ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑ Ζ ΕΞΑΜΗΝΟΥ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Η φωνολογική επίγνωση.
Γιάννα Αντωνίου Δρ Γλωσσολόγος - Ερευνήτρια ΙΕΛ Τεχνολογίες λογισμικών πολυμέσων για εκπαίδευση και πολιτισμό Δράσεις και Προοπτικές ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ.
Η ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ / ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΩΝ ΕΚΠ / ΣΗΣ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΣΑΦΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΚΡΙΒΗΣ, ΕΓΚΥΡΑ ΦΟΡΕΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ.
Ιστορία και Δομή της Ελληνικής
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ Βασικές έννοιες: μητρική γλώσσα Μητρική γλώσσα Η γλωσσική μορφή με την οποία έρχεται σε επαφή το παιδί.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 11/10/2010 Μ. Μ. (MEd)
Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Θεωρία και Πράξη
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Επιστημολογία της κοινωνιογλωσσολογίας Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 7 η Θεματική ενότητα Κοινωνιογλωσσολογία και σχολείο Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 1.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 4η Θεματική ενότητα Γλώσσα, ταυτότητα και εξουσία Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
«Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Εισαγωγή στη Θεωρητική Γλωσσολογία A’ εξάμηνο ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ, Ακαδ. Έτος Μαρία Ιακώβου, Τομέας Γλωσσολογίας γρφ. 830 (Tε, )
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure) ΥΛΗ → έννοιες Περιεχόμενο ΜΟΡΦΗ → σημασίες ΥΛΗ → φθόγγοι Έκφραση ΜΟΡΦΗ → φωνήματα.
1 Μαθησιακές Δυσκολίες: δυγλωσσία και πολυγλωσσικό περιβάλλον Ενότητα 8: Δ(υ)ιγλωσσία Ζακοπούλου Βικτωρία Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
Διγλωσσία: Ορισμός, χαρακτηριστικά και ορολογία Εαρινό Εξάμηνο: Σαραβελάκης Κώστας Α.Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΤΖΑΡΙΩΤΗ - ΚΩΣΤΑΡΑ.
ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΑΘΗΜΑ Περιεχόμενα μαθήματος: 1.Οριοθέτηση της διγλωσσίας α) Σχέσεις επιστημών με τη διγλωσσία β) Τι είναι.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 5 η Θεματική ενότητα Διγλωσσία, πολυγλωσσία, επαφή γλωσσών Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 1.
Κατάκτηση της γλώσσας από το παιδί Ο γενικευτικός και αφαιρετικός χαρακτήρας της γλώσσας Το νόημα = σημαινόμενο του γλωσσικού σημείου συγκροτείται στη.
ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Δ’ εξάμηνο Δήμητρα Κατή Ώρες υποδοχής φοιτητών-τριών Δευτέρα 12:30-2:30 Ιστοσελίδα μαθήματος
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
ΤΡΙΤΟ ΜΑΘΗΜΑ Πότε θεωρείτε ένα άτομο δίγλωσσο; Ποια κριτήρια λαμβάνονται υπόψη όταν θέλουμε να προσδιορίσουμε τον ορισμό της διγλωσσίας; ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ Ποια.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Γλωσσική ανάπτυξη. Θεωρίες Γλωσσικής Ανάπτυξης  Οι υπέρμαχοι της θεωρίας της μάθησης- με πρωταγωνιστή τον Skinner- πιστεύουν ότι η ανάπτυξη της.
1 ο Γυμνάσιο Ρέντη Πρόγραμμα μαθημάτων της Γ! Τάξης.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
7. Λόγος – Γλώσσα – Ομιλία Επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης Φωνητική
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Ο λογοθεραπευτής και η λογοθεραπεία
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Θέματα κοινωνικής γλωσσολογίας
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Διαπολιτισμικότητα και Φυσική Αγωγή
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Τι σημαίνει «γνωρίζω μια γλώσσα»;;;
Θέματα Γλωσσολογίας (α)
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure)
«Διγλωσσία και αφασία»
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Εκπαίδευση και μειονότητες
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Σχέση διγλωσσίας και γνωστικής / γλωσσικής ανάπτυξης
ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑ Ζ ΕΞΑΜΗΝΟΥ

Προκαταρτικές Πληροφορίες Διδάσκουσα: Δρ. Σταφυλίδου Γεωργία Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Ώρες διδασκαλίας:Πέμπτη 3.00μμ~ 6:00μμ Σημειώσεις διαθέσιμες στο e-class

Τρόπος εξέτασης Γραπτή εξέταση στην εξεταστική περίοδο Προαιρετική εργασία που θα πριμοδοτείται με δύο βαθμούς Προϋπόθεση για να περάσει ένας φοιτητής το μάθημα είναι το 5. Η εργασία βοηθάει στην απόκτηση καλύτερου βαθμού Παρουσίαση άρθρου στην τάξη και κατάθεση σε γραπτή μορφή. Είτε επιλογή από τα άρθρα που προτείνω, είτε πρόταση δικού σας άρθρου ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ ΜΑΖΙ ΜΟΥ

Απαιτούμενο διάβασμα Βιβλίο: Τριάρχη-Herrmann «Η διγλωσσία στην παιδική ηλικία» Δείτε το έγγραφο Πληροφορίες Μαθήματος στο e-class για συγκεκριμένα κεφάλαια Σημειώσεις διδάσκουσας, όπως εμφανίζονται στην τάξη και μετά στο e- class Οι παρουσιάσεις βασίζονται στο βιβλίο της Τριάρχη-Herrmann B., του Klein W. (1984): Zweitspracherwerb.Frankfurt am Main, Grosjean, F.(1982):Life with two languages στο Bilingualism Reader και σε άρθρα ελληνόγλωσσα και ξενόγλωσσα Κρατάτε σημειώσεις

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Η διγλωσσία-πολυγλωσσία δεν αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα της εποχής μας, αλλά εκδηλώθηκε από τότε που εμφανίστηκε η ανθρώπινη γλώσσα και οι πρώτοι ανθρώπινοι πολιτισμοί. Eμφανίστηκε με τις κατακτήσεις, τις ειρηνικές μεταναστεύσεις των λαών καθώς και με τις επαφές ανάμεσα σε γειτονικές ομάδες που μιλούσαν διαφορετικές γλώσσες -Εμφανίστηκε το 3000 π.χ. στους Σουμερίους(Τριάρχη- Hermann2000:25). -Πρώτα δίγλωσσα λεξικά γράφτηκαν μετά την υποδούλωση των Σουμερίων από τους Ακκαδίους. -Στην Βαβυλώνα υπήρχαν σχολές για την εκμάθηση διαφόρων γλωσσών.

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ -Αρχαία Ελλάδα *Εκτός των διαλέκτων ομιλούνταν και άλλες ξένες γλώσσες όπως η φοινικική, περσική, αιγυπτιακή. *Η διγλωσσία εμφανίζεται τόσο στον προφορικό, όσο και στο γραπτό λόγο μέσω των επιγραφών. *Στην Οδύσσεια γίνεται αναφορά σε εθνολογικό και γλωσσικό μείγμα. *Στην εποχή του Μ.Αλεξάνδρου υπήρχαν παραδείγματα δι-,τρι- και πολυγλωσσίας. *Στα Ελληνιστικά χρόνια οι μορφωμένοι στην Ασία και την Αίγυπτο κατείχαν και την ελληνική ως L2.

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ -Ρωμαϊκή αυτοκρατορία *Επέβαλε τη λατινική ως επίσημη γλώσσα στους λαούς που είχε κατακτήσει. *Ως L2 ήταν η ελληνική. Ωστόσο τα παιδιά των Ρωμαίων μάθαιναν την ελληνική ως L1 πριν μάθουν τη μητρική τους γλώσσα. *Η κυριαρχία της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας είχε ως συνέπεια την κυριαρχία της λατινικής γλώσσας.

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ -Η διγλωσσία σήμερα *Πολυάριθμα κράτη έρχονται αντιμέτωπα με τη διγλωσσία. Ο αριθμός των ομιλούμενων γλωσσών ποικίλλει μεταξύ *Υπάρχουν κράτη δίγλωσσα, τρίγλωσσα (Ελβετία,Βέλγιο, Καναδάς), καθώς και κράτη κλασσικά μονόγλωσσα (Ιαπωνία, Γερμανία, Ελλάδα). *Χώρες όπως Αυστραλία, ΗΠΑ, Γερμανία δέχτηκαν μετανάστες και παρείχαν στα παιδιά αυτών μέχρι τη δεκαετία του 60 μονόγλωσση εκπαίδευση. Στη δεκαετία του 70 τέθηκε το ζήτημα της διατήρησης της εθνικής ταυτότητας και μαζί με αυτό και η διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας.

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ -Ελλάδα Η Ελλάδα αποτελούσε ανέκαθεν χώρα αποστολής εργατικού δυναμικού. Σήμερα μετατρέπεται σε χώρα υποδοχής μεταναστών, σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία με σχολεία γεμάτα με δίγλωσσα και πολύγλωσσα μεταναστόπουλα.

ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ

Οριοθέτηση της Διγλωσσίας Τί είναι διγλωσσία; Συχνό φαινόμενο κατά το οποίο δύο γλώσσες έρχονται σε επαφή Είναι η γνώση και η ικανότητα χρησιμοποίησης δύο διαφορετικών γλωσσών ή δύο διαλέκτων της ίδιας γλώσσας από ένα άτομο ή μία κοινωνική ομάδα. ΕΡΩΤΗΣΗ: Μπορείτε να σκεφτείτε ένα παράδειγμα δίγλωσσου παιδιού/ατόμου και να μας περιγράψετε το προφίλ του; Δύσκολος ορισμός με πολλές υποκατηγορίες και έλλειψη συμφωνίας μεταξύ των επιστημόνων για τα όρια και με διαφορές μεταξύ κλάδων και οπτικής γωνίας

Διγλωσσία και Γλωσσικά Επίπεδα Το δίγλωσσο άτομο αντιμετωπίζει δύο γλωσσικά συστήματα, είτε αυτά αποθηκεύονται ως ένα είτε ως δύο είτε με όποια άλλη δυνατότητα Και τα δύο γλωσσικά συστήματα (Γ1 και Γ2) έχουν όλα τα γλωσσικά επίπεδα. Θυμάστε ποιά είναι αυτά;; Ποιά επίπεδα νομίζετε ότι επηρεάζονται περισσότερο; Καταλαβαίνουμε ότι κάποιος είναι δίγλωσσος από τη χρήση των συγκεκριμένων επιπέδων;

Επίπεδα επιρροής Φωνητικό: φθόγγοι (ήχοι της γλώσσας) Φωνολογικό: φωνήματα (φθόγγοι που διαφοροποιούν τις σημασίες λέξεων και οργάνωση τους) Μορφολογικό: σχηματισμός λέξεων Συντακτικό / Γραμματικό: σχηματισμός προτάσεων, σειρά λέξεων κλπ. Σημασιολογικό: σημασίες λέξεων κλπ. Πραγματολογικό: σημασία εκφωνημάτων, επικοινωνιακή δομή

Διγλωσσία και Γλωσσικά Επίπεδα Όλα τα επίπεδα επιδέχονται επιρροής, ωστόσο όσο πιο «πάνω» τόσο πιο δύσκολη η αλλαγή για τον δίγλωσσο Παραδείγματα δίγλωσσου σε Ελληνικά και Γερμανικά: *δυσκολία στην προφορά του /ű/ *διάκριση μεταξύ μακρών και βραχέων φωνηέντων π.χ. geht (get) αντί για (ge:t)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ι. 1. Δίγλωσση γλωσσική ανάπτυξη και 2. Κατάκτηση δεύτερης γλώσσας 3. Μορφές διγλωσσίας * Ταυτόχρονη * Διαδοχική * Πρώιμη * Μεταγενέστερη * Πολιτισμική ή τεχνητή ή κατευθυνόμενη ή σχολική 4. Αποσαφήνιση των όρων * Πρώτη-δεύτερη-ξένη γλώσσα * Δεύτερη ημιγλωσσία

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΙΙ 1.Ταυτόχρονη δίγλωσση ανάπτυξη - πόσες γλώσσες μαθαίνονται; - σε ποια χρονική σειρά; - πόσο συχνά μαθαίνεται η ίδια γλώσσα; - πώς πραγματοποιείται η κατάκτηση της δεύτερης γλώσσας; - ποιες προβληματικές συνθήκες επιφέρουν διαταραχές στη γλωσσική ανάπτυξη; 2. Μελέτες για την ταυτόχρονη γλωσσική ανάπτυξη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΙΙΙ. 1. Διαδοχική Γλωσσική Ανάπτυξη 2. Υποθέσεις και θεωρίες για την εκμάθηση της L2 ή Ξένης Γλώσσας *Υπόθεση παρεμβολής ή της αντιπαράθεσης * Υπόθεση της ταύτισης * Θεωρία των μαθησιακών συστημάτων α) Θεωρία του κέντρου εποπτείας β) θεωρία των ανταγωνιστικών-γνωστικών δομών * Υπόθεση των περιβαλλοντικών γλωσσικών ερεθισμάτων * Θεωρία των γλωσσικών υπομορφών(Pidgin) * Θεωρία της κοινωνικής και πολιτισμικής προσαρμογής

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 3. Χαρακτηριστικά γνωρίσματα και βασικές αρχές της διαδοχικής κατάκτησης μιας L2 * Ύπαρξη μιας ενδιάμεσης γλώσσας ως γλωσσικός κώδικας * Ακολουθία των αναπτυξιακών φάσεων * Στρατηγικές γλωσσικής εκμάθησης * Εξάρτηση από τη μητρική γλώσσα 4. Παράγοντες που επιδρούν στην κατάκτηση μιας γλώσσας: α) γλωσσικοί β) ατομικοί γ) βιολογικοί δ) κοινωνικοί

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ IV. 1.Εγκεφαλική κυριαρχία 2.Επεξεργασία γλωσσών από τον εγκέφαλο 3.Μοντέλα γλωσσικής επεξεργασίας 4.Λειτουργικοί σύνδεσμοι μεταξύ των γλωσσών 5.Συνεργασία λογοθεραπευτή με διερμηνέα για την αξιολόγηση και θεραπεία ατόμων με επικοινωνιακές διαταραχές που μιλούν 2 ή περισσότερες ξένες γλώσσες.