Νεοελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα Ενότητα 8 η : Οι Μεταρρυθμίσεις (1) Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. 1.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία Ενότητα 4η: Η έννοια του πλουραλισμού και της δημοκρατίας. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία Ενότητα 3η: Η έννοια της ελευθερίας και της δικαιοσύνης. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη Ενότητα 1 η : Αντικείμενο και εννοιολογικοί προσδιορισμοί Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Α) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Ενότητα 12: Πάσχα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Προσχολική Παιδαγωγική
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 13: Τα Έντομα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Διδακτική της Πληροφορικής
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νεοελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα Ενότητα 8 η : Οι Μεταρρυθμίσεις (1) Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. 1

Σκοποί ενότητας Να κατανοήσουν τι είναι μία μεταρρύθμιση Γιατί και πώς αποφασίζεται και υλοποιείται Να γνωρίζουν τις σημαντικότερες Μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα, από ποιους ελήφθησαν και ποια τα αποτελέσματά τους. 2

Περιεχόμενα ενότητας Τι είναι οι Μεταρρυθμίσεις Μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα Σημαντικοί μεταρρυθμιστές Ε. Βενιζέλος, Δ. Γληνός Σημαντικές μεταρρυθμίσεις 3

Τι είναι οι μεταρρυθμίσεις Ορισμός, τι είναι, πώς και από ποιους αποφασίζονται, διαφορές ανά χώρα 4

Τι είναι οι μεταρρυθμίσεις Αλλαγές ευρείας κλίμακας που αφήνουν το αποτύπωμά τους στο θεσμό (στην προκειμένη περίπτωση στη εκπαίδευση) Σε ποια κλίμακα όμως; Επανάσταση και Μεταρρύθμιση. Διαφορές. Ποιος αποφασίζει και υλοποιεί μία Μεταρρύθμιση; Διαφορές από χώρα σε χώρα Βασικό κριτήριο ποιος παίρνει τις αποφάσεις. Στα αποκεντρωτικά συστήματα τις αποφάσεις τις παίρνουν άλλοι φορείς πέρα από το κράτος (τοπικό κράτος, περιφέρεια, δήμοι). Στα συγκεντρωτικά όπως η Ελλάδα τις αποφάσεις τις παίρνει η κυβέρνηση 5

Μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα Αίτια που οδήγησαν στις μεταρρυθμίσεις, ποιες ήταν οι πιο σημαντικές, πως εφαρμόστηκαν 6

Μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα Πολλές (το ίδιο και σε κάποιες άλλες χώρες); Ενδεικτικά οι πιο σημαντικές. 1899, 1913, 1929, 1959, 1964, 1976, 1985, Ποιες από αυτές είναι οι πιο σημαντικές; Θέμα κριτηρίου. Αν δεχτούμε αυτό που είπαμε πριν την επίδραση ίσως του 1929, του 1964, του 1976 και του Από άποψη ιδεών ενδιαφέρουσες είναι του 1899, του 1913 και του Γιατί έχουμε πολλές; 1. Πολιτική αντιπαράθεση έντονη (αλλαγές επί αλλαγών) 2. Ανεπιτυχής ως επί το πλείστον εφαρμογή 7

Σημαντικοί μεταρρυθμιστές, Ε. Βενιζέλος και Δ. Γληνός Ζωή και έργο, γιατί θεωρούνται σημαντικοί μεταρρυθμιστές 8

Σημαντικοί μεταρρυθμιστές, Ε. Βενιζέλος και Δ. Γληνός Ο Ελευθέριος K. Βενιζέλος (Μουρνιές Χανίων, 23 Αυγούστου 1864 – Παρίσι, 18 Μαρτίου 1936) ήταν Έλληνας πολιτικός που διετέλεσε πρωθυπουργός της Κρητικής Πολιτείας και επτά φορές πρωθυπουργός της Ελλάδας. Ως πολιτικός διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στο Κρητικό ζήτημα καθώς και στα πολιτικά δρώμενα της Ελλάδας από το 1910 μέχρι και τον θάνατό του.Μουρνιές Χανίων23 Αυγούστου1864Παρίσι18 Μαρτίου1936Κρητικής ΠολιτείαςΕλλάδας1910 Ως πρωθυπουργός της Ελλάδας επέφερε μεταρρυθμίσεις σχεδόν σε όλους τους τομείς του κράτους με κύριο σκοπό την οργάνωση της χώρας στα πρότυπα αστικού κράτους. Εικόνα 1: F%CF%82_%CE%92%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%B6%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%82 9

Σημαντικοί μεταρρυθμιστές, Ε. Βενιζέλος και Δ. Γληνός Εικόνα 2: Ο Δημήτρης Γληνός ήταν Έλληνας εκπαιδευτικός, συγγραφέας και πολιτ ικός (Σμύρνη, 22 Αυγούστου Αθήνα, 23 Δεκεμβρίου 1943 [1] ). Υπήρξε από τους πρωτεργάτες της λεγόμενης 'γλωσσοεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης'.εκπαιδευτικόςσυγγραφέαςπολιτ ικόςΣμύρνη22 Αυγούστου1882Αθήνα23 Δεκεμβρίου1943 [1]γλωσσοεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης 10

Σημαντικές μεταρρυθμίσεις Παραδείγματα μεταρρυθμίσεων 11

Σημαντικές μεταρρυθμίσεις Αρχή και στόχος «Η ελευθερία καί ή κα­θολική ψηφοφορία άνευ σχολείου άγουσιν εις τήν άναρχίαν καί τον ολεθρον». «Το δημοτικόν σχολείον [...] απεδείχθη [...] το ασφαλές έρεισμα της ελευθερίας καί του κοινωνικού καθεστώτος, απειλου­μένων σήμερον ουχί υπό τοΰ δεσποτισμού, όσω υπό της πολυκεφάλου τυραννίας τών πολλών εύπλανήτων καί εύαπατήτων δι' άμάθειαν». 12

Σημαντικές μεταρρυθμίσεις 1913 (Ε. Βενιζέλος, Δ. Γληνός). Επιχειρείται η αλλαγή όλου του σχολείου με την εισαγωγή τεχνικής εκπαίδευσης και επιμήκυνσης των σπουδών. (Δεν υιοθετείται) (Ε. Βενιζέλος, Δ. Γόντικας -Γ. Παπανδρέου Αλλάζει η Δομή του Σχολείου και επίσημα Στο πλαίσιο της πραγματοποιήθηκαν βαθιές δομικές και λειτουργικές τομές: το εξάχρονο υποχρεωτικό Δημοτικό Σχολείο, η ενιαία (επίσης εξαετής) Μέση Εκπαίδευση, η θεσμοθέτηση μέτρων για την επαγγελματική εκπαίδευση, η εκπαίδευση των γυναικών, η ίδρυση του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Αυτά νομοθετήθηκαν τότε και παρέμειναν έκτοτε ως βασικά χαρακτηριστικά του συστήματος. Με αμφιταλαντεύσεις, παραποιήσεις και ασυνέπειες ενδεχομένως, αλλά πάντως παρέμειναν. Παράλληλα θεσμοθετήθηκαν καταλυτικές παρεμβάσεις σε άλλους καθοριστικούς τομείς του συστήματος -τα σχολικά κτήρια, τα προγράμματα, τα διδακτικά εγχειρίδια- τα οποία αργότερα ανατράπηκαν. Όλα μαζί, πάντως, συνέθεταν ένα ενιαίο σύνολο με συγκεκριμένους στόχους και με συνοχή. 13

Τέλος Ενότητας Οι Μεταρρυθμίσεις (1) 14

Βιβλιογραφία Γληνός Δ. Α. ( ), Εκλεκτές σελίδες, τόμοι Α.΄, B΄, Γ΄, Δ΄, Στοχαστής, Αθήνα. Γοντζές Η., (1932), «Η εξέλιξις των δημοδιδασκαλικών συλλόγων εν Ελλάδι», στο Επετηρίς της Δημοτικής Εκπαιδεύσεως, εκδοτικός οίκος Δημητράκου, Αθήνα, σ Δελμούζος Α., (1926), Δημοτικισμός και παιδεία, Α. Ι. Ράλλης, Αθήνα. Δημαράς Α, (1980) Προθέσεις των πρώτων κυβερνήσεων Βενιζέλου ( ) στα εκπαιδευτικά», στο Θ. Βερέμης – Ο. Δημητρακόπουλος (επιμ.) Μελετήματα γύρω από τον Βενιζέλο και την εποχή του, Φιλιππότης, Αθήνα, σ Λέφας Χρ., (1942), Ιστορία της Εκπαιδεύσεως, Οργανισμός εκδόσεως σχολικών βιβλίων, εν Αθήναις. Σταυρίδη-Πατρικίου Ρ., (1986- επιμέλεια), Δημοτικισμός και Κοινωνικό πρόβλημα, Ερμής, Αθήνα. 15

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. 16

Σημειώματα 17

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Κυπριανός Παντελής. «Νεοελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί. 19

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους. 20

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνα 1: σελίδα 9,CC BY-SA 3.0, F%81%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%92%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%B6%CE%AD %CE%BB%CE%BF%CF%82 F%81%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%92%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%B6%CE%AD %CE%BB%CE%BF%CF%82 Εικόνα 2: σελίδα 10, Οποιοδήποτε έργο δεν αναφέρεται, έχει δημιουργηθεί από το διδάσκοντα του μαθήματος ή/και την Τμηματική Ομάδα Εργασίας και παρέχεται με την ίδια άδεια CC BY-NC-SA