Γλωσσική Κατάκτηση ΜΑΘΗΜΑ 11 Σπυριδούλα Βαρλοκώστα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Click here to start Important !: You have to enable macros for this game (Tools ->Macros -> Security -> «medium»).
Advertisements

Ψάξε τι κρύβουν τα κουτιά
THE BEST OF THIS YEAR VOTED THE BEST OF THIS YEAR ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΩΣ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ.
“ Ἡ ἀ γάπη ἀ νυπόκριτος. ἀ ποστυγο ῦ ντες τ ὸ πονηρόν, κολλώμενοι τ ῷ ἀ γαθ ῷ, τ ῇ φιλαδελφί ᾳ ε ἰ ς ἀ λλήλους φιλόστοργοι, τ ῇ τιμ ῇ ἀ λλήλους προηγούμενοι.
MANY MUCH A LOT OF By Leonidas. MANY Το χρησιμοποιούμε σε ουσιαστικά πληθυντικού που μπορούμε να μετρήσουμε με έναν αριθμό (2, 3, 4,…). e.g. Many cats,
Tις επόμενες 2 ημέρες Οι φοιτητές εργάζονται σε μικρές ομάδες Έχουν ανακοινωθεί οι ομάδες (6 ομάδες των 5 ατόμων) στην ίδια αίθουσα Υπεύθυνος καθηγητής.
Τα ανθρώπινα δικαιώματα 30 είναι τα άρθρα της Οικουμενικής Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που έχουν εκδοθεί ειδικά για τους νέους.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Κουλτούρα, πολιτισμός και εθνική ταυτότητα (CULTURE &I DENTITY.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης Η γέννηση της Ιστορίας της Τέχνης και η συγκρότηση του καλλιτεχνικού.
Αριθμητική Επίλυση Διαφορικών Εξισώσεων 1. Συνήθης Δ.Ε. 1 ανεξάρτητη μεταβλητή x 1 εξαρτημένη μεταβλητή y Καθώς και παράγωγοι της y μέχρι n τάξης, στη.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΑΘΗΝΑ, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2011 Ο.ΕΠ.ΕΚ Αρχική Συνεδρία Γ. Τύπας, Σύμβουλος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
Δίκαιο Ανταγωνισμού και Άρθρο 101 ΣΛΕΕ ( άρθρο 1 ν.3959/2011) Ιωάννης Κόκκορης Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Λονδίνου – Queen Mary Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος.
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
Άσκηση μοντελοποίησης Χ. Λεμονίδης Μάιος Στόχοι Πρέπει να: Εργαστείτε σε διαφορετικά αυθεντικά έργα, τα οποία βασίζονται στην πραγματικότητα. Αναστοχαστείτε.
Σπυριδούλα Βαρλοκώστα
I watch Do I watch? I don’t watch You watch Do you watch?
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑ Τρύφων Μαυροπαλιάς
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΥΜΠΤΩΜΑ ΤΗΣ ΥΠΕΡΤΑΣΗΣ
ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ
Φάσμα παιδαγωγικής ανάπτυξης
Jane Austen Pride and Prejudice (περηφάνια και προκατάληψη)
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Nominative and Accusative Nouns and THE Definite Article
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β4 Σχ. Έτος:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Η πολύ λαίμαργη φάλαινα που έφαγε την θάλασσα (του Ευγένιου Τριβιζά)
Παιδιά μου, ας μην Α΄Ιωάννου 3:18 και ωραίες φράσεις αγαπάμε με λόγια
Verb to be (am / is / are):
Δημοςιευςη επιςτημονικης ερευνας
“Επιχειρηματικότητα σε περίοδο οικονομικής κρίσης”
Adjectives Introduction to Greek By Stephen Curto For Intro to Greek
Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΒΟΜΒΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ Β’ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
We are the world Τραγούδι με μήνυμα για την ισότητα των παιδιών και όλων των ανθρώπων 13/12/2016 Παναγιώτης Γαλατσίδας.
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Future Active, Future Middle, and the Imperfect Indicative
Γλωσσική ανάπτυξη στη Γ2
Εθνικό Κέντρο Βιβλίου Λέσχες Ανάγνωσης.
Πρακτικές Διδασκαλίας Αλεξία Παναγιώτου
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
Μία πρακτική εισαγωγή στην χρήση του R
Reasons for Setting up a Busines
Living with Church Growth
Postgraduate Courses related to Clinical Criminology and Legal Psychology - Italy WE CAN – ΜΠΟΡΟΥΜΕ! Cyberbullying – Κυβερνοεκφοβισμός Δίκτυο Δράσης για.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Δημοςιευςη επιςτημονικης ερευνας
Concept Developments 35-1, 2
Exercise 8 Parsing Word Case Num Gen Lex Fm Lex M 1. ἡμέρᾳ Dat Sing
aka Mathematical Models and Applications
GLY 326 Structural Geology
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
ΠΜΣ “Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου” Κατεύθυνση: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Θεωρητικές προσεγγίσεις του πολυπολιτισμικού φαινομένου.
Βάλια Τόλιου, Registry Manager for Greece
SQL Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά.
A.ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΛΟΧΡΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
CPSC-608 Database Systems
Concept Developments 35-1, 2
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
«Το επείγον στην Παιδιατρική»
Trigonometry – Sine & Cosine – Angles – Demonstration
Ημερίδα Πρακτικής Άσκησης Εαρινό Εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γλωσσική Κατάκτηση ΜΑΘΗΜΑ 11 Σπυριδούλα Βαρλοκώστα

Κατάκτηση σημασιολογίας Λεξική σημασιολογία Προτασική σημασιολογία Κατάκτηση Λεξιλογίου Βασικό Ειδικό (ποσοδείκτες) Εμβέλεια ποσοδεικτών Υπονοήματα Κατάκτηση σημασίας γραμματικών κατηγοριών Χρόνος Όψη

Ποσοδεικτικότητα Οι φυσικές γλώσσες εκφράζουν τις γενικεύσεις μέσω διαφορετικών κατηγοριών Ποσοδεικτικοί προσδιοριστές (quantificational determiners) (every, all, a, three, few) Ποσοδεικτικά επιρρήματα (adverbs of quantification) (always, usually)

Ποσοδείκτες Κατηγορήματα όπως το μίλησε στην πρόταση (1) έχουν ατομικά ορίσματα (individual arguments) (1) Ο Γιώργος μίλησε στον Πέτρο. Μιλάω (γ, π) Σε προτάσεις με ποσοδείκτες, όπως η (2), αναφερόμαστε σε ποσότητα ατόμων: (2) Ο Γιώργος μίλησε με κάποιους/τέσσερις/πολλούς/λίγους φοιτητές.

Ποσοδείκτες «Οι ποσοδεικτικές εκφράσεις μας δίνουν τη δυνατότητα να εκφράζουμε γενικεύσεις μέσα στη γλώσσα, δηλαδή, να μη μιλάμε μόνο για ιδιότητες συγκεκριμένων ατόμων αλλά να δηλώνουμε ποια ποσότητα ατόμων μέσα σε ένα περιβάλλον έχει μια συγκεκριμένη ιδιότητα» (Chierchia & McConnell-Ginet 2000, ).

Ποσοδείκτες (3) Ο Γιώργος μίλησε με κάποιους φοιτητές.  x(Μιλάω (γ, x)) Οι υπαρκτικοί ποσοδείκτες (existential quantifiers) (  x) δηλώνουν ότι αυτό που περιγράφεται από το κατηγόρημα αφορά μέρος του συνόλου των οντοτήτων που έχουν την ιδιότητα που περιγράφεται από την ονοματική φράση (ΟΦ) σε μια συγκεκριμένη κατάσταση.

Ποσοδείκτες (6) Ο Γιώργος μίλησε με όλους τους φοιτητές.  x(Μιλάω (γ, x)) Οι καθολικοί ποσοδείκτες (universal quantifiers) (  x) δηλώνουν ότι αυτό που περιγράφεται από το κατηγόρημα αφορά όλο το σύνολο των οντοτήτων που έχουν την ιδιότητα που περιγράφεται από την ονοματική φράση (ΟΦ) σε μια συγκεκριμένη κατάσταση.

Ποσοδείκτες Οι ποσοδείκτες περιορίζονται από την ονοματική φράση (ΟΦ) με την οποία συνδέονται συντακτικά. Αυτή η ΟΦ είναι μέσα στο σημασιολογικό τους πεδίο. (7) Ο Γιώργος μίλησε με κάποιους φοιτητές. (8) Ο Γιώργος μίλησε με όλους τους φοιτητές. Κοιτάμε το σύνολο των φοιτητών και ελέγχουμε αν ο Γιώργος μίλησε σε τουλάχιστον 2 φοιτητές (πρόταση 7) ή σε όλους τους φοιτητές (πρόταση 8). Η ΟΦ φοιτητές είναι μέσα στο σημασιολογικό πεδίο των ποσοδεικτών.

Ποσοδείκτες Μερικές φορές οι ποσοδείκτες περιορίζονται και από άλλες ΟΦ μέσα στην ίδια πρόταση: (9) Κάθε παιδί έφαγε μια πίτσα. Καθολική ερμηνεία με ευρύ πεδίο (universal wide scope reading): Για κάθε x τέτοιο που το x είναι παιδί υπάρχει ένα y τέτοιο που το y είναι πίτσα και το x έφαγε το y. Υπαρκτική ερμηνεία με ευρύ πεδίο (existential wide scope reading): Υπάρχει ένα y τέτοιο που το y είναι πίτσα, για κάθε x τέτοιο που το x είναι παιδί και το x έφαγε το y. Ανύψωση του Ποσοδείκτη (Quantifier Raising) στη Λογική Δομή.

Υπονοήματα Η έννοια της σχετικότητας του ποσού ως προς τους ποσοδεικτικούς προσδιορισμούς εισάγει την έννοια της κλιμάκωσης (κλίμακας), από την αρνητική προς τη θετική τιμή με ενδιάμεση διαβάθμιση. Δηλ. οι ποσοδείκτες παρατάσσονται σε μια κλίμακα με διαβαθμίσιμη πληροφοριακή ισχύ, η οποία ξεκινά από το αριστερό άκρο με την πιο θετική τιμή (ΟΛΑ) και καταλήγει στο δεξί άκρο με την πιο αρνητική τιμή (ΚΑΝΕΝΑ) και ενδιάμεσες τιμές. ΟΛΑ, τα περισσότερα, πολλά, μερικά, λίγα, ΚΑΝΕΝΑ

Υπονοήματα Οι ποσοδείκτες έχουν ‘λογική/τυπική σημασία’ (logical meaning), η οποία βασίζεται στην αριθμητική σχέση μεταξύ των στοιχείων ενός συνόλου Τυπική σημασία των ποσοδεικτών σε ένα σύνολο 5. all5/5 most3-4/5 and possibly 5/5 some2-4/5 and possibly 5/5 none0/5

Υπονοήματα Εκτός όμως από την τυπική σημασία, υπάρχει και η συναγόμενη σημασία (inferred meaning), η οποία συνδέεται με τον βαθμό πληροφορητικότητας. A: Have you travelled to any EU country? B: I have travelled to some of them.  some, but not all (συναγόμενη σημασία)

Υπονοήματα Η δυνατότητα συνεπαγωγής ερμηνειών που δεν εκφράζονται μέσα από ρητές δηλώσεις του ομιλητή περιγράφεται από το Συνομιλιακό Αξίωμα της Ποσότητας/Πληροφορηκότητας, που αποτελεί επιμέρους συνθήκη της Αρχής της Συνομιλίας του Grice (1975). Η συνεισφορά σου να περιέχει τόσες πληροφορίες όσες χρειάζεται (σε σχέση με τους άμεσους στόχους της συνομιλίας). Να μην περιέχει η συνεισφορά σου περισσότερες πληροφορίες από όσες χρειάζεται.

Κατάκτηση Οι μελέτες επικεντρώνονται στο σημασιολογικό πεδίο των ποσοδεικτών και στα υπονοηματικά χαρακτηριστικά των ποσοδεικτών.

Κατάκτηση Brooks & Braine (1996) ( 10) All of the men are carrying a box Όλοι οι άνδρες κουβαλάνε ένα κουτί. (11) There is a man carrying all the boxes Ένας άνδρας κουβαλάει όλα τα κουτιά. Επιλογή εικόνας από αγγλόφωνα παιδιά 4-10 ετών Εικόνα 1: 3 άνδρες που κουβαλάει ο καθένας από ένα κουτί ενώ 2 κουτιά δεν κουβαλιούνται από κανέναν Εικόνα 2: 1 άνδρας κουβαλάει 3 κουτιά ενώ 2 άνδρες δεν κουβαλάνε τίποτα Σωστή αντιστοίχιση της Εικ.1 με την 10 και της Εικ.2 με την 11 (83% στα 4χρονα και πάνω από 90% στα 5χρονα). Συμπέρασμα: Τα παιδιά κατανοούν ότι οι ποσοδείκτες περιορίζονται από την ΟΦ από την οποία συνοδεύονται.

Κατάκτηση Crain et al. (1996) Truth value judgment task, παιδιά ετών (12) Every skier drank a cup of hot apple cider. Τα παιδιά έκριναν την πρόταση (12) σωστή 88%. Δυο παιδιά και μια μαμά πήγαν για σκι. Ήθελαν αν πιουν κάτι και βρήκαν 5 κούπες ζεστό μηλίτη και 5 μπουκάλια σόδα. Η μαμά ήπιε την μια κούπα μηλίτη, ενώ τα παιδιά ήθελαν να πιουν σόδα. Η μαμά τα παρότρυνε να πιουν μηλίτη για να τους ζεστάνει. Στο τέλος τα παιδιά αποφάσισαν να πιουν μηλίτη. Τα παιδιά γνωρίζουν τη σύνταξη και σημασία των ποσοδεικτών: κατηγοριοποιούν στοιχεία όπως το every, all ως ποσοδεικτικά και υπακούν σε αρχή της καθολικής γραμματικής σύμφωνα με την οποία οι ποσοδείκτες έχουν εμβέλεια στο σύνολο των ατόμων που υποδηλώνονται από το ουσιαστικό με το οποίο συντάσσονται.

Κατάκτηση Crain et al. (1996) (13) Every dwarf ate a pizza. Κάθε νάνος έφαγε/όλοι οι νάνοι έφαγαν μια συγκεκριμένη πίτσα (Υπαρκτική ερμηνεία με ευρύ πεδίο) 92% Ωστόσο, τα αποτελέσματα αυτά δεν επιβεβαιώνουν ότι αυτή η ερμηνεία είναι αποτέλεσμα Ανύψωσης του Ποσοδείκτη στη Λογική Δομή: σε κάθε περίπτωση που η (13) είναι αληθής στην υπαρκτική ερμηνεία με ευρύ πεδίο, είναι αληθής και στην καθολική. Σε μια περίσταση που υπάρχει μια πίτσα την οποία όλοι οι νάνοι έφαγαν, είναι επίσης αληθές ότι για κάθε νάνο υπάρχει μια πίτσα την οποία έφαγε.

Ποσοδείκτες Τι γίνεται όμως με προτάσεις όπου έχουμε υποχρεωτικά καθολική ερμηνεία με ευρύ πεδίο; (14) Ένα ανθοδοχείο τοποθετήθηκε πάνω σε κάθε τραπέζι. =Για κάθε x τέτοιο που το x είναι τραπέζι υπάρχει ένα διαφορετικό y που είναι ανθοδοχείο και που τοποθετήθηκε πάνω του  Υπάρχει ένα συγκεκριμένο ανθοδοχείο y που τοποθετήθηκε πάνω σε κάθε x που είναι τραπέζι

Κατάκτηση Brooks & Braine (1996) (15) A boat is being build by each boy Εικόνες: (α) 3 αγόρια να χτίζουν μια βάρκα μαζί και (3) 3 αγόρια να χτίζει το καθένα τη δική του βάρκα. Τα παιδιά αντιστοίχισαν την παραπάνω πρόταση με την εικόνα που αντιστοιχεί στην καθολική ερμηνεία με ευρύ πεδίο: 80% τα 4χρονα, 45% τα 5χρονα, 70% τα 6χρονα, 73% τα 7χρονα και 8χρονα και 93% τα 9χρονα).

Υπονοήματα Newstead (1995), Noveck (2001) Τα συνομιλιακά υπονοήματα γίνονται αντιληπτά από τους ενήλικες. Smith (1980), Chierchia et al. (2001), Gualmini et al. (2001), Noveck (2001), Papafragou & Musolino (2003) Τα συνομιλιακά υπονοήματα ΔΕΝ γίνονται αντιληπτά από τα παιδιά.

Υπονοήματα Smith (1980), Noveck (2001) (16) Some cars have motors. (αποδοχή 87%) Κάποια αυτοκίνητα έχουν μηχανές (17) Some cats have ears. (αποδοχή 87%) Κάποιες γάτες έχουν αυτιά Papafragou & Musolino (2003) Δίνοντας σε παιδιά 5 χρονών μια εικόνα που δείχνει ότι όλα τα άλογα πήδηξαν το φράχτη, εξέτασαν αν είναι αληθής ή ψευδής η (18): (18) Κάποια από τα άλογα πήδηξαν πάνω από το φράχτη. Μόνο το 12,5% απέρριψε τη πρόταση στο (18).

Υπονοήματα Vassiliou, Katsos & Varlokosta (2013) Ποσοδείκτες: όλα, κανένα, μερικά, τα περισσότερα Λογική (LM, logical meaning) και συναγόμενη σημασία (IM, inferred meaning) Παιδιά με σύνδρομο Williams (WS) Παιδιά τυπικής ανάπτυξης ΜΑ: παιδιά τυπικής ανάπτυξης με αντιστοίχηση ως προς τη νοητική ηλικία (Mental Age) LA: παιδιά τυπικής ανάπτυξης με αντιστοίχηση ως προς τη λεκτική ηλικία (Language Age) Πιο χαμηλή επίδοση στη συναγόμενη σημασία σε όλες τις ομάδες παιδιών.

23 Quantifiers: Results * * * * * * * * Vassiliou, Katsos & Varlokosta (2013) *