Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 6: Οι βάσεις της Ομαδικής Συμπεριφοράς Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διατροφή Ενότητα 17: Γάλα, γαλακτοκομικά προϊόντα και αβγά Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Advertisements

Τουρισμός και Αερομεταφορές Ενότητα 2: Το Διεθνές θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της επιχείρησης εναέριων μεταφορών Δρ. Βασιλική Κατσώνη, Επίκουρος Καθηγήτρια.
Μέρος Β’. 2 Η ΠΕ Τμήμα των Αναλυτικών Προγραμμάτων των Σχολείων.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Περιβαλλοντικό ζήτημα και οικολογικό κίνημα ΜΑΘΗΜΑ 6.
Κοσμητολογία ΙΙΙ (Θ) Ενότητα 2: Κραγιόν (Ι) Δρ. Αθανασία Βαρβαρέσου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κοσμητολογίας Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΘΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ T SWOT ANALYSIS Μάθημα: Πολεοδομική και Οικιστική Ανάπτυξη και Πολιτική.
1 Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Ελλάδα. 2 ΠΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Σύνδεση περιβάλλοντος και εκπαίδευσης 1913…καθιερώνεται με νόμο η σύνδεση περιβάλλοντος και.
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ) Ενότητα 9 : Μέτρηση φαινολικών στο κρασί Δρ. Βασίλης Ντουρτόγλου Τμήμα Οινολογίας & Τεχνολογίας Ποτών Ανοικτά.
Αιματολογία ΙΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Μυελοϋπερπλαστικά νοσήματα (β΄μέρος) Αναστάσιος Κριεμπάρδης Τμήμα Ιατρικών εργαστηρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Ενζυμική Αποτρίχωση (Ε) Ενότητα 1: Εισαγωγή Κατερίνα Δηλαβέρη, Ειδικό Τεχνικό Εργαστηριακό Προσωπικό Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 7: Βιταμίνες Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Νοσηλευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του.
Διεθνείς Συστήματα Κρατήσεων στον Τουρισμό Ενότητα 4: Διεθνή Συστήματα Κρατήσεων (Global Distribution Systems,G.D.S.) Δρ.Βασιλική Κατσώνη, Επίκουρος Καθηγήτρια.
1 ΕΚΠΟΝΗΣΗ - ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
Νοσηλευτική Ψυχικής Υγείας Νευρολογική Νοσηλευτική Ενότητα 2.2: Η εφαρμογή της αξίας του σεβασμού - της ελευθερίας - της δικαιοσύνης στην φροντίδα του.
Κοστολόγηση Ενότητα 2: Δομή επιχειρήσεων γραφικών τεχνών και χαρακτηριστικά σύγχρονων τεχνολογιών Δρ. Αναστάσιος Ε. Πολίτης, Αναπληρωτής Καθηγητής Τεχνολογία.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 10: Μεταβολισμός των θρεπτικών συστατικών Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 19: Είδη διαιτών Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 11: Μάλαξη και ειδικές τεχνικές Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο.
Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 9: Μάλαξη στον αθλητισμό Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ) Ενότητα 09: Η Μακροχρόνια Φροντίδα Υγείας στην Ελλάδα: Το θεσμικό πλαίσιο Γιώργος Πιερράκος Τμήμα Διοίκησης.
Μάθημα: Οικονομική Του Περιβάλλοντος & Των Φυσικών Πόρων Διδάσκων: Dr. Ευτύχιος Σαρτζετάκης Δημήτρης Σακκουλίδης – Φωτεινή Σαμαρά Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ.
Βιοστατιστική (Θ) Ενότητα 6: Έλεγχοι υποθέσεων - Διαστήματα εμπιστοσύνης Δρ.Ευσταθία Παπαγεωργίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά.
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ) Ενότητα 4: Θεματική Πρόσβαση: Προβληματισμοί και προσδιορισμός των εννοιών Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας.
Πρόσθετες Ύλες Ενότητα 6: Ουσίες ρύθμισης Οσμής - Γεύσης Αναστασία Κανέλλου, Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο.
Πρόσθετες Ύλες Ενότητα 2: Χρωστικές πρόσθετες ύλες τροφίμων Αναστασία Κανέλλου, Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το.
Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 1: Απλός και σύνθετος τόκος και Εισαγωγή στο EXCEL Εργαστήριο 1 ης Εβδομάδας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.
Εκτυπωτικά Υποστρώματα (Θ) Ενότητα 5.2: Yδατογράφημα Βασιλική Μπέλεση Επίκ. Καθηγήτρια Τμήμα Γραφιστικής Κατεύθυνση Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών Ανοικτά.
1 Μέθοδοι Αποτίμησης του Περιβάλλοντος. 2 Ναυάγιο δεξαμενόπλοιου Exxon Valdez (24/3/1989) στα ανοιχτά της Αλάσκας. Διαρροή 11 εκ. γαλονιών αργού πετρελαίου.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 4.6: Χορός και Εικονογραφημένο Βιβλίο Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Ενότητα 5 : Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ « Περιβαλλοντικά Προβλήματα & Δίκαιο» ΜΑΘΗΜΑ 9.
Εφαρμογές Στατιστικής στην Τεχνολογία Τροφίμων (Θ) Ενότητα 2: Πληθυσμός και δείγμα - Δειγματοληπτικές μέθοδοι και δειγματοληπτικό σφάλμα Δρ.Ευσταθία Παπαγεωργίου,
Διατροφή Ενότητα 19: Λίπη, έλαια, λαχανικά και πατάτες Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Διαχείριση Έργων & Εργοταξίων Ενότητα 8β: Μηχανήματα τεχνικών έργων (ΜΤΕ) – Ανάλυση IΙΙ Βασίλειος Μούσας Τμήμα πολιτικών Μηχανικών ΤΕ και Μηχανικών Τοπογραφίας.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 2: Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 4: Ο Ρόλος του Μάνατζερ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.
Περιβαλλοντικές Επιδράσεις στην Αισθητική Ενότητα 5: Άλλες ουσίες από το περιβάλλον που έχουν βλαπτική επίδραση στο δέρμα και στην υγεία Δρ. Ευαγγελία.
Βελτιστοποίηση Ενεργειακών Συστημάτων Eργαστήριο Matlab Ενότητα 3: Πίνακες Μ. Σαμαράκου, Δ. Μητσούδης, Π. Πρεντάκης Τμήμα Μηχανικών Ενεργειακής Τεχνολογίας.
Διατροφή Ενότητα 13: Yπέρβαρος / παχυσαρκία & απώλεια βάρους Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικών Εργαστήρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Αιματολογία ΙΙΙ (Ε) Ενότητα 5: Αιμόσταση - Προαναλυτική φάση Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια.
Κοινωνική Εργασία στην υγεία και ψυχική υγεία Ενότητα 3: Ψυχιατρικός ιδρυματισμός και ιδρυματική κακοποίηση Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος Καθηγητής.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 1: Γιατί τρεφόμαστε Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το.
Κοινωνική Εργασία στην υγεία και ψυχική υγεία Ενότητα 13: Διασφάλιση – Βελτίωση της ποιότητας υπηρεσιών ψυχικής υγείας Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ) Ενότητα 4: Κατ’ οίκον Φροντίδα: Βασικές αρχές λειτουργίας Γιώργος Πιερράκος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Οδοντική μορφολογία Ενότητα 11: Πρώτος γομφίος κάτω γνάθου Αριστείδης Γαλιατσάτος DDs, Dr Dent. Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΙ Αθήνας Τμήμα Οδοντικής Τεχνολογίας.
Ενόργανη Χημική Ανάλυση (Θ) Ενότητα 4: Εισαγωγή στις μεθόδους χρωματογραφίας Δρ. Αρχοντούλα Χατζηλαζάρου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ενόργανης Ανάλυσης και.
Κοινωνική Εργασία στην υγεία και ψυχική υγεία Ενότητα 2: Ο αποϊδρυματισμός και η ανάπτυξη της κοινοτικής φροντίδας Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος.
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 5: Συσκευασία καλλυντικών προϊόντων Δρ. Αθανασία Βαρβαρέσου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κοσμητολογίας Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο Ενότητα 7: Εικαστικές παρεμβάσεις σπουδαστών σε χώρους μνήμης – β’ μέρος Φρύνη Μουζακίτου Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής,
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Α. Μαρτίνης.
Περιβαλλοντικές Επιδράσεις στην Αισθητική Ενότητα 8: Αισθητική αντιμετώπιση Δρ. Ευαγγελία Πρωτόπαπα, Καθηγήτρια Φαρμακοποιός - Αισθητικός Τμήμα Αισθητικής.
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος Ενότητα 17: Ραδιοσυχνότητες Ευθυμία Μικελάτου Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας.
Διαδικτυακές συναλλαγές στον Τουρισμό (e-tourism) (Θ) Ενότητα 10: e-marketing και τουρισμός Δρ.Βασιλική Κατσώνη, Επίκουρος Καθηγήτρια ΤΕΙ Αθήνας Τμήμα.
Τεχνική Ψιμυθίωσης Θεαμάτων Ενότητα 11: Κλασικό Μακιγιάζ Μικελάτου Ευθυμία Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά.
Προδιαγραφές Ανοιχτών Ακαδημαϊκών Μαθημάτων Ομάδα ανάπτυξης Ανοιχτών Ακαδημαϊκών Μαθημάτων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 14: Διατροφικά συμπληρώματα Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία & Διδακτική της Πληροφορικής Ενότητα 4: Εποπτικά Μέσα & Νέες Τεχνολογίες Διδακτικές προσεγγίσεις στην Πληροφορική Κλειώ Σγουροπούλου.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων - E Ενότητα 3: Παραδείγματα και εφαρμογές συστημάτων Δήμος Πανταζής Dr, MSc, Αγρ.Τοπ.Μηχ.
Νομοθεσία /Δεοντολογία Νοσηλευτικού Επαγγέλματος Ενότητα 10: Νοσηλευτική Νομοθεσία Ευγενία Βλάχου, Ελένη Ευαγγέλου Τμήμα Νοσηλευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 10: leasing Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons.
Διασφάλιση ποιότητας Ενότητα 1: Γενικές αρχές Ιωάννης Τσάκνης, Καθηγητής Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο.
Τεχνική Ψιμυθίωσης Θεαμάτων Ενότητα 1: Αρχαίο αιγυπτιακό μακιγιάζ Ευθυμία Μικελάτου Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 11: Οργανωσιακή αλλαγή Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
Κοινωνική Εργασία με Παιδιά και Εφήβους Ενότητα 11: Παιδική κακοποίηση Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ανοικτά.
Ενζυμική Αποτρίχωση (Θ) Ενότητα 4: Απαραίτητες προϋποθέσεις για τη μόνιμη αποτρίχωση Δρ. Ευαγγελία Πρωτόπαπα, Καθηγήτρια Φαρμακοποιός - Αισθητικός Τμήμα.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Οικονομικά Εργαλεία & Περιβαλλοντική Προστασία στην Ελλάδα ΜΑΘΗΜΑ 10.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 6: Οι βάσεις της Ομαδικής Συμπεριφοράς Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Θεματικές Ενότητες (1) 1.Ορίσετε την ομάδα και να διακρίνετε τους διαφορετικούς τύπους ομάδων. 2.Εντοπίσετε τα πέντε στάδια εξέλιξης της ομάδας. 3.Δείξετε πώς οι απαιτήσεις των ρόλων αλλάζουν σε διαφορετικές καταστάσεις. 1

Θεματικές Ενότητες (2) 4.Παρουσιάσετε πώς οι κανόνες (νόρμες) και το κύρος (status) ασκούν επιρροή στη συμπεριφορά ενός ατόμου. 5.Αντιπαραβάλετε τα ισχυρά και τα αδύνατα σημεία της ομαδικής λήψης αποφάσεων. 6.Αξιολογήσετε τα στοιχεία για τις πολιτισμικές διαφορές όσον αφορά το κύρος της ομάδας και την κοινωνική οκνηρία καθώς και τις επιδράσεις τής ποικιλομορφίας στις ομάδες. 2

Ομάδες Δύο ή περισσότερα άτομα, που αλληλεπιδρούν και βρίσκονται σε αλληλεξάρτηση, που συνενώθηκαν προκειμένου να επιτύχουν συγκεκριμένους στόχους 8-3 Τυπική  Ορίζεται από τη δομή του οργανισμού Άτυπη  Ούτε τυπικά δομημένη ούτε οργανωσιακά προσδιορισμένη 3

Τέσσερις τύποι ομάδων Ομάδα διοίκησης – καθορίζεται από το οργανόγραμμα Ειδική ομάδα – εργάζονται από κοινού για να ολοκληρώσουν μια εργασία 8-4 Ομάδα συμφερόντων – προσχωρούν σε ομάδες για να επιτύχουν μια συγκεκριμένη επιδίωξη η οποία αφορά όλα τα μέλη Φιλική ομάδα – τα μέλη έχουν ένα ή και περισσότερα κοινά χαρακτηριστικά Τυπικές ομάδες Άτυπες ομάδες 4

Γιατί μπαίνουν οι άνθρωποι σε ομάδες; Ασφάλεια Κύρος Αυτοεκτίμηση Δημιουργία κοινωνικών δεσμών Εξουσία Επίτευξη στόχου 8-5 5

Το μοντέλο εξέλιξης ομάδας πέντε σταδίων 8-6 Σχηματισμός Αβεβαιότητα σχετικά με το σκοπό, τη δομή και την ηγεσία Αντιπαραθέσεις Ενδοομαδικές συγκρούσεις, τα μέλη αντιστέκονται στους περιορισμούς Εδραίωση κανόνων Η ομάδα εμφανίζει συνεκτικότητα και έχει έντονη ομαδική ταυτότητα Απόδοση Η ομάδα είναι απολύτως λειτουργική και εργάζεται βάσει στόχων Λήξη Διάλυση για προσωρινές ομάδες 6

Βασικά σημεία και κριτική για το μοντέλο πέντε σταδίων Αποτελεσματικότητα ομάδας: – Γενικά οι ομάδες είναι πιο αποτελεσματικές όσο προχωράνε Σύγκρουση στην ομάδα: – Μερικές ομάδες χρειάζονται τη σύγκρουση, είναι πιο παραγωγικές στο στάδιο ΙΙ. Ασαφή στάδια – Τα στάδια δεν είναι πάντα διαδοχικά – Πολλαπλά στάδια μπορεί να τρέχουν ταυτόχρονα – Ενδεχόμενη υποχώρηση σε προηγούμενο στάδιο 8-7 7

Ιδιότητες της ομάδας Ρόλοι Νόρμες Κύρος Μέγεθος Συνεκτικότητα 8-8 8

Ιδιότητα 1 της ομάδας: Ρόλοι Μια σειρά αναμενόμενων προτύπων συμπεριφοράς που αποδίδονται σε κάποιον ο οποίος κατέχει μια δεδομένη θέση σε μια κοινωνική μονάδα Αντίληψη ρόλου – η άποψή μας για το πώς πρέπει να ενεργήσουμε σε μια δεδομένη κατάσταση Προσδοκίες ρόλων – ο τρόπος που οι άλλοι πιστεύουν ότι θα πρέπει να ενεργείτε σε ένα δεδομένο πλαίσιο Σύγκρουση ρόλων – σύγκρουση που επέρχεται όταν πολλαπλοί ρόλοι είναι ασύμβατοι 8-9 9

Ιδιότητα 2 της ομάδας: Νόρμες- Κανόνες Αποδεκτά πρότυπα συμπεριφοράς σε μια ομάδα που υιοθετούν όλα τα μέλη 8-10 Ισχυρά μέσα επηρεασμού της συμπεριφοράς:  Νόρμες απόδοσης  Νόρμες εμφάνισης  Νόρμες κοινωνικών διευθετήσεων  Νόρμες κατανομής πόρων 10

Διδάγματα από τις μελέτες Hawthorn Η παραγωγικότητα αυξήθηκε γιατί οι ομάδες λάμβαναν την προσοχή των παρατηρητών – όχι λόγω των αλλαγών στο περιβάλλον Οι εργαζόμενοι σε ομάδες δεν μεγιστοποιούν τις ατομικές οικονομικές ανταμοιβές Τα πρότυπα της ομάδας ορίζονται και επιβάλλονται από την ίδια την ομάδα

Συμμόρφωση Ομάδες αναφοράς: – Ομάδες στις οποίες το άτομο γνωρίζει στοιχεία για τα άλλα μέλη, ορίζει τον εαυτό του ως μέλος και νιώθει ότι τα μέλη της ομάδας είναι σημαντικά – Τα άτομα προσπαθούν να συμμορφωθούν στις νόρμες αυτών των ομάδων Μελέτες του Asch: – Τα μέλη επιθυμούν να αποφύγουν να είναι εμφανώς διαφορετικά – Τα μέλη με διαφορετική άποψη νιώθουν έντονη πίεση να συνταχθούν με τους άλλους – Το επίπεδο συμμόρφωσης έχει μειωθεί από τη δεκαετία του

Παρεκκλίνουσα συμπεριφορά στο χώρο εργασίας Εκούσια συμπεριφορά που παραβιάζει σημαντικούς οργανωσιακούς κανόνες και με αυτό τον τρόπο συνιστά απειλή για την ευημερία του οργανισμού ή των μελών του 8-13 Είναι πιθανό να ευδοκιμήσει όταν:  Υποστηρίζεται από τις νόρμες των ομάδων  Οι άνθρωποι ανήκουν σε ομάδες 13

Ιδιότητα 3 της ομάδας: Κύρος Μια κοινωνικά καθορισμένη θέση ή κατάταξη που αποδίδεται σε ομάδες ή σε μέλη ομάδων από άλλους Καθορίζεται από: – Την εξουσία που ασκεί κάποιος επί των άλλων – Την ικανότητα ενός ατόμου να συμβάλει στους στόχους μιας ομάδας – Τα προσωπικά χαρακτηριστικά ενός ατόμου

Αντίκτυπος του κύρους Τα μέλη υψηλού κύρους: – Απολαμβάνουν συνήθως περισσότερη ελευθερία παρέκκλισης από τις νόρμες – Προβάλλουν μεγαλύτερη αντίσταση στις πιέσεις συμμόρφωσης Η αλληλεπίδραση ανάμεσα στα μέλη ομάδων επηρεάζεται από το κύρος: – Τα άτομα υψηλού κύρους είναι πιο δυναμικά – Τα μέλη χαμηλότερου κύρους ενδέχεται να μη συμμετέχουν – Η δημιουργικότητα της ομάδας ενδέχεται να πλήττεται

Ιδιότητα 4 της ομάδας: Μέγεθος Οι μικρότερες ομάδες ολοκληρώνουν τις αποστολές πιο γρήγορα Οι μεγάλες ομάδες σημειώνουν σταθερά υψηλότερες επιδόσεις στην επίλυση προβλημάτων

Κοινωνική οκνηρία Θεωρία ισότητας – άνιση κατανομή εργασίας Διάχυση ευθύνης – η σχέση ανάμεσα στη συνεισφορά ενός ατόμου και την παραγωγή της ομάδας είναι νεφελώδης 8-17 Ορίστε ομαδικούς στόχους Αυξήστε τον δια-ομαδικό ανταγωνισμό Εφαρμόστε την αξιολόγηση από συναδέλφους Κατανείμετε τις ομαδικές ανταμοιβές με βάση τη μεμονωμένη συνεισφορά του κάθε ατόμου Αίτια: Πρόληψη: Αίτια: Πρόληψη : 17

Ιδιότητα 5 της ομάδας: Συνεκτικότητα Ο βαθμός στον οποίο τα μέλη έλκονται μεταξύ τους και έχουν παρακίνηση να παραμείνουν στην ομάδα Οι νόρμες που έχουν να κάνουν με την απόδοση είναι η παρεμβαλλόμενη μεταβλητή για την παραγωγικότητα και τη συνεκτικότητα Υψηλή συνεκτικότητα με υψηλές νόρμες δίνει υψηλότερη παραγωγικότητα

Ενίσχυση της συνεκτικότητας Κάντε την ομάδα πιο μικρή Ενισχύστε τη συμφωνία με ομαδικούς στόχους Αυξήστε το χρόνο που περνάνε μαζί τα μέλη Αυξήστε το κύρος της ομάδας και την υποτιθέμενη δυσκολία συμπερίληψης στην ομάδα Τονώστε τον ανταγωνισμό με άλλες ομάδες Δώστε ανταμοιβές στην ομάδα και όχι σε μεμονωμένα στα μέλη Απομονώστε χωροταξικά την ομάδα

Ομαδική λήψη αποφάσεων Παράγει πιο ολοκληρωμένη πληροφόρηση και γνώση Αυξημένη ποικιλομορφία απόψεων Αυξημένη αποδοχή μιας λύσης 8-20 Είναι χρονοβόρα Πιέσεις συμμόρφωσης Η συζήτηση μπορεί να μονοπωλείται από ένα ή από κάποια μέλη Αόριστη ευθύνη για το τελικό αποτέλεσμα Ισχυρά σημεία Αδύνατα σημεία 20

Αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα Αποτελεσματικότητα: Ευστοχία – η ομάδα είναι καλύτερη από το μέσο άτομο αλλά χειρότερη από το πιο εύστοχο μέλος ομάδας. Ταχύτητα – τα άτομα είναι ταχύτερα. Δημιουργικότητα – οι ομάδες είναι καλύτερες. Βαθμός αποδοχής – οι ομάδες είναι καλύτερες. Αποδοτικότητα : οι ομάδες είναι γενικά λιγότερο αποδοτικές

Συμπτώματα αγελαίας σκέψης Αλλοίωση της πνευματικής αποδοτικότητας, του ελέγχου της πραγματικότητας και της πνευματικής κρίσης του ατόμου ως αποτέλεσμα των ομαδικών πιέσεων Εμφανίζεται όταν τα μέλη: Εκλογικεύουν την όποια εναντίωση στους ισχυρισμούς Ασκούν πιέσεις σε όσους εκφράζουν αμφιβολίες, προκειμένου να υποστηρίξουν την πλειοψηφία Τα μέλη που έχουν αμφιβολίες σιωπούν/υποβαθμίζουν τους ενδοιασμούς τους Εκλαμβάνουν τη σιωπή ως θετική ψήφο

Ελαχιστοποίηση της αγελαίας σκέψης Περιορίστε το μέγεθος της ομάδας (≤10) Ενθαρρύνετε τους ηγέτες των ομάδων να επιζητούν τη συνεισφορά όλων των μελών και να αποφεύγουν να εκφράζουν τις δικές τους απόψεις Ορίστε ένα «συνήγορο του διαβόλου»

Ομαδική μεταστροφή Η ομαδική συζήτηση ωθεί τα μέλη προς μια πιο ακραία θεώρηση της θέσης που ήδη τηρούσαν Οι ομάδες συχνά παίρνουν θέσεις πιο παρακινδυνευμένες Μπορεί να οφείλεται στη διάχυση ευθύνης

Τεχνικές ομαδικής λήψης αποφάσεων Οι ομάδες που αλληλεπιδρούν συναντιούνται πρόσωπο με πρόσωπο και στηρίζονται τόσο στη λεκτική όσο και στη μη λεκτική επικοινωνία για να επικοινωνήσουν Καταιγισμός ιδεών Δημιουργεί μια λίστα δημιουργικών εναλλακτικών Πρόβλημα: παρακώλυση της παραγωγής Τεχνική της ονομαστικής ομάδας Θέτει περιορισμούς στη συζήτηση κατά τη διάρκεια της διαδικασίας λήψης αποφάσεων, για να ενθαρρύνει την ανεξάρτητη σκέψη

Παγκόσμιες προεκτάσεις Οι πολιτισμικές διαφορές επηρεάζουν τη βαρύτητα, την επίδειξη και την προέλευση του κύρους Η κοινωνική οκνηρία εμφανίζεται κυρίως στις ατομικιστικές κουλτούρες, όπου κυριαρχεί το ατομικό συμφέρον Η ανομοιομορφία οδηγεί σε μεγαλύτερες συγκρούσεις, αλλά η αναγνώριση σε επιφανειακό επίπεδο μπορεί να κάνει τα μέλη περισσότερο ανοιχτά και δεκτικά – έχοντας ως αποτέλεσμα καλύτερες αποφάσεις

Προεκτάσεις για τους μάνατζερ Θετική σχέση ανάμεσα στην αντίληψη του ρόλου και την αξιολόγηση απόδοσης Οι νόρμες της ομάδας μπορούν να επηρεάσουν την ατομική απόδοση είτε θετικά είτε αρνητικά Οι ανισότητες όσον αφορά το κύρος επηρεάζουν δυσμενώς την παραγωγικότητα και την απόδοση Το μέγεθος της ομάδας επηρεάζει την αποδοτικότητα Η συνεκτικότητα μπορεί να επηρεάσει την παραγωγικότητα

Να θυμάστε... Οι νόρμες, οι ρόλοι και οι ταυτότητες σε μια ομάδα έχουν ισχυρή επιρροή στην ατομική συμπεριφορά Η συμμόρφωση μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα: οι ηγέτες πρέπει να ελαχιστοποιήσουν τις αρχικές εισροές Η ομαδική λήψη αποφάσεων δεν είναι πάντα καλύτερη από την ατομική λήψη αποφάσεων

Σύνοψη (1) Ορίσαμε την ομάδα και διακρίναμε τους διαφορετικούς τύπους ομάδων Εντοπίσαμε τα πέντε στάδια εξέλιξης της ομάδας Δείξαμε πώς οι απαιτήσεις των ρόλων αλλάζουν σε διαφορετικές καταστάσεις

Σύνοψη (2) Παρουσιάσαμε πώς οι κανόνες (νόρμες) και το κύρος (status) ασκούν επιρροή στη συμπεριφορά ενός ατόμου Αντιπαραβάλαμε τα ισχυρά και τα αδύνατα σημεία της ομαδικής λήψης αποφάσεων Αξιολογήσαμε τα στοιχεία για τις πολιτισμικές διαφορές όσον αφορά το κύρος της ομάδας και την κοινωνική οκνηρία καθώς και τις επιδράσεις της ποικιλομορφίας στις ομάδες

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. χωρίς σήμανσηΣυνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.