Welcome to Maastricht University Faculty of Economics and Business Administration Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ Στρατηγική Ανάλυση 8/12/2015 Δρ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1/6/2012 FASTER LOGO FASTER ICT – Financial and Accounting Seminars Targeting European Regions You are expected to prepare a ppt presentation for each.
Advertisements

ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Κατεύθυνση: Στρατηγική και Ανθρώπινοι Πόροι Φεβρουάριος 2006.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ EXECUTIVE MBA ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ Καθηγητής Δημήτρης Μπουραντάς Δ/ντής Executive MBA και M.Sc.
Welcome to Maastricht University Faculty of Economics and Business Administration Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ Ανάπτυξη, Δοκιμή κ Λανσάρισμα Νέων.
Τι είναι το ΑΞΙΟΜΑ Καινοτόμο σύστημα ανίχνευσης και αξιολόγησης των βασικών γνωστικών δεξιοτήτων και ενίσχυσης των κοινωνικών δεξιοτήτων.
ΤΜΗΜΑ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ Δρ. ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΤΑΓΚΑΣ ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ.
Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική Ενότητα 1: Εισαγωγή στη Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική, Οδηγίες για το Μάθημα. Διαλέξεις 1 έως 2. Γεώργιος Θεοδοσίου,
Αλλάζοντας τα δεδομένα της Επαγγελματικής Κατάρτισης στη Γεωπονική Βιοτεχνολογία – Η Νέα Πανευρωπαϊκή Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Εκπαίδευσης ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Καθηγήτρια Νάνσυ Παπαλεξανδρή 1 Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού στον Δημόσιο και Ευρύτερο Δημόσιο Τομέα.
Η ADD ADVANTAGE είναι μια νέα εταιρεία παροχής ολοκληρωμένης λογιστικής υποστήριξης αλλά και υποβολής και σύνταξης Ευρωπαικών Προγραμμάτων.
C.D.A. COLLEGE Διαιτολογία - ECTS 2 Styliana Ioannou Bsc Food Technologist & Nutrition M.B.A Business Administration.
C.D.A. COLLEGE Διαιτολογία - ECTS 2 Styliana Ioannou Bsc Food Technologist & Nutrition M.B.A Business Administration.
1 Υποδείγματα Λήψης Αποφάσεων στο Χώρο - Εισαγωγή zΒασικές Υποθέσεις του Οικονομικού Ορθολογισμού yΜεγιστοποίηση Χρησιμότητας - Υποθέσεις xΤέλεια πληροφόρηση.
C.D.A. COLLEGE Διαιτολογία - ECTS 2 Styliana Ioannou Bsc Food Technologist & Nutrition M.B.A Business Administration.
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Επενδυτικοί Αριθμοδείκτες Διακομίχαλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΘΕΩΡΙΕΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ Υπεύθυνη μαθήματος Αναστασία Στρατηγέα Αναπλ. Καθηγ. Ε.Μ.Π. ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ.
Study in Holland: open to international minds Μάρθα Τριανταφύλλου Μορφωτική Ακόλουθος – Πρεσβεία Ολλανδίας
Welcome to Maastricht University Faculty of Economics and Business Administration Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ Εισαγωγή 21/11/2015 Δρ. Νίκος Καλογεράς.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 3η Διαφήμιση και Προώθηση Τουριστικής Καμπάνιας Παρακαλώ μελετήστε τις πρακτικές ερωτήσεις 3, στο e-class.
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Αριθμοδείκτες Αποδοτικότητας Διακομίχαλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Αριθμοδείκτες Διάρθρωσης Κεφαλαίων & Βιωσιμότητας Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
Welcome to Maastricht University Faculty of Economics and Business Administration Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ Εισαγωγή στην Ανάλυση της Αγοραστικής.
Χρήστος Τζεκίνης (σελ:21-28)
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΙ & ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ
MOORE STEPHENS GREECE.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΚΡΙΣΕΩΝ
ΕΡΓΑΣΙΑ 1Η Δήμητρα Βαγιωνά Νίκος Μαρούσης.
Ισοζύγιο Ενέργειας Και Έλεγχος Βάρους
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ
Τμήμα Διεθνών & Δημοσίων Σχέσεων Πανεπιστημίου Πειραιώς
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
ERASMUS EXPERIENCE ΒΟΥΔΑΠΕΣΤΗ.
Τμημα οικονομικων επιστημων απθ 2017
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
1η Διάλεξη «Το διεθνές οικονομικό σύστημα»
Πίνακας :Κλινικά δεδομένα του δείγματος
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ ΟΝΟΜΑ: ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΣΟΥΤΗ ΤΑΞΗ:Γ’3
Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ
Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Μεταπτυχιακές Σπουδές Στο Εξωτερικό
ΓΕΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΣΤΡΑΤΟΥ
ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Αξιολόγηση Επιχειρηματικής Ιδέας
WELCOME TO ESN! ΟΠΑ.
Οπτικός γραμματισμός: η περίπτωση της Βιβλιοθήκης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Χρυσάνθη Γεωργούλη.
Ερμηνεύοντας μια μεγάλη ήττα:
Γίνε ο Κατάλληλος Ηγέτης!!!
Για μια ευέλικτη, αποδοτική και αποτελεσματική δημόσια διοίκηση)
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΗΠΤΕΣ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ (EXECUTIVE SUMMARY)
Ο ρόλος του επιχειρηματικού σχεδίου
Παρουσίαση κατευθύνσεων Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων
Γεωργία Αϋφαντοπούλου, Συντονίστρια Ομάδας Θ3, ΙΜΕΤ
Όνομα Φοιτητή Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΒΑΣΙΣΤΕΙ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9 (σελ ) του Βιβλίου Business Logistics Mgt.
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (ΕΜΠ)
INTERNATIONAL BACCALAUREATE Ενημερωτική Συγκέντρωση Γονέων
Study in Holland: open to international minds
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΚΙΝΗΤΡΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Study in Holland: open to international minds
Νοσηλευτική διεργασία Νοσηλευτική διάγνωση
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
«Διεθνείς Διαπραγματεύσεις & Οικοδόμηση Διεθνούς Κοινού Συμφέροντος»
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
Τμημα οικονομικων επιστημων απθ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Welcome to Maastricht University Faculty of Economics and Business Administration Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ Στρατηγική Ανάλυση 8/12/2015 Δρ. Νίκος Καλογεράς

Faculty of Economics and Business Administration ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ - ΟΡΑΜΑ - ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Το περιεχόμενο Μία επιτυχημένη δήλωση αποστολής θα πρέπει να απαντάει σε 3 κρίσιμες ερωτήσεις: 1.Τι είδους επιχείρηση θα είμαστε στο μέλλον; (ενδεχόμενες αλλαγές στο προϊόν/υπηρεσία ή τον κλάδο δραστηριοποίησης) 2.Ποιοι είναι οι στόχοι μας; (τι θέλει να επιτύχει σε σχέση με τα μερίδια αγοράς και τον ανταγωνισμό) 3.Πως θα κερδίσουμε συγκριτικό πλεονέκτημα στην αγορά; (σαφείς πληροφορίες αναφορικά με τον τρόπο επίτευξης των στόχων της επιχείρησης)

Faculty of Economics and Business Administration ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ - ΟΡΑΜΑ - ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Παράδειγμα Αποστολής Όραμα του ΟΤΕ είναι να προσφέρει ολοκληρωμένες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου έτσι ώστε να αποτελεί την πρώτη επιλογή των πελατών στην Ελλάδα και τη Ν.Α Ευρώπη, καθώς και να ενεργεί ως «υπεύθυνος πολίτης», έτσι ώστε η παρουσία και η δράση του να προσθέτουν αξία σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη στις χώρες όπου δραστηριοποιείται. Στρατηγική του ΟΤΕ αποτελεί η: Βελτιστοποίηση όλων των διαδικασιών του ΟΤΕ μέσα από βιώσιμες μειώσεις κόστους, και διαρκής βελτίωση στην ευελιξία και την παραγωγικότητα Επέκταση της διείσδυσης της ευρυζωνικότητας στην εγχώρια αγορά και διατήρηση της ηγετικής θέσης του ΟΤΕ με μέγιστη αξιοποίηση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της εταιρείας, μέσω της παροχής καινοτόμων προϊόντων, υπηρεσιών και ολοκληρωμένων λύσεων τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής Αξιοποίηση της σύγκλισης των τεχνολογιών με τη δημιουργία εμπορικών προτάσεων, και συνεχής βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών Εστίαση σε εγχώριες και διεθνείς δραστηριότητες που παρουσιάζουν προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης Ενίσχυση της στενότερης συνεργασίας των θυγατρικών τόσο μεταξύ τους όσο και με τη μητρική εταιρεία.

Faculty of Economics and Business Administration ΕΙΔΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ 1. Επίπεδα διαμόρφωσης στρατηγικής 1.Το εταιρικό επίπεδο 2.Το επίπεδο κάθε μίας από τις στρατηγικές επιχειρηματικές μονάδες 3.Το επίπεδο των επιμέρους λειτουργιών ΑΝ. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝ ΑΠΡΟΪΟΝ ΒΠΡΟΪΟΝ Γ ΕΡΕΥΝΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΩΛΗΣΕΙΣ 1 2 3

Faculty of Economics and Business Administration ΕΙΔΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ 2. Περιεχόμενο στρατηγικής και επίπεδα Είδος στρατηγικήςΠεριεχόμενο Εταιρικό επίπεδοΑποστολή και όραμα επιχείρησης, νέα αντικείμενα εργασιών ή απαλοιφή άλλων, ανάπτυξη διασυνδέσεων και συνεργασιών, συντονισμός των επιχειρηματικών μονάδων Επιχειρηματικές μονάδες Αντιμετώπιση ανταγωνισμού, επίτευξη συγκριτικού πλεονεκτήματος Επιμέρους λειτουργίες Επίτευξη επιμέρους στόχων (π.χ. μάρκετινγκ, παραγωγής, ανθρώπινων πόρων κλπ.) Τα 3 επίπεδα στρατηγικής θα πρέπει να βρίσκονται σε αρμονία μεταξύ τους και να αλληλοενισχύονται, ώστε να κατανέμονται ορθολογικά οι πόροι και να μεγιστοποιείται η συνολική απόδοση της επιχείρησης

Faculty of Economics and Business Administration ΕΙΔΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ 3. Είδη στρατηγικών ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣΕΙΔΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ Εταιρικό επίπεδοΣτρατηγικές Σταθερότητας Στρατηγική καμίας αλλαγής Στρατηγική συγκομιδής κερδών Στρατηγικό διάλειμμα Στρατηγικές Ανάπτυξης Κάθετης ολοκλήρωσης Οριζόντιας ολοκλήρωσης Διαφοροποίησης δραστηριοτήτων Συγκέντρωσης – διείσδυσης αγοράς Ανάπτυξης αγοράς Ανάπτυξης προϊόντων Στρατηγικές Διάσωσης - Αναστροφής Ανόρθωσης Αποεπένδυσης Αιχμαλωσίας Ρευστοποίησης Επιχειρηματικές μονάδες Στρατηγικές Επίτευξης Συγκριτικού Πλεονεκτήματος Ηγεσίας κόστους Διαφοροποίησης Εστίασης Στρατηγικές Διεθνοποίησης Διεθνής ανταγωνιστική στρατηγική Εταιρική στρατηγική διεθνοποίησης

Faculty of Economics and Business Administration ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 1. Επιλογή της κατάλληλης Στρατηγικής Ανάπτυξης Μία επιχείρηση μπορεί:  Να εστιάσει στα υπάρχοντα προϊόντα και τις υπάρχουσες αγορές (στρατηγική διείσδυσης-συγκέντρωσης αγοράς),  Να επεκταθεί σε νέες αγορές με τα υπάρχοντα προϊόντα της (στρατηγική ανάπτυξης αγοράς), ή  Να επεκταθεί με νέα προϊόντα στις υπάρχουσες αγορές (στρατηγική ανάπτυξης προϊόντων) Στρατηγική Διείσδυσης – Συγκέντρωσης της αγοράς Στρατηγική Ανάπτυξης Προϊόντων Στρατηγική Διαφοροποίησ ης Δραστηριοτήτω ν Στρατηγική Ανάπτυξης Αγοράς Νέα ΠροϊόνταΥπάρχοντα Προϊόντα Υπάρχουσες Αγορές Νέες Αγορές

Faculty of Economics and Business Administration ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 2. Στρατηγική συγκέντρωσης – διείσδυσης αγοράς Η στρατηγική συγκέντρωσης αγοράς σημαίνει ότι η επιχείρηση αποφασίζει να διαθέσει τους πόρους της στην πιο επικερδή ανάπτυξη ενός προϊόντος, μιας αγοράς ή μιας καινούργιας τεχνολογίας. Αυτό μπορεί να γίνει με 3 τρόπους:  Με την αύξηση της χρήσης του προϊόντος από τους υπάρχοντες πελάτες (π.χ. αύξηση χρήσης προϊόντος, μείωση χρόνου ζωής, νέες χρήσεις, κίνητρα τιμής κλπ.)  Με την προσέλκυση των πελατών των ανταγωνιστών (π.χ. διαφοροποίηση προϊόντος, προώθηση προϊόντος, χαμηλότερη τιμή κλπ.)  Με την προσέλκυση μη χρηστών του προϊόντος (π.χ. υποκίνηση δοκιμαστικής χρήσης, διαφήμιση νέων χρήσεων κλπ.) Η στρατηγική αυτή ενδείκνυται όταν:  Οι παρούσες αγορές δεν είναι κορεσμένες  Υπάρχει περιθώριο αύξησης της χρήσης του προϊόντος από τους υφιστάμενους καταναλωτές  Τα μερίδια αγοράς μειώνονται και η αγορά αναπτύσσεται  Οικονομία κλίμακας μπορεί να προσφέρει συγκριτικά πλεονεκτήματα  Ο κλάδος δεν είναι αντικείμενο τεχνολογικών καινοτομιών  Υπάρχουν εμπόδια εισόδου νέων τεχνολογιών

Faculty of Economics and Business Administration ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 3. Στρατηγική ανάπτυξης αγοράς Η στρατηγική ανάπτυξης αγοράς σημαίνει ότι η επιχείρηση προσπαθεί να προωθήσει υπάρχοντα προϊόντα σε νέες αγορές:  Με την ανάπτυξη επιπλέον γεωγραφικών περιοχών (π.χ. σε εθνικό ή διεθνές επίπεδο)  Με την προσέλκυση πελατών από άλλα τμήματα της αγοράς (π.χ. με παραλλαγές προϊόντων)  Με την είσοδο σε νέα κανάλια διανομής Η στρατηγική αυτή ενδείκνυται όταν:  Υπάρχουν νέα, όχι ακριβά και ταυτόχρονα αξιόπιστα κανάλια διανομής  Υπάρχουν ανεκμετάλλευτες ή μη κορεσμένες αγορές  Η επιχείρηση έχει υπερβάλλουσα παραγωγική δυναμικότητα και πρέπει να τη διοχετεύσει

Faculty of Economics and Business Administration ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 4. Στρατηγική ανάπτυξης προϊόντων Η στρατηγική ανάπτυξης προϊόντων σημαίνει ότι αναπτύσσονται νέα προϊόντα για τις υπάρχουσες αγορές ή επιχειρούνται σημαντικές τροποποιήσεις των υπαρχόντων προϊόντων:  Με την ανάπτυξη νέων χαρακτηριστικών των προϊόντων (π.χ. αλλαγές χρώματος, σχήματος κλπ.)  Με την ανάπτυξη ποιοτικών παραλλαγών του προϊόντος  Με την ανάπτυξη επιπλέον μεγεθών και μοντέλων Η στρατηγική αυτή ενδείκνυται όταν:  Η επιχείρηση διαθέτει επιτυχημένα προϊόντα που όμως βρίσκονται σε φάση ωρίμανσης  Η επιχείρηση ευνοείται από τις γρήγορες τεχνολογικές εξελίξεις σε ένα δεδομένο κλάδο

Faculty of Economics and Business Administration ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ - ΑΝΑΣΤΡΟΦΗΣ 1. Διάγνωση αιτιών αποτυχίας Η γνώση των συνθηκών που κάνουν μία επιχείρηση προβληματική είναι καθοριστική για τη επιλογή της στρατηγικής που θα ακολουθηθεί Συμπτώματα – ενδείξεις αποτυχίας:  Η άσχημη προσαρμογή στο περιβάλλον. Αυτή μπορεί να μεταφράζεται, είτε σε αδυναμία προσαρμογής των προϊόντων στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις, είτε σε αδυναμία διαφοροποίησης και υιοθέτησης νέων τρόπων ανταγωνισμού.  Η απουσία εσωτερικού έλεγχου. Αφορά κυρίως επιχειρήσεις που είτε αναπτύσσονται με μεγάλη ταχύτητα, είτε αναπτύσσονται μέσω εξαγορών / συγχωνεύσεων  Η υπερβολική ανάληψη επιχειρηματικού κινδύνου. Κυρίως σε επιχειρήσεις που προβαίνουν σε επεκτατικές κινήσεις, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους τη διαθεσιμότητα των πόρων  Ορισμένοι ανεξέλεγκτοι παράγοντες, όπως οι κυβερνητικές πολιτικές, οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι φυσικές καταστροφές, που είναι πέρα από τον έλεγχο της επιχείρησης.  Συνδυασμός των παραπάνω, αφού ένα πρόβλημα συχνά προκύπτει από κάποιο άλλο.

Faculty of Economics and Business Administration ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ - ΑΝΑΣΤΡΟΦΗΣ 2. Στρατηγική ανόρθωσης Η στρατηγική ανόρθωσης σημαίνει ότι η επιχείρηση έχει για μακρύ χρονικό διάστημα χαμηλή απόδοση, κάτω από το ελάχιστο αποδεκτό επίπεδο. Η στρατηγική ανόρθωσης πρέπει να αντιμετωπίσει τα κάτωθι:  Τους περιορισμένους πόρους (έλλειψη ταμειακών ροών, υψηλή δανειακή επιβάρυνση, αδυναμία χρηματοδότησης επενδύσεων)  Το άσχημο ηθικό των εργαζομένων (αποχωρήσεις, συγκρούσεις, έλλειψη εμπιστοσύνης)  Προβλήματα από ομάδες ενδιαφερομένων (μέτοχοι, πελάτες και προμηθευτές παρουσιάζονται επιφυλακτικοί ως προς τη στήριξή της)  Πίεση χρόνου (αντικειμενικοί χρονικοί περιορισμοί και πιστωτές πιέζουν την επιχείρηση) Τα στάδια της στρατηγικής ανόρθωσης είναι: 1.Το στάδιο συρρίκνωσης / σμίκρυνσης: συγκράτηση χρηματικών ροών, περικοπές εργαζομένων, μείωση εξόδων, παύση συνεργασιών με οριακούς πελάτες, μείωση ιεραρχικών επιπέδων 2.Το στάδιο της σταθεροποίησης: βελτίωση περιθωρίων κέρδους, καλύτερη προσαρμογή στο μίγμα προϊόντων, εστίαση σε αποδοτικές αγορές, προσανατολισμός σε νέες δραστηριότητες 3.Το στάδιο αναδόμησης: ανάπτυξη νέων προϊόντων, ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, επιθετικές διαφημιστικές εκστρατείες, ανανέωση κεφαλαιουχικού εξοπλισμού, ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εισαγωγή νέων τεχνολογιών

Faculty of Economics and Business Administration ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΥ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΟΣ 1. Συγκριτικό πλεονέκτημα Συγκριτικό πλεονέκτημα είναι η δυνατότητα μιας επιχείρησης να αποδίδει περισσότερο από τις υπόλοιπες του κλάδου στον οποίο ανήκει Βασικά χαρακτηριστικά του συγκριτικού πλεονεκτήματος είναι ότι: 1.Δημιουργεί ατελείς συνθήκες ανταγωνισμού 2.Είναι διατηρήσιμο 3.Ταιριάζει σε εξωστρεφή περιβάλλοντα 4.Οδηγεί σε μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους

Faculty of Economics and Business Administration ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΥ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΟΣ 2. Πηγές συγκριτικού πλεονεκτήματος Το συγκριτικό πλεονέκτημα πηγάζει από ανώτερες ικανότητες της επιχείρησης:  Ιδιαίτερα χαμηλά κόστη εισερχόμενων πόρων (πρώτες ύλες, εργασία κλπ.)  Ιδιαίτερη αξία στη συνείδηση των πελατών (σχέσεις)  Υψηλή παρεχόμενη ποιότητα προϊόντων / υπηρεσιών  Καινοτομία και διαφοροποίηση  Πρόσβαση στη γνώση και διαχείριση της ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΟΡΩΝ Μεγάλη αξία Σπανιότητα Αμιμητισμός Διατηρησιμότητα ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΠΟΡΟΙ Υλικοί Άυλοι

Faculty of Economics and Business Administration ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΥ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΟΣ 3. Στρατηγική ηγεσίας κόστους Η στρατηγική ηγεσίας κόστους εφαρμόζεται όταν η επιχείρηση έχει ως στόχο να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της επιτυγχάνοντας χαμηλότερο κόστος στην παραγωγή προϊόντων ή / και υπηρεσιών. Τα χαρακτηριστικά της επιχείρησης αυτής είναι:  Απευθύνεται συνήθως στο σύνολο της αγοράς  Επιδιώκει μεγάλους όγκους παραγωγής  Χρησιμοποιεί τεχνικές μαζικής παραγωγής  Επενδύει μεγάλα κεφάλαια για να ανακαλύψει τρόπους μείωσης του κόστους  Έχει πολύ καλή προσβασιμότητα σε άύλες

Faculty of Economics and Business Administration ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 1. Τι είναι; Οι επιχειρήσεις που ενεργοποιούνται στο διεθνή επιχειρηματικό χώρο διακρίνονται σε 2 γενικές κατηγορίες:  Η πρώτη περιλαμβάνει τις επιχειρήσεις που οι δραστηριότητές τους στις διεθνείς αγορές περιορίζονται στις εξαγωγές και εισαγωγές προϊόντων και υπηρεσιών  Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει επιχειρήσεις που, εκτός από την ενασχόλησή τους με εξαγωγές και εισαγωγές, επεκτείνουν και τις παραγωγικές τους δραστηριότητες εκτός των εθνικών συνόρων

Faculty of Economics and Business Administration ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 2. Γιατί διεθνοποίηση;  Αυτοί που μπαίνουν πρώτοι σε μια διεθνή αγορά συνήθως κερδίζουν μεγάλα μερίδια αγοράς και εξαιτίας των οικονομιών κλίμακας, κάνουν ιδιαίτερα δύσκολη την είσοδο νέων ανταγωνιστών  Οι τάσεις διεθνοποίησης κάνει όλο και πιο δύσκολη την είσοδο νέων ανταγωνιστών  Ευρώπη, Αμερική και Ν.Α. Ασία έλκουν μεγάλο ποσοστό επενδύσεων  Οι αγορές των ανεπτυγμένων χωρών είναι σε μεγάλο βαθμό κορεσμένες  Έχουν αρθεί σε μεγάλο βαθμό οι περιορισμοί στις διεθνείς εμπορικές συναλλαγές  Οι διεθνοποιημένες εταιρείες συχνά ενθαρρύνουν τους προμηθευτές τους να επεκταθούν και αυτοί στο εξωτερικό

Faculty of Economics and Business Administration ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 3. Τα στάδια της διεθνοποίησης 1.Νεο – Εξαγωγική Επιχείρηση 2.Εξαγωγική Επιχείρηση 3.Νεο – International Επιχείρηση 4.International Επιχείρηση 5.Moultinational - Χωρίς Δ/νση Εξαγωγών 6.Moultinational - Με Δ/νση Εξαγωγών (15% του τζίρου) 7.Moultinational - Με Δ/νση Εξαγωγών 8.Moultinational - Με θυγατρικά υποκαταστήματα 9.Moultinational - Με παραγωγή στο εξωτερικό

Faculty of Economics and Business Administration ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 4. Πλεονεκτήματα από τη διεθνοποίηση 1.Η εκμετάλλευση των οικονομιών κλίμακας 2.Το γνωστό τους όνομα και η φήμη τους 3.Η πρόσβαση σε προηγμένη τεχνολογία και τεχνογνωσία 4.Η πρόσβαση σε μεγάλο όγκο πληροφοριών για νέα προϊόντα, για νέες αγορές και για τις διεθνείς εξελίξεις 5.Η δυνατότητα της απόκτησης παραγωγικών συντελεστών, ενδιάμεσων προϊόντων και πρώτων υλών σε χαμηλότερες τιμές 6.Η διαθεσιμότητα ικανών και έμπειρων διοικητικών στελεχών, καθώς και στελεχών με εκτεταμένη εμπειρία στις διεθνείς αγορές 7.Η δυνατότητα χρηματοδότησης όλων των δραστηριοτήτων τους με σχετικά χαμηλό κόστος 8.Η διαφοροποίηση των επιχειρηματικών κινδύνων

Faculty of Economics and Business Administration ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 5. Μειονεκτήματα από τη διεθνοποίηση 1.Το διαφορετικό κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον 2.Οι διαφορετικές επιχειρηματικές πρακτικές 3.Οι νέοι επιχειρηματικοί κίνδυνοι 4.Οι διαφορετικές διαδικασίες και κανονισμοί 5.Το διαφορετικό νομικό πλαίσιο