Αποκατάσταση Δυσλειτουργιών Σύγκλεισης Ενότητα 6: Αποκατάσταση σύγκλεισης με Κινητές Προσθέσεις Δρ. Παναγιώτα Τσόλκα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήμα Οδοντικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διατροφή Ενότητα 17: Γάλα, γαλακτοκομικά προϊόντα και αβγά Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Advertisements

Μέρος Β’. 2 Η ΠΕ Τμήμα των Αναλυτικών Προγραμμάτων των Σχολείων.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Περιβαλλοντικό ζήτημα και οικολογικό κίνημα ΜΑΘΗΜΑ 6.
Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΘΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ T SWOT ANALYSIS Μάθημα: Πολεοδομική και Οικιστική Ανάπτυξη και Πολιτική.
1 Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Ελλάδα. 2 ΠΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Σύνδεση περιβάλλοντος και εκπαίδευσης 1913…καθιερώνεται με νόμο η σύνδεση περιβάλλοντος και.
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ) Ενότητα 9 : Μέτρηση φαινολικών στο κρασί Δρ. Βασίλης Ντουρτόγλου Τμήμα Οινολογίας & Τεχνολογίας Ποτών Ανοικτά.
Αιματολογία ΙΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Μυελοϋπερπλαστικά νοσήματα (β΄μέρος) Αναστάσιος Κριεμπάρδης Τμήμα Ιατρικών εργαστηρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Ενζυμική Αποτρίχωση (Ε) Ενότητα 1: Εισαγωγή Κατερίνα Δηλαβέρη, Ειδικό Τεχνικό Εργαστηριακό Προσωπικό Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 6: Οι βάσεις της Ομαδικής Συμπεριφοράς Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 7: Βιταμίνες Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Νοσηλευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του.
Διεθνείς Συστήματα Κρατήσεων στον Τουρισμό Ενότητα 4: Διεθνή Συστήματα Κρατήσεων (Global Distribution Systems,G.D.S.) Δρ.Βασιλική Κατσώνη, Επίκουρος Καθηγήτρια.
1 ΕΚΠΟΝΗΣΗ - ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
Νοσηλευτική Ψυχικής Υγείας Νευρολογική Νοσηλευτική Ενότητα 2.2: Η εφαρμογή της αξίας του σεβασμού - της ελευθερίας - της δικαιοσύνης στην φροντίδα του.
Κοστολόγηση Ενότητα 2: Δομή επιχειρήσεων γραφικών τεχνών και χαρακτηριστικά σύγχρονων τεχνολογιών Δρ. Αναστάσιος Ε. Πολίτης, Αναπληρωτής Καθηγητής Τεχνολογία.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 10: Μεταβολισμός των θρεπτικών συστατικών Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 19: Είδη διαιτών Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 11: Μάλαξη και ειδικές τεχνικές Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο.
Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 9: Μάλαξη στον αθλητισμό Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ) Ενότητα 09: Η Μακροχρόνια Φροντίδα Υγείας στην Ελλάδα: Το θεσμικό πλαίσιο Γιώργος Πιερράκος Τμήμα Διοίκησης.
Μάθημα: Οικονομική Του Περιβάλλοντος & Των Φυσικών Πόρων Διδάσκων: Dr. Ευτύχιος Σαρτζετάκης Δημήτρης Σακκουλίδης – Φωτεινή Σαμαρά Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ.
Βιοστατιστική (Θ) Ενότητα 6: Έλεγχοι υποθέσεων - Διαστήματα εμπιστοσύνης Δρ.Ευσταθία Παπαγεωργίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά.
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ) Ενότητα 4: Θεματική Πρόσβαση: Προβληματισμοί και προσδιορισμός των εννοιών Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας.
Πρόσθετες Ύλες Ενότητα 6: Ουσίες ρύθμισης Οσμής - Γεύσης Αναστασία Κανέλλου, Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο.
Πρόσθετες Ύλες Ενότητα 2: Χρωστικές πρόσθετες ύλες τροφίμων Αναστασία Κανέλλου, Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το.
Κοινωνική Εργασία με Παιδιά και Εφήβους Ενότητα 5: Ψυχοκοινωνικές ανάγκες παιδιών μεταναστών Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Κοινωνικής.
Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 1: Απλός και σύνθετος τόκος και Εισαγωγή στο EXCEL Εργαστήριο 1 ης Εβδομάδας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.
Εκτυπωτικά Υποστρώματα (Θ) Ενότητα 5.2: Yδατογράφημα Βασιλική Μπέλεση Επίκ. Καθηγήτρια Τμήμα Γραφιστικής Κατεύθυνση Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών Ανοικτά.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 4.6: Χορός και Εικονογραφημένο Βιβλίο Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Ενότητα 5 : Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ « Περιβαλλοντικά Προβλήματα & Δίκαιο» ΜΑΘΗΜΑ 9.
Εφαρμογές Στατιστικής στην Τεχνολογία Τροφίμων (Θ) Ενότητα 2: Πληθυσμός και δείγμα - Δειγματοληπτικές μέθοδοι και δειγματοληπτικό σφάλμα Δρ.Ευσταθία Παπαγεωργίου,
Διατροφή Ενότητα 19: Λίπη, έλαια, λαχανικά και πατάτες Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Διαχείριση Έργων & Εργοταξίων Ενότητα 8β: Μηχανήματα τεχνικών έργων (ΜΤΕ) – Ανάλυση IΙΙ Βασίλειος Μούσας Τμήμα πολιτικών Μηχανικών ΤΕ και Μηχανικών Τοπογραφίας.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 2: Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 4: Ο Ρόλος του Μάνατζερ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.
Περιβαλλοντικές Επιδράσεις στην Αισθητική Ενότητα 5: Άλλες ουσίες από το περιβάλλον που έχουν βλαπτική επίδραση στο δέρμα και στην υγεία Δρ. Ευαγγελία.
Βελτιστοποίηση Ενεργειακών Συστημάτων Eργαστήριο Matlab Ενότητα 3: Πίνακες Μ. Σαμαράκου, Δ. Μητσούδης, Π. Πρεντάκης Τμήμα Μηχανικών Ενεργειακής Τεχνολογίας.
Διατροφή Ενότητα 13: Yπέρβαρος / παχυσαρκία & απώλεια βάρους Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικών Εργαστήρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Αιματολογία ΙΙΙ (Ε) Ενότητα 5: Αιμόσταση - Προαναλυτική φάση Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια.
Κοινωνική Εργασία στην υγεία και ψυχική υγεία Ενότητα 3: Ψυχιατρικός ιδρυματισμός και ιδρυματική κακοποίηση Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος Καθηγητής.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 1: Γιατί τρεφόμαστε Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το.
Κοινωνική Εργασία στην υγεία και ψυχική υγεία Ενότητα 13: Διασφάλιση – Βελτίωση της ποιότητας υπηρεσιών ψυχικής υγείας Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ) Ενότητα 4: Κατ’ οίκον Φροντίδα: Βασικές αρχές λειτουργίας Γιώργος Πιερράκος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Οδοντική μορφολογία Ενότητα 11: Πρώτος γομφίος κάτω γνάθου Αριστείδης Γαλιατσάτος DDs, Dr Dent. Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΙ Αθήνας Τμήμα Οδοντικής Τεχνολογίας.
Ενόργανη Χημική Ανάλυση (Θ) Ενότητα 4: Εισαγωγή στις μεθόδους χρωματογραφίας Δρ. Αρχοντούλα Χατζηλαζάρου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ενόργανης Ανάλυσης και.
Κοινωνική Εργασία στην υγεία και ψυχική υγεία Ενότητα 2: Ο αποϊδρυματισμός και η ανάπτυξη της κοινοτικής φροντίδας Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος.
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 5: Συσκευασία καλλυντικών προϊόντων Δρ. Αθανασία Βαρβαρέσου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κοσμητολογίας Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο Ενότητα 7: Εικαστικές παρεμβάσεις σπουδαστών σε χώρους μνήμης – β’ μέρος Φρύνη Μουζακίτου Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής,
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Α. Μαρτίνης.
Περιβαλλοντικές Επιδράσεις στην Αισθητική Ενότητα 8: Αισθητική αντιμετώπιση Δρ. Ευαγγελία Πρωτόπαπα, Καθηγήτρια Φαρμακοποιός - Αισθητικός Τμήμα Αισθητικής.
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος Ενότητα 17: Ραδιοσυχνότητες Ευθυμία Μικελάτου Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας.
Διαδικτυακές συναλλαγές στον Τουρισμό (e-tourism) (Θ) Ενότητα 10: e-marketing και τουρισμός Δρ.Βασιλική Κατσώνη, Επίκουρος Καθηγήτρια ΤΕΙ Αθήνας Τμήμα.
Τεχνική Ψιμυθίωσης Θεαμάτων Ενότητα 11: Κλασικό Μακιγιάζ Μικελάτου Ευθυμία Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά.
Προδιαγραφές Ανοιχτών Ακαδημαϊκών Μαθημάτων Ομάδα ανάπτυξης Ανοιχτών Ακαδημαϊκών Μαθημάτων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 14: Διατροφικά συμπληρώματα Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία & Διδακτική της Πληροφορικής Ενότητα 4: Εποπτικά Μέσα & Νέες Τεχνολογίες Διδακτικές προσεγγίσεις στην Πληροφορική Κλειώ Σγουροπούλου.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων - E Ενότητα 3: Παραδείγματα και εφαρμογές συστημάτων Δήμος Πανταζής Dr, MSc, Αγρ.Τοπ.Μηχ.
Νομοθεσία /Δεοντολογία Νοσηλευτικού Επαγγέλματος Ενότητα 10: Νοσηλευτική Νομοθεσία Ευγενία Βλάχου, Ελένη Ευαγγέλου Τμήμα Νοσηλευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 10: leasing Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons.
Διασφάλιση ποιότητας Ενότητα 1: Γενικές αρχές Ιωάννης Τσάκνης, Καθηγητής Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο.
Τεχνική Ψιμυθίωσης Θεαμάτων Ενότητα 1: Αρχαίο αιγυπτιακό μακιγιάζ Ευθυμία Μικελάτου Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 11: Οργανωσιακή αλλαγή Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
Διαδικτυακές συναλλαγές στον Τουρισμό (e-tourism) (Θ) Ενότητα 4: Τουρισμός και «ηλεκτρονικό επιχειρείν» Δρ.Βασιλική Κατσώνη, Επίκουρος Καθηγήτρια ΤΕΙ Αθήνας.
Κοινωνική Εργασία με Παιδιά και Εφήβους Ενότητα 11: Παιδική κακοποίηση Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ανοικτά.
Ενζυμική Αποτρίχωση (Θ) Ενότητα 4: Απαραίτητες προϋποθέσεις για τη μόνιμη αποτρίχωση Δρ. Ευαγγελία Πρωτόπαπα, Καθηγήτρια Φαρμακοποιός - Αισθητικός Τμήμα.
Περιεχόμενα Καρτεσιανό Σύστημα Συντεταμένων,
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αποκατάσταση Δυσλειτουργιών Σύγκλεισης Ενότητα 6: Αποκατάσταση σύγκλεισης με Κινητές Προσθέσεις Δρ. Παναγιώτα Τσόλκα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήμα Οδοντικής Τεχνολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Ολική νωδότητα-Ολική οδοντοστοιχία Η ολική οδοντοστοιχία (ΟΟ) είναι μια κινητή πρόσθεση κατασκευαζόμενη για ολικά νωδή γνάθο, προσαρμοσμένη και λειτουργούσα σε ένα αφιλόξενο βιολογικό περιβάλλον. Ολικές οδοντοστοιχίες άνω και κάτω γνάθου Ολική νωδότητα άνω και κάτω γνάθου 2 ©Γιαννικάκης Σ.: Ολικές Οδοντοστοιχίες Εργαστήριο Η ολική οδοντοστοιχία αναπληρώνει την έλλειψη φυσικών δοντιών και αποκαθιστά τις κύριες και δευτερεύουσες λειτουργίες του στοματογναθικού συστήματος και την αισθητική του προσώπου.

ΕΝΟΔΟΝΤΑ Στήριξη φυσικών δοντιών: ΠΕΡΙΟΔΟΝΤΙΟ ΟΛΙΚΗ ΝΩΔΟΤΗΤΑ Στήριξη ολικής οδοντοστοιχίας: ΒΛΕΝΝΟΓΟΝΟΣ ΕΝΟΔΟΝΤΑ Στήριξη φυσικών δοντιών: ΠΕΡΙΟΔΟΝΤΙΟ ΟΛΙΚΗ ΝΩΔΟΤΗΤΑ Στήριξη ολικής οδοντοστοιχίας: ΒΛΕΝΝΟΓΟΝΟΣ Μορφολογικές αλλαγές προσώπου & ΚΓΔ Αισθητικές αντιλήψεις και Προσαρμοστικές αντιδράσεις Αλληλεπιδράσεις των λειτουργικών παραγόντων του ΣΣ στο πλαίσιο αλλαγής του μηχανισμού συγκλεισιακής στήριξης 3

Απορρόφηση υπολειμματικής φατνιακής ακρολοφίας (ΥΦΑ). Διάφορες αλλαγές των ενδοστοματικών δομών. Μείωση της μασητικής ικανότητας. Απώλεια, κατάρρευση των στηρικτικών δομών του προσώπου και του μυϊκού τόνου. Ενδεχόμενες ψυχολογικό-κοινωνικές επιπτώσεις. Βιομηχανική συμπεριφορά ολικής νωδότητας επιπτώσεις 4

Επιπτώσεις της ολικής νωδότητας οστικό υπόστρωμα Απορρόφηση της ΥΦΑ. Η απορρόφηση της φατνιακής ακρολοφίας της κάτω γνάθου είναι προς τα κάτω και έξω. Η απορρόφηση της φατνιακής ακρολοφίας της άνω γνάθου είναι προς τα άνω και έσω (κάθετα και υπερώια). Η άνω γνάθος με τη πάροδο του χρόνου προοδευτικά μικραίνει ενώ η κάτω γνάθος φαρδαίνει. 5

Κατάρρευση προσώπου. Συρρίκνωση χειλέων. Βάθυνση της ρινοχειλικής αύλακας. Μείωση οριζόντιας χειλικής γωνίας. Προεξέχων πιγούνι, προγναθισμός κάτω γνάθου. Αύξηση της ρινοχειλικής γωνίας (columella philtral angle). Επιπτώσεις της ολικής νωδότητας Στηρικτικές δομές προσώπου 6 “Judaskopf (da Vinci)”, από Immanuel Giel διαθέσιμο ως κοινό κτήμαJudaskopf (da Vinci)Immanuel Giel

Μείωση μασητικής ικανότητας. Κατάποση μεγάλων κομματιών τροφής. Μείωση μηχανισμού αισθητικής πληροφόρησης. Επηρεάζεται η ομιλία. Μη ομαλή λειτουργία γλώσσας και μυών ΣΓΣ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΜΑΤΟΓΝΑΘΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Επιπτώσεις της ολικής νωδότητας 7

Η προσθετική αποκατάσταση της ολικής νωδότητας περιλαμβάνει ένα σύνολο εμβιομηχανικών προβλημάτων που αφορούν και εμπλέκονται στις εξατομικευμένες ανοχές και αντιλήψεις: Μεταβολές, τροποποιήσεις του μηχανισμού στήριξης. Λειτουργικές και Παραλειτουργικές παράμετροι. Μορφολογικές αλλαγές στο ύψος του προσώπου. Αλλαγές στην αισθητική του προσώπου. Προσαρμοστικές δυνατότητες και αντιδράσεις του κάθε ατόμου. Βιομηχανική συμπεριφορά ολικής οδοντοστοιχίας 8

Βιομηχανική συμπεριφορά ολικής οδοντοστοιχίας Μηχανισμοί στήριξης ΟΟ Βλεννογόνος υπολειμματικής φατνιακής ακρολοφίας Μη ομοιόμορφο πάχος. Ανομοιογενή πρόσφυση και ανθεκτικότητα. Λιγότερη αγγείωση και νεύρωση. Ελαχιστοποίηση των ιδιοδεκτικών νευρικών απολήξεων. Μειωμένη ελαστικότητα. Φατνιακό οστό Δεχόμενο κάθετα οριζόντια και πλάγια φορτία. Ανεπιθύμητη και μη αντιστρεπτή οστική απώλεια. Η μέση τιμή της καλυπτόμενης επιφάνειας στήριξης της ΟΟ: είναι cm 2 για την άνω γνάθο και cm 2 για την κάτω γνάθο. 45cm 2 είναι μέση τιμή της περιοχής που καταλαμβάνει η περιοδοντική μεμβράνη στην κάθε γνάθο με φυσικά δόντια. 9

Η μασητική δύναμη των ατόμων με ολικές οδοντοστοιχίες είναι 5 ως 6 φόρες μικρότερη των ατόμων με φυσική οδοντοφυΐα. Οι κινήσεις της κάτω γνάθου κατά τη διάρκεια της μάσησης στα ολικά νωδά άτομα παρουσιάζουν παραμορφώσεις συγκρινόμενες με τις ομαλές κινήσεις της κάτω γνάθου των ενοδόντων. Κατά την διάρκεια της φάσης σύγκλεισης του μασητικού κύκλου η κάτω γνάθος του ολικά νωδού ατόμου ανυψώνεται με σταθερή ταχύτητα χωρίς επιβράδυνση. Βιομηχανική συμπεριφορά ολικής οδοντοστοιχίας μασητική λειτουργία 10

Στη μεγαλύτερη πλειοψηφία των ατόμων μια ασυνείδητη κατάποση γίνεται με τη κάτω γνάθο φερόμενη σε ή πολύ κοντά σε κεντρική σχέση. Η σύγκλειση των ΟΟ πρέπει να επιτρέπει και να εναρμονίζεται με αυτό το αντανακλαστικό της ασυνείδητης κατάποσης του ανθρώπου. Η σύγκλειση των ΟΟ πρέπει να συνεργάζεται με τις δυνάμεις που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια μιας κατάποσης και να αποτρέπει μη αρμονικές επαφές. Βιομηχανική συμπεριφορά ολικής οδοντοστοιχίας κατάποση 11

Πολλοί από τους ασθενείς με ολικές οδοντοστοιχίες αναπτύσσουν έντονες παραλειτουργικές έξεις μεγάλης διαρκείας (ημερήσια και κατά τη διάρκεια του ύπνου), και με ανεπιθύμητες κατευθύνσεις. Ώθηση και πίεση της γλώσσας στην επιφάνεια της οδοντοστοιχίας. Σφίξιμο δοντιών. Υπερλειτουργία χειλιών και μυών της περιστοματικής περιοχής επί της προστομιακής επιφάνειας της κάτω οδοντοστοιχίας. Βιομηχανική συμπεριφορά ολικής οδοντοστοιχίας παραλειτουργικές έξεις 12

φυσικοί Δυνάμεις Συνάφειας. Δυνάμεις Συνοχής. Αρνητική εσωτερική πίεση. Βάρος. μηχανικοί Έκταση καλυπτόμενης επιφανειας. Μασητικό επίπεδο. Κάθετη διάσταση σύγκλεισης. Θέση τεχνητών δοντιών. Τύποι σύγκλεισης. Διαμόρφωση λείων επιφανειών. Εσοχές φατνιακής ακρολοφίας. βιολογικοί Ποιότητα βλεννογόνου και σάλιου. Νευρομυϊκός συντονισμός. Καθοριστικοί παράγοντες της λειτουργίας της ολικής οδοντοστοιχίας 13

ΙΣΟΡΡΟΠΗ Αμφοτερόπλευρη, ταυτόχρονη πρόσθια και οπίσθια συγκλεισιακή επαφή δοντιών σε κεντρική και έκκεντρες θέσεις. ΕΠΙΠΕΔΗ Τα οπίσθια δόντια (γωνία φύματος 0 0 ) τοποθετούνται σε ένα επίπεδο χωρίς καμπύλες αντιστάθμισης, επομένως μόνο στην κεντρική σχέση υπάρχουν ισόρροπες επαφές δοντιών. ΓΛΩΣΙΚΗ Υπερώια φύματα άνω δοντιών αρθρώνουν με μασητικές επιφάνειες των κάτω, σε κεντρική σχέση και σε έκκεντρες θέσεις. Τύποι σύγκλεισης ολικών οδοντοστοιχιών 14

Σε κεντρική σχέση – Επαφές όλων των οπισθίων αμφοτερόπλευρα. – Τα πρόσθια αφίστανται ελαφρά. Σε έκκεντρες θέσεις – Κατά την προσθιολίσθηση υπάρχουν αμφοτερόπλευρες, ταυτόχρονες οδοντικές επαφές προσθίων και οπισθίων δοντιών. – Κατά τις πλαγιολισθήσεις υπάρχουν αμφοτερόπλευρες, ταυτόχρονες και ίσες οδοντικές επαφές και στην εργαζόμενη και στην μη εργαζόμενη πλευρά. Χρησιμοποιείται μόνο για κινητές προσθετικές αποκαταστάσεις 15 Αμφοτερόπλευρα ισορροπημένη σύγκλειση ή Ισόρροπη σύγκλειση

ΜΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗ ΠΛΕΥΡΑ (BALANCING SIDE) ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗ ΠΛΕΥΡΑ (WORKING SIDE) ΠΡΟΟΛΙΣΘΗΣΗ (PROTRUSION) ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΥΓΚΛΕΙΣΗ (CENTRIC OCCLUSION) 16 Αμφοτερόπλευρα ισορροπημένη σύγκλειση ή Ισόρροπη σύγκλειση

Σε θέση μέγιστης συναρμογής – Μέγιστος δυνατός αριθμός επαφών. – Χρήση δοντιών με γωνία φύματος 0 ο. Σε έκκεντρες θέσεις – Δεν υπάρχει συγκεκριμένο συγκλεισιακό μοντέλο. – Ελευθερία κινήσεων σε όλες τις κινήσεις (προσθιολίσθηση και πλαγιολισθήσεις). Χρησιμοποιείται σε εξειδικευμένες περιπτώσεις κινητής προσθετικής (σε πολύ απορροφημένες φατνιακές ακρολοφίες, σε υπερήλικες, σε άτομα με νευρολογικές διαταραχές). 17 Επίπεδη σύγκλειση

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΥΓΚΛΕΙΣΗ (CENTRIC OCCLUSION)ΠΡΟΟΛΙΣΘΗΣΗ (PROTRUSION) 18 Επίπεδη σύγκλειση

Τα υπερώια φύματα των άνω οπισθίων δοντιών έρχονται σε επαφή με τα κεντρικά βοθρία των κάτω δοντιών. Το μασητικό επίπεδο ορίζεται από τα υπερώια και όχι τα παρειακά φύματα. Τα Υπερώια φύματα των άνω δοντιών αρθρώνουν με μασητικές επιφάνειες των κάτω στις πλάγιες έκκεντρες θέσεις. Εξάλειψη των επαφών των παρειακών φυμάτων. Επιβεβαίωση αποσυναρμογής των προσθίων κατά την προολίσθηση και αμφοτερόπλευρες επαφές υπερωίων φυμάτων των άνω οπισθίων δοντιών. Σχεδίαση και απόδοση γλωσσικής ισόρροπης σύγκλεισης στο εργαστήριο Norman A.C., Pankaj P.S.: Atlas of oral implantology. 3 rd edition. Mosby. St. Louis, London

Μορφολογικά χαρακτηριστικά οπισθίων τεχνητών δοντιών των ολικών οδοντοστοιχιών Τύποι δοντιών Ανατομικά Γωνία φύματος 30˚- 33˚. Επιλέγονται σε σύνταξη με ενδοστοματικές καταγραφές, αν η κονδυλική γωνία είναι μεγάλη. Μη ανατομικά ή Επίπεδα Γωνία φύματος 0˚, Επιλέγονται για την απόδοση επίπεδης σύγκλεισης. Ημιανατομικά Γωνία φύματος 20˚ - 22˚. Για σύνταξη σταθερών αποκλίσεων με κονδυλική γωνία ο. 20

Επικρατέστεροι τύποι σύγκλεισης των Ολικών Οδοντοστοιχιών. a. ανατομικά δόντια άνω και κάτω γνάθου με σύνταξη ισόρροπης σύγκλεισης. b. ανατομικά δόντια άνω και κάτω γνάθου τοποθετημένα σε γλωσσική σύγκλειση. c. ανατομικά δόντια άνω γνάθου και επίπεδα δόντια κάτω γνάθου σε σύνταξη γλωσσικής σύγκλεισης. d. άνω και κάτω δόντια σε σύνταξη επίπεδης σύγκλεισης. abc d 21

Φυσιολογική ή ανατομική σύγκλειση γωνία σύνταξης ≥80˚ Μικτή: όταν από τη σχέση των ακρολοφιών υπαγορεύεται από τη μια πλευρά φυσιολογική και από την άλλη σταυροειδής σύγκλειση. Αντίστροφη ή σταυροειδής σύγκλειση γωνία σύνταξης <80˚ Μηχανικοί κανόνες σύνταξης δοντιών στο εργαστήριο 22

Καθοριστικοί Παράγοντες απόδοσης ισόρροπης σύγκλεισης στο εργαστήριο Κονδυλική τροχιά Τομική τροχιά Γωνία φυμάτων Καμπύλη αντιστάθμισης Μασητικό επίπεδο 23

Για τις ολικές οδοντοστοιχίες η τομική τροχιά πρέπει να είναι ήπια (ρηχή) τόσο όσο το επιτρέπουν η αισθητική και η φώνηση για να αποτρέπεται η εκτροπή της οδοντοστοιχίας κατά την διάρκεια της προολίσθησης. Αύξηση της γωνίας της τομικής τροχιάς εκτρέπει την άνω οδοντοστοιχία στο πίσω μέρος (απώλεια απόφραξης) ενώ η κάτω οδοντοστοιχία γλιστρά προ τα πίσω. Καθοριστικοί Παράγοντες απόδοσης ισόρροπης σύγκλεισης (τομική τροχιά) 24

Η πρόσθια-οπίσθια καμπύλη ή καμπύλη αντιστάθμισης (οβελιαίο επίπεδο) και η καμπύλη Wilson (μετωπιαίο επίπεδο) κατά την σύνταξη των προσθίων και οπισθίων δοντιών της ΟΟ, χρησιμεύουν για την απόδοση ισόρροπης σύγκλεισης κατά την προολίσθηση και πλαγιολισθήσεις αντιστοίχως. Η κλίση των καμπύλων αντιστάθμισης καθορίζεται από τις γωνίες της κονδυλικής και τομικής τροχιάς. Για μηχανικούς και λειτουργικούς λόγους πρέπει η κλίση των καμπύλων να είναι μέτρια. Πρόσθια-οπίσθια καμπύλη Μετωπιαία καμπύλη ή καμπύλη Wilson Καθοριστικοί Παράγοντες απόδοσης ισόρροπης σύγκλεισης (καμπύλες αντιστάθμισης) 25

Το μασητικό επίπεδο πρέπει να είναι παράλληλο της φατνιακής ακρολοφίας. Εάν το μασητικό επίπεδο έχει κλίση τότε ολιστικές δυνάμεις επιδρούν στη ΟΟ με αποτέλεσμα την μείωση της ευστάθειας της. Το μασητικό επίπεδο πρέπει να διαιρεί την μεσοφραγματικό χώρο εξίσου. Καθοριστικοί Παράγοντες απόδοσης ισόρροπης σύγκλεισης (μασητικό επίπεδο) 26

Σύγκλειση εκλογής για τις ολικές οδοντοστοιχίες θεωρείται η ισόρροπη σύγκλειση. Η ισόρροπη σύγκλειση με ανατομικά δόντια πλεονεκτεί στη μασητική απόδοση των ολικών οδοντοστοιχιών. Η επίπεδη σύγκλειση αποτελεί κατασκευαστικά το απλούστερο μοντέλο και συνίσταται σε εξειδικευμένες περιπτώσεις. 27

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Παναγιώτα Τσόλκα Παναγιώτα Τσόλκα. «Αποκατάσταση Δυσλειτουργιών Σύγκλεισης. Ενότητα 6: Αποκατάσταση σύγκλεισης με Κινητές Προσθέσεις». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.ocp.teiath.gr

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. χωρίς σήμανσηΣυνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.