ΑΝΑΓΚΕΣ Νίκη Κάτσαρη Καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας & Οικολογίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Advertisements

Το Θέρμο είναι κωμό- πολη της Αιτωλοακα- ρνανίας με επίσημο πληθυσμό κα- τοίκων.
Λίλιαν Μήτρου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΙΑΤΡΙΚΟ ΑΠΟΡΡΗΤΟ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΚΑΙ ΒΙΟΗΘΙΚΗ 2 Μαρτίου 2013.
«Σύνδεση Αγροτικού Τομέα με Τουρισμό & Πολιτισμό» Τούντας Σ. Κανέλλος Εντεταλμένος Διδασκαλίας Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών τ. Υποδιοικητής.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Εισαγωγή N. ΝΙΚΗΤΑΚΟΣ Kαθηγητής Παν. Αιγαίου Γ. ΛΕΒΕΝΤΑΚΗΣ - Μεταδιδακτορικός Υπότροφος Δ. ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ - μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ.
ΓΕΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ – ΕΞΆΜΗΝΟ Α ’ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΊΑ - ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΊΑ Δήμητρα Παπαστεργίου MSc Λάρισα.
Το Πάσχα στην Κάλυμνο Τ άξη:A’5 Τ άξη:A’5 Έτος: Έτος: Ονόματα μαθητών: Σιδερούλα Μύτικα,Πόπη Σαμάρκου,Μικέλα Σαμάρκου,Καλλιόπη Τρικοίλη.
Κουκούλης Παράσχος (parkouk) 1 ο Δημ. Σχολ. Αγ. Δημητρίου Η Μεγάλη Εβδομάδα αρχίζει από την Κυριακή των Βαΐων το βράδυ, όπου τελείται η Ακολουθία του Νυμφίου,
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Δρ. Ειρήνη Κατσαμά Λέκτορας Κοινωνικής.
Η σημασία της Γεωργίας (Επισιτισμός, Οικονομία, Πολιτική, Εθνική και Παγκόσμια σημασία)
ΠΥΡΙΤΙΟ ΟΠΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ Τα είναι οπτικές ίνες; Οι οπτικές ίνες είναι πολύ λεπτά νήματα φτιαγμένα από πλαστικό ή γυαλί, με διάμετρο μικρότερη των 8μm μέσα.
Η 4 Η ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ ΚΟΡΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ Β1 ΤΑΞΗ 1.
ΜΠΑΣΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ 1ο Π.Δ.Σ.Θ.-ΑΠ.Θ ΣΤ΄2.  Το Έβερεστ είναι το ψηλότερο βουνό πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, αλλά αν λάβουμε υπόψη την επιφάνεια.
Day 45: I want a new computer JSIS E 111: Intensive Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑΚΑ ΤΟΞΑ. Σε αυτή την παρουσίαση θα δείτε σημαντικές πληροφορίες για τα σημαντικότερα ηφαίστεια στον κόσμο.
Αρριανού, Αλεξάνδρου Ανάβαση Ο Αρριανός - με πρότυπο τον Ξενοφώντα – σε 7 βιβλία εξιστόρησε την εκστρατεία του μεγάλου Αλεξάνδρου από την αρχή (336 π.Χ)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οικονομική Ανάλυση ΘΕΜΑ:
Ιλιάδα Μονομαχίες. Μονομαχία:Πάρη και Μενέλαου Ο Πάρης προβάλει απο το Τρωικό στράτευμα εναντίον του Μενέλαου.Πρίν την μονομαχία ο Πάρης κυριεύεται από.
ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ ΓΕΛ ΖΑΓΟΡΑΣ ΤΑΞΗ Α’ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Διοικητική Πρακτική 2 ο μάθημα Μαρία Μπατσικούρα.
3ος Πανελλήνιος διαγωνισμός Scratch Game
ΥΓΕΙΑ-ΑΣΘΕΝΕΙΑ.
Η ΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Έκθεση βιβλίου: Εικονογράφηση του 1821 μέσα από το ιστορικό βιβλίο
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης
Διάλεξε τη σωστή απάντηση
Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Η ΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
AΛΚΟΟΛ! ΓΕΛ ΖΑΓΟΡΑΣ ΤΑΞΗ Α ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Ενθάρρυνση Επιχειρηματικών Δράσεων, Καινοτομικών Εφαρμογών
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΜΑΡΓΑΡΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ Α4’ Π.Μ.Γ.Λ.Π.
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
ΤΟ ΡΑΥΤΟΠΟΥΛΕΙΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ: ΜΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ
Κοινωνικά Δίκτυα Κεφάλαιο 15.
Μαθηματικά στην καθημερινή ζωή
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ ΤΜΗΜΑ: Α3 ΜΑΘΗΤΗΣ:ΚΛΕΑΡΧΟΣ ΠΡΕΚΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ: Κα ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ ΘΕΜΑ: ΕΙΔΗ ΓΡΑΦΗΣ ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ – ΓΡΑΜΜΙΚΗ Α – ΓΡΑΜΜΙΚΗ Β.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΡΟΣΙΑΣ, ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’
ΛΙΜΝΗ ΜΑΡΑΘΩΝΑ.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νικης
Ινδιάνοι.
Βησσαρίων ο Τραπεζούντιος
Εργασία Βιολογίας β’ Γυμνασίου
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
Περιβαλλοντολόγοι : Εργασία 1
Μέτρηση Βάρους-Μάζας-Πυκνότητας
Έννοιες Παρακίνησης.
Γυμνάσιο Νεάπολης Κοζάνης
Η περίπτωση της Χημιφωταύγειας
Αρχιεπισκοπος πασησ Αλβανιας
Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ???
Άννα Φρανκ «Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ»
Μεταξοτυπια Σηρογραφια Βακιρτζης Αθανασιος
Σωτηριάδης Ευάγγελος 1Ο Π.Δ.Σ.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. Στ
נושא 5: מגנטים ומגנטיות.
Το ηφαίστειο της Αίτνας
Ανιχνεύοντας τη ρητορική online πληροφοριών:
Ελεύθερος χρόνος, προσωπική ανάπτυξη και ευεξία
Συστήματα ασφαλείας από τους ειδικούς
Παίζω και μαθαίνω τους Κινέζικους αριθμούς Νίκος Πανουσόπουλος 3ο Γυμνάσιο Κορίνθου
9η Διάλεξη: Αστυνόμευση: το ελληνικό σύστημα
Πλύσιμο χαλιών και σαλονιών σε απίστευτες τιμές
Οπτικές Ίνες Μαθητές που εργάστηκαν : Γαλακτίδης Παναγιώτης
Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Εργασία για το μάθημα της Φυσικής Β’ Λυκείου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΓΚΕΣ Νίκη Κάτσαρη Καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας & Οικολογίας

Τι είναι ανάγκες Ανάγκη (Need): είναι μια βασική απαίτηση του σώματος, χωρίς την οποία η ζωή δεν μπορεί να συνεχισθεί (αίσθημα υψηλής έντασης). Ανάγκη είναι μια βασική κατάσταση ανεπάρκειας. Για τον άνθρωπο είναι το δυσάρεστο συναίσθημα της έλλειψης, το οποίο μας ωθεί στις ανάλογες ενέργειες για την εξάλειψή του. Νίκη Κάτσαρη

Επιθυμίες Επιθυμία (Want): αναφέρεται σε οποιαδήποτε όχι απαραίτητη απαίτηση που την προκαλεί η προβλεπόμενη ευχαρίστηση (αίσθημα χαμηλής σχετικά έντασης). Τα σύγχρονα καταναλωτικά πρότυπα συνετέλεσαν στο να είναι δυσδιάκριτες οι ανάγκες και οι επιθυμίες. Φυσιολογικές ανάγκες (πείνα, δίψα, ύπνος, σεξ, δράση) ≠ Ψυχολογικές ανάγκες (αγάπη, συναισθήματα, γνώση, εγώ κ.ά). Νίκη Κάτσαρη

Ψυχολογικές ανάγκες Αυτοανάπλαση, αυτοδημιουργία, αντανάκλαση προσωπικότητας Αυτοεκτίμηση, ανάγκη αξιώματος αγάπη, αποδοχή, το αίσθημα ότι κάπου ανήκουμε κατοικία, ενδυμασία, σωματική ακεραιότητα νερό, αέρας, τροφή, δραστηριότητες, ξεκούραση Νίκη Κάτσαρη

Κουτσούλα Αλεξάνδρα Β Νίκη Κάτσαρη

Ψυχολογικές Ανάγκες α) αυτοεκτίμησης, δηλαδή το αίσθημα ότι αξίζουμε. Αναπτύσσεται μέσα από την αυτοπεποίθησή μας, το πιστεύω για τις ικανότητές μας και την αίσθηση ότι οι άλλοι μας αποδέχονται. και β) αυτοπραγμάτωσης, δηλαδή την δυνατότητα του ατόμου στην αυτοδημιουργία, την αυτοπειθαρχία, την ενότητα της προσωπικότητας και την έκταση (ευρύτητα) των εμπειριών. Δηλαδή την αυτοολοκλήρωση. Οι ψυχολογικές ανάγκες διακρίνονται σε ανάγκες Νίκη Κάτσαρη

Άλλοι τρόποι διάκρισης των ανθρωπίνων αναγκών:  ατομικές πείνα, δίψα, κρύο, ζέστη  κοινωνικές ψυχαγωγία, άμυνα, δημόσια υγεία)  βασικές φυσιολογικές για την επιβίωση  πολυτελείς μη βασικές για την κοινωνική υπεροχή και τη διαφοροποίηση  ανελαστικές εμφανίζουν μικρότερη ικανότητα προσαρμογής  ελαστικές επιτρέπουν την διεύρυνση ή τον περιορισμό τους Νίκη Κάτσαρη

Όταν ο άνθρωπος διαπιστώσει τις ανάγκες του, καλείται να πάρει αποφάσεις για την εξάλειψή τους. Μία ανάγκη δημιουργείται αμέσως μόλις καλυφθεί η προηγούμενη. Έτσι λοιπόν στην πυραμίδα των αναγκών μόλις καλυφθούν οι φυσικές ανάγκες, ενεργοποιείται το επόμενο σκαλοπάτι, προκειμένου κι αυτό να καλυφθεί και σταδιακά ικανοποιούνται εκείνες που βρίσκονται στην κορυφή της πυραμίδας. Νίκη Κάτσαρη

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΙΕΡΑΡΧΗΣΗΣ ΑΝΑΓΚΩΝ Θεωρία ανθρώπινης υποκίνησης – Maslow 1.Φυσιολογικές: βιολογικές λειτουργίες σώματος (πείνα, δίψα, αέρας, ύπνος, ρούχα). 2.Ασφάλειας: προστασία απέναντι σε φυσικούς και ψυχολογικούς κινδύνους (ασφάλεια ζωής, ασθένειας, γήρατος, συστήματα συναγερμού, security κ.ά). 3.Κοινωνικές: κοινωνική συμμετοχή και δράση (φιλία, συντροφικότητα, αγάπη, οικογένεια, συμμετοχή σε οργανώσεις-ομάδες κ.ά). Νίκη Κάτσαρη

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΙΕΡΑΡΧΗΣΗΣ ΑΝΑΓΚΩΝ 4. Εκτίμησης: ανάγκη για επιτεύγματα (κύρος, φήμη, αναγνώριση, εξουσία, επιτυχία, διάκριση). 5. Αυτό-πραγμάτωσης: απελευθέρωση του ανθρώπου από τα δίκτυα των κοινωνικών επιταγών – «γνώθι σαυτόν» - αυτοεκπλήρωση- αυτοκαταξίωση-αυτοολοκλήρωση. Το μοντέλο είναι ιεραρχικό (οι ανάγκες προκύπτουν και ικανοποιούνται σειριακά, δηλαδή μόνο όταν έχει ικανοποιηθεί πλήρως μια κατηγορία αναγκών ενεργοποιείται η επόμενη). Νίκη Κάτσαρη

Αποφάσεις Νίκη Κάτσαρη Καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας & Οικολογίας

Τι είναι απόφαση; Απόφαση: διαδικασία επιλογής Νίκη Κάτσαρη

Η λήψη αποφάσεων είναι μια διαδικασία που μας βοηθά να επιλύουμε προβλήματα και να επιτυγχάνουμε τους στόχους μας. Υπάρχουν αποφάσεις που είναι: απλές και μπορούμε εύκολα και γρήγορα να λάβουμε είτε επειδή γνωρίζουμε σε ποιο αποτέλεσμα θα μας οδηγήσουν είτε επειδή έχουμε ξαναπάρει παρόμοιες αποφάσεις στο παρελθόν (π.χ. τα ψώνια της εβδομάδας) σύνθετες, που για να τις λάβουμε πρέπει να αφιερώσουμε χρόνο και σκέψη (π.χ. η επιλογή επαγγέλματος). Νίκη Κάτσαρη

Οι αποφάσεις που παίρνουν οι άνθρωποι δεν είναι πάντα ανεξάρτητες μεταξύ τους. Για παράδειγμα, όταν αποφασίζουμε για τις καλοκαιρινές μας διακοπές πρέπει να πάρουμε μια σειρά αποφάσεων που συνδέονται μεταξύ τους (που θα πάμε, πότε, για πόσο χρονικό διάστημα, ποιες άλλες δραστηριότητες θα θυσιάσουμε ή θα αναβάλουμε κ.λπ.). Οι αποφάσεις μας (ατομικές ή ομαδικές) πρέπει να είναι ορθολογικές, δηλαδή να μπορούν να οδηγήσουν στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Για να πάρουμε μια σωστή απόφαση πρέπει να έχουμε ξεκάθαρο στόχο, ενθουσιασμό, ηρεμία, γνώση, αντικειμενικότητα και να βλέπουμε το πρόβλημα και τη λύση του σφαιρικά! Νίκη Κάτσαρη

Αναγνώριση του προβλήματοςΕντοπισμός εναλλακτικών λύσεωνΕπιλογή της καλύτερης εναλλακτικής λύσηςΕφαρμογή της καλύτερης απόφασηςΑξιολόγηση αποτελέσματος Διαδικασία Λήψης Απόφασης Νίκη Κάτσαρη

Διαδικασία Λήψης Απόφασης Νίκη Κάτσαρη

Πηγές : Βιβλίο Οικιακής Οικονομίας Β΄ Γυμνασίου Wikipedia Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων – Τμήμα Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων – Βαγής Σαμαθράκης ΣΕΠ Βιβλίο Μαθητή Γ΄Γυμνασίου happiness-k-blog/22-pairne-apofaseis-gia-ton-eauto-sou happiness-k-blog/22-pairne-apofaseis-gia-ton-eauto-sou Νίκη Κάτσαρη