Ανοικτά ακαδημαϊκά μαθήματα στο Παν/μιο Αθηνών και στα ελληνικά ΑΕΙ Δρ. Παντελής Μπαλαούρας, Kώστας Τσιμπάνης, Καθ. Λάζαρος Μεράκος Ημερίδα Ενημέρωσης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Ημερίδα Παν. Πατρών 26/11/ Υπηρεσίες ψηφιακής μάθησης στο Ακαδημαϊκό Διαδίκτυο-GUnet Δρ. Παντελής Μπαλαούρας Κέντρο Υποστήριξης η-Μάθησης και Παραγωγής.
ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
EKT, Διεθνές Συνέδριο - Ανοικτή Πρόσβαση, Οκτωβρίου 2013
Υποστηρικτικές Υπηρεσίες και Υποδομές
ανοικτά ψηφιακά μαθήματα στα ελληνικά ΑΕΙ
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Ομάδα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κρήτης Ημερίδα 23/6/2014 Επιστ. Υπευθ. Α.Γ. Μαλάμος.
1 Το έργο «Προηγμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης στο ΤΕΙ Λάρισας» Ημερίδα παρουσίασης του έργου «Προηγμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης στο ΤΕΙ.
Πλατφόρμα ΤΣΙΜΠΑΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΞΗΝΤΑΡΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 3: Αρχιτεκτονική της Ευρετηρίασης (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Διδακτική Πληροφορικής
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass Γνωριμία με την Open eClass.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Η ΜΕΡΙΔΑ Ε ΝΗΜΕΡΩΣΗΣ «Α ΝΟΙΚΤΑ Α ΚΑΔΗΜΑΪΚΑ Μ ΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΕΙ Η ΠΕΙΡΟΥ » Προδιαγραφές Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Ευγενία Τόκη ΤΕΙ Ηπείρου.
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
1 Το έργο «Ανοικτά Ψηφιακά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» : Σύντομη περιγραφή – Γενικά Στοιχεία Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διοίκηση ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής
Συμπλήρωση Προτύπου Διδακτικού Σχεδιασμού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Α’ Κύκλος Εκπαίδευσης Προσωπικού Υποστήριξης (ΠΥ) & 20-22/5/2014
Διαχείριση της πλατφόρμας OpenDelos
ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Δημιουργία Ανοιχτού Ακαδημαϊκού Μαθήματος στην πλατφόρμα openeclass
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα, Προδιαγραφές και Υποστήριξη
Παραδείγματα προσβάσιμων προτύπων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 2: Εφαρμογές πολυμέσων
Εργαστήριο 7 : Scratch (Μέρος 7ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 7: Επίλογος. Σύνοψη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(5)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(10)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ανοικτά ακαδημαϊκά μαθήματα στο Παν/μιο Αθηνών και στα ελληνικά ΑΕΙ Δρ. Παντελής Μπαλαούρας, Kώστας Τσιμπάνης, Καθ. Λάζαρος Μεράκος Ημερίδα Ενημέρωσης Ακαδημία Πλάτωνος, 14/11/2014

2 άδεια χρήσης Το παρόν υλικό υπόκειται σε άδεια χρήσης creative commons

3 χρηματοδότηση Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

το περιβάλλον της εκπαίδευσης αλλάζει 4

κάθε 60 δευτερόλεπτα … (πηγή: GO-Globe.com) 5

6 Massive Online Open Courses 6

7 η δράση τα Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα αποτελούν μία πρόκληση και συγχρόνως μία μεγάλη ευκαιρία για το Πανεπιστήμιο Αθηνών – προβολή του εκπαιδευτικού έργου του – απόδοση ενεργού ρόλου στην ελληνική και διεθνή σκηνή της ανοικτής εκπαίδευσης 7

8 η μεγάλη ευκαιρία αναβάθμιση της δομής και του περιεχομένου υφιστάμενων ψηφιακών μαθημάτων και η δημιουργία νέων, με βάση διεθνείς πρακτικές και πρότυπα, ώστε τα παραγόμενα ανοικτά ακαδημαϊκά μαθήματα να γίνουν αρωγοί της δια ζώσης διδασκαλίας ορισμός ιδρυματικής πολιτικής για τα ψηφιακά μαθήματα ανάδειξη θεμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και προσβασιμότητας από ΑΜΕΑ προώθηση του ανοικτού περιεχομένου 8

9 ανοικτά ψηφιακά μαθήματα (ΑΨΜ) …« δωρεάν και ανοικτή διαδικτυακή πρόσβαση σε ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο που είναι οργανωμένο ως αυτοτελές μάθημα »… ανοικτό περιεχόμενο – επαναχρησιμοποίηση – προσαρμογή – επαναδιανομή συνήθως δεν προσφέρεται πιστοποιητικό ούτε πρόσβαση στον διδάσκοντα

10 το «κίνημα» για ανοικτή εκπαίδευση ανοικτά ψηφιακά μαθήματα – «κίνημα» στα πανεπιστήμια – opencourseware (OCW) consortium – moocs - massive open online courses (π.χ. coursera.org, openuped.eu) ανοικτοί εκπαιδευτικοί πόροι – διδασκαλία, μάθηση, έρευνα ανοικτή εκπαίδευση – opening up education ( ευρωπαϊκή πρωτοβουλία για αναβάθμιση της εκπαίδευσης μέσω νέων τεχνολογιών)

11 η ελληνική εμπειρία AEI – σχεδιασμός ενιαίας πολιτικής υπηρεσιών και υποδομών για την υποστήριξη των ψηφιακών μαθημάτων (GUnet, 2001) ελληνική ανοικτή πλατφόρμα Open eClass (2003) – «καλλιέργησε» την ψηφιακή κουλτούρα στην ακαδημαϊκή κοινότητα – άνοιξε το δρόμο για μαζική ανάπτυξη και χρήση ΨΜ (> ΨΜ), εγγεγραμμένοι χρήστες

12 η εικόνα σήμερα (ποσοτικά στοιχεία) ψηφιακά μαθήματα στα ΑΕΙ (σε αριθμούς)  ενεργή κοινότητα δημιουργών (> )  μεγάλος αριθμός ωφελούμενων (> )  περιεχόμενο διασκορπισμένο σε μεγάλο αριθμό εγκαταστάσεων  απουσία εθνικής πύλη συνάθροισης πληροφοριών με δυνατότητα αναζήτησης ΨΜ

13 η εικόνα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

14 η εικόνα σήμερα (ποιοτικά χαρακτηριστικά) Μόνο ένα μικρό ποσοστό πλησιάζει στον ορισμό του ΑΨΜ – αποθετήριο υλικού (σημαντικό ποσοστό) – δομημένα με ενότητες και στόχους (ικανοποιητικό ποσοστό, κλειστή πρόσβαση) – μόνο κέλυφος (μικρό ποσοστό) – πολυμεσικό υλικό (εξαιρετικά μικρό ποσοστό) δυνατότητες ανάδρασης: μικρή αξιοποίηση δεν αντιμετωπίζονται – δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας – συστάσεις προσβασιμότητας (ΑΜΕΑ, “design for all”) απουσία εθνικής πύλης συνάθροισης πληροφοριών με δυνατότητα αναζήτησης ΨΜ

15 ψηφιακά μαθήματα: «άνοιγμα» στην δια βίου μάθηση Τι πρέπει να γίνει; – αναβάθμιση δομής (προδιαγραφές) – αλλαγή τρόπου παρουσίασης περιεχομένου – εύκολη οριζόντια αναζήτηση (εθνική πύλη) – περισσότερο «ανοικτό περιεχόμενο» – κουλτούρα ανοικτής πρόσβασης στην ακαδημαϊκή κοινότητα – αντιστροφή σεναρίου: το ψηφιακό μάθημα γίνεται αυτοτελές Flip the classroom ?

16 εθνική πρωτοβουλία το πανεπιστήμιο ανοίγει στην κοινωνία – υλοποίηση μιας δέσμης έργων για τη δημιουργία ανοικτών μαθημάτων σε εθνικό επίπεδο (Υπουργείο Παιδείας, ΕΣΠΑ, ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», Πρόσκληση 101, 2012) κάθετες (ιδρυματικές) πράξεις – ανάπτυξη ανοικτών μαθημάτων (από το πρόγραμμα σπουδών) στα ΑΕΙ οριζόντια (κεντρική) πράξη – εθνική πύλη αναζήτησης μαθημάτων – παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών και υποδομών στις ιδρυματικές πράξεις

17 περιορισμοί δεν αποτελεί πρόγραμμα σπουδών ή πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δεν χορηγεί πτυχίο, πιστοποιητικό απόκτησης γνώσης ή αποδεικτικό κατάρτισης δεν παρέχεται διδακτική υποστήριξη από το Πανεπιστήμιο Αθηνών ή το προσωπικό του (ανάδραση)

18 βασικές συνιστώσες υποδομές ανοικτό ψηφιακό μάθημα πλατφόρμα πολυμορφικού περιεχομένου εθνική πύλη αναζήτησης πλατφόρμα ψηφιακών μαθημάτων υπηρεσίες υποστήριξης Μέλος ΔΕΠ

ανοικτό ψηφιακό μάθημα πλατφόρμα πολυμορφικού περιεχομένου εθνική πύλη αναζήτησης πλατφόρμα ψηφιακών μαθημάτων υπηρεσίες υποστήριξης

20 ανοικτά μαθήματα (προδιαγραφές, στόχοι) ελάχιστες Α- podcast Α πλήρεις Α+ κατηγορίες προδιαγραφές Α- (Β) Α Α+ (Γ) Α- (Β) - περιγραφή μαθήματος, στόχοι - λέξεις κλειδιά, βασικοί όροι - οργάνωση υλικού σε θεματικές ενότητες - σημειώσεις, διαφάνειες, εκπ. υλικό - βιβλιογραφία Α - podcasts, εκφωνήσεις στις διαφάνειες Α+ (Γ) - ασκήσεις αυτοαξιολόγησης - ψηφιακές πηγές - πολυμεσικό υλικό στόχος: 500 μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

21 δομή ανοικτού ψηφιακού μαθήματος ταυτότητα επίπεδο Α+ μεταδεδομένα άδεια χρήσης Στοιχεία προγράμματος σπουδών (στόχοι, βιβλιογραφία, διδάσκων, κλπ) εικόνα μαθήματος σύντομη περιγραφή μαθήματος

22 θεματικές ενότητες θεματική ενότητα 1 σύντομη περιγραφή ενότητας εικόνα ενότητας λέξεις κλειδιά

23 περιεχόμενα θεματικής ενότητας βιντεοδιαλέξεις ενότητας σύντομη περιγραφή ενότητας εικόνα ενότητας παρουσιάσεις σημειώσεις ασκήσεις αυτοαξιολόγησης

24 έντυπο καταγραφής πληροφοριών

25 μεταδεδομένα μαθήματος

παράδειγμα ανοικτού ψηφιακού μαθήματος

27 Τίτλος: Ηλεκτρονική Διδάσκουσα: καθ. Αραπογιάννη Αγγελική Τμήμα: Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Τύπος: Προπτυχιακό (4 ου εξαμήνου) Πρόσβαση: Ανοικτή Ταυτότητα Μαθήματος Επίσημο ΜάθημαΑνοικτό Μάθημα (Α+)Αντίστοιχο ΜΙΤ OCWΈντυπο Καταγραφής

28 ανοικτό ψηφιακό μάθημα Πλατφόρμα βίντεο διαλέξεις εθνική πύλη αναζήτησης πλατφόρμα ψηφιακών μαθημάτων υπηρεσίες υποστήριξης

29 εθνική πύλη ανοικτών μαθημάτων

30 ανοικτό ψηφιακό μάθημα βίντεο διαλέξεις εθνική πύλη αναζήτησης πλατφόρμα ψηφιακών μαθημάτων υπηρεσίες υποστήριξης

31 Open eClass Αποτελεί την ιδρυματική πλατφόρμα ψηφιακών μαθημάτων για την υποστήριξη, οργάνωση και παρουσίαση των Ανοικτών Μαθημάτων – Open Courses ready (Open Courses API, Metadata, δομή ανοικτού μαθήματος, μηχανισμός πιστοποίησης ανοικτών μαθημάτων Α-, Α, Α+, ορισμός άδειας διάθεσης, κλπ) – Υποστήριξη προσβασιμότητας (WCAG 2.0 A) 31

32 Open eClass 3 εκπαιδευτική διαδικασία σενάρια, εξατομίκευση, υποστήριξη, διαχείριση, αξιολόγηση σύγχρονη διεπαφή χρήστη γρήγορη, φιλική, προσβάσιμη συμμετοχικά εργαλεία collaboration & social επεκτασιμότητα, διαλειτουργικότητα ψηφιακά αποθετήρια καθετοποιημένες λύσεις όλα σε ένα εφαρμογή εφαρμογές για φορητές συσκευές iOS, Android, κλπ εκπαιδευτικό περιεχόμενο templates & standards σύγχρονο μοντέλο ανάπτυξης ανοικτό, κατανεμημένο Σεπτ. 2014, ολοκλήρωση της πρώτης έκδοσης του τρίτου κύκλου (3.x) της πλατφόρμας Open eClass. 32

33 νέα διεπαφή χρήστη 33

34 Open eClass mobile apps Σχεδιάζονται και αναπτύσσονται εγγενείς εφαρμογές του για κινητές συσκευές (iOS - iPhone & iPad, Android - Phone & Tablet, Windows Mobile) 34

35 ανοικτό ψηφιακό μάθημα Πλατφόρμα πολυμορφικού περιεχομένου εθνική πύλη αναζήτησης πλατφόρμα ψηφιακών μαθημάτων υπηρεσίες υποστήριξης

36 πλατφόρμα βιντεοδιαλέξεων Oλοκλήρωση της πρώτης έκδοσης της νέας πλατφόρμας βιντεοδιαλέξεων «Δήλος» – Χρονοπρογραμματισμός Διαλέξεων και Ζωντανών Μεταδόσεων – Αποθήκευση και Διαχείριση πολυμορφικού περιεχομένου – Επεξεργασία Βίντεο – Αναζήτηση πολυμορφικού περιεχομένου – Αναπαραγωγή Βίντεο – Σύνδεση με το ηλεκτρονικό μάθημα 36 OpenDelos

37 θέαση περιεχομένου Βίντεο & διαφάνειες, συγχρονισμένα Μόνο βίντεο Ήχος & διαφάνειες, συγχρονισμένα

38 οnline virtual editor Εικονική κοπή τμημάτων

39 online synchronizing tool Συγχρονισμός βίντεο/ήχου με διαφάνειες

40 ανοικτό ψηφιακό μάθημα βίντεο διαλέξεις εθνική πύλη αναζήτησης πλατφόρμα ψηφιακών μαθημάτων υπηρεσίες υποστήριξης

41 υποστηρικτικές υπηρεσίες (οριζόντια πράξη) προδιαγραφές (ανοικτών μαθημάτων, περιεχομένου, προσβασιμότητας) οδηγίες - κατάρτιση - εκπαίδευση (διαδικασίες, πνευματικά δικαιώματα, προσβασιμότητα, ανοικτά μαθήματα) υποστήριξη – επικοινωνία (οδηγίες, forum, τεχνικά θέματα) ενημέρωση, ευαισθητοποίηση, διάχυση (portal έργου, φυλλάδια, αφίσες, δελτία τύπου, newsletters, ημερίδες) υπηρεσίες φιλοξενίας (hosting – περιορισμένης χωρητικότητας)

42 οδηγίες - κατάρτιση eclass.gunet.gr

43 ΑΨΜ: ανοικτές ερωτήσεις παιδαγωγική και οικονομική αποτελεσματικότητα; εκμετάλλευση δυνατοτήτων νέων τεχνολογιών; εθνική /ιδρυματική πολιτική για τα ΑΨΜ και την ανοικτή εκπαίδευση; βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα; δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας; αλλάζει ο ρόλος του πανεπιστημιακού δάσκαλου;

τα «ανοικτά μαθήματα» ανοίγουν το Πανεπιστήμιο στην κοινωνία