ ΚΕΠΠΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΦΙΛΙΑΡΗΣ
Ενδοοικογενειακή Βία Λύσεις-Αντιμετώπιση
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Για την πλοήγησή σας (μπροστά) Πατάτε ΜΙΑ φορά το αριστερό πλήκτρο του ποντικιού σας. Ή ΜΙΑ φορά το κάτω ή δεξί βελάκι του πληκτρολογίου σας. Ή enter ή.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
Μητρικός Θηλασμός Υποστήριξη μητέρας προς μητέρα
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού με απλά λόγια (www
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
Δικαιώματα Χριστίνα Πανταζάκου.
ΞΕΝΩΝΑΣ ΕΦΗΒΩΝ Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ. ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΠΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΗΘΗΚΑΝ ΣΤΟΝ ΞΕΝΩΝΑ ΤΗΣ ΣΤΡΟΦΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΩΣ ΤΟ 2006.
U.N.I.C.E.F. Οι συμμαθητές.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ Μάθημα: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών & Παραγωγικών Δραστηριοτήτων και Πρακτική Άσκηση Τίτλος: Καταγραφή.
Τι είναι ο συνήγορος του πολίτη….. Ειρήνη Μιτελούδη Στ1
SCHOOL MEDIATION ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
Δικαίωμα να είσαι παιδί Πρόγραμμα της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς.
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
KEN ΤΡΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΔΟΜΗ – « ΕΡΓΑΛΕΙΟ » ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Η εργασία σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Teachers4Europe
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Βιολογία Γυμνασίου.
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ arsisathina.
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Οι έφηβοι απαντούν Στην έρευνα πήραν μέρος αγόρια και κορίτσια ηλικίας ετών Εργασία από τον: Λάμπρο Ντινόπουλο.
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εθισμός σε αυτά
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2o Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας “Η Τάξη του Μέλλοντος” Ηλεκτρονική Εφημερίδα.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
Λίγα λόγια για τα προσωπικά δεδομένα
Ενότητα 1.2 «Οικογενειακή αγωγή».
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
Α’ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ.
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Οργανισμός για τους πρόσφυγες
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο Συνήγορος του Παιδιού

Ο Συνήγορος του Πολίτη είναι μια ανεξάρτητη αρχή που προστατεύει τα δικαιώματα των πολιτών. Ελέγχεται από τη Βουλή των Ελλήνων και οι υπηρεσίες του είναι δωρεάν. O Συνήγορος του Παιδιού είναι ένα από τα τμήματα του Συνηγόρου του Πολίτη. Λειτουργεί από τον Ιούλιο του αποστολή: να υπερασπίζει τα δικαιώματα των ανηλίκων, δηλαδή όλων των αγοριών και κοριτσιών έως 18 χρόνων Τι είναι ο Συνήγορος του Πολίτη και ο Συνήγορος του Παιδιού;

Πώς είναι οργανωμένος ο Συνήγορος του Παιδιού; Επικεφαλής: Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού είναι ο κ. Γιώργος Μόσχος Ομάδα επιστημόνων: νομικοί, ψυχολόγοι, κοινωνική λειτουργός, επικοινωνιολόγος, κοινωνιολόγος, εκπαιδευτικός Γραμματεία

Τι κάνει ο Συνήγορος του Παιδιού; ερευνά παραβιάσεις δικαιωμάτων των παιδιών από φορείς ή άτομα και προτείνει τρόπους προστασίας τους προσπαθεί να κάνει γνωστά τα δικαιώματα των παιδιών σε όλους και πρώτα απ' όλα στα ίδια τα παιδιά φροντίζει ώστε τα παιδιά να συμμετέχουν και να ακούγεται η γνώμη τους στα θέματα που τα αφορούν παρακολουθεί την εφαρμογή των νόμων για τα παιδιά και κάνει προτάσεις προς την Πολιτεία για να λάβει μέτρα προς το συμφέρον τους συναντά τα παιδιά στους χώρους όπου ζουν, εκπαιδεύονται και περνούν την καθημερινότητά τους, συζητά τα προβλήματα που τα απασχολούν, ακούει τις απόψεις και τις προτάσεις τους

Ο Συνήγορος δεν παίζει... τον ρόλο άλλων υπηρεσιών που φροντίζουν για την προστασία των παιδιών, π.χ. Εισαγγελίας ή κοινωνικής υπηρεσίας. Συνεργάζεται, όμως, μαζί τους όταν χρειάζεται. τον ρόλο θαυματοποιού! Χρειάζεται τα παιδιά να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και να χρησιμοποιούν τη βοήθεια ανθρώπων που εμπιστεύονται!

Πώς μπορεί να βοηθήσει ο Συνήγορος τα παιδιά; Στον Συνήγορο μπορεί να απευθυνθεί ένα παιδί, ο γονιός/κηδεμόνας του, συγγενής του ή οποιοσδήποτε άλλος γνωρίζει ότι παραβιάζονται δικαιώματα του παιδιού Πώς μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας; στέλνοντας μια γραπτή αναφορά με στα τηλέφωνα και

Τι είναι η "αναφορά"; Είναι ένα απλό γραπτό κείμενο που περιέχει μια σύντομη περιγραφή του προβλήματος που αντιμετωπίζει το παιδί, τα στοιχεία αυτού που μας το αναφέρει και την υπογραφή του Τα προσωπικά στοιχεία του παιδιού και αυτά που λέει η αναφορά είναι απόρρητα, δηλαδή δεν δίνονται σε άλλα άτομα χωρίς τη θέληση του παιδιού.

Τι άλλο κάνει ο Συνήγορος; επισκέπτεται και συζητά με παιδιά σε σχολεία, ιδρύματα, χώρους φιλοξενίας, νοσοκομεία κ.λπ. δίνει πληροφορίες για τα δικαιώματα των παιδιών μέσα από τηλεφωνική γραμμή για παιδιά, έντυπα, το ίντερνετ λέει την άποψή του για θέματα που αφορούν τα παιδιά στις εφημερίδες, το ραδιόφωνο, την τηλεόραση συνεργάζεται με υπηρεσίες ή φορείς εκπαίδευσης, πρόνοιας και δικαιοσύνης, διεθνείς οργανισμούς και μη κυβερνητικές οργανώσεις που ασχολούνται με το παιδί μπορεί να ερευνήσει μία πολύ σοβαρή παραβίαση με δική του πρωτοβουλία μπορεί να επισκεφθεί κάποιο σχολείο, νοσοκομείο, ξενώνα, χώρο κράτησης κ.λπ. για να διαπιστώσει αν προστατεύονται τα δικαιώματα των παιδιών

Μέσα από τα προγράμματα «Τα παιδιά συναντούν τον Συνήγορό τους» και «Συζητάμε για τα δικαιώματά μας», ο Συνήγορος: επισκέπτεται σχολεία όλης της χώρας, συζητά με παιδιά και εκπαιδευτικούς για τα δικαιώματα των παιδιών, ακούει και καταγράφει τις απόψεις και τις προτάσεις τους, απαντά στις απορίες τους, ενημερώνει για το τι κάνει ο Συνήγορος στέλνει εκπαιδευτικό υλικό για να το επεξεργαστούν ευαισθητοποιημένοι εκπαιδευτικοί και ομάδες παιδιών Εξερευνήστε το site μας για να μάθετε περισσότερα! Ο Συνήγορος πάει σχολείο…

Ομάδα και Κοινότητα Εφήβων Συμβούλων του Συνηγόρου του Παιδιού Ο Συνήγορος του Παιδιού: πιστεύει ότι οι έφηβοι εκφράζουν τη γνώμη τους με ωριμότητα, δημιουργικότητα και δέσμευση όταν τους δίνεται η δυνατότητα να συμμετέχουν και να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για τα θέματα που τους αφορούν θεωρεί ότι πρέπει να ακούγεται η φωνή των παιδιών και να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη οι απόψεις τους. Γι’ αυτό, το φθινόπωρο του 2008 αποφάσισε να δημιουργήσει μια Ομάδα Εφήβων Συμβούλων με σκοπό να ακούει άμεσα και συστηματικά τις απόψεις των παιδιών για θέματα που τους αφορούν. Η ιδέα για τη συγκρότηση μιας τέτοιας ομάδας προέκυψε στις «Ημέρες Διαλόγου» του Συνηγόρου του Παιδιού με τα παιδιά και εφήβους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Παρόμοιες ομάδες συμβούλων λειτουργούν σε πολλούς Συνηγόρους του Παιδιού στην Ευρώπη.

Ομάδα και Κοινότητα Εφήβων Συμβούλων του Συνηγόρου του Παιδιού Η 1 η Ομάδα Εφήβων Συμβούλων αποτελούνταν από 30 αγόρια και κορίτσια ετών από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Η θητεία της διήρκησε 2 χρόνια. Η νέα Ομάδα Εφήβων Συμβούλων αποτελείται από 20 εφήβους. Συναντιέται 3 φορές το χρόνο και ενδιαμέσως επικοινωνεί μέσω κλειστού ηλεκτρονικού φόρουμ. Η επιλογή των μελών έγινε με κλήρωση και με βάση κριτήρια ώστε να υπάρχει ανάλογη συμμετοχή των δύο φύλων, μαθητών γυμνασίων και λυκείων, από διάφορες περιοχές της χώρας, περιλαμβανομένων εφήβων μεταναστών, αναπήρων και εφήβων που διαμένουν σε ιδρύματα. Όλοι οι έφηβοι που εκδήλωσαν ενδιαφέρον να γίνουν μέλη της ΟΕΣ αλλά δεν κληρώθηκαν αποτελούν την Κοινότητα Εφήβων Συμβούλων και επικοινωνούν μέσα από ένα κλειστό ηλεκτρονικό φόρουμ, συμμετέχοντας σε συζητήσεις και ανταλλάσσοντας απόψεις και προτάσεις.

Με τι υποθέσεις ασχολείται ο Συνήγορος; Οι περισσότερες υποθέσεις με τις οποίες ασχολείται ο Συνήγορος αφορούν κυρίως προβλήματα σχετικά με: την εκπαίδευση > σχέση μαθητών-καθηγητών, ποινές, διακρίσεις, παιδιά με αναπηρίες, παιδιά Ρομά, παιδιά μετανάστες, εκδρομές, εξετάσεις, συνθήκες λειτουργίας σχολείων, μετεγγραφές, κτίρια, βιβλία, πρόσβαση, εγγραφή και φοίτηση στο σχολείο την υγεία / πρόνοια > παιδικοί & βρεφονηπιακοί σταθμοί, ιδρύματα πρόνοιας, ψυχική και σωματική υγεία, δημόσια υγιεινή, ασφάλεια και παιδικά ατυχήματα την οικογένεια & την υποκατάστατη φροντίδα > ρόλος των γονιών, επιμέλεια και φροντίδα παιδιών, επικοινωνία παιδιών με τον γονέα που δεν ζει μαζί τους, υιοθεσία, αναδοχή κακοποίηση – παραμέληση – εκμετάλλευση παιδιών

Με τι υποθέσεις ασχολείται ο Συνήγορος; Ο Συνήγορος ασχολείται επίσης με υποθέσεις που αφορούν: την υποδοχή παιδιών μεταναστών και προσφύγων την ταυτότητα (ληξιαρχεία, έκδοση ταυτότητας κλπ) την ψυχαγωγία & την κοινωνική συμμετοχή το επίπεδο ζωής και διαβίωσης των παιδιών το παιδί ως καταναλωτή τα δικαιώματα του παιδιού στα Μ.Μ.Ε. αστυνομία/ δικαιοσύνη / καταστολή την παιδική εργασία

Παραδείγματα υποθέσεων με τις οποίες έχει ασχοληθεί ο Συνήγορος του Παιδιού εγγραφή παιδιών Ρομά στο σχολείο Γονείς Ρομά προσπάθησαν να γράψουν τα παιδιά τους σε σχολεία που βρισκόταν κοντά στο σπίτι τους. Και τα τρία σχολεία απάντησαν ότι η διεύθυνση κατοικίας των παιδιών είναι εκτός των ορίων τους. Τα μαθήματα ξεκίνησαν και κανένα σχολείο δεν είχε δεχτεί τα παιδιά. Ο Συνήγορος επικοινώνησε με όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες (γραφεία και διευθύνσεις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σχολεία) για να βρει σε ποιο σχολείο είχαν δικαίωμα να γραφτούν τα παιδιά. Η συγκεκριμένη διεύθυνση κατοικίας όμως δεν είχε περιληφθεί στα όρια κανενός σχολείου της περιοχής. Ο Συνήγορος έστειλε επιστολή ζητώντας να βρεθεί άμεσα λύση ώστε να μην μένουν άλλο τα παιδιά εκτός σχολείου. Τελικά οι διευθύνσεις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης συνεννοήθηκαν μεταξύ τους και ενημέρωσαν τον Συνήγορο ότι τα επτά παιδιά μπορούν να γραφτούν σε δύο σχολεία που ήταν κοντά στο σπίτι τους. Επίσης ότι θα καθόριζαν ξανά τα όρια της σχολικής περιφέρειας ώστε να περιλαμβάνουν και τη συγκεκριμένη διεύθυνση.

βία στην οικογένεια Αλκοολικός πατέρας κακοποίησε σωματικά τη μεγαλύτερη κόρη του όταν η μητέρα έλειπε από το σπίτι. Τα αδέρφια ειδοποίησαν τη μητέρα και κάλεσαν την αστυνομία. Η κόρη πήγε στο κοντινό Κέντρο Υγείας για να πάρει τις πρώτες βοήθειες, ενώ ο πατέρας εξαφανίστηκε για να αποφύγει τη σύλληψη. Η οικογένεια έμενε σε νησί και συντηρούνταν από τη δουλειά του πατέρα, ο οποίος για χρόνια συμπεριφερόταν βίαια στα παιδιά, κυρίως όταν ήταν μεθυσμένος. Η κόρη και η μητέρα της ζήτησαν τη βοήθεια του Συνηγόρου. Ο Συνήγορος επικοινώνησε τηλεφωνικά και γραπτά με όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες της περιοχής που θα μπορούσαν να βοηθήσουν την οικογένεια και τα παιδιά. Η αστυνομία επιβεβαίωσε ότι η κόρη και η μητέρα δεν ήθελαν την ποινική δίωξη του πατέρα. Ο αρμόδιος εισαγγελέας έδωσε ένα περιθώριο χρόνου για να βρεθεί μια συμβιβαστική λύση, σεβόμενος την επιθυμία μητέρας και κόρης να μην διωχθεί ο πατέρας. >>> Παραδείγματα υποθέσεων με τις οποίες έχει ασχοληθεί ο Συνήγορος του Παιδιού

Ο Συνήγορος επικοινώνησε με τη Νομαρχιακή Διεύθυνση Υγείας και Πρόνοιας και ζήτησε να δοθεί εντολή σε κοινωνικό λειτουργό από άλλο νησί να επισκεφθεί την οικογένεια και να αξιολογήσει την κατάστασή της. Επίσης επικοινώνησε με το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι», το οποίο, παρόλο που έχει διαφορετική αποστολή, δέχτηκε να στηρίξει άτυπα την οικογένεια. Τέλος, επικοινώνησε με το Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας, το οποίο διέθεσε δικηγόρο για την υποστήριξη της μητέρας και των παιδιών για τη ρύθμιση θεμάτων επιμέλειας και διατροφής. Ύστερα από τις παρεμβάσεις όλων των φορέων, ο πατέρας δέχτηκε να απομακρυνθεί από το σπίτι και να ξεκινήσει μια προσπάθεια για την αντιμετώπιση του προβλήματος αλκοολισμού του. Σύμφωνα με την ενημέρωση που είχε ο Συνήγορος, η μητέρα και τα παιδιά ανακουφίστηκαν από τη νέα κατάσταση, και αποφάσισαν να διατηρήσουν την επικοινωνία με τον πατέρα, χωρίς όμως να επαναλαμβάνονται πλέον τα περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας. Παραδείγματα υποθέσεων με τις οποίες έχει ασχοληθεί ο Συνήγορος του Παιδιού

ιδρύματα παιδικής προστασίας Ο Συνήγορος επισκέπτεται δημόσια και ιδιωτικά ιδρύματα παιδικής προστασίας και στέγες φιλοξενίας παιδιών σε όλη την Ελλάδα και συζητά με τη διοίκηση, το προσωπικό τους και βέβαια με τα παιδιά που φιλοξενούνται σε αυτά, επειδή δεν έχουν οικογένεια ή πρέπει, για κάποιο λόγο, να απομακρυνθούν από αυτήν. Σε επίσκεψή του στην Παιδόπολη Νεάπολης Λασιθίου στην Κρήτη διαπίστωσε ότι υπήρχε ελάχιστο προσωπικό, οι εγκαταστάσεις δεν ήταν καλές και οι καθημερινές ανάγκες των παιδιών (φαγητό, καθαριότητα, εκπαίδευση, ψυχαγωγία, κοινωνικοποίηση κ.λπ.) δεν καλύπτονταν όπως έπρεπε. Έτσι αποφάσισε να κάνει αυτεπάγγελτη έρευνα, δηλαδή να ερευνήσει τις σοβαρές αυτές παραβιάσεις των δικαιωμάτων των παιδιών με δική του πρωτοβουλία. Στη διάρκεια της έρευνάς του, που κράτησε 2,5 χρόνια, επισκέφθηκε το ίδρυμα άλλες τρεις φορές, επικοινώνησε πολλές φορές με το Υπουργείο Υγείας και τη Διοίκηση Υγειονομικής Περιφέρειας Κρήτης και παρακολούθησε τα μέτρα που πήρε η Πολιτεία για την αντιμετώπιση των προβλημάτων. >>>

Όμως παρά τις βελτιώσεις που έγιναν, η κατάσταση του ιδρύματος συνέχιζε να είναι πολύ προβληματική. Έτσι ο Συνήγορος έγραψε ένα κείμενο με τα συμπεράσματα και τις προτάσεις του και το έστειλε στο Υπουργείο Υγείας. Στο πόρισμα αυτό τόνιζε ότι η λειτουργία του ιδρύματος, στο οποίο φιλοξενούνταν 27 παιδιά με πολλά προσωπικά και κοινωνικά προβλήματα, ήταν πια επικίνδυνη για τα παιδιά, γιατί είχε μόνο 4 άτομα προσωπικό, από τα οποία κανένα δεν ήταν παιδαγωγός, κοινωνικός λειτουργός ή ψυχολόγος. Πρότεινε λοιπόν να προσληφθούν άμεσα οι απαραίτητοι επιστήμονες με ειδικές συμβάσεις ή αποσπάσεις. Επίσης έκανε και άλλες προτάσεις για τη λειτουργία αυτού του ιδρύματος αλλά και των άλλων ιδρυμάτων παιδικής προστασίας στην Ελλάδα, όπως το να υπάρχουν και να τηρούνται ελάχιστες προδιαγραφές για τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών ιδρυμάτων, να έχουν πάντα αρκετό και κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό αλλά και να βελτιωθεί ο θεσμός της αναδοχής και της υιοθεσίας, ώστε τα παιδιά να μην μένουν σε ιδρύματα αλλά σε οικογένειες. Μετά την έκδοση του πορίσματος του Συνηγόρου, ανακοινώθηκε η πρόσληψη επτά ατόμων στο ίδρυμα. Παραδείγματα υποθέσεων με τις οποίες έχει ασχοληθεί ο Συνήγορος του Παιδιού

Επισκεφθείτε το