ΠΑΤΡΑ,2012 Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΕΛΙΚΗ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΟ ΑΡΝΑΚΙ ΠΟΥ ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΦΑΓΗΤΟ. ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΜΑΡΙΑ-ΕΛΕΝΗ(Α.Μ.:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο ΟΛΟΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΦΑΡΟΣ Του Φρανσίσκο Κούνα Εάν έρθεις στο σπίτι μου, από το παράθυρο της κρεβατοκάμαράς μου θα δεις τη θάλασσα, την παραλία και πολλές.
Advertisements

ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΥΟ ΔΟΝΤΙΟΥ ΠΙΚΙ - ΠΙΚΙ.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Α’ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΝΗΠΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ 01/10/ /01/2013 Φοιτήτρια Σηφάκη Ελένη επόπτρια καθηγήτρια:Τσαούλα Κων/να.
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
H Αιμιλία πήγε στο σχολείο ενώ δεν αισθανόταν πολύ καλά
ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
Ποίημα στον Φίλο Jorge Luis Borges Κλικ για το επόμενο.
Όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους
Ένα πολύ ενδιαφέρον έργο.
Επειδή έπρεπε να περιμένει πολλές ώρες, αποφάσισε να αγοράσει ένα βιβλίο για να περάσει η ώρα. Αγόρασε επίσης κι ένα πακέτο μπισκότα.
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
"13 ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ"
Έχεις δύο επιλογές! από το
Η γειτονιά που γέμισε ήχους
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
Εισαγωγή στο σενάριο   Τι είναι το σενάριο. Α. H τέχνη του να σκέφτεσαι σε εικόνες. -Προ-σχεδιο της τελικής ταινίας Β.Στο σενάριο δεν μπορείς να περιγράψεις.
Βρεφική Ηλικία E- portofolio. Εν δράση Είμαι η φοιτήτρια Βαιοπούλου Ευαγγελία- Ευσταθία και πραγματοποίησα την πρακτική μου άσκηση στον χώρο του παιδικού.
Ας μιλήσουμε για τη φιλία!!!
Γινόμαστε, μικροί ερευνητές...
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
Σχολικοσ εκφοβισμοσ ...Και άλλα ερωτήματα που βασανίζουν τα παιδιά που είναι θύματα εκφοβισμού... Θα μου κάνουν κακό ή απλά το κάνουν για να περάσει η.
Ένα παραμύθι κατά του σχολικού εκφοβισμού
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Σεμπάστιαν Πίλαρτζικ Θάνος Κανέλλος Τζαβέλας Νέστορας
ΠΑΡΑΜΥΘΟΣΑΛΑΤΑ Δήμητρα Γαλάνη Αθηνά Κυριάκου.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ : ΣΚΙΆ Αγραφιώτη Δήμητρα Διαμαντάκη Μυρτώ Κλαίρ Σταύρου Κατερίνα.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
Ο ΦΑΡΟΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΣΕ ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ: Hλεκτρικά κυκλώματα Γουργιώτου Ευθυμία Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε Πανεπιστήμιο Κρήτης.
«Η ιστορία μιας μαύρης γάτας» 2 ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού Συνεργάστηκαν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης: Ξένια-Βερονίκη Μπέσα Κλεβίσα Κέρτσι Γεωργία.
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
Εργασία στο μάθημα : Η λογοτεχνία στο νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαρία (Α.Μ.4395) Σιούρτου Νικολέτα-Αντιγόνη (Α.Μ.4474) Δεκέμβριος 2011.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Τα μουσικά φθογγόσημα (τέταρτα-όγδοα-μισό) Τάξη: Γ’ Δημοτικού Ανδρέας Σκιαδάς.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Συνέντευξη με νήπια.
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
ΨΥΛΛΑ ΟΥΡΑΝΙΑ 4497 ΕΞΑΜΗΝΟ ΄Ζ ΜΑΘΗΜΑ: Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: κ. ΠΟΛΙΤΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΥΛΑΚΟΥ E’2 16/19/15.
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Η ιστορία της Κοκκινοσκουφίτσας
Μάθημα 8ο Ζητήματα γραφής και επιμέλειας κειμένου-εργασίας
Η Κοκκινοσκουφίτσα.
Επειδή έπρεπε να περιμένει πολλές ώρες, αποφάσισε να αγοράσει ένα βιβλίο για να περάσει η ώρα. Αγόρασε επίσης κι ένα πακέτο μπισκότα.
Επειδή έπρεπε να περιμένει πολλές ώρες, αποφάσισε να αγοράσει ένα βιβλίο για να περάσει η ώρα. Αγόρασε επίσης κι ένα πακέτο μπισκότα.
Επειδή έπρεπε να περιμένει πολλές ώρες, αποφάσισε να αγοράσει ένα βιβλίο για να περάσει η ώρα. Αγόρασε επίσης κι ένα πακέτο μπισκότα.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Επειδή έπρεπε να περιμένει πολλές ώρες, αποφάσισε να αγοράσει ένα βιβλίο για να περάσει η ώρα. Αγόρασε επίσης κι ένα πακέτο μπισκότα.
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΤΡΑ,2012 Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΕΛΙΚΗ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΟ ΑΡΝΑΚΙ ΠΟΥ ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΦΑΓΗΤΟ. ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΜΑΡΙΑ-ΕΛΕΝΗ(Α.Μ.: 4390) ΝΙΚΟΛΑΡΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ (Α.Μ.: 4448) ΔΙΔΑΣΚΩΝ: κος ΠΟΛΙΤΗΣ

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΕΑ Στο νηπιαγωγείο που διαδραματίζεται το παρακάτω πρόγραμμα, κάθε Τρίτη, έχει οριστεί η ημέρα της ανάγνωσης ενός παραμυθιού. Αξιοσημείωτο είναι ότι από την αρχή της σχολικής χρονιάς έχουν διαβαστεί πάρα πολλά παραμύθια, ανάμεσα στα οποία: Η Κοκκινοσκουφίτσα, Ο Πέτρος και ο λύκος, Τα 3 γουρουνάκια, Ο λύκος και τα 7 κατσικάκια και πολλά άλλα. Ωστόσο παρατηρούμε, ότι όλα αυτά τα παραμύθια έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό. Μιλούν όλα για την «κακή» πλευρά του λύκου. Για τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει στους συμπρωταγωνιστές του. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, να περάσει στη συνείδηση των παιδιών η αντίληψη ότι ο λύκος είναι κακός και κάνει πάντα άσχημα πράγματα. Δεν είναι λίγες οι φορές μάλιστα που ακόμα και οι γονείς, προκειμένου να φάει το παιδί το φαγητό του, τού λένε: «φάε το φαγητό σου, γιατί θα έρθει ο κακός ο λύκος και θα φάει εσένα». Με το παραμύθι που επιλέξαμε να διαβάσουμε στα παιδιά σήμερα: Το αρνάκι που ήρθε για φαγητό, των Smallman Sreve και Dreidemy Joelle σε μετάφραση της Ρώσση-Πέτσιου Ελένης, έχουμε σκοπό, να ανατρέψουμε αυτή την αντίληψη που κυριαρχεί μέχρι σήμερα και να τους δείξουμε ότι ο λύκος έχει και «καλή» πλευρά!

ΣΤΟΧΟΙ Με αφετηρία μια λογοτεχνική εμπειρία να μεταβούν τα παιδιά σε μια άλλη λογοτεχνική εμπειρία. Να ανατρέψουμε το στερεότυπο του «κακού λύκου». Πιο συγκεκριμένα, μέσα από το ποίημα της 2 ης δραστηριότητας, στοχεύουμε στο να κάνουμε τα παιδιά να δουν την «καλή» πλευρά του λύκου και να πάψουν να τον φοβούνται.

ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ (1/3) Τα παιδιά καθημερινά έρχονται σε επαφή με τα βιβλία, γεγονός το οποίο φαίνεται και από την ασχολία τους μαζί τους, είτε στην ελεύθερη τους ώρα, είτε μετά το φαγητό και το διάλειμμα. Αξιοσημείωτο είναι ότι στο νηπιαγωγείο λειτουργεί και «δανειστική» βιβλιοθήκη. Επίσης, όπως αναφέραμε και πριν, στο νηπιαγωγείο που θα διεξαχθούν οι παρακάτω δραστηριότητες υπάρχει η γωνιά της ανάγνωσης. Κάθε Τρίτη, σε αυτή τη γωνιά γίνεται η ανάγνωση ενός παραμυθιού.

ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ (2/3) Η έναρξη της ανάγνωσης του παραμυθιού υποδηλώνεται με τον ήχο ενός μουσικού οργάνου και στη συνέχεια με τους παρακάτω στίχους: «Αρακάς, φακή, ρεβύθι, ξεκινά το παραμύθι. Καρότο, μπάμια και φασόλι, ακούστε το, παιδιά μου, όλοι!!» Μουσικό όργανο

ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ (3/3) Η λήξη της ανάγνωσης του παραμυθιού υποδηλώνεται με τους παρακάτω στίχους: «Ντομάτα και κολοκυθάκι, τέλος το παραμυθάκι. Μελιτζάνα και κουκί, και ζήσανε καλά αυτοί!»

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ Μια μέρα ήταν ένας λύκος πολύ πεινασμένος. Είχε όρεξη να φάει αρνί, αλλά μη έχοντας κάτι άλλο στο σπίτι, αποφάσισε να φάει χορτόσουπα. Πριν καλά καλά καθίσει στο τραπέζι για να φάει τη χορτόσουπα του, τού χτύπησε την πόρτα ένα αρνάκι, το οποίο ζητούσε στέγη και φαγητό. Ο λύκος το καλοδέχτηκε έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού του να το φάει. Την ώρα λοιπόν, που ήταν έτοιμος να φάει το αρνάκι, παρατήρησε ότι ήταν παγωμένο και είχε άδειο στομάχι. Γι’ αυτό και δεν το έφαγε, καθώς σιχαινόταν το κατεψυγμένο κρέας και θα βαρυστομάχιαζε. Έτσι, αποφάσισε πρώτα να το ταΐσει και μετά να το φάει. Όμως, το αρνάκι, μόλις έφαγε, το έπιασε λόξυγκας και ο λύκος φοβήθηκε να το φάει, επειδή πίστευε ότι θα τον πιάσει και αυτόν. Έτσι, στην προσπάθειά του να σταματήσει το λόξυγκα, χτύπησε το αρνάκι στην πλάτη με αποτέλεσμα αυτός να σταματήσει και εκείνο να αποκοιμηθεί στην αγκαλιά του. Τότε, ο λύκος ορεγόταν το αρνάκι, αλλά εξαιτίας της σφιχτής, γεμάτης αγάπη αγκαλιάς που του έδωσε το αρνί, το αγάπησε και εκείνος με τη σειρά του, και αποφάσισε προκειμένου να μην το φάει, να το διώξει από το σπίτι. Έτσι, το αρνάκι βρέθηκε στο δρόμο, μες το κρύο. Όμως, ο λύκος σκεφτόταν συνέχεια πως περνά το αρνάκι και έκρινε σωστό να ψάξει να το βρει και να το φέρει πίσω. Μάταιος κόπος όμως, καθώς όσο και αν έψαξε, δεν το βρήκε πουθενά. Γυρίζοντας στενοχωρημένος στο σπίτι, τον περίμενε μια έκπληξη!! Το αρνάκι ήταν δίπλα στη φωτιά και τον περίμενε!!! Ο λύκος χάρηκε πάρα πολύ που ξαναείδε το αρνάκι και αποφάσισε να του κάνει το τραπέζι. Το φαγητό; Χορτόσουπα, το αγαπημένο φαγητό του λύκου!!

1 Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ «ΟΙ ΣΚΙΣΜΕΝΕΣ ΚΑΡΤΕΣ» Βρισκόμαστε στη γωνιά της ανάγνωσης. Αφού διαβάσουμε ολόκληρο το παραμύθι στα παιδιά, το χωρίζουμε σε σκηνές, που η καθεμία σκηνή απεικονίζεται σε μορφή κάρτας. Στη συνέχεια, σκίζουμε την πρώτη κάρτα στα δύο και μοιράζουμε το πρώτο σκισμένο κομμάτι σε ένα παιδί και το δεύτερο σκισμένο κομμάτι σε ένα άλλο παιδί. Με τον ίδιο τρόπο, σκίζουμε και μοιράζουμε τις επόμενες κάρτες στα υπόλοιπα παιδιά. Σημειώνουμε ότι οι σκισμένες κάρτες μοιράζονται ανακατεμένες. Μετά από αυτό, βάζουμε ένα ρυθμικό κομμάτι να παίζει για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Κατά τη διάρκεια αυτού, καλούμε τα παιδιά με το πρώτο μισό της εκάστοτε κάρτας, να αναζητήσουν το ζευγάρι τους, δηλαδή τα παιδιά που έχουν το δεύτερο μισό της ίδιας κάρτας, και αντίστροφα, προκειμένου να συμπληρωθεί η εικόνα. Έπειτα, σταματάμε τη μουσική και καλούμε τα ζευγάρια να πιαστούν χέρι-χέρι, να ενώσουν τα κομμάτια και να μας δείξουν ολοκληρωμένη την εικόνα που απεικονίζεται στην κάρτα.

2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ «ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΕ ΧΡΟΝΙΚΗ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ» Ως επέκταση της 1 ης δραστηριότητας, χωρίζουμε τα παιδιά σε τόσες ομάδες όσες και οι κάρτες. Στη συνέχεια, μπερδεύουμε τις κάρτες και ζητάμε από την κάθε ομάδα, αφού τις περιγράψει, να τις τοποθετήσει στη σωστή σειρά. Τέλος, αφού τοποθετηθούν σωστά, ζητάμε από ένα παιδάκι να μας αφηγηθεί ξανά την ιστορία, βασιζόμενο στις κάρτες.

3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ «ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΠΟΙΗΜΑ ΣΤΟ ΛΥΚΟ» Έχοντας διαβάσει το παραμύθι στα παιδιά, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι το αρνάκι και ο λύκος έγιναν φίλοι. Το αρνάκι για να ευχαριστήσει το λύκο που δεν το έφαγε, θέλησε να του γράψει ένα ποίημα. Το πρόβλημα του όμως, είναι ότι δεν έχει έμπνευση και δε ξέρει τι να του γράψει!! Έπειτα, καλούμε τα παιδιά να λύσουν το πρόβλημα του αρνιού και να γράψουν ένα ποίημα για λογαριασμό του, το οποίο βέβαια καταγράφεται από εμάς.

3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ «ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΟΙΗΜΑ» Για παράδειγμα: «Λύκε, λύκε σ’ αγαπώ, και βαθιά σ’ ευχαριστώ, που έχεις γίνει φιλαράκι, με μένα το μικρό αρνάκι!!»

4Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ «ΑΛΛΑΓΗ ΤΕΛΟΥΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ» Ξαναδιαβάζουμε στα παιδιά το παραμύθι και σταματάμε στο σημείο που ο λύκος διώχνει το αρνάκι από το σπίτι, προκειμένου να μην το φάει. Στη συνέχεια, συνειδητοποιεί ότι του λείπει το αρνάκι και ψάχνει να το βρει. Έπειτα, καλούμε τα παιδιά να αλλάξουν το τέλος της ιστορίας μας. Πιο συγκεκριμένα, πώς πιστεύουν πως έδρασε ο λύκος στην προσπάθειά του να βρει το αρνάκι; Που ήταν τελικά το αρνάκι; Το βρήκε; Τι έγινε μετά; Στη συνέχεια, καταγράφουμε τις προτάσεις τους και μαζί με τα παιδιά δίνουμε ένα διαφορετικό τέλος στο παραμύθι.

ΠΙΘΑΝΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ (1/2) Θα μπορούσαμε να παίξουμε με τους ήχους παράλληλα με το κείμενο. Διαβάζοντας δηλαδή το κείμενο, τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες συμμετέχουν στην ανάγνωση του κειμένου, αναπαριστώντας με τις φωνές τους τα σημεία που αναφέρονται στο: τοκ-τοκ της πόρτας, στο χικ-χικ του λόξυγκα, στο ματς του φιλιού, στο μπαμ από το κλείσιμο της πόρτας, στο γουρ-γουρ από την κοιλιά που γουργούριζε και σε διάφορα άλλα.

ΠΙΘΑΝΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ (2/2) Θα μπορούσαμε να κάνουμε κουκλοθέατρο με τους δύο πρωταγωνιστές μας και τους χαρακτηριστικούς διαλόγους τους: Αρνάκι: -- Μποώ να πεάθω; Λύκος: -- Ναι, χρυσό μου, πέρασε μέσα. Ήρθες στην κατάλληλη στιγμή για φαγητό. [….] Λύκος: -- ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ!! Είμαι ένας μεγάλος, κακός λύκος και εσύ είσαι… κρεατόσουπα! Αρνάκι: -- Κρεατό-θουπα! […] Αρνάκι: -- Ύκε; Ύκε, μποώ να μπω; Λύκος: -- ΛΑ ΛΑ ΛΑ ΛΑ ΛΑ ….. […] Λύκος:-- Ε…ε…τότε μήπως θα ’θέλες να μείνεις εδώ… μαζί μου; Αρνάκι: -- Δε με φαθ. Ύκε, έτσι; Λύκος: -- ΘΕΟΣ ΦΥΛΑΞΟΙ!!! […]

ΣΧΟΛΙΑ-ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ- ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ Oι στόχοι μας επιτεύχθηκαν, καθώς τα παιδιά έμαθαν να βλέπουν με μια διαφορετική ματιά το λύκο. Επίσης, διαπιστώσαμε ότι το παραμύθι μας έχει και ένα βαθύτερο νόημα- που έγινε αντιληπτό από τα παιδιά-, αφού τα συναισθήματα που εγείρει (αγάπη, νοσταλγία, συμπόνια) οδηγούν τα παιδιά να βλέπουν με διαφορετικό τρόπο τον συνάνθρωπό τους.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!!