Μίγμα μάρκετινγκ των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων Οι τουριστικές υπηρεσίες είναι άυλες μη ορατές στους καταναλωτές και γίνονται φανερές μετά το πέρας της.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Advertisements

Το Πλάνο / Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Msc Αντωνία Μανιάτη.
Η καινοτομία στις επιχειρήσεις: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Η καινοτομία στις λειτουργίες Γεωργιάδης Πάτροκλος, Επίκουρος.
I.I.E.K DATA Τμήμα: Μαγειρικής Τέχνης Μάθημα: Στοιχεία Κοστολόγησης
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος
Τουριστική ανάπτυξη Κατευθύνσεις και μεθοδολογία του σχεδιασμού Αλέξης Χατζηδάκης
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 4
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Msc Αντωνία Μανιάτη.
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Κυριακή Μπαλτά Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Βιβλιοθήκη Σχεδιασμός και δημιουργία επικοινωνιακού σχεδίου δράσης της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Οργάνωση και Λειτουργία Επισιτιστικών Τμημάτων
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΗ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
Έννοια του Κόστους & οι Διακρίσεις του
ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟΥ
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Αξιολόγηση Επιπέδου Εξυπηρέτησης Στόχος : Προσφορά ίσου ή κατά προτίμηση μεγαλύτερου από τον ανταγωνιστή ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΩΝ ΛΑΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΕΦΑΑ Δ.Π.Θ.
Κεφάλαιο 5 Τμηματοποίηση Αγοράς.
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Ερμηνεία Όρων που Χρησιμοποιούνται στο Μάθημα Απόδοση Προϊόντων Ο όρος «απόδοση προϊόντος» περιγράφει το ποσοστό της πρώτης ύλης που θα καταλήξει στο πιάτο,
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Η διοίκηση επισιτιστικών επιχειρήσεων ή η διεύθυνση επισιτιστικών τμη­μάτων μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης ασχολείται.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΘΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  LOGISTICS KAI ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (‘GREEN’ LOGISTICS)  ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ (REVERSE LOGISTICS)  Η ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ (CITY.
Κεφαλαιο 5 Τιμολόγηση Υπηρεσιών.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧ/ΣΕΙΣ. Αποτελεί το πιο σημαντικό παράγοντα για την ύπαρξη και ευημερία μια τουριστικής- επισιτιστικής επιχ/σης.
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΝΕΦΑΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ. Β2Β ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Το βιομηχανικό μάρκετινγκ ασχολείται με την ικανοποίηση των αγοραστικών αναγκών και απαιτήσεων.
«Οι αντικειμενικοί σκοποί της Ολικής Ποιότητας στον Τουρισμό»
ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟΥ
MARKETING 2η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ
Ομφάκινον Ομφάκινον.
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.
ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ: Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΤΟ THE MET HOTEL
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Η έννοια της επιχείρησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Σχεδιασμός Προγραμματισμός στις Υπηρεσίες Υγείας
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
Διαχείριση ποιότητας στον Τουρισμό
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 5η (2018 – 19) Συζήτηση πάνω στην Εργασία του Μαθήματος Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μίγμα μάρκετινγκ των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων Οι τουριστικές υπηρεσίες είναι άυλες μη ορατές στους καταναλωτές και γίνονται φανερές μετά το πέρας της κατανάλωσης. Οι επαγγελματίες-επιχειρηματίες που εμπλέκονται στην τουριστική βιομηχανία προσπαθούν να αξιοποιήσουν όλα τα ερεθίσματα που δέχεται ο καταναλωτής από το περιβάλλον του μάρκετινγκ, όπως είναι τα στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ του ξενοδοχειακού προϊόντος, με απώτερο σκοπό να γίνουν περισσότερο ελκυστικές οι παρεχόμενες υπηρεσίες Απαραίτητο γνώρισμα του ξενοδοχειακού μάρκετινγκ είναι ο καθορισμός συγκεκριμένων στόχων, και η εφαρμογή των συστατικών στοιχείων που αποτελούν το λεγόμενο μίγμα μαρκετιγκ

Μείγμα μάρκετινγκ  Προϊόν  Τιμή  Διανομή  Προώθηση  Άνθρωποι  Διαδικασίες  Φυσική υπόσταση(physical evidence)

Ανάγκη του μάρκετινγκ στις επισιτιστικές επιχ/σεις Σύμφωνα με έρευνα από το Vastardis (ειδικός στο μάρκετινγκ) τα ξενοδοχεία με υψηλό δείκτη υπηρεσιών, οφείλουν να δημιουργήσουν επισιτιστικά τμήματα με σκοπό την αντιμετώπιση του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος στην τουριστική βιομηχανία. Είναι σημαντικό πως τα κέρδη από τον επισιτισμό αποτελούν παράγοντα ζωτικής σημασίας για την επιβίωση και επιτυχημένη λειτουργία των ξενοδοχείων

Παράγοντες κερδοφορίας των επισιτιστικών τμημάτων Πρώτες ύλες Τεχνικές παραγωγής και διάθεσης Το προσωπικό Η υποδομή και οι κτιριακές εγκαταστάσεις Ο κατάλληλος εξοπλισμός με σύγχρονες προδιαγραφές και διεθνή πρότυπα

Στόχοι του μάρκετινγκ για τα επισιτιστικά τμήματα Για την αποτελεσματική λειτουργία είναι απαραίτητη η ύπαρξη στρατηγικής που θα προέρχεται από τις βασικές αρχές του μάρκετινγκ και όχι τυχαίων επιλογών, με απώτερο στόχο την δημιουργία ενός ισχυρού γαστρονομικού brand ή ονόματος.  Να είναι συγκρίσιμοι δηλ. η διοίκηση να ορίσει ακριβώς το επιθυμητό κέρδος μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα  Να είναι εξειδικευμένοι και να αφορούν συγκεκριμένο προϊόν και τμήματα αγοράς π.χ. θέλουμε να απευθυνθούμε σε πελάτες του ξενοδοχείου μας, στους περαστικούς (passant) ή σε συνδυασμό και των δύο  Να είναι χρονικά εφικτοί δηλ να επιτευχθούν με βάση τα χρονικά περιθώρια που έχουν καθοριστεί από την αρχή  Να είναι ρεαλιστικοί δηλ. να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες τάσεις της αγοράς σε σχέση με τον διαθέσιμο προϋπολογισμό  Να υπάρχει ο κατάλληλη συνεργασία και συντονισμός με τους υπεύθυνους που θα υλοποιήσουν τα προγράμματα δράσης  Να είναι άμεσα ή έμμεσα μετρήσιμοι και σύμφωνα με τους πρωταρχικούς στόχους της επιχείρησης

Εφαρμογή του μάρκετινγκ στον επισιτισμό Κεντρικό προϊόν Αφορά τα τρόφιμα, ποτά, το επαγγελματικό service, με βασικό στόχο ικανοποιημένους πελάτες. Η σύνταξη ενός επιτυχημένου μενού αποτελεί το κεντρικό σημείο αναφοράς στο επισιτισμό και το κομμάτι εκείνο που προσδιορίζει την κυρίως προσφερόμενη υπηρεσία Συμπληρωματικό προϊόν Αφορά την περιοχή-τοποθεσία που βρίσκεται το εστιατόριο, την φήμη, την διαμόρφωση του χώρου, την διακόσμηση, την ατμόσφαιρα, τον κατάλληλο φωτισμό και την συμπεριφορά του προσωπικού

Τιμή Αποτελεί την έκφραση του επιπέδου της εξυπηρέτησης που αναμένει να έχει κατά την κατανάλωση και παραμονή του σε μια επισιτιστική υπηρεσία. Διαφορετική τιμή για ένα εστιατόριο πολυτελείας και άλλη για ένα απλό εστιατόριο. Η σωστή τιμή είναι απόρροια της μελέτης του κόστους των αναλώσιμων υλικών (τρόφιμα, ποτά) και των εσόδων από την πώληση. Ο σημαντικότερος παράγοντας που λαμβάνεται για την τιμολόγηση είναι το κόστος παρασκευής φαγητού και της αμοιβής του εργαζόμενου προσωπικού. Η καθορισμένη τιμολογιακή πολιτική μιας επιχ/σης καθώς και ο συχνός έλεγχος για τη λήψη διορθωτικών ενεργειών, αντιπροσωπεύουν την ποιότητα των προσφερόμενων αγαθών και υπηρεσιών με σκοπό την κερδοφορία της επισιτιστικής επιχ/σης

Διανομή Σχετίζεται (place) με την συνολική δέσμη καναλιών και δικτύων που συνδέουν τον παραγωγό και τον υποψήφιο πελάτη, και διακρίνουμε δυο ειδών κανάλια:  Άμεσο Όταν ο καταναλωτής επισκέπτεται κατευθείαν την επισιτιστική επιχ/ση  Έμμεσο Όταν κάνει κράτηση της θέσης (τραπεζιού) μέσω κάποιου δικτύου ή μεσάζοντα(διαδίκτυο, τηλέφωνο). Χαρακτηριστικό στην διανομή αποτελεί το γεγονός ότι πραγματοποιείται μέσα σε ένα ειδικό διαμορφωμένο χώρο που καλύπτει τις γαστρονομικές ανάγκες του πελάτη, το εστιατόριο

Προώθηση Αναφέρεται στην δημιουργία από την μεριά της επισιτιστικής επιχ/σης ενός ισχυρού ονόματος(brand name), που στοχεύει μέσα από την κατάλληλη διαφήμιση να προωθήσει το προϊόν της που δεν είναι τίποτα άλλο από το εστιατόριο. Πηγές ή κανάλια είναι το διαδίκτυο, εφημερίδες, περιοδικά είτε που σχετίζονται με τον κλάδο είτε γενικού ενδιαφέροντος, με περιεχόμενο συνήθως προσφορών που μπορεί να γίνονται σε συγκεκριμένες περιόδους στα μενού. Δεν μπορεί να γίνει προώθηση του προϊόντος μας (εστιατόριο) αν δεν υπάρχουν δυο βασικά εργαλεία, που είναι η κατάλληλη διαφήμιση στα κατάλληλα μέσα, καθώς και οι τακτικές δημοσίων σχέσεων.

Διαδικασία Σχετίζεται με τον τρόπο παραγωγής της υπηρεσίας και αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κομμάτι για την αύξηση της αντιλαμβανόμενης ποιότητας του καταναλωτή. Ξεκινά από την ώρα έλευσης του πελάτη στο εστιατόριο, την λήψη της παραγγελίας, τον τρόπο σερβιρίσματος, τον χρόνο αναμονής και την παρασκευή του μενού ή ποτού, καθώς και με την συμπεριφορά του υπαλλήλου που θα αναλάβει την εξυπηρέτηση : Διακρίνουμε δύο στάδια: Ορατό που αφορά την άνω διαδικασία Μη ορατό περιλαμβάνει εσωτερικές διαδικασίες που σχετίζονται με τον τρόπο παραγωγής του προϊόντος (παραγγελία πρώτων υλών, αγορά, αποθήκευση, προετοιμασία των φαγητών, η μεταποίηση τους δηλ. μαγείρεμα )

Φυσική υπόσταση Δεν αποτελεί μια καθαρή υπηρεσία (physical evidence) αλλά μια υπηρεσία όπου ο πελάτης αγοράζει ταυτόχρονα και κάποιο προϊόν δηλαδή φαγητό ή ποτό και το αντιλαμβάνεται με τις 5 αισθήσεις, κρίνοντας φυσικά και την ποιότητα Κριτήριο για την ποιοτική αξιολόγηση από την μεριά του πελάτη αποτελούν και κάποια επιμέρους χαρακτηριστικά π.χ καθαριότητα, υγιεινή των χώρων, σκεύη, ο τιμοκατάλογος

Ανθρώπινο δυναμικό Σχετίζεται με την διαδικασία πλήρωσης μιας κενής θέσης με βάση τα τυπικά προσόντα, την μόρφωση, ηλικία και γενικά τις επαγγελματικές ικανότητες Σημαντικός παράγοντας για την δημιουργία σωστής εικόνας προς τα έξω (εμφάνιση, χαμόγελο, καθημερινή υγιεινή, πολυσύνθετη δυναμική προσωπικότητα, σωστός επαγγελματισμός) Το προσωπικό μπορεί να παίζει και τον ρόλο του εσωτερικού πελάτη, ο οποίος αν δεν είναι ευχαριστημένος δεν θα είναι κατά συνέπεια και ο εξωτερικός πελάτης της επιχείρησης