1 Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών Υπολογιστές και Δεδομένα Κεφάλαιο 4ο Πράξεις με μπιτ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ IF & COUNTIF
Advertisements

Τύποι δεδομένων και τελεστές,
Συνάρτηση TREND Σύνταξη ΤRΕΝD(Δεδομένα_y: Δεδομένα_x; Νέα _x; Σταθερά)
Δομές Διακλάδωσης Μην ελπίζεις ότι θα ξεφύγεις αν κάνεις κάποιο κακό. Γιατί κι αν ξεφύγεις απ’ τη προσοχή των άλλων, θα υποπέσεις στην αντίληψη της συνείδησής.
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία
Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ Μ Ε Τ Ρ Ι Κ Ε Σ ΑΝΤΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΕΦΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ Ποιότητα Λογισμικού Παναγιώτης Σφέτσος, PhD
Συστήματα Αρίθμησης  Δυαδικό  Δεκαδικό  Δεκαεξαδικό.
Άλγεβρα Boole και Λογικές Πύλες
ΤΕΛΕΣΤΕΣ II ΜΑΘΗΜΑ 5.
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 2. 2 Στόχοι μαθήματος Αριθμητικοί– Λογικοί Τελεστές Η εντολή IF.
Σύνταξη LINEST(Δεδομένα_y; Δεδομένα_x; Σταθερά; Στατιστικά)
Συνάρτηση FIXED Σύνταξη
ΗΥ – 340 Γλώσσες και Μεταφραστές Φροντιστήριο
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Σχεσιακός Λογισμός.
Διαφάνειες παρουσίασης Πίνακες (συνέχεια) Αριθμητικοί υπολογισμοί Αναδρομή.
Δηλαδή οι σημαντικοί δεν ασχολούνται με μικροπράγματα.
Οι λογικές πράξεις και οι λογικές πύλες
Λογικές πύλες Λογικές συναρτήσεις
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Σχεσιακός Λογισμός.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Βασικά στοιχεία της Java
Ψηφιακή Σχεδίαση Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής.
Τα γενεσιουργά αίτια των ψυχικών διαταραχών Αθανάσιος Κανάκης Υπαστυνόμος Α΄ (ΥΓ) Ψυχολόγος Κ.Ι.Θ.
Ασκήσεις Επαναληπτικές ασκήσεις στο μάθημα Πληροφορική 1 1.
1 ΔΗΜΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 5 Η (Θ) ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ.
ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΝΝα διατυπώνετε την έννοια του οικονομικού προβλήματος. ΝΝα επισημαίνετε τις αιτίες ύπαρξης.
1 Πληροφορική Ι Ενότητα 4 : Πράξεις με bits Δρ. Γκόγκος Χρήστος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ 1 Διάλεξη 2: Άλγεβρα Boole - Λογικές πύλες Δρ Κώστας Χαϊκάλης.
Μάθημα 8 Session και Cookies. Session Το HTTP πρωτόκολλο είναι stateless. Άρα το HTTP δεν έχει μνήμη. Αυτό σημαίνει ότι εάν έχω μια μεταβλητή που την.
Εισαγωγή στον Προγ/μό Η/Υ
ΠαρΑλληλη ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ
ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΣΟΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Διδάσκων: Δρ. Τσίντζα Παναγιώτα
Διακριτά Μαθηματικά Μαθηματική Λογική.
Δεδομένα, μεταβλητές, υπολογισμοί
Διδάσκων: Δρ. Τσίντζα Παναγιώτα
Η Γλώσσα Pascal Εντολή If
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Θεωρία Γραφημάτων Ενότητα 9 Μετασχηματισμοί Υπολογιστικών Προβλημάτων
Ε.Π.Α.Λ. Ν.ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ ΣΧ.Έτος Project:ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΗΛΙΚΙΑ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Ενότητα Εισαγωγή Είναι εύκολη στη χρήση και στην εκμάθηση.
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
Ποιοί είναι οι δικαστικοί σχηματισμοί του Δικαστηρίου;
Προτασιακή λογική.
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 11: Αλγεβρικές πράξεις στους Η/Υ
Ψηφιακή Σχεδίαση Εργαστήριο Τετάρτη 14/10/2015.
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Ψηφιακή Σχεδίαση εργαστήριο
Διπλωματική εργασία με θέμα
Ενότητα 8 : Χρήση Πινάκων στο Ηλεκτρονικό εμπόριο (ΙΙ) Ιωάννης Τσούλος
Περιοχές απόφασης
ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΓΥΡΩ ΜΑΣ (αντιμετωπίζοντας τις κρίσεις που
Υπολογιστικά Φύλλα με το MS Excel
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ - ΣΤΑΘΕΡΕΣ …. Μεταβλητή Π.χ. Αριθμός=7 Διεύθυνση 1300 RAM
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
Ειδικά Θέματα στον προγραμματισμό Υπολογιστών
Χειμερινό εξάμηνο 2017 Τρίτη διάλεξη
Σχεσιακός Λογισμός Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά.
Γλώσσα Προγραμματισμού V PHP
Σώζοντας το νερό για ένα καλύτερο μέλλον!
Σχεσιακός Λογισμός Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά.
النسبة الذهبية العدد الإلهي
Emoticons σύμβολα που χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν συναισθήματα σε μηνύματα και στο Internet. Από τη μαθήτρια Κων/να Κιούση Τμήμα ΒΗΥ1, σχ. έτος.
Τύποι δεδομένων και τελεστές,
ΓΥΝΑΙΚΑ- ΠΑΙΔΙ.
Αλγόριθμοι/ ΨΕΠ Ξένιος Αντωνιάδης 08/04/2019.
Εργαστήριο Ψηφιακών Ηλεκτρονικών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών Υπολογιστές και Δεδομένα Κεφάλαιο 4ο Πράξεις με μπιτ

2

3 Αριθμητικές Πράξεις σε Ακέραιους Πρόσθεση, Αφαίρεση, Πολλαπλασιασμός, Διαίρεση Ο πολλαπλασιασμός και η διαίρεση στο επίπεδο του λογισμικού βασίζονται στην πρόσθεση και την αφαίρεση αντίστοιχα

4 Πρόσθεση στη μορφή συμπληρώματος ως προς δύο Πλήθος μονάδων ΑποτέλεσμαΚρατούμενο Καμία0 Μία1 Δύο01 Τρεις11 Κανόνας πρόσθεσης ακεραίων σε μορφή συμπληρώματος ως προς δύο Προσθέτουμε δύο μπιτ και μεταφέρουμε το κρατούμενο στην επόμενη στήλη. Αν υπάρχει κάποιο τελικό κρατούμενο μετά την πρόσθεση στην πιο αριστερή στήλη, το αγνοούμε.

5 Πρόσθεση στη μορφή συμπληρώματος ως προς δύο Προσθέστε δύο αριθμούς σε αναπαράσταση συμπληρώματος ως προς δύο: (+17) + (+22)  (+39) Το αποτέλεσμα είναι 39 στο δεκαδικό σύστημα.

6 Πρόσθεση στη μορφή συμπληρώματος ως προς δύο Προσθέστε δύο αριθμούς σε αναπαράσταση συμπληρώματος ως προς δύο: (+17) + (+22)  (+39) Λύση Κρατούμενο Αποτέλεσμα Το αποτέλεσμα είναι 39 στο δεκαδικό σύστημα.

7 Πρόσθεση στη μορφή συμπληρώματος ως προς δύο Προσθέστε το 24 και το –17. Και οι δύο αριθμοί είναι σε μορφή συμπληρώματος ως προς δύο. (+24) + (–17)  (+7)

8 Πρόσθεση στη μορφή συμπληρώματος ως προς δύο Προσθέστε το 24 και το –17. Και οι δύο αριθμοί είναι σε μορφή συμπληρώματος ως προς δύο. (+24) + (–17)  (+7) Λύση Κρατούμενο Αποτέλεσμα Προσέξτε ότι το αποτέλεσμα είναι +7 και ότι το τελευταίο κρατούμενο (από την πιο αριστερή στήλη) αγνοείται

9 Πρόσθεση στη μορφή συμπληρώματος ως προς δύο Προσθέστε το –35 και το 20. Και οι δύο αριθμοί είναι σε μορφή συμπληρώματος ως προς δύο. (–35) + (+20)  (–15)

10 Πρόσθεση στη μορφή συμπληρώματος ως προς δύο Προσθέστε το –35 και το 20. Και οι δύο αριθμοί είναι σε μορφή συμπληρώματος ως προς δύο. (–35) + (+20)  (–15) Λύση Κρατούμενο Αποτέλεσμα Προσέξτε ότι το αποτέλεσμα είναι –15 (το συμπλήρωμα ως προς δύο του αποτελέσματος είναι το 15).

11 Πρόσθεση στη μορφή συμπληρώματος ως προς δύο Προσθέστε το 127 και το 3. Και οι δύο αριθμοί είναι σε μορφή συμπληρώματος ως προς δύο. (+127) + (+3)  (+130)

12 Πρόσθεση στη μορφή συμπληρώματος ως προς δύο Προσθέστε το 127 και το 3. Και οι δύο αριθμοί είναι σε μορφή συμπληρώματος ως προς δύο. (+127) + (+3)  (+130)

13 Πρόσθεση στη μορφή συμπληρώματος ως προς δύο Προσθέστε το 127 και το 3. Και οι δύο αριθμοί είναι σε μορφή συμπληρώματος ως προς δύο. (+127) + (+3)  (+130) Λύση Κρατούμενο Αποτέλεσμα

14 Πρόσθεση στη μορφή συμπληρώματος ως προς δύο Εδώ αμέσως παρατηρούμε ένα σφάλμα. Το πιο αριστερό μπιτ του αποτελέσματος είναι το 1, πράγμα που σημαίνει ότι ο αριθμός είναι αρνητικός (εμείς περιμέναμε θετικό αριθμό). Ποιος είναι αυτός ο αριθμός;  Το συμπλήρωμα ως προς δύο είναι το 126.  Άρα ο αριθμός είναι το –126 αντί για το 130. Το αποτέλεσμα αυτό οφείλεται στην υπερχείλιση

15 Υπερχείλιση Υπερχείλιση (overflow) ονομάζεται το σφάλμα που παρουσιάζεται όταν προσπαθούμε να αποθηκεύσουμε έναν αριθμό ο οποίος δεν είναι στο διάστημα τιμών που ορίζεται από τη δέσμευση Διάστημα τιμών αριθμών στην αναπαράσταση συμπληρώματος ως προς δύο: –2 N-1 –––––––––– 0 –––––––––– (2 N-1 – 1)

16 Υπερχείλιση 127+1=-128!!! 127+3= =127!!!

17 Αφαίρεση στη μορφή συμπληρώματος ως προς δύο Αριθμός 1 – Αριθμός 2  Αριθμός 1 + (–Αριθμός 2) Αφαιρέστε το 62 από το 101 σε μορφή συμπληρώματος ως προς δύο (+101) – (+62)  (+101) + (–62)  (+39)

18 Αφαίρεση στη μορφή συμπληρώματος ως προς δύο (+101) – (+62)  (+101) + (–62)  (+39) Λύση Κρατούμενο Αποτέλεσμα Το αποτέλεσμα είναι +39. Παρατηρήστε ότι το πιο αριστερό κρατούμενο αγνοείται.

19 Αριθμητικές Πράξεις σε Αριθμούς Κινητής Υποδιαστολής Ελέγχονται τα πρόσημα. Αν τα πρόσημα είναι τα ίδια, προστίθενται οι αριθμοί και αντιστοιχίζεται το πρόσημο στο αποτέλεσμα. Αν τα πρόσημα είναι διαφορετικά, συγκρίνονται οι απόλυτες τιμές, αφαιρείται η μικρότερη από τη μεγαλύτερη, και χρησιμοποιείται το πρόσημο της μεγαλύτερης στο αποτέλεσμα. Μετακινούνται οι υποδιαστολές ώστε να εξισωθούν οι εκθέτες. Αυτό σημαίνει ότι αν οι εκθέτες δεν είναι ίδιοι, μετατίθεται προς τα αριστερά η υποδιαστολή του αριθμού με τον μικρότερο εκθέτη ώστε οι εκθέτες να εξισωθούν. Προστίθενται ή αφαιρούνται τα δεκαδικά μέρη σημαινόμενα τμήματα (τόσο συμπεριλαμβάνοντας το ακέραιο μέρος όσο και το κλασματικό μέρος). Κανονικοποιείται το αποτέλεσμα, πριν από την αποθήκευσή του στη μνήμη. Γίνεται έλεγχος για υπερχείλιση.

20 Αριθμητικές Πράξεις σε Αριθμούς Κινητής Υποδιαστολής Προσθέστε δύο αριθμούς κινητής υποδιαστολής Λύση Ο εκθέτης του πρώτου αριθμού είναι 132–127, δηλαδή 5. Ο εκθέτης του δεύτερου αριθμού είναι 130–127, δηλαδή 3. Άρα οι αριθμοί έχουν ως εξής: +2 5 × 1, × 1,011

21 Αριθμητικές Πράξεις σε Αριθμούς Κινητής Υποδιαστολής Εξισώνουμε τους εκθέτες και προσθέτουμε: +2 5 × 1, × 0,01011 (Στο βιβλίο είναι λάθος!) × 10,00001 Τώρα κανονικοποιούμε το αποτέλεσμα: +2 6 × 1, O αριθμός αποθηκεύεται στον υπολογιστή με την εξής μορφή: (6+127=133)(το κλασματικό μέρος του 1,000001)

22 Λογικές Πράξεις Η τιμή ενός μπιτ μπορεί να είναι είτε 0 είτε 1. Μπορούμε να θεωρήσουμε το 0 ως τη λογική τιμή ψευδής (false) και το 1 ως τη λογική τιμή αληθής (true) Με αυτόν τον τρόπο, ένα μπιτ που έχει αποθηκευτεί στη μνήμη ενός υπολογιστή αντιπροσωπεύει μια λογική τιμή, η οποία είναι είτε αληθής είτε ψευδής

23 Λογικές Πράξεις

24 Πίνακες Αλήθειας

25 Μονομελής Τελεστής

26 Διμελείς Τελεστές

27 Διμελείς Τελεστές

28 Διμελείς Τελεστές

29 Εφαρμογές Οι τρεις λογικές διμελείς πράξεις χρησιμοποιούνται για την τροποποίηση σχημάτων μπιτ. Μπορούν να ενεργοποιούν, να απενεργοποιούν, ή να αντιστρέφουν συγκεκριμένα μπιτ Το σχήμα μπιτ προς τροποποίηση έρχεται σε σύζευξη (AND), διάζευξη (OR), ή αποκλειστική διάζευξη (XOR) με το δεύτερο σχήμα μπιτ, το οποίο ονομάζεται μάσκα Οι μάσκες χρησιμοποιούνται για την τροποποίηση άλλων σχημάτων μπιτ

30 Εφαρμογή του τελεστή ΑΝD: Απενεργοποίηση συγκεκριμένων μπιτ Μια εφαρμογή του τελεστή AND είναι η απενεργοποίηση συγκεκριμένων μπιτ ενός σχήματος δηλ. η επιβολή της τιμής 0 σε αυτά Για να γίνει αυτό χρησιμοποιείται μια μάσκα απενεργοποίησης με το ίδιο πλήθος μπιτ

31 Κανόνες κατασκευής μάσκας απενεργοποίησης συγκεκριμένων μπιτ Για να απενεργοποιηθεί ένα μπιτ στο σχήμα προορισμού, το αντίστοιχο μπιτ στη μάσκα πρέπει να είναι 0. Για να μείνει ένα μπιτ στο σχήμα προορισμού ως έχει, το αντίστοιχο μπιτ της μάσκας πρέπει να είναι 1.

Παράδειγμα Χρησιμοποιείστε μια μάσκα για να απενεργοποιήσετε τα 5 αριστερά μπιτ του σχήματος

Παράδειγμα Χρησιμοποιείστε μια μάσκα για να απενεργοποιήσετε τα 5 αριστερά μπιτ του σχήματος Λύση: η μάσκα είναι

34 Εφαρμογή του τελεστή ΟR: Eνεργοποίηση συγκεκριμένων μπιτ Μια εφαρμογή του τελεστή OR είναι η ενεργοποίηση συγκεκριμένων μπιτ ενός σχήματος δηλ. η επιβολή της τιμής 1 σε αυτά Για να γίνει αυτό χρησιμοποιείται μια μάσκα ενεργοποίησης με το ίδιο πλήθος μπιτ

35 Κανόνες κατασκευής μάσκας ενεργοποίησης συγκεκριμένων μπιτ Για να ενεργοποιηθεί ένα μπιτ στο σχήμα προορισμού, το αντίστοιχο μπιτ στη μάσκα πρέπει να είναι 1. Για να μείνει ένα μπιτ στο σχήμα προορισμού ως έχει, το αντίστοιχο μπιτ της μάσκας πρέπει να είναι 0.

Παράδειγμα Χρησιμοποιείστε μια μάσκα για να ενεργοποιήσετε τα 5 αριστερά μπιτ του σχήματος

Παράδειγμα Χρησιμοποιείστε μια μάσκα για να ενεργοποιήσετε τα 5 αριστερά μπιτ του σχήματος Λύση: η μάσκα είναι

38 Εφαρμογή του τελεστή XΟR: Aντιστροφή συγκεκριμένων μπιτ Μια εφαρμογή του τελεστή ΧΟR είναι η αντιστροφή συγκεκριμένων μπιτ ενός σχήματος δηλ. η αλλαγή της τιμής από 0 σε 1 και το αντίστροφο Για να γίνει αυτό χρησιμοποιείται μια μάσκα αντιστροφής με το ίδιο πλήθος μπιτ

39 Κανόνες κατασκευής μάσκας αντιστροφής συγκεκριμένων μπιτ Για να αντιστραφεί ένα μπιτ στο σχήμα προορισμού, το αντίστοιχο μπιτ στη μάσκα πρέπει να είναι 1. Για να μείνει ένα μπιτ ως έχει στο σχήμα προορισμού, το αντίστοιχο μπιτ της μάσκας πρέπει να είναι 0.

Παράδειγμα Χρησιμοποιείστε μια μάσκα για να αντιστρέψετε τα 5 αριστερά μπιτ του σχήματος

Παράδειγμα Χρησιμοποιείστε μια μάσκα για να αντιστρέψετε τα 5 αριστερά μπιτ του σχήματος Λύση Η μάσκα είναι