Ενότητα # 5: Κουλτούρα & Κοινωνικές Τάξεις Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων Συμπεριφορά Καταναλωτή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Θεωρία και Πράξη
Advertisements

1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Οικονομική Ανθρωπολογία
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Ανθρωπολογία του Θεάτρου Ενότητα 4 η : Βασικές αρχές της Τέχνης του Ηθοποιού Γιώργος Σαμπατακάκης, M.Phil. (Καίμπρητζ) – Ph.D. (Λονδίνο) Τμήμα Θεατρικών.
Διοίκηση Τεχνολογίας Εργασία: «Εργαλειακή Προσέγγιση Τεχνολογίας» Πρόγραμμα:MBA Part-Time.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία Ενότητα 7η: Η έννοια του ομιλιακού ενεργήματος. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών.
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Ενότητα 1: Αγορά Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία Ενότητα 4η: Η έννοια του πλουραλισμού και της δημοκρατίας. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ ΙΙ Θέμα «παιγνίδια» (website address) Διδάσκουσα: Καθηγήτρια Τζένη.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια της Φιλοσοφίας του Δικαίου Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων Ενότητα 3: Προσέλκυση Ανθρώπινου Δυναμικού. Διδάσκων: Γεώργιος Ασπρίδης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 10: Προϋπολογισμοί Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Διοίκηση ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 7: Οριακή Κοστολόγηση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Ενότητα # 4: Το Θεωρητικό Μοντέλο της Ποιότητας των Υπηρεσιών Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(9)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 7: Παρακολούθηση Κινδύνων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(3)
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 2: Εφαρμογές πολυμέσων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ενότητα 2: Εισοδηματικός περιορισμός
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(7)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(4)
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 7: Επίλογος. Σύνοψη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕνΟτητα # 8: Ms Word V CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(5)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(10)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενότητα # 5: Κουλτούρα & Κοινωνικές Τάξεις Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων Συμπεριφορά Καταναλωτή

2 Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. Χρηματοδότηση

3 Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς. Άδειες Χρήσης

4 Κατανόηση των όρων κουλτούρα, επιμέρους κουλτούρες, κοινωνική τάξη Εξοικείωση με περαιτέρω διαστάσεις της κουλτούρας π.χ. επικοινωνιακή κουλτούρα και διαπολιτισμικά χαρακτηριστικά των καταναλωτών Διαπραγμάτευση ειδικών θεμάτων όπως το κοινωνικό κεφάλαιο και η κατανάλωση με στόχο την επισήμανση του στάτους Σκοποί ενότητας

5 Η Έννοια της Κουλτούρας Επιμέρους Κουλτούρες Διάφορες Εκφάνσεις της Κουλτούρας Η Επίδραση των Κοινωνικών Τάξεων Ειδικά Θέματα Περιεχόμενα ενότητας

Μάθημα: Συμπεριφορά Καταναλωτή Ενότητα # 5: Κουλτούρα & Κοινωνικές Τάξεις Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα, Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων Η Έννοια της Κουλτούρας

7 «Ένα σύνολο Κανόνων ή Σταθερών κοινό για τα μέλη μιας κοινωνίας, τα οποία, όταν αποτελούν τη βάση της δράσης των μελών της κοινωνίας αυτής, παράγουν Συμπεριφορά, η οποία κυμαίνεται μέσα σε ένα σταθερό εύρος συμπεριφορών που τα μέλη θεωρούν σωστές και αποδεκτές» Ορισμός της κουλτούρας

8 Η κουλτούρα είναι Κοινή Διδακτή Δυναμική Προσαρμοστική, αλλά ανθεκτική Η κουλτούρα παρέχει Ταυτότητα Πλαίσιο Αναφοράς Συνοχή Χαρακτηριστικά Κουλτούρας

Μάθημα: Συμπεριφορά Καταναλωτή Ενότητα # 5: Κουλτούρα & Κοινωνικές Τάξεις Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα, Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων Επιμέρους Κουλτούρες

10 Συγκεκριμένα τμήματα ατόμων μέσα σε μία κουλτούρα, τα οποία έχουν ομοιογενείς αξίες, ήθη και έθιμα που τους διαφοροποιούν από άλλα μέλη και τμήματα της ίδιας κοινωνίας Σιώμκος, 2011 Επιμέρους Κουλτούρα

11 Ηλικιακές – Κριτήριο: η γενιά Εθνικές ή Φυλετικές – Κριτήρια: η εθνικότητα, η φυλή, η γλώσσα Γεωγραφικές – Κριτήρια: ο τόπος, έθιμα, διάλεκτοι Επιμέρους Κουλτούρες (1 από 2)

12 Θρησκευτικές: – Κριτήριο: θρησκευτικές πεποιθήσεις και προσήλωση Επιμέρους κοινωνικές κουλτούρες – Η κουλτούρα των αστέγων Επιμέρους Κουλτούρες Κατανάλωσης – Η κουλτούρα των μοτοσικλετιστών Harley Davidson Επιμέρους Κουλτούρες (2 από 2)

13 Πηγή: Α/ΑΓλώσσαΧώρα Προέλευσης Ομιλητές (σε εκατομμύρια) 1ΚινέζικαΚίνα ΙσπανικάΙσπανία399 3ΑγγλικάΗνωμένο Βασίλειο335 4ΙνδικάΙνδία260 5ΑραβικάΣαουδική Αραβία242 6ΠορτογαλικάΠορτογαλία203 7ΜπενγκάλιΜπαγκλαντές189 8ΡώσικαΡωσική Ομοσπονδία166 9ΙαπωνικάΙαπωνία128 10ΛάνταΠακιστάν88.7 Οι πιο Ομιλούμενες Γλώσσες

14 Πηγή: en.wikipedia.orgen.wikipedia.org Α/ΑΘρησκεία Πιστοί (σε εκατομμύρια) Ποσοστό (%) 1Χριστιανισμός ,50 2Ισλάμ ,32 3Κοσμική /Αγνωστικιστή/Αθεϊα≤ ,35 4Ινδουισμός ,95 5Κινεζική παραδοσιακή θρησκεία394 5,50 6Βουδισμός376 5,25 7Εθνικές θρησκείες300 4,19 8Παραδοσιακή Αφρικανική100 1,40 9Σιχισμός23 0,32 10Πνευματισμός15 0,21 Οι πιο Διαδεδομένες Θρησκείες

Μάθημα: Συμπεριφορά Καταναλωτή Ενότητα # 5: Κουλτούρα & Κοινωνικές Τάξεις Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα, Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων Διάφορες Εκφάνσεις της Κουλτούρας

16 Σύμφωνα με τον Edward Hall κάθε πολιτισμός χρησιμοποιεί μηνύματα υψηλού ή χαμηλού περιεχομένου πλαίσιο στις επικοινωνίες ρουτίνας. Σύμφωνα με αυτό υπάρχουν: – Χώρες με κουλτούρα χαμηλού περιεχομένου Σαφής και κυριολεκτική επικοινωνία Χρήση πολλών λέξεων – Χώρες με κουλτούρα υψηλού περιεχομένου Χρήση συμβολισμού, παράλληλα νοήματα ανάλογα το πλαίσιο Μεμονωμένες λέξεις φορτισμένες με νοήματα Κουλτούρα Επικοινωνίας

17 Κουλτούρα Επικοινωνίας ανά Χώρα

18 Υλικός πολιτισμός Καλλιτεχνήματα και χρηστικά αντικείμενα Υλισμός Τεχνολογία Οικονομία – παραγωγή, διανομή & κατανάλωση – παραγωγή, συσσώρευση και κατανομή του πλούτου – μετανάστευση, αποικιοκρατία και ιμπεριαλισμός Γλώσσα και επικοινωνία Λεκτική Μη Λεκτική – «σιωπηλές γλώσσες» Πολιτισμικές Διαστάσεις (1 από 2)

19 Κοινωνικές δομές Διαστρωμάτωση Κινητικότητα Οργάνωση – Σχέσεις – Συγγένεια Θρησκεία Πίστεις Πρακτικές Ηθική Αισθητική Ωραίο Καλό γούστο Μορφή, σχήμα, χρώμα Τέχνη – υψηλή / λαϊκή Χιούμορ Πολιτισμικές Διαστάσεις (2 από 2)

20 Κατά το Hofstede Η κουλτούρα έχει διαπολιτισμικό χαρακτήρα Υπάρχουν 5 διαστάσεις κατηγοριοποίησης: 1.Ατομισμός – Συλλογικότητα 2.Αποφυγή της Αβεβαιότητας 3.Απόσταση Ισχύος 4.Αρρενωπότητα - Θηλυκότητα 5.Μακροπρόθεσμος Προσανατολισμός Οι 5 Διαστάσεις της Κουλτούρας

Οι κουλτούρες μέσα από τις διαφημίσεις του McDonald’s McDonalds - Αυστραλία 2009Αυστραλία 2009 McDonalds – ΚορέαΚορέα McDonalds – Ισραήλ – θρησκείαθρησκεία McDonalds – Ισραήλ– πολιτικήπολιτική McDonalds –ΣουηδίαΣουηδία McDonalds – ΕλλάδαΕλλάδα 21

22 Αυτό που είναι αληθινό απ' αυτή τη μεριά των Πυρηναίων, είναι ψέμα από την άλλη (Blaise Pascal) Ερώτημα για το Μάρκετινγκ

Μάθημα: Συμπεριφορά Καταναλωτή Ενότητα # 5 Κουλτούρα & Κοινωνικές Τάξεις Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα, Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων Η Επίδραση των Κοινωνικών Τάξεων

24 Μαρξισμός – Πάλη Κριτήρια – Η σχέση με τα μέσα παραγωγής (αντικειμενικά) – Η ταξική συνείδηση (υποκειμενικά) Αποτέλεσμα – Μπουρζουαζία – Προλεταριάτο Κοινωνική Τάξη Θεωρητικές Προσεγγίσεις (1 από 2)

25 Διαστρωμάτωση Κριτήρια (κατά το Weber) – Τάξη : οικονομική κατάσταση – Θέση: κύρος, γόητρο, αναγνώριση (ποιητές, άγιοι και ήρωες) – Εξουσία: ικανότητα να επιτυγχάνεις αυτό που θέλεις ανεξαρτήτως της αντίστασης από άλλους (αστυνόμος, υπουργός) Αποτέλεσμα – Ανώτερη (ελίτ, αριστοκρατία, ολιγαρχία & nouveau riche) – Μεσαία – Κατώτερη (εργατική) τάξη Κοινωνική Τάξη Θεωρητικές Προσεγγίσεις (2 από 2)

26 Δέσμη κοινωνικών θέσεων ή κοινωνικών στρωμάτων Κριτήρια κατάταξης: – Μόρφωση – Επάγγελμα – Κύρος – Κοινωνική θέση – Πλούτος και Ισχύς – Προνόμια και Κτήση υλικών αγαθών Κοινωνικές Τάξεις & Συμπεριφορά του Καταναλωτή

27 Οικονομική Θέση – Επάγγελμα – Τύπος & Τοποθεσία Οικίας – Πλούτος Μορφωτικά Προσόντα Συμπεριφορικά Πρότυπα – Φιλοδοξίες – Ψυχαγωγικές Συνήθειες – Συμμετοχή στα Κοινά Coleman (1983) Διαστάσεις των Κοινωνικών Τάξεων

28 Ανώτερη Ανώτερη – Μεσαία Μεσαία Εργαζόμενη Τάξη Κατώτερη Ιεραρχία 5 Κοινωνικών Τάξεων

Μάθημα: Συμπεριφορά Καταναλωτή, Ενότητα # 5: Κουλτούρα & Κοινωνικές Τάξεις Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα, Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων Ειδικά Θέματα

30 Κοινωνικό Κεφάλαιο – Οργανωτικές διασυνδέσεις και δίκτυα – Περιορισμένος και προστατευόμενος πόρος Συμπεριφορά Καταναλωτή και Κοινωνικό Κεφάλαιο – Γκολφ ως μέσο ενίσχυσης του Κοινωνικού Κεφαλαίου – Οι λέσχες γκολφ εκτός από υψηλή συνδρομή απαιτούν και συστάσεις για το υποψήφιο μέλος. Το Κοινωνικό Κεφάλαιο

31 Μάρκες Πολυτελείας (Luxury Brands) – Προσδίδουν στάτους – Εξυπηρετούν τις ανάγκες για: Μισητή Διάκριση Εμφανής Κατανάλωση – Διαφέρουν στο βαθμό επισήμανσης της μάρκας (brand signaling) Μισητή Διάκριση (Invidious Distinction) – Κατανάλωση με στόχο την πρόκληση ζήλιας σε τρίτους με την επίδειξη δύναμης και πλούτου Εμφανής Κατανάλωση (Conspicuous Consumption) – Παροχή εμφανών πειστηρίων για τη δυνατότητα αγοράς προϊόντων πολυτελείας Προϊόντα Σύμβολα Στάτους

32 4 κατηγορίες καταναλωτών – Πατρίκιος (patrician) Υψηλός Πλούτος – Χαμηλή Ανάγκη για στάτους – Νεόπλουτος (parvenu) Υψηλός Πλούτος – Υψηλή Ανάγκη για στάτους – Προλετάριος (proletarian) Χαμηλός Πλούτος – Χαμηλή Ανάγκη για στάτους – Φιγουρατζής (poseur) Χαμηλός Πλούτος – Υψηλή Ανάγκη για στάτους (Hanes, Nunes & Dreza, 2010) Τυπολογία Επισήμανσης Στάτους (Status Signaling)

Κοινωνικές Τάξεις στην Παραδοσιακή Έρευνα Αγοράς Δημογραφικά Στοιχεία Στην παραδοσιακή έρευνα μπορούν να αντληθούν πληροφορίες για την κοινωνική τάξη μέσα από τις ερωτήσεις που αφορούν στα δημογραφικά στοιχεία 33

34 Στη σύγχρονη έρευνα στοιχεία για την κοινωνική τάξη αντλούνται από το ψηφιακό αποτύπωμα του καταναλωτή: – Cookies – Σελίδες Κοινωνικής Δικτύωσης Facebook, Instagram – Λογαριασμοί σε ηλεκτρονικά καταστήματα Amazon, E-bay Κοινωνικές Τάξεις & Σύγχρονη Έρευνα

35 Διαδικασία: – Καθαρισμός Δεδομένων – Αποθήκη δεδομένων – Σχετικά Δεδομένα – Εξόρυξη Δεδομένων – Αποτίμηση & Αναπαράσταση Νανόπουλος & Μανωλόπουλος Εξόρυξη Δεδομένων (Data Mining)

Μάθημα: Συμπεριφορά Καταναλωτή, Ενότητα # 5: Κουλτούρα & Κοινωνικές Τάξεις Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων Τέλος Ενότητας # 5