Μια ενδεικτική χρήση του Multilog στη Βιολογία.  Το H 2 O 2 είναι τοξικό για τους περισσότερους οργανισμούς.  Μπορεί να καταστρέψει ενζυματικά πολλούς.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΡΑΣΗ ΕΝΖΥΜΩΝ – ΜΕΤΟΥΣΙΩΣΗ ΠΡΩΤΕΪΝΩΝ
Advertisements

ΙΔΑΝΙΚΑ ΑΕΡΙΑ Νόμοι.
Χημεία Β΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Θετικής Κατεύθυνσης
Χημική Ισορροπία.
Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μιας αντίδρασης
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Γ΄ Θετικής Κατεύθυνσης
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές  Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med  Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Γ΄ Γυμνασίου ΤΟ ΚΡΑΣΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΕΡΟ.
Μεταφορά αντιδραστηρίου στην επιφάνεια εργασίας Tο παράθυρο της εφαρμογής έχει την παρακάτω μορφή στο εικονικό εργαστήριο Vlab Εισαγωγή υαλικών στην επιφάνεια.
Γ΄ Θετικής Κατεύθυνσης
TEST ΑΈΡΙΑ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
« ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΥΓΧΡΟΝΙΚΗΣ ΛΗΨΗΣ ΚΑΙ
Η ΕΞΑΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Είναι σύνηθες το φαινόμενο σε κάποια σημεία των εγκαταστάσεων των κεντρικών θερμάνσεων να συσσωρεύεται αέρας. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΑΝΤΑΚΗΣ.
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές ΑσκήσειςΧημείας B΄Λυκείου (κατεύθυνσης) Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
Αλλάζοντας τη θέση χημικής ισορροπίας σε διαλύματα σόδας και γαλαζόπετρας Νίκη Σπάρταλη, Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτου και Ρομπέρτος Αλεξιάδης ΕΚΦΕ Χανίων
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΣΤΑΘΕΡΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ
ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ, ΟΞΕΑ, ΒΑΣΕΙΣ, pH. ΟΓΚΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΞΙΚΟΥ ΟΞΕΟΣ
Υπολογισμός μέσης & στιγμιαίας
Περί ρυθμιστικών διαλυμάτων
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Β΄ Λυκείου Επίδραση θερμοκρασίας και συγκέντρωσης.
Ιονική ισχύς Η ιονική ισχύς, Ι, ενός διαλύματος δίνεται σαν το ημιάθροισμα του γινομένου της συγκέντρωσης καθενός συστατικού του διαλύματος πολλαπλασιασμένης.
2.6.2 Φυσικές σταθερές των χημικών ουσιών. Τρόποι με τους οποίους μπορούμε να διαπιστώσουμε αν ένα δείγμα υλικού αποτελείται από μία μόνο ουσία ή είναι.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μίας αντίδρασης
Παράγοντες που επηρεάζουν την θέση της χημικής ισορροπίας.
Η συγκέντρωση ή μοριακότητα κατ’ όγκο (c) εκφράζει τον αριθμό των moles της διαλυμένης ουσίας σε 1L διαλύματος.
ΜΑΘΗΜΑ: ΒΙΟΛΟΓΙΑ Μύκητες και αλκοολική ζύμωση Η . Γαβρίλης
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Χημεία Α΄Λυκείου 4ο κεφάλαιο Περιεκτικότητες διαλυμάτων Αραίωση
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
3. ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΩΝ
Γ.Ζ.Καπελώνης ΕΚΦΕ Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ Το «σενάριο» Αφού ολοκληρώσουμε τη διδασκαλία στο κεφάλαιο 3 οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν την εργαστηριακή άσκηση «Προσδιορισμός.
«Εν Χημικόν ωρολόγιον» Το χημικό ρολόι Β ΛΥΚΕΙΟΥ-ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΧΗΜΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ Η. Γαβρίλης.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Β΄ Λυκείου Επίδραση καταλυτών στην ταχύτητα αντίδρασης.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Aπομόνωση DNA από φυτικά κύτταρα Επιμέλεια: Καπασά Μαρία Βιολόγος, MSc, PhD.
ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Υπεύθυνος: Ι. Θεοχαρόπουλος Ταχύτητα Αντίδρασης - Παράγοντες που την επηρεάζουν Εισηγητής:Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Συνεργάτης.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Γ΄ Λυκείου Θετικής Κατεύθυνσης ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ.
Χημική Κινητική. Μελετώνται.. η ταχύτητα των χημικών αντιδράσεων οι παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα χημικής αντίδρασης ο μηχανισμός της αντίδρασης.
Σ ύστημα Σ υγχρονικής Λ ήψης και Α πεικόνισης (Microcomputer Based Labs)
ΕΝΖΥΜΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΟΞΥΓΑΛΑΚΤΙΚΗΣ ΖΥΜΩΣΗΣ Εργαστήριο Χημείας & Τεχνολογίας Τροφίμων - Άσκηση 8η.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικές Αντιδράσεις Παρασκευή διαλύματος γνωστής Συγκέντρωσης Αραίωση διαλύματος Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός.
«Συστήματα συγχρονικής λήψης και απεικόνισης (MBL‐Microcomputer Based Laboratories) στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών» Επιμέλεια: Βασίλης Τζιώτης, Φυσικός.
Μέτρηση pH διαλυμάτων οξέων και βάσεων Βαθμονόμηση pH-μέτρου

Χημεία Β΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Θετικής Κατεύθυνσης
ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΟΡΙΣΜΟΣ
Τριβή ολίσθησης με τη χρήση του Multilog
Άσκηση 4 Πηγή ενέργειας για τη μυϊκή σύσπαση.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ POWERPOINT
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ - ΑΓΩΓΙΜΟΤΗΤΑ
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
11/12/20171 ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ.
Άσκηση 4 Πηγή ενέργειας για τη μυϊκή σύσπαση.
Διάφορες συσκευές. Συσκευή αυτόματης μέτρησης Τ.Κ.Ε. (ταχύτητα καθίζησης ερυθρών) Η μέτρηση της ΤΚΕ γίνεται με τη βοήθεια ηλεκτρονικού μηχανήματος, με.
4. Πολαρογραφία-2 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ ΙΙΙ 4. Πολαρογραφία-2.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΝΟΜΩΝ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
Η ΕΞΑΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Είναι σύνηθες το φαινόμενο σε κάποια σημεία των εγκαταστάσεων των κεντρικών θερμάνσεων να συσσωρεύεται αέρας. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΑΝΤΑΚΗΣ.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ (Κ)ΚΕΦ.3: 3.3 ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ Σε 500 mL διαλύματος HCl 1M θερμοκρασίας 25.
Παραγωγή βιο υδρογόνου
Άσκηση 4 Πηγή ενέργειας για τη μυϊκή σύσπαση.
Χημική Κινητική. Μελετώνται.. η ταχύτητα των χημικών αντιδράσεων οι παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα χημικής αντίδρασης ο μηχανισμός της αντίδρασης.
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΧΗΜΙΚΩΝ ΔΙΕΡΓΑΣΙΩΝ ΙΙ
ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ. Μονόδρομη αντίδραση: 1.Είναι η αντίδραση που γίνεται προς μια μόνο κατεύθυνση. 2.Μετά το τέλος ένα τουλάχιστον από τα αντιδρώντα σώματα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μια ενδεικτική χρήση του Multilog στη Βιολογία

 Το H 2 O 2 είναι τοξικό για τους περισσότερους οργανισμούς.  Μπορεί να καταστρέψει ενζυματικά πολλούς ιστούς.  Το H 2 O 2 μετατρέπεται σε H 2 O και O 2 σύμφωνα με την αντίδραση: 2 H 2 O 2 -> H 2 O + O 2 Τα ενζυμα που βοηθούν στην κατάλυση αυτής της αντίδρασης είναι η καταλάση στους ζωϊκους οργανισμούς και η υπεροξειδάση στους φυτικούς.  Η φυσική λειτουργία του ενζύμου αυτού είναι να αποτρέπει την συσσώρευση του υπεροξειδίου του υδρογόνου στον οργανισμό, καθώς μπορεί να προκαλέσει βλάβες στους ιστούς. Το υπεροξείδιο του υδρογόνου σχηματίζεται στον οργανισμό κατά τη διάρκεια αντιδράσεων οξείδωσης στις οποίες συμμετέχει το Ο 2­.  Έτσι η καταλάση είναι άφθονη σε ιστούς πολλών οργανισμών: μικροοργανισμών, ζώων και φυτών. 2 ΕΚΦΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 2012

 2 γυάλινα μπουκάλια 10 ml  2 ελαστικό πώματα – ένα για το κάθε μπουκάλι  Μια πλαστική σύριγγα 2 ml  2 βελόνες σύριγγας Νο 23 (μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και μικρότερης διάμετρου)  μικρούς ελαστικούς σωλήνες  Διάλυμα Η 2 Ο 2 3%  1 gr ξηρή ζύμη  2 αισθητήρες πίεσης  MultiLog 3 ΕΚΦΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 2012

 Συνδέστε το MultiLog στη σειριακή θύρα του υπολογιστή.  Συνδέστε τους αισθητήρες πίεσης στις θύρες Ι/Ο1 και Ι/Ο2 του MultiLog.  Συναρμολογείστε τη συσκευή όπως φαίνεται στην εικόνα παρακάτω.  Ανοίξτε το MultiLog. Ρυθμίστε το MultiLog όπως περιγράφηκε πιο πάνω. Μπορείτε να ρυθμίσετε το MultiLog, είτε χρησιμοποιώντας το πληκτρολόγιό του, είτε χρησιμοποιώντας τον Πίνακα Ελέγχου (Control Panel) από το μενού Καταγραφέας (Logger) του λογισμικού DB-Lab. 4 ΕΚΦΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 2012

5

Μικρός ελαστικός σωλήνας 6 ΕΚΦΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 2012

 Γυρίστε αρχικά την τρίοδη βάνα ώστε να επικοινωνει το δοχείο με τον ατμοσφαιρικό αέρα και τον αισθητήρα. Τότε ο καταγραφέας πρέπει να δείχνει την ατμοσφαιρική πίεση.  Τρυπήστε και το άλλο πώμα με τη δεύτερη βελόνα. Σ’ αυτό το πώμα θα συνδέσουμε αργότερα την πλαστική σύριγγα που θα περιέχει διάλυμα Η 2 Ο 2 3%.  7 ΕΚΦΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 2012

 Από τον ΠΙΝΑΚΑ ΕΛΕΓΧΟΥ κάνουμε τις εξής ρυθμίσεις:  Είσοδος 1 (Input 1): Αισθητήρας πίεσης  Είσοδος 2 (Input 2): Αισθητήρας πίεσης  Ρυθμός (Rate): 1/sec  Δείγματα (Samples): ΕΚΦΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 2012

 Ζυγίστε 1 gr ξηράς ζύμης. Διαλύστε το σε 50 ml νερό. Αναμείξτε το καλά ώστε να προκύψει ένα ομογενές διάλυμα.  Γεμίστε την πλαστική σύριγγα με 2 ml διαλύματος Η 2 Ο 2 3%.  Σημειώστε δύο μπουκάλια με τους αριθμούς 1 και 2.  Προσθέστε στο μπουκάλι 1 – 8 ml νερό και 2 ml διαλύματος Η 2 Ο 2 3%.  Προσθέστε στο μπουκάλι 2 – 4 ml νερό και 4 ml από το διάλυμα της ζύμης. Ανακινείστε το διάλυμα ελαφρά.  Κλείστε καλά τα μπουκάλια με τα ελαστικά πώματα.  Συνδέστε στο μπουκάλι 2, τη σύριγγα που είναι γεμάτη με το διάλυμα Η 2 Ο 2 3%, μέσω της επιπλέον βελόνας που έχετε περάσει μέσα από το πώμα.  Ανοίξτε το MultiLog πατώντας το πλήκτρο Run/Stop από το πληκτρολόγιό του. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε το λογισμικό DB-Lab: επιλέξτε Λήψη Δεδομένων (Run) από τον Πίνακα Ελέγχου (Control Panel) ή το εικονίδιο Λήψη Δεδομένων (Run) από την αριστερή γραμμή εργαλείων.  Παρακολουθήστε το επίπεδο της πίεσης όπως καταγράφεται στην οθόνη του υπολογιστή. 9 ΕΚΦΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 2012

 Ανοίξτε τις βαλβίδες που είναι προσαρτημένες στα δύο μπουκάλια, μέχρι να επιτευχθεί ατμοσφαιρική πίεση (περίπου 1000 mbar) στο καθένα απ’ αυτά.  Εγχύστε το διάλυμα Η 2 Ο 2 στο μπουκάλι 2 και αμέσως κλείστε τις βαλβίδες και στα δύο μπουκάλια, ώστε να σταματήσει η ροή του αέρα σ’ αυτά.  Παρακολουθήστε τις αλλαγές της πίεσης, όπως καταγράφονται στην οθόνη του υπολογιστή  *Μπορείτε να τοποθετήσετε τις φιάλες σε μαγνητικό αναδευτήρα για καλή ανάμειξη.  *Αν δεν έχετε δεύτερο αισθητήρα πίεσης επαναλάβατε την πειραματική διαδικασία ξεχωριστά για κάθε φιάλη οπότε και θα πάρετε τις δύο καμπύλες ξεχωριστά. 10 ΕΚΦΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 2012

 Αποθηκεύστε τις καμπύλες πίεσης.  Σημειώστε με τα βελάκια (Δείκτες) ένα τμήμα της καμπύλης πίεσης περ. από sec.  Για να υπολογίσετε την ταχύτητα της αντίδρασης από το μενού Ανάλυση επιλέξτε Γραμμική παλινδρόμηση.  Η κλίση της γραμμής παλινδρόμησης αποτελεί τον καθαρό ρυθμό αντίδρασης.  Μπορείτε να επιλέξετε και άλλα τμήματα ώστε να δείτε πώς μεταβάλλεται ο ρυθμός αυτός. 11 ΕΚΦΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 2012

12 ΕΚΦΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 2012

 Αν δεν διαθέτετε δύο αισθητήρες πίεσης: Για να πάρετε τις δύο καμπύλες στο ίδιο διάγραμμα αντιγράψτε και επικολλείστε την καμπύλη από το διάλυμα-μάρτυρα (φιάλη 1) στην καμπύλη της φιάλης 2 (ή αντιστρόφως).  Το πείραμα μπορεί να πετύχει και με φιάλη μεγαλύτερου όγκου, π.χ. 25 mL.  Προσέχουμε ώστε να μην αυξηθεί υπερβολικά η πίεση στη φιάλη 2. Πίεση πάνω από mbar π.χ. είναι αρκετή για να εκτινάξει το πώμα.  Προσέχουμε να συγκρατούμε το έμβολο της σύριγγας στη θέση του ή το στερεώνουμε κατάλληλα (π.χ ανοίγοντας μια μικρή τρύπα και εισάγοντας κατάλληλα ένα μικρό πείρο). 13 ΕΚΦΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 2012

1. Ποια είναι η διακύμανση της πίεσης σε σχέση με τη διάσπαση του Η 2 Ο 2 ; 2. Συγκρίνετε τις μεταβολές της πίεσης στα δύο μπουκάλια: Παρατηρείτε αλλαγές της πίεσης στα μπουκάλια 1 και 2; Εξηγείστε τη διαφορά. 3. Ποιο από τα μπουκάλια είναι ο μάρτυρας; Εξηγείστε. 4. Γιατί χρειάζεται ο μάρτυρας σ’ αυτό το πείραμα; 5. Ποιο είναι το αποτέλεσμα της προσθήκης του διαλύματος της Ζύμης στο μπουκάλι; 6. Γιατί έχει μεγάλη σημασία να περιέχεται καταλάση στα κύτταρα; 7. Αναφέρατε μερικούς παράγοντες που επηρεάζουν τη δράση της καταλάσης. 8. Ποιό συστατικό της Ζύμης είναι υπεύθυνο για το παρατηρούμενο φαινόμενο; Πως μπορείτε να το αποδείξετε; 9. Ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα προσθήκης αυξανομένων ποσοτήτων Ζύμης, στο ρυθμό της αντίδρασης; 10. Ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα της αύξησης της θερμοκρασίας στα μπουκάλια κατά τη διάρκεια του πειράματος, στο ρυθμό της διάσπασης του Η 2 Ο 2 ; 14 ΕΚΦΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 2012

1. Προσθέστε αυξανόμενη ποσότητα ζύμης στο μίγμα της αντίδρασης και παρακολουθήστε πως εξελίσσεται η αντίδραση σε κάθε περίπτωση. 2. Υπολογίστε το ρυθμό της αντίδρασης που προκύπτει σε κάθε περίπτωση. 3. Συγκρίνετε τη δράση της καταλάσης της ζύμης με αυτή από άλλους οργανισμούς (συκώτι από μοσχάρι ή κοτόπουλο, λειωμένες πατάτες). 4. Αλλάξτε τη συγκέντρωση του Η 2 Ο 2 στο μίγμα της αντίδρασης. Συγκρίνετε το αποτέλεσμα που έχουν στο ρυθμό της αντίδρασης οι συγκεντρώσεις των αντιδραστηρίων με αυτή του καταλύτη. 5. Παρακολουθήστε τις αλλαγές της θερμοκρασίας που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της αντίδρασης. Εκτιμήστε την επίδραση της θερμοκρασίας στο ρυθμό διάσπασης του Η 2 Ο Ξεκινήστε ταυτόχρονα 3 πειραματικά συστήματα: το ένα θα αποτελεί το μάρτυρα, ένα δεύτερο με ιστό που περιέχει καταλάση και ένα τρίτο με ένα χημικό καταλύτη. 7. Υπολογίστε την ποσότητα της καταλάσης σε διαφορετικούς ιστούς, συγκρίνοντας το αποτέλεσμά τους μ’ αυτό της καταλάσης του εμπορίου 15 ΕΚΦΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 2012

 Εγχειρίδιο χρήσης MULTILOG της Fourier Education.  Διάφορες Ιστοσελίδες. ΕΚΦΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΕΚΦΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ