Πώς σχηματίζουμε την προστακτική των σύνθετων ρημάτων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ οδηγός κατανόησης Δηλαδή θα συνεχίσουμε αυτή τη δουλειά και μετά τα 65 μας;
Advertisements

ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ.
BOCCIA IN ACTION! Μια σύντομη παρουσίαση του Μπότσια, για να μάθετε πως παίζεται αυτό το υπέροχο παιχνίδι!
Η Υποτακτική στα Αρχαία Ελληνικά
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
Τα παράδοξα των καιρών μας
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
Ενδεικτικές δραστηριότητες με διαβάθμιση ανά τάξη στην ενότητα ΔΙΑΤΡΟΦΗ Ομαδική εργασία εκπαιδευτικών ΚΕΑ.
Β΄ ενικό ΠΡΤΒ΄ ενικό ΑΟΡA΄ πληθ. ΠΡΤA΄ πληθ. ΑΟΡ Πηγαίνω Κατεβαίνω Καίω Μένω Γέρνω 1.1. Να συμπληρώσετε τον πίνακα:
Μύτη σαν σαλάμι Σελ
Το σχολείο ταξιδεύει στο χρόνο
Βρεφική Ηλικία E- portofolio. Εν δράση Είμαι η φοιτήτρια Βαιοπούλου Ευαγγελία- Ευσταθία και πραγματοποίησα την πρακτική μου άσκηση στον χώρο του παιδικού.
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Ενότητα 6
PAST CONTINUOUS Αόριστος Διαρκείας
δε μας αρέσει η προστακτική
Δευτερεύουσες προτάσεις.
Καμιά φορά κάθομαι και σκέπτομαι..
Ενότητα 8 Υποενότητες 1,2 Γλωσσοδέτες
Στην τάξη μου.
ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Πώς βρέθηκαν τα παιχνίδια στο νησί των ξεχασμένων παιχνιδιών;
Οριστική Ενεστώτα και Μέλλοντα
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
Ο φτωχοσ και τα γροσια . ..
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά : α,ε,ι,η,ο,υ,ω
ΟΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Ας ελέγξω το γραπτό μου!.
Παρουσίαση: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου (Σύμβουλος Ελληνικών)
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.. ΤΙ ΕΙΝΑΙ;; «Είναι Ένα Από Τα Μικρά Μυστικά Του Ελέγχου Της Σκέψης. Ο Θετικός Αυτοδιάλογος Βοηθάει Τους Αθλητές/τριες Να Βρίσκονται.
Μαθαίνω τη γλώσσα των αριθμών Πράξεις με μεικτές αριθμητικές παραστάσεις.
Στρογγυλοποίηση φυσικών και δεκαδικών αριθμών Πρόχειροι λογαριασμοί.
Μαθηματικά ΣΤ΄ τάξης Δίκαιη μοιρασιά! Διαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών.
Η έννοια του κλάσματος ΠΩΣ ΘΑ ΜΟΙΡΑΣΕΙΣ ΜΙΑ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ; ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΑ; ΠΩΣ ΜΟΙΡΑΣΑΜΕ ΤΗ ΣΟΚΟΛΑΤΑ;
Επαλήθευση κάνω, όταν θέλω να σιγουρευτώ ότι έκανα σωστά μια πράξη.
Imperatives (Let’s / Don’t)
Ενισχυτική διδασκαλία
ΜΕΡΟΣ Ι.
Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι μειωτέος ή αφαιρετέος
Τα παράδοξα των καιρών μας
ΔΕΚΑΡΧΟ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική Ομάδα: Αβραάμ Ιντζεβίδης
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι προσθετέος
Μεγάλο Ορφανό Νομού Ξάνθης
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Μάνταινα Νομού Ξάνθης Εκπαιδευτική ομάδα: Γεωργία Πατρωνίδου
Δηλαδή θα συνεχίσουμε αυτή τη δουλειά και μετά τα 65 μας;
Μεγαλώνω ένα κλάσμα, το μικραίνω ή φτιάχνω ισοδύναμό του.
Η παρουσίαση δημιουργήθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΟ ΛΕΝΕ ΑΓΑΠΗ. . .;
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Πάτα το κουμπί για τη συνέχεια
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
Ενότητα 6 Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Σύνταξη Επιστολής
ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΕΡΑΚΙΝΗ
Γραφή της πρόσθεσης με τη χρήση συμβόλων
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Πώς μετράμε με το παχύμετρο;.
Λογος της γυναίκας 9/11/2018 γεωργία κ..
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου Αμφιλοχίας Γλώσσα Ε΄ ¨Πώς δίνω οδηγίες¨
Δηλαδή θα συνεχίσουμε αυτή τη δουλειά και μετά τα 65 μας;
δε μας αρέσει η προστακτική
ΟΙ ΣΟΥΠΕΡ ΗΡΩΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ!
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πώς σχηματίζουμε την προστακτική των σύνθετων ρημάτων Γλώσσα ΣΤ΄ Ενότητα «Διατροφή» Πώς σχηματίζουμε την προστακτική των σύνθετων ρημάτων

Πώς σχηματίζουμε την προστακτική των σύνθετων ρημάτων Καλημέρα παιδιά. Σήμερα θα μάθουμε… Πώς σχηματίζουμε την προστακτική των σύνθετων ρημάτων

Πειράζει που δε θυμάμαι τίποτα; Πάμε γρήγορα να θυμηθούμε κάποια πράγματα που μάθαμε όταν ήμαστε μικροί. Πειράζει που δε θυμάμαι τίποτα;

Ούτε ένα καρότο με την ησυχία μου δε με αφήνετε να φάω….

Αλλά δεν πειράζει γιατί σας αγαπάω. Πάμε να τα θυμηθούμε πάλι Αλλά δεν πειράζει γιατί σας αγαπάω! Πάμε να τα θυμηθούμε πάλι. Να σας ξανασυστήσω τις εγκλίσεις.

Αυτή είναι η κυρία οριστική. Μας δείχνει το βέβαιο, το πραγματικό.

Η Χριστίνα κάθεται στο θρανίο και κάνει τις εργασίες της.

Δεύτερη έγκλιση στη σειρά η υποτακτική Δεύτερη έγκλιση στη σειρά η υποτακτική. Μας δείχνει το ενδεχόμενο ή το επιθυμητό

Πόσο θα ήθελα να βρω λίγο χρόνο για να παίξω.

Τρίτη και τελευταία η προστακτική Τρίτη και τελευταία η προστακτική. Μας δείχνει προσταγή, προτροπή, απαγόρευση

Διάβασε τα μαθήματά σου και άφησε τα παιχνίδια Διάβασε τα μαθήματά σου και άφησε τα παιχνίδια. Συγκεντρώσου στη δουλειά σου….

Πάμε τώρα να θυμηθούμε από ποια μέρη αποτελείται μία λέξη.

Ας κλίνουμε το σύνθετο ρήμα υπογράφω. υπό + γράφω

Υπάρχει ένα μέρος της λέξης που δεν αλλάζει. Μπορείτε να το βρείτε; Εγώ υπογράφω Εσύ υπογράφεις Αυτός υπογράφει Εμείς υπογράφουμε Εσείς υπογράφετε Αυτοί υπογράφουν

Το μέρος της λέξης που δεν αλλάζει, ονομάζεται θέμα. Εγώ υπογράφω Εσύ υπογράφεις Αυτός υπογράφει Εμείς υπογράφουμε Εσείς υπογράφετε Αυτοί υπογράφουν

Το μέρος της λέξης που αλλάζει, ονομάζεται κατάληξη. Εγώ υπογράφω Εσύ υπογράφεις Αυτός υπογράφει Εμείς υπογράφουμε Εσείς υπογράφετε Αυτοί υπογράφουν

Πάμε τώρα να φτιάξουμε την προστακτική του Ενεστώτα, του ρήματος υπογράφω.

Για να φτιάξουμε την προστακτική κρατάμε το θέμα του ρήματος υπογράφ ω

Και προσθέτουμε τις καταλήξεις –ε και –ετε. υπογράφ υπόγραφ ε υπογράφ ετε

Πάμε τώρα γρήγορα στον Αόριστο

Και για μην τα κάνω όλα εγώ, βρείτε μόνοι σας πώς γίνεται το ρήμα υπογράφω στον Αόριστο.

Δυσκολεύεστε; Θα βοηθήσω. Το ρήμα υπογράφω είναι σύνθετο Δυσκολεύεστε; Θα βοηθήσω! Το ρήμα υπογράφω είναι σύνθετο. Από ποιες λέξεις αποτελείται; υπό + γράφω

Πώς γίνεται το ρήμα γράφω στον Αόριστο; υπό + γράφω υπό + έγραψα

Ενώστε τα τώρα και βρήκατε τον Αόριστο του ρήματος υπογράφω. Εύκολο; υπό υπο υπ έγραψα + έγραψα

Το γράμμα ε που προστέθηκε λέγεται εσωτερική αύξηση. υπ έ γραψα

Πάμε τώρα να κλίσουμε το ρήμα υπογράφω στην οριστική του Αορίστου Εγώ υπό + έγραψα υπέγραψα Εσύ υπό + έγραψες υπέγραψες Αυτός υπό + έγραψε υπέγραψε Εμείς υπό + γράψαμε υπογράψαμε Εσείς υπό + γράψατε υπογράψατε Αυτοί υπό + έγραψαν υπέγραψαν

Πάμε τώρα να κλίσουμε το ρήμα υπογράφω στην υποτακτική του Αορίστου Εγώ να υπογράψω Εσύ να υπογράψεις Αυτός να υπογράψει Εμείς να υπογράψουμε Εσείς να υπογράψετε Αυτοί να υπογράψουν

Ποιο μέρος του ρήματος δεν αλλάζει; Εγώ να υπογράψω Εσύ να υπογράψεις Αυτός να υπογράψει Εμείς να υπογράψουμε Εσείς να υπογράψετε Αυτοί να υπογράψουν

Πού πήγε η αύξηση; Εγώ να υπογράψω Εσύ να υπογράψεις Αυτός να υπογράψει Εμείς να υπογράψουμε Εσείς να υπογράψετε Αυτοί να υπογράψουν

υπόγραψ ε υπογράψ (ε)τε Παίρνουμε τώρα το θέμα της υποτακτικής και προσθέτουμε τις καταλήξεις -ε και –ετε υπόγραψ ε υπογράψ (ε)τε

Βλέπουμε ότι η αύξηση χάνεται και στην προστακτική. υπόγραψ ε υπογράψ (ε)τε

Για να εκπαιδευτούμε λίγο ακόμα…..

Πώς είναι η προστακτική Αορίστου του ρήματος «επιμένω»;

Ενεστώτας (επί + μένω) επιμένω Οριστική Αορίστου (επί + έμεινα) επέμεινα Υποτακτική Αορίστου να επιμείνω Προστακτική Αορίστου επίμεινε επιμείνετε

Μπορείτε να καταφέρετε και σε ένα ακόμα;

Πώς είναι η προστακτική Αορίστου του ρήματος «διακόπτω»;

Ενεστώτας (διά + κόπτω) διακόπτω Οριστική Αορίστου (διά + έκοψα) διέκοψα Υποτακτική Αορίστου να διακόψω Προστακτική Αορίστου διάκοψε διακόψ(ε)τε

Και λίγη επιπλέον εξάσκηση

Ρήμα Οριστική Αορίστου Προστακτική Αορίστου παραγγέλνω παρήγγειλα παράγγειλε παραγγείλ(ε)τε διαθέτω διέθεσα διάθεσε διαθέσ(ε)τε ενδιαφέρω ενδιέφερα ενδιάφερε ενδιαφέρ(ε)τε επιβάλλω επέβαλα επίβαλε επιβάλ(ε)τε αναπνέω ανέπνευσα ανάπνευσε αναπνεύσ(ε)τε εκφράζω εξέφρασα έκφρασε εκφράσ(ε)τε καταρρίπτω κατέρριψα κατάρριψε καταρρίψ(ε)τε

Και τώρα…….

Ξεκούρασηηηη...

Δημιουργία: Ζάρκος Δημήτριος Μίσσιου Γεωργία http://mathitiskaidaskalos.blogspot.gr/