ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτριες:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ι. Καραγιάννης,Σχ. Σύμβουλος ΠΕ03 Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ. Παρουσίαση του νέου Νόμου για τα ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Μια πρώτη.
Advertisements

Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
• ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ • ΣΤΟΧΟΙ • ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
Προτεινόμενες αλλαγές στο Λύκειο
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΑ Ι.Ε.Κ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2013 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Δ.Ε. http// Η Ελλάδα στη χρήση και αξιοποίηση της Ψηφιακής Τεχνολογίας σε Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΕΠΑ.Λ)
Έχετε παιδί από Ε΄ Δημοτικού μέχρι Γ΄ Λυκείου; Τότε σίγουρα σας ενδιαφέρουμε!!! Αφιερώστε, λοιπόν, λίγο από το χρόνο σας…
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΑ Ι.Ε.Κ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
Η Τράπεζα Θεμάτων στο Νέο Λύκειο Δρ. Δημήτριος Σισιαρίδης Διευθυντής στο 1 ο ΕΠΑ. Λ Ελευθερούπολης.
ΤΟ ΝEΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑ PROJECT ALBANIA PRESS Ντότσε Ενέα Βίσκουλι Λέντι Μπάκου Τζουλιάν Περισνάκα Μαρτίν Μπράτη Δημήτρης.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Νόμος 4186/2013 Φ.Ε.Κ. 193 τ.Α'
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΛΕΣΒΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Νόμος 4186/
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΡΙΝΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Νόμος 4186/ Εισήγηση: Τζαννή Βασιλική Κυριλλίδου Φωτεινή.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΤΟ NEO ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΟ NEO ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΔΟΜΗ -
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4186/2013. Το νέο Γενικό Λύκειο σχηματικά Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥΒ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων. Περιγραφή επαγγέλματος Ο ειδικός Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων είναι εκπαιδευμένος να : Παρακολουθεί υπεύθυνα τα παιδιά σε όλες τους.
ΕΠΑΛ Γιατί να πάω στο Επάλ;;;;. Πώς Αποφασίζω σε ποιο λύκειο θα πάω Ανάλογα με το τι θέλω να σπουδάσω Ανάλογα με το τι θέλω να σπουδάσω Ανάλογα με το.
DEUTSCHE SCHULE ATHEN ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ Λ Υ Κ Ε Ι Ο Αλλαγές στο Λύκειο Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Πεδία Προσανατολισμού.
ΚΕΣΥΠ ΘΕΡΜΗΣ Διεύθυνση : Απ. & Γρ. Ταβάκη 28 τκ : Θέρμη, Τηλ / fax: Ιστοσελίδα : kesyp-therm.thess.sch.grkesyp-therm.thess.sch.gr
1 ο ΓΕΛ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ Παρουσίαση Γ Τάξης Νέου Γενικού Λυκείου ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ 4327, ΦΕΚ 50/ΤΕΥΧΟΣ Α ́/ Σεπτέμβριος 2015.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτρια:
ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτρια:
Υπεύθυνος Σ.Ε.Π. ΚΕ.ΣΥ.Π Ελευσίνας Θεολογής Ευάγγελος Υπεύθυνος Σ.Ε.Π. ΚΕ.ΣΥ.Π Κοζάνης Σταμκόπουλος Θεόδωρος ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Παρουσίαση του Ημερήσιου Επαγγελματικού.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Βαθμός Απολυτηρίου Επίδοση κατά το σχολικό έτος : 90%
Εμείς τα παιδιά του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ρεθύμνου μπορούμε να κολυμπήσουμε και στα βαθιά νερά.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Δειγματοληψία Στην Επαγωγική στατιστική οδηγούμαστε σε συμπεράσματα και αποφάσεις για τις παραμέτρους ενός πληθυσμού με τη βοήθεια ενός τυχαίου δείγματος.
θέμα : ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ
Γαλάνη Γεωργία Α΄τμήμα ΠΕΣΥΠ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
Βαθμός Απολυτηρίου Επίδοση κατά το σχολικό έτος : 90%
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Πληροφοριακό Σύστημα MySchool
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Το σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι. Ο σκοπός αυτής της ερευνητικής εργασίας είναι οι μαθητές.
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4327/2015.
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ (Aρ. πρωτ /Δ2/ εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ Αρ. Πρωτ /Δ2/
Εμείς τα παιδιά του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ρεθύμνου μπορούμε να κολυμπήσουμε και στα βαθιά νερά.
Περιγραφή Εκπαιδευτικός, ενόψει του Σαββατοκύριακου, έχει μεταβεί στο νησί όπου είναι η μόνιμη κατοικία του. Τη Δευτέρα, τηλεφωνεί στο Διευθυντή και του.
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
ΣΠΟΥΔΑΖΩ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΣΤΟ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΧΙΟΥ.
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
ΔΟΜΗ - ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Εδώ δεν είναι ποτέ αργά για μάθηση!
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΕΠΑ.Λ)
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτριες: ΚΡΙΑΡΑ ΑΝΤΩΝΙΑ & ΓΚΟΡΤΖΙΔΟΥ ΣΜΑΡΩ 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτριες: ΚΡΙΑΡΑ ΑΝΤΩΝΙΑ & ΓΚΟΡΤΖΙΔΟΥ ΣΜΑΡΩ 1

Ο μαθηματικός αναλφαβητισμός είναι ένα μεγάλο και πολύπλοκο πρόβλημα, με πολύ δύσκολη λύση, στην επίλυση του εμπλέκονται πάρα πολλοί παράγοντες, που στις περισσότερες των περιπτώσεων ξεπερνούν τα όρια του σχολείου, της Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης και των σχολικών συμβούλων. 2

Οι δυσκολίες στα μαθηματικά εμφανίζονται σε μεγάλη έκταση στο Γενικό ή στο Επαγγελματικό Λύκειο διότι οι συγκεκριμένες δομές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λειτουργούν σε εντελώς διαφορετικό επίπεδο από το Γυμνάσιο, (όπως διδακτέα - εξεταστέα ύλη, εμβάθυνση ύλης, εξετάσεις), αλλά και πολύ πιο διαφορετικά από το Δημοτικό. 3

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΣΕ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ (από το Γυμνάσιο Σκουτάρεως) ΣΤΟ 2 ο ΕΠΑΛ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ , , Αξιοπρόσεκτο είναι το γεγονός ότι στο ΕΠΑΛ εγγράφονται κατά κύριο λόγο κακοί έως μέτριοι μαθητές, ενώ ελάχιστοι άριστοι μαθητές αναβαθμίζουν με την εγγραφή τους το μαθητικό δυναμικό του ΕΠΑΛ. 4

Επαγωγικά συμπεραίνουμε ότι το ΕΠΑΛ, ως ένα σχολείο ειδικοτήτων δεν επιλέγεται από τους πολύ καλούς – άριστους μαθητές. Το συγκεκριμένο γεγονός των μαθητών με χαμηλή επίδοση δεν δημιουργεί πρωτίστως πρόβλημα στα μαθήματα ειδικότητας, όπου οι μαθητές έχουν επιλέξει την ειδικότητα και διδάσκονται για πρώτη φορά νέα μαθήματα ειδικοτήτων, χωρίς προαπαιτούμενες γνώσεις. Τα Μαθηματικά όμως και στα ΕΠΑΛ είναι συνέχεια των μαθηματικών του Γυμνασίου και ισότιμα με τα Μαθηματικά των Γενικών Λυκείων, εφόσον το ΕΠΑΛ χορηγεί Απολυτήριο με δυνατότητα πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα κατά πόσο οι γενικά αδύνατοι μαθητές που πλειοψηφούν στις τάξεις, μπορούν να παρακολουθήσουν το αναλυτικό πρόγραμμα των Μαθηματικών, χωρίς να κάνουν τιτάνιες προσπάθειες να καλύψουν εν συνόλω ή έστω μέρος των γνωστικών κενών τους. Επαγωγικά συμπεραίνουμε ότι το ΕΠΑΛ, ως ένα σχολείο ειδικοτήτων δεν επιλέγεται από τους πολύ καλούς – άριστους μαθητές. Το συγκεκριμένο γεγονός των μαθητών με χαμηλή επίδοση δεν δημιουργεί πρωτίστως πρόβλημα στα μαθήματα ειδικότητας, όπου οι μαθητές έχουν επιλέξει την ειδικότητα και διδάσκονται για πρώτη φορά νέα μαθήματα ειδικοτήτων, χωρίς προαπαιτούμενες γνώσεις. Τα Μαθηματικά όμως και στα ΕΠΑΛ είναι συνέχεια των μαθηματικών του Γυμνασίου και ισότιμα με τα Μαθηματικά των Γενικών Λυκείων, εφόσον το ΕΠΑΛ χορηγεί Απολυτήριο με δυνατότητα πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα κατά πόσο οι γενικά αδύνατοι μαθητές που πλειοψηφούν στις τάξεις, μπορούν να παρακολουθήσουν το αναλυτικό πρόγραμμα των Μαθηματικών, χωρίς να κάνουν τιτάνιες προσπάθειες να καλύψουν εν συνόλω ή έστω μέρος των γνωστικών κενών τους. 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ 5

Στατιστικά βαθμολογιών στα Μαθηματικά για τα σχολικά έτη , , Τα δεδομένα της έρευνας έχουν ληφθεί από τον ΕΠΑΦΟ και το my school. Στατιστικά βαθμολογιών στα Μαθηματικά για τα σχολικά έτη , , Τα δεδομένα της έρευνας έχουν ληφθεί από τον ΕΠΑΦΟ και το my school. 6

2 ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ ΒΑΘΜΟΙ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΑΘΜΟΙ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ 7

2 ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ ΒΑΘΜΟΙ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΑΘΜΟΙ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ 8

2 ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ ΒΑΘΜΟΙ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΑΘΜΟΙ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ 9

2 ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ ΒΑΘΜΟΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ 10

2 ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ ΒΑΘΜΟΣ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΥ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ 11

2 ο ΕΠΑΛ Πρώτο συμπέρασμα είναι η εμφανής αδυναμία των μαθητών του ΕΠΑΛ στα Μαθηματικά, όπως αποτυπώνονται στις βαθμολογίες των Απολυτηρίων.. Οι πολύ χαμηλές βαθμολογίες υποδηλώνουν την έλλειψη προαπαιτούμενων μαθηματικών γνώσεων, από προγενέστερες τάξεις. Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι τα Μαθηματικά στη Γ’ τάξη είναι πεντάωρο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, με δύσκολα κεφάλαια, όπως Στατιστική, Όρια, Παράγωγοι, Ολοκληρώματα και στηρίζεται η διδασκαλία τους, απόλυτα σε προαπαιτούμενες γνώσεις, προγενέστερων τάξεων. Πρώτο συμπέρασμα είναι η εμφανής αδυναμία των μαθητών του ΕΠΑΛ στα Μαθηματικά, όπως αποτυπώνονται στις βαθμολογίες των Απολυτηρίων.. Οι πολύ χαμηλές βαθμολογίες υποδηλώνουν την έλλειψη προαπαιτούμενων μαθηματικών γνώσεων, από προγενέστερες τάξεις. Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι τα Μαθηματικά στη Γ’ τάξη είναι πεντάωρο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, με δύσκολα κεφάλαια, όπως Στατιστική, Όρια, Παράγωγοι, Ολοκληρώματα και στηρίζεται η διδασκαλία τους, απόλυτα σε προαπαιτούμενες γνώσεις, προγενέστερων τάξεων. 12

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στα ΕΠΑΛ μεγάλο μέρος (περίπου 40%) των τελειόφοιτων δεν ενδιαφέρονται για σπουδές σε Α.Ε.Ι. ή Τ.Ε.Ι. και λαμβάνουν Απολυτήριο και Πτυχίο με ενδοσχολικές εξετάσεις. Αυτό ίσως να δικαιολογεί την αδιαφορία των μαθητών στα μαθήματα Γενικής παιδείας και ιδιαίτερα στα Μαθηματικά. Θα παρατηρήσουμε ότι η αναλογία κακών-μετρίων μαθητών (περίπου 75%), με καλούς-άριστους μαθητές (περίπου 25%), είναι τρία προς ένα. 13

ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΜΕ ΒΑΘΜΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟ 4 ΕΩΣ 14 & 14 ΕΩΣ 20 14

2 ο ΕΠΑΛ Στη συνέχεια θα επεξεργασθούμε την πρόοδο των μαθητών της Α΄ και Β΄ τάξης του ΕΠΑΛ, για τις ίδιες χρονικές περιόδους, στη Γεωμετρία και την Άλγεβρα. Εμφανής η απόλυτη αδυναμία μικρού μέρους μαθητών στα μαθηματικά, στη Α΄ τάξη (ως τάξη υποδοχής). Θα παρατηρήσουμε όμως μια μικρή μεν αλλά αισθητή βελτίωση στη Β΄ τάξη. Στη συνέχεια θα επεξεργασθούμε την πρόοδο των μαθητών της Α΄ και Β΄ τάξης του ΕΠΑΛ, για τις ίδιες χρονικές περιόδους, στη Γεωμετρία και την Άλγεβρα. Εμφανής η απόλυτη αδυναμία μικρού μέρους μαθητών στα μαθηματικά, στη Α΄ τάξη (ως τάξη υποδοχής). Θα παρατηρήσουμε όμως μια μικρή μεν αλλά αισθητή βελτίωση στη Β΄ τάξη. 15

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ – ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ 2 ου ΕΠΑΛ

Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΠΙΔΟΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ 17

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ – ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ 2 ου ΕΠΑΛ

Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΠΙΔΟΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ 19

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ – ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ 2 ου ΕΠΑΛ

Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΠΙΔΟΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ 21

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ – ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ 2 ου ΕΠΑΛ

Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΠΙΔΟΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ 23

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ – ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ 2 ου ΕΠΑΛ

Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΠΙΔΟΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ 25

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ – ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ 2 ου ΕΠΑΛ

Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΠΙΔΟΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ 27

ΓΡΑΦΗΜΑ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ ΚΑΙ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΔΥΟ ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΧΡΟΝΙΕΣ ΚΑΙ Παρατηρούμε ότι υπάρχει μια σχετική βελτίωση στις επιδόσεις των μαθητών στη Β τάξη, η οποία οφείλεται στη προσπάθεια μαθητών και διδασκόντων. Η αύξηση των πολύ καλών μαθητών πιθανόν να οφείλεται στις μετεγγραφές στη Β τάξη από μαθητές Γενικών Λυκείων. 28

ΓΡΑΦΗΜΑ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ ΚΑΙ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΔΥΟ ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΧΡΟΝΙΕΣ ΚΑΙ Μεγαλύτερο πρόβλημα παρουσιάζεται στη Γεωμετρία για πολλούς λόγους, όπως η έλλειψη βάσεων, η μεγάλη ύλη και το ότι είναι μονόωρο μάθημα μη πανελλαδικώς εξεταζόμενο. Η Άλγεβρα θεωρείται πιο εύκολη. 29

ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΤΕΣΤ ΑΛΓΕΒΡΑΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΕΠΑΛ ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΕΠΙΜΕΡΙΣΤΙΚΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΒΑΘΜΟΥ 30

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ 31

ΔΥΝΑΜΕΙΣ 32

ΕΠΙΜΕΡΙΣΤΙΚΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ 33

ΕΞΙΣΩΣΗ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ 34

ΕΞΙΣΩΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΒΑΘΜΟΥ 35

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Και τα διαγνωστικά τεστ παρουσιάζουν την ίδια εικόνα με ένα ποσοστό περίπου 40% των μαθητών της Β΄ τάξης του ΕΠΑΛ να έχει βασικά κενά στις προαπαιτούμενες γνώσεις στην αρχή της σχολικής χρονιάς. 36

Τα υποστηρικτικά μαθήματα που έλυναν κατά κάποιο τρόπο μέρος των προβλημάτων, και κάλυπταν μέρος των μαθησιακών κενών στα ΕΠΑΛ δεν εφαρμόζονται πλέον. Η διδασκαλία ενός τόσο δύσκολου μαθήματος με τεράστια ύλη ίσως θα έπρεπε να διδάσκεται σε ζώνη (επίπεδα), όπως γίνεται στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών στα γυμνάσια και τα τμήματα των μαθηματικών να είναι με μικρότερο αριθμό μαθητών (όπως εφαρμόζεται στις βιωματικές δράσεις ή στα εργαστήρια).. 37

Απομένει λοιπόν στον κάθε διδάσκοντα, εκ των εν όντων και σε επίπεδο κάθε τμήματος, στα πλαίσια του καθημερινού μαθήματος να καλύπτει, όσο του επιτρέπουν οι περιστάσεις, μέρος των μαθησιακών κενών των αδύνατων μαθητών. Αυτή η προσπάθεια βοηθά βέβαια κάποιους μαθητές, αλλά λειτουργεί σε βάρος της διδασκαλίας του μαθήματος, αφού επιμερίζεται ο διδακτικός χρόνος. 38

Δυστυχώς αυτή η στρεβλή κατάσταση παρατείνεται χρόνο με το χρόνο, σε ένα άσχημο περιβάλλον, με τους αδύνατους μαθητές να αδιαφορούν για τα μαθηματικά, οι δε συνάδελφοι διδάσκοντες να αναλώνονται ανάμεσα στους καλούς μαθητές και στους αδιάφορους, να προσπαθούν να συμβιβάσουν τα ασυμβίβαστα και οι υποχρεώσεις των απέναντι στις οδηγίες του υπουργείου, στη διδακτέα ύλη και στη διδακτική των μαθηματικών να τους κατατρέχουν καθημερινά. 39

Αγαπητοί συνάδελφοι Κυρίες και Κύριοι εμείς εδώ απλώς αναλύσαμε τα προβλήματα μαθητών και καθηγητών του ΕΠΑΛ και ίσως σε μικρότερο βαθμό και των περιφερειακών Γυμνασίων. Δεν μπορούμε να δώσουμε, ούτε καν να προτείνουμε λύσεις σε κανένα επίπεδο, ξεπερνά τις αρμοδιότητες των διδασκόντων αλλά και των σχολείων. 40

Θα είναι όμως τιμή και χαρά για τη οργανωτική επιτροπή να γίνει διάλογος, να ανταλλαγούν εμπειρίες καλές ή κακές, ανάμεσα στους διδάσκοντες, για ότι αφορά τη διδακτική των Μαθηματικών, την ύλη, την αντιμετώπιση του Μαθηματικού αναλφαβητισμού, την συμπεριφορά των μαθητών μέσα στα τμήματα, τα υποστηρικτικά μαθήματα, την ενισχυτική διδασκαλία. 41

Ίσως σε κάποια άλλη χρονική συγκυρία άλλοι αρμοδιότεροι φορείς σε άλλες ημερίδες προχωρήσουν πιο πέρα προτείνοντας λύσεις, οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν σε ένα καλύτερο Μαθηματικό περιβάλλον. Σας ευχαριστούμε πολύ για το ενδιαφέρον σας και την προσοχή σας. Παρακαλούμε εάν έχετε ερωτήσεις, θέλετε να συζητηθεί κάτι ή να κοινοποιήσετε κάτι, έχετε το λόγο. 42

ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ 43