Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την αποτελεσματικότητα της βιβλιοθεραπείας Μαρίνα Λουάρη Μαρίτα Παπαρούση.
1ο Νηπ/γείο Βραχναιίκων, τμ.Α2. Υπεύθυνη εκπ/κός Ανδριάνα Καρρά
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Α΄ & Β΄ ΤΑΞΗΣ
Οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από συνταγές…
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Μετάβαση του 13ου Νηπιαγωγείου στο 11ο Δημοτικό σχολείο Μυτιλήνης
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Ανδρέας Ν. Ζεργιώτης Σχολικός Σύμβουλος 49ης Περιφέρειας Δ.Ε. Αττικής
Διδασκαλία γλώσσας και περιεχομένου
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Σχέση οικογένειας – σχολείου - κοινότητας
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
Προσκεκλημένοι συγγραφείς στο σχολείο μας. Λειτουργεί από το σχολικό έτος αρχικά ως Λέσχη Ανάγνωσης και από το ως Όμιλος. * Υπεύθυνοι.
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Σχετικά με το σχεδιασμό των διδακτικών σας παρεμβάσεων
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
Σχέδιο Μαθήματος στα Ελληνικά Ενότητα 4: Το σύννεφο έφερε βροχή. Μάθημα: Χωρίς φως,σελ Επεξεργασία του Φφ.
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (Ι) Να διηγούνται εμπειρίες σχετικές με τη θάλασσα (καλοκαιρινό κολύμπι, παιχνίδι στην παραλία, ταξίδι με πλοίο/βάρκα, ψάρεμα κ.ά.).
Η πρόσκτηση του γραμματισμού ως μέρος σύνθετων διαδικασιών πολιτισμικής ενσωμάτωσης Νεκτάριος Στελλάκης Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. Παν. Πατρών Ιστοσελίδα.
1. Τι προέχει στην ανάγνωση; Η αποκωδικοποίηση του γραπτού λόγου ή η κατανόηση; 2. Με ποιον τρόπο η χρήση ιστοριών διευκολύνουν την ανάγνωση; 3. Γιατί.
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
Σχεδιασμός Παρέμβασης- Δραστηριότητας 6/4/2016 Πλαίσιο & μάθηση.
Είναι άδικο: M ία π ροσέγγιση της έννοιας της αδικίας μέσα από μια αφήγηση Νηπιαγωγός : Αμαλία Παππά 10 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Θήβας.
ΤΑΞΗ: Ε΄1 ΔΑΣΚΑΛΑ: Μάρθα Σωτηριάδου. Τέσσερις μαθητές/τριες γίνονται αφηγητές, παρουσιαστές της θεατρικής παράστασης. ΤΑΞΗ:Ε1 ΤΑΞΗ:Ε’1 Αποφασίσαμε να.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Προσχολική Παιδαγωγική Ενότητα 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Μαρία Καμπεζά Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Chlapana,E (2016) An intervention programme for enhancing kindergarteners’ cognitive engagement and comprehension skills through reading informational.
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Στην καρδιά της Ευρώπης
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 1. Βασικές έννοιες
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Η στροφή στον αναγνώστη
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Πολίτη Τριανταφυλλιά 1ο ΔΣ Ελευθερούπολης
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας «Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προσχολική Παιδαγωγική
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Διήγηση/αφήγηση ιστοριών από παιδιά
Σχεδιασμός Παρέμβασης- Δραστηριότητας
Eπεξεργασία βιβλίου /βιβλίων στο πλαίσιο της ανάπτυξης του γραμματισμού και των σύγχρονων προσεγγίσεων για τη μάθηση Μ. ΣΦΥΡΟΕΡΑ «κατανόηση» «εμβάθυνση»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Ψυχοπαιδαγωγική του Αναδυόμενου Γραπτού Λόγου
Ψυχοπαιδαγωγική του Αναδυόμενου Γραπτού Λόγου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016

Μπρασέρ Φ., 1001 δραστηριότητες για να αγαπήσω το βιβλίο, Μεταίχμιο, Αθήνα, 2003 Ποσλάνιεκ Κ., Να δώσουμε στα παιδιά την όρεξη για διάβασμα, Καστανιώτης, Αθήνα, 1992 Spink J., Τα παιδιά ως αναγνώστες, Καστανιώτης, Αθήνα 1990 Αποστολίδου Β., Ανάγνωση και ετερότητα, στο Κλειδιά και Αντικλείδια, 2003, Οδηγός Νηπιαγωγού Άρθρα από περιοδικά (περιοδικό ΓΕΦΥΡΕΣ)

Για συζήτηση Εικόνες= Μία «είσοδος» στο περιεχόμενο του βιβλίου. Σημασία κινήτρου Καθένας μπορεί να είναι αναγνώστης με το δικό του τρόπο Σημασία των κοινωνικών και πολιτισμικών αποσκευών των παιδιών Η ανάγνωση στην τάξη είναι μια συλλογική διαδικασία. Το νόημα οικοδομείται από ανομοιογενείς αναγνώστες. Εκδοχή της ανάγνωσης σε ομάδες. Σημασία του να «ακούω» τα παιδιά.

Για τη συνθήκη της παρέμβασης Πρότερες εμπειρίες ως προς το είδος βιβλίων (βιβλιοθήκη της τάξης). Γιατί; Πρότερες εμπειρίες ως προς τον τρόπο ανάγνωσης /επεξεργασίας από εκπαιδευτικό. Γιατί; Μικρό κείμενο (διάρκεια αναγνωστικής διαδικασίας), συνθήκη που επιτρέπει την ανα- διήγηση. Γιατί;

Επεξεργασία βιβλίου Μας ενδιαφέρουν δράσεις με αφορμή το περιεχόμενο του βιβλίου που αξιοποιούν στοιχεία που έχουν κατανοηθεί, που οδηγούν σε νέες κατανοήσεις, σε εμβάθυνση, που αξιοποιούν/ καλλιεργούν γνώσεις- δεξιότητες

Σύμφωνα με την Ε.Ferreiro παρέχουμε ευκαιρίες γραμματισμού στα παιδιά: όταν τους επιτρέπουμε να ερμηνεύουν και να δημιουργούν ποικίλα κείμενα, κατανοώντας τους ποικίλους σκοπούς για τους οποίους δημιουργούνται τα κείμενα, όταν τους παρέχουμε ποικίλες διαδραστικές εμπειρίες με τη γραπτή γλώσσα, όταν δέχονται την πρόκληση ποικίλων επικοινωνιακών και λειτουργικών εμπειριών

Η επεξεργασία έχει νόημα να δημιουργεί νέους/ εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης του βιβλίου. Μπορεί να συνδέσει το βιβλίο με βιώματα των παιδιών. Με δεδομένο ότι καθένας προσεγγίζει με το δικό του τρόπο το βιβλίο η επεξεργασία είναι σημαντικό να πολλαπλασιάζει τους τρόπους κατανόησης, αλλά και άντλησης απόλαυσης από το βιβλίο. Συνεπώς είναι σημαντικό να μπορεί να ξαναγυρνάει στο ίδιο το βιβλίο.

Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι η συστηματική επεξεργασία παιδικών βιβλίων συμβάλλει στην προώθηση του γραμματισμού των παιδιών, επειδή: Αναπτύσσουν λεξιλόγιο και βελτιώνουν και τον προφορικό λόγο στην προοπτική της ανάπτυξης της ‘ακαδημαϊκής’ γλωσσικής ικανότητας, η οποία διαφοροποιείται από τη επικοινωνιακή γλωσσική ικανότητα.

όταν καλούνται να εργαστούν με τα κείμενα προσεγγίζοντάς τα από διαφορετικές οπτικές (του συγγραφέα, του διορθωτή, του μεταφραστή, του σχολιαστή, του αξιολογητή, του ηθοποιού), όταν θεωρούμε δεδομένο ότι η ποικιλία των εμπειριών τους με τα κείμενα εμπλουτίζει τον τρόπο με τον οποίο ερμηνεύουν ένα κείμενο, όταν τελικά πιστεύουμε ότι τα παιδιά σκέφτονται για τη γλώσσα...

Ποιες ιδέες έχετε για την επεξεργασία ενός βιβλίου; Ποιες έχετε αντλήσει από τις μέχρι τώρα παρουσιάσεις….

Eνδεικτικές δραστηριότητες Μπαίνουμε στη θέση ενός ήρωα και επικοινωνούμε γραπτά με έναν άλλο ήρωα του βιβλίου(με τον δικό τους τρόπο γραφής, με υπαγόρευση στον εκπαιδευτικό, ατομικά ή συλλογικά), Ξαναγράφουμε την ιστορία βάζοντας σε αυτήν και άλλους ήρωες [π.χ. αν έβαζαν και άλλους νάνους ή ήρωες άλλων παραμυθιών θα...] ή άλλα στιγμιότυπα με τους ήρωες ή τον εαυτό μας… Φτιάχνουμε το δικό μας βιβλίο με και χωρίς ανατροπές με εξώφυλλο κλπ (συνδυασμός και με εικαστικά). Η Χιονάτη συναντά το σπίτι των Γιγάντων (όχι των νάνων) Λίστες… Η Κοκκινοσκουφίτσα ζει στη γειτονιά μας

Δραματοποιούμε το παραμύθι, κάνοντας και σκηνικά και τη μουσική επένδυση (με τους τρόπους που αναφέρονται στον οδηγό για τη Νηπιαγωγό) Φτιάχνουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι Μεγαλώνουμε το βιβλίο- Συνεχίζουμε την ιστορία Παγωμένες εικόνες- photostory

Τι επιδιώκει ως προς το γραπτό λόγο το νηπιαγωγείο; Βασική και σημαντική επιδίωξη στις μικρές τάξεις, ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο, είναι να δοθούν σε όλα τα παιδιά ευκαιρίες για να αντιληφθούν ότι η γραφή είναι κατ’ εξοχήν κοινωνική δραστηριότητα και ότι γράφουμε και διαβάζουμε για:

Να ενημερωθούμε και να ενημερώσουμε Να θυμηθούμε και να υπενθυμίσουμε Να διαμαρτυρηθούμε Να παραπονεθούμε Να ζητήσουμε Να επιχειρηματολογήσουμε και να τεκμηριώσουμε Να ευχαριστηθούμε και να ευχαριστήσουμε…