Ήχος Ως Δομικό στοιχείο των Πολυμέσων. Ήχος  Διευκολύνει την παρακολούθηση μιας εφαρμογής Ακουστικής απόλαυσης Εντυπωσιασμός μέσω των ηχητικών εφέ 

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία
Advertisements

CD ΠΡΟΤΥΠΑ «Κόκκινο Βιβλίο»: Philips, Sony, 1980 Καθιέρωση CD-Audio
Ήχος.
Κεφάλαιο 11ο Δομικά στοιχεία εφαρμογής πολυμέσων
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Πληροφορική Α΄ Έτους.
Εικόνα, Ήχος Δημήτρης Κόκκας Ε.Ε.ΔΙ.Π. Εργαστήριο Πληροφορικής Γ.Π.Α.
Υπολογιστής και Μουσική
Βασικές Αρχές Ψηφιακής Τεχνολογίας
Μπορείτε να σκεφτείτε μερικές πολυμεσικές εφαρμογές;
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
ΔΟΜΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ?? ΣΗΜΑ ΗΧΟΣ.
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Παρεμβολή Ενισχυτών μεταξύ γεωφώνων και καταγραφικού
Αναλογικά και Ψηφιακά Σήματα και Αρχές Τηλεπικοινωνιών
Συμπίεση Ήχου με βάση την Αντίληψη:
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Χαρακτηριστικά Βίντεο - Ανάπτυξη εφαρμογών πολυμέσων.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΗΧΟΥ
ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΗΧΟΥ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ
Ψηφιακή Αναπαράσταση Σήματος:
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Συμπίεση Ηχου.
1 Πολυμέσα 1 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: Θ. ΜΑΝΑΒΗΣ Εισαγωγή.
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 8
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
3ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ψηφιακές Συσκευές Επεξεργασίας Ήχου.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Βασικές Έννοιες Ψηφιοποίηση Συνεχών Σημάτων
Πανεπιστήμιο Αιγαίου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Χαρακτηριστικά του ψηφιακού ήχου.
3ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ψηφιακές Συσκευές Επεξεργασίας Ήχου.
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
Ο ήχος στη ψηφιακή εποχή.
Εμπλουτισμός της εφαρμογής με φωνή, μουσική, ειδικά εφέ Ήχος Η περιγραφή με αφήγηση χαρακτηρίζεται από τόνο και χρώμα στη φωνή Eνώ γίνεται η φωνητική.
Ανεξάρτητα από το θέμα που διαπραγματεύεται μια εφαρμογή πολυμέσων, συνήθως χρειάζεται λεκτική ανάπτυξη, ηχητική επένδυση και οπτική υποστήριξη. Τα κείμενα.
ΨηφιοποίησηΨηφιοποίηση Οι περισσότερες μεταβολές επηρεάζονται από τον Η/Υ. Τα συστήματα μετατρέπονται ώστε να μπορούν να συνδέονται με Υπολογιστές.
Β’ Γυμναςιου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
12/01/2007 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης»1 Εισαγωγή στους Η/Υ Μάθημα 2: Αναπαράσταση και Αποθήκευση Ψηφιακής Πληροφορίας Διδάσκουσα:
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 8 Ηχητική Πληροφορία 19 Φεβρουαρίου, 2004 Χρυσάνθη Πρέζα, D.Sc. Επισκέπτρια Επίκουρη Καθηγήτρια TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ.
Επιβλέπων: Δρ. Γεωργιάδης Απόστολος ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ ΜΠΟΪΔΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΕΜ:955.
Ψηφιακά Δεδομένα Χαρακτηριστικό του Η/Υ αλλά και άλλων ψηφιακών συσκευών, όπως το κινητό τηλέφωνο, είναι η επεξεργασία διακριτών στοιχείων πληροφορίας,
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία Στυλιανή Πετρούδη ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
Εικόνα - Ήχος - Βίντεο: Που, Πως, Τι & Γιατί... ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΕΙΔΗ - ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ - ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠ/ΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΗΧΟΣ ΒΙΝΤΕΟ.
Ενότητα 2 η Σήματα και Συστήματα. Σήματα Γενικά η πληροφορία αποτυπώνεται και μεταφέρεται με την βοήθεια των σημάτων. Ως σήμα ορίζουμε την οποιαδήποτε.
29/11/061 Ήχος Φυσικά χαρακτηριστικά του ήχου Αντίληψη του ήχου Ψηφιοποίηση ήχου MIDI Συμπίεση αρχείων ήχου Επεξεργασία ήχου Streaming Audio.
Φυσική για Μηχανικούς Ηχητικά Κύματα Εικόνα: Τα αυτιά του ανθρώπου έχουν εξελιχθεί να ακούν και να ερμηνεύουν ηχητικά κύματα ως φωνή ή ως ήχους. Κάποια.
Α. Ανάλογα με τον τρόπο διανομής Οπτικοί δίσκοι (CD-ROM, DVD-ROM) Περίπτερα πληροφοριών(Kiosks) Πραγματικού χρόνου (Online) Διαδίκτυο (Internet) Κατηγορίες.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα.
Το εσωτερικό ενός υπολογιστή
ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 10: Κωδικοποίηση ήχου
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 8: Αρχές κωδικοποίησης
ΝΙΚΟΣ ΦΑΚΩΤΑΚΗΣ Καθηγητής
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Συστήματα Επικοινωνιών
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Analog vs Digital Δούρβας Ιωάννης ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΟΥΡΒΑΣ.
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής
Τεχνική ανάλυση του οπτικοακουστικού μέσου
49ο Γυμνάσιο Αθήνας Πολυμέσα - Multimedia
Δομικα στοιχεια πολυμΕσων
Δίκτυα & Επικοινωνία Υπολογιστών
ΕΙΣΑΓΩΓΗ K06 Σήματα και Γραμμικά Συστήματα Οκτώβρης 2005
ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Μαρία Φερεντίνου. Mία εφαρμογή στον υπολογιστή χαρακτηρίζεται ως εφαρμογή πολυμέσων, όταν:  Συνδυάζει διάφορες μορφές αναπαράστασης της πληροφορίας.
Ιστότοπος προγράμματος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ήχος Ως Δομικό στοιχείο των Πολυμέσων

Ήχος  Διευκολύνει την παρακολούθηση μιας εφαρμογής Ακουστικής απόλαυσης Εντυπωσιασμός μέσω των ηχητικών εφέ  Οι σύγχρονοι υπολογιστές δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το μέγεθος των αρχείων ήχου και με την ποιότητα τους  Τα αρχεία ήχου μπορούν να προέλθουν: Ήχοι από εξωτερικές πηγές, όπως μικρόφωνο, συστήματα ήχου, τηλεόραση κ.ά. Να δημιουργηθούν από τον υπολογιστή με κατάλληλο λογισμικό και υλικό  Το αρχικό ηχητικό υλικό μπορεί: Να ηχογραφηθεί και να ψηφιοποιηθεί με τη χρήση μικροφώνου και κάρτας ήχου Να περιέχεται σε ψηφιακή μορφή σε CD Να είναι αποθηκευμένο σε αναλογική μορφή, όπως σε κασέτα ή δίσκο βινυλίου ( απαιτείται η ψηφιοποίησή του μέσω ειδικών κυκλωμάτων που συνήθως βρίσκονται στην κάρτα ήχου)

Ψηφιοποίηση Ήχου  Πρέπει να υπάρχει μια κάρτα ήχου για τη μετατροπή του αναλογικού σήματος σε ψηφιακό ( ADC (Analog to Digital Converter))  Η είσοδος του αναλογικού σήματος στον υπολογιστή γίνεται μέσω μικροφώνου ή ηχογραφημένου αναλογικά σήματος στο ADC

Ψηφιοποίηση Ήχου  Η διαδικασία που ακολουθείται στην κάρτα ήχου είναι η ακόλουθη:  Δειγματοληψία Λαμβάνονται δείγματα από το αναλογικό σήμα σε τακτά χρονικά διαστήματα Από το ρυθμό της δειγματοληψίας (sampling rate), δηλαδή τον αριθμό των δειγμάτων ανά δευτερόλεπτο (που μετριέται σε KHz), εξαρτάται η ποιότητα του σήματος  Κβαντοποίηση Η ένταση του κάθε δείγματος αντιστοιχίζεται σε μια τιμή από ένα συγκεκριμένο σύνολο τιμών Ο αριθμός δυαδικών ψηφίων που διατίθενται για την αποθήκευση κάθε δείγματος είναι σταθερός και καλείται μέγεθος δείγματος ή πλάτος δείγματος ή ανάλυση  Κωδικοποίηση Οι τιμές του κάθε δείγματος κωδικοποιούνται με 0 και 1

Διαδικασία ψηφιοποίησης Βήμα 1: Δειγματοληψία Λαμβάνονται δείγματα από το αναλογικό σήμα σε τακτά χρονικά διαστήματα Από το ρυθμό της δειγματοληψίας (sampling rate), δηλαδή τον αριθμό των δειγμάτων ανά δευτερόλεπτο (που μετριέται σε KHz), εξαρτάται η ποιότητα του σήματος

Διαδικασία ψηφιοποίησης Βήμα 1: Κβαντοποίηση Η ένταση του κάθε δείγματος αντιστοιχίζεται σε μια τιμή από ένα συγκεκριμένο σύνολο τιμών Ο αριθμός δυαδικών ψηφίων που διατίθενται για την αποθήκευση κάθε δείγματος είναι σταθερός και καλείται μέγεθος ή εύρος δείγματος (sample width) ή ανάλυση

Διαδικασία ψηφιοποίησης Βήμα 1: Κωδικοποίηση Οι τιμές του κάθε δείγματος κωδικοποιούνται με 0 και 1

Τιμές Δειγματοληψίας ΉχοςΣυχνότητα δειγματοληψίας Ηz (δείγματα / δευτερόλεπτο) Τηλέφωνο8.000 Ραδιόφωνο CD Ψηφιακή τηλεόραση DVD ή

Μετατροπή αναλογικού σήματος σε ψηφιακό α) συχνότητα 44,1KHz β) συχνότητα 22,05KHz

Η συχνότητα δειγματοληψίας καθορίζει τον αριθμό των δειγμάτων πλάτους του αναλογικού σήματος (α) αναλογικό σήμα (β) Ψηφιακό σήμα με χαμηλή συχνότητα δειγματοληψίας (γ) Ψηφιακό σήμα με υψηλή συχνότητα δειγματοληψίας Το μέγεθος δείγματος είναι ο αριθμός των bits που χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση κάθε δείγματος του αναλογικού σήματος

Αναλογική – Ψηφιακή μορφή (α) αναλογικό σήμα (β) Ψηφιακό σήμα

Μέγεθος του αρχείου ήχου = συχνότητα δειγματοληψίας (Hz) x μέγεθος δείγματος (bits) x διάρκεια (sec) Για ένα λεπτό ήχου ποιότητας CD χρειαζόμαστε: 44100Hz x 16bit x 60sec = bits = bytes = = KB = 5,046 MB Για στερεοφωνικό ήχο 2 x 5,046 MB = 10,09 MB!!!! …υπολογίστε ένα τραγούδι !!!

Ανάγκη λοιπόν συμπίεσης του ήχου !!!

Συμπίεση αρχείου ήχου - Απόρριψη πληροφοριών από ήχους με συχνότητες έξω από τα όρια του φάσματος των συχνοτήτων (20 Hz – Hz) Πλάτος Συχνότητα Σήμα κυρίαρχου ήχου Περιοχή ήχων παραπλήσιας συχνότητας και χαμηλότερης έντασης που δεν γίνονται αντιληπτοί από το ανθρώπινο αυτί -Συμπίεση στηριζόμενη στο φαινόμενο της ηχητικής σκίασης

Συμπίεση Ήχου x1 8x0 6x1 5x0 3x1 3x0 4x1 6x0 4x (Μη απωλεστική lossless ) (Απωλεστική lossy ) x1 5x0 5x1 5x0 3x1 3x0 4x1 5x0 4x1 (Αλγόριθμος αποκοπής περισσότερων από 5 ψηφία)

Πρότυπο mp3  Το ΜΡ3 είναι ένας τύπος ψηφιακού συμπιεσμένου αρχείου ήχου.  Δεσμεύει όμως πολύ λιγότερο χώρο, περίπου το 1 / 10 του αρχικού  Γι αυτό μπορείτε να γράψετε σ’ ένα CD 200 τραγούδια και όχι 20 !!!

Οι συνηθέστερες μορφές (formats) των ψηφιοποιημένων ήχων

Βασικές μορφοποιήσεις (formats) αρχείων ήχου ΕπέκτασηΠρότυποΠεριγραφή.rifRIFF Αναπτύχθηκε από την Microsoft και υποστηρίζει αρχεία ψηφιακού ήχου WAV και MIDI..wavWave Αποτελεί το πρότυπο αποθήκευσης ψηφιακού ήχου και είναι υποσύνολο του πρότυπου RIFF..midMIDI Διεθνές πρότυπο για την αποθήκευση μουσικών αρχείων MIDI..aifAIFF Δημιουργήθηκε από την Apple αλλά χρησιμοποιείται σε όλες τις πλατφόρμες. Υποστηρίζει δειγματοληψία 32 bit..rmiRMI Αναπτύχθηκε από την Microsoft για αρχεία MIDI..mp3MPEG-layer 3 Πρότυπο συμπιεσμένων αρχείων ήχου. Χρησιμοποιείται κυρίως για τη διακίνηση αρχείων μουσικής στο διαδίκτυο..wmaWMA Windows Media Audio. Αναπτύχθηκε από την Microsoft με στόχο την υποστήριξη απωλεστικής συμπίεσης..raReal Audio Προορίζεται για την άμεση αναπαραγωγή ήχων μέσω του διαδικτύου.

Επεξεργασία κυματομορφής ήχου  Ηχοληψία – ψηφιοποίηση αναλογικού ήχου  Εισαγωγή ήχου από cd  Αντιγραφή, αποκοπή, επικόλληση ηχητικού τμήματος  Ρύθμιση έντασης και συχνότητας,  Αλλαγή συχνότητας δειγματοληψίας και αλλαγή μεγέθους δείγματος  Αλλαγή χρονικής διάρκειας  Μείξη ήχων  Απαλοιφή θορύβου  Εισαγωγή διαφόρων εφέ  Συμπίεση - Αποθήκευση

Προγράμματα επεξεργασίας ήχου  Sound Forge της Sonic  SoundEdit της Macromedia  Coll Edit της Syntrillium (Adobe Audition)  WaveStudio της Creative κ.α.  Aviafy-myna ( δωρεάν online)  Audacity (δωρεάν, απαιτείται εγκατάσταση στον υπολογιστή σας)  Free Audio Editor (δωρεάν, απαιτείται εγκατάσταση)