Οι φάροι μας ενώνουν! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου
Πάνω από 300 μαθητές Ηλικίες: ετών
800 παιδιά 4-10 ετών
350 μαθητές 4-12 ετών
1.500 μαθητές 6-15 ετών
250 μαθητές 6-12 ετών
Το έργο μας διερευνά την ιστορία, τους μύθους, τη λαογραφία και τη λειτουργία των φάρων κατά μήκος των ευρωπαϊκών ακτογραμμών Στόχος κυρίως είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων ανάγνωσης και γραφής στην μητρική γλώσσα, αλλά και στις ξένες γλώσσες.
Οι φάροι δεν είναι μόνο ένας οδηγός για τα πλοία, αλλά αποτελούν επίσης μέρος του περιβάλλοντος και του πολιτισμού μιας χώρας. Μερικοί από αυτούς είναι το σύμβολο μιας χώρας και μπορούν να μας πουν πολλά για τους ανθρώπους που ζουν κοντά στη θάλασσα.
Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές μας μαθαίνουν για όμορφα μέρη όπου υπάρχουν φάροι. Μαθαίνουν για τις διαφορές και τις ομοιότητες που υπάρχουν στον τρόπο ζωής μας, ακόμη κι αν ζούμε σε παρόμοιο περιβάλλον. Επιπλέον οι φάροι είναι συναρπαστικοί, λόγω της απομόνωσής τους και της μυστηριώδους φύσης τους. Τα παιδιά αγαπούν να διαβάζουν ή να ακούν ιστορίες για αυτούς. Ως εκ τούτου, χρησιμοποιώντας σχετικά με το θέμα βιβλία, μπορούμε να ενισχύσουμε τις δεξιότητες ανάγνωσης και γραφής.
ΦΑΡΟΣ ΑΓΑΠΗΣ ΦΑΡΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΦΑΡΟΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΣΗΣ ΦΑΡΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΦΑΡΟΣ ΓΝΩΣΗΣ ΦΑΡΟΣ ΦΙΛΙΑΣ
Υπάρχουν πολλές συνδέσεις του προγράμματος σπουδών σε αυτό το έργο: γεωγραφία, ιστορία, εικαστικές τέχνες, ΤΠΕ, γλώσσα και φυσική.
Έχουμε δημιουργήσει ένα δίκτυο επικοινωνίας μεταξύ όλων των συμμετεχόντων με τη δημιουργία μιας κοινής wikispace-ιστοσελίδας στο διαδίκτυο, προκειμένου να μοιραζόμαστε πληροφορίες που συλλέγονται, απόψεις, και το περιεχόμενο που παράγεται. Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές μας αναπτύσσουν και ψηφιακές δεξιότητες. Οι μαθητές παράγουν περιεχόμενο χρησιμοποιώντας την πληροφορική και τα εργαλεία Web 2.0 ως εργαλεία συνεργασίας, προκειμένου να δημοσιεύσουν περιεχόμενο στο διαδίκτυο.
Συνεπικουρικά, στη βασική μας ιστοσελίδα έχουμε δημιουργήσει ένα blog: Επίσης, έχουμε φτιάξει ένα ηλεκτρονικό βιβλίο-λεξικό: Καθώς και ηλ. αφίσες για να προβάλλουμε το σχολείο, την πόλη και τη χώρα μας.
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Σεπτέμβρης 2010: Επικοινωνία με . Η πρώτη μας τηλεδιάσκεψη δασκάλων Οκτώβριος 2010: Γνωριμία μαθητών. Οι μαθητές παρουσιάζουν τους εαυτούς τους, τα σχολεία τους, τις πόλεις τους και τις χώρες τους. Νοέμβριος 2010: Διαγωνισμός λογότυπου. Νικήτρια ήταν η Ιταλία. Πρώτη τηλεδιάσκεψη μαθητών. Δεκέμβριος 2010: Κατασκευή της ιστοσελίδας μας « europe.wikispaces.com». Πρώτες αναρτήσεις. europe.wikispaces.com Ιανουάριος 2011: Έρευνα των φάρων της περιοχής μας και της χώρας μας. Κατασκευή ημερολογίου Ιανουάριος-Μάιος 2011: Μελέτη λογοτεχνικών βιβλίων σχετικών με φάρους. Φεβρουάριος 2011: Οι μαθητές ανακαλύπτουν πώς λειτουργούν οι φάροι σήμερα και πώς στο παρελθόν. Επίσκεψη στο φάρο της πόλης μας. Ο πρόεδρος του Ναυτικού Μουσείου μας επισκέπτεται και μας μιλά για το φάρο των Χανίων.
Μάρτιος 2011: Οι μαθητές κατασκευάζουν μοντέλα φάρων με διάφορα υλικά. Μας επισκέπτεται ο Ρεθυμνιώτης συγγραφέας-ερευνητής Χάρης Παπαδάκης (συγγραφέας του βιβλίου «Ο Αιγυπτιακός Φάρος του Ρεθύμνου») και μας μιλά για τον φάρο του Ρεθύμνου. Απρίλιος 2011: Μελετάμε όλα τα σχολεία από κοινού το βιβλίο «Ο ολόδικός μου φάρος» του Φρανσέσκο Κούνα. Μάιος 2011: Διοργανώνουμε κοινούς εορτασμούς για την ημέρα της Ευρώπης. Υποδεχόμαστε τους εταίρους μας στο σχολείο μας. Ανταλλάσσουμε μοντέλα φάρων φτιαγμένα από τα παιδιά μας. Τοποθετούμε τους φάρους αυτούς δίπλα στον χάρτη της Ευρώπης που ζωγραφίσαμε για το λόγο αυτό σε τοίχο του σχολείου μας. Την ημέρα Comenius κάνουμε μια ακόμη τηλεδιάσκεψη όπου παίρνουν μέρος εκπρόσωποι όλων των τάξεων των σχολείων εταίρων. Πραγματοποιούμε έκθεση όλων των μοντέλων φάρων που έχουν φτιάξει οι μαθητές μας, ανοικτή από την τοπική κοινωνία. Οκτώβριος-Μάιος 2011: Κατασκευάσαμε blog όπου γράφουμε το ημερολόγιο μιας γάτας φαροφύλακα, η οποία ταξιδεύει από χώρα σε χώρα. Επίσης στο wiki ανεβάζουμε τις φανταστικές περιπέτειές της.
Νοέμβριος 2011-Μάιος 2012: Ξεκινήσαμε να ερευνούμε τους θαλάσσιους εμπορικούς δρόμους των προγόνων μας. Ιανουάριος 2012: Οι μαθητές συνθέτουν ένα τραγούδι για το πρόγραμμα. Μαθαίνουν να το τραγουδούν και να το χορεύουν. Φεβρουάριος 2012: Οι μαθητές ετοιμάζουν παρουσιάσεις των φάρων της χώρας τους με διάφορα εργαλεία-μέσα. Οι μικρότεροι μαθητές κατασκευάζουν βιβλία pop-up σε σχήμα φάρου, όπου με εικόνες και απλές λέξεις λεν ευρωπαϊκές θαλασσινές ιστορίες. Μάρτιος 2012: Οι μαθητές γράφουν ένα θεατρικό έργο με τίτλο «Οι φάροι μας ενώνουν». Μάιος2012: Εορτασμός της ημέρας της Ευρώπης. Οι μαθητές παρουσιάζουν τα τραγούδια-χορούς και τα θεατρικά που ετοίμασαν. Μάιος-Ιούνιος 2012: Τελικό προϊόν ένα βιβλίο τυπωμένο στη μητρική γλώσσα κάθε χώρας. Ένα DVD με παρουσιάσεις όλων των σχολείων.
ΙΤΑΛΙΑ: 8-12 Νοεμβρίου 2010 (3 εκπαιδευτικοί) ΙΣΠΑΝΙΑ: 7-11 Μαρτίου 2011 (5 εκπαιδευτικοί) ΕΛΛΑΔΑ: Μαΐου 2011 (Υποδεχτήκαμε 14 εκπαιδευτικούς και 7 ισπανούς μαθητές) ΣΚΩΤΙΑ: 3-7 Οκτωβρίου 2011 (2 εκπαιδευτικοί) Μένουν να γίνουν ακόμη: ΠΟΛΩΝΙΑ: Μαρτίου 2011 (εκπαιδευτικοί) ΠΟΛΩΝΙΑ: Απριλίου 2012 (4 εκπαιδευτικοί) ΙΤΑΛΙΑ: 4-8 Ιουνίου 2012 (5 εκπαιδευτικοί)