Βιολογική Μηχανική Εργονομία (E) Ενότητα 11: Καθιστή θέση Δωροθέα Μακρυγιάννη Pt MSc Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διατροφή Ενότητα 17: Γάλα, γαλακτοκομικά προϊόντα και αβγά Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Advertisements

Μέρος Β’. 2 Η ΠΕ Τμήμα των Αναλυτικών Προγραμμάτων των Σχολείων.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Περιβαλλοντικό ζήτημα και οικολογικό κίνημα ΜΑΘΗΜΑ 6.
Κοσμητολογία ΙΙΙ (Θ) Ενότητα 2: Κραγιόν (Ι) Δρ. Αθανασία Βαρβαρέσου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κοσμητολογίας Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
1 Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Ελλάδα. 2 ΠΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Σύνδεση περιβάλλοντος και εκπαίδευσης 1913…καθιερώνεται με νόμο η σύνδεση περιβάλλοντος και.
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ) Ενότητα 9 : Μέτρηση φαινολικών στο κρασί Δρ. Βασίλης Ντουρτόγλου Τμήμα Οινολογίας & Τεχνολογίας Ποτών Ανοικτά.
Αιματολογία ΙΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Μυελοϋπερπλαστικά νοσήματα (β΄μέρος) Αναστάσιος Κριεμπάρδης Τμήμα Ιατρικών εργαστηρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Ενζυμική Αποτρίχωση (Ε) Ενότητα 1: Εισαγωγή Κατερίνα Δηλαβέρη, Ειδικό Τεχνικό Εργαστηριακό Προσωπικό Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 6: Οι βάσεις της Ομαδικής Συμπεριφοράς Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 7: Βιταμίνες Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Νοσηλευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του.
Διεθνείς Συστήματα Κρατήσεων στον Τουρισμό Ενότητα 4: Διεθνή Συστήματα Κρατήσεων (Global Distribution Systems,G.D.S.) Δρ.Βασιλική Κατσώνη, Επίκουρος Καθηγήτρια.
1 ΕΚΠΟΝΗΣΗ - ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
Νοσηλευτική Ψυχικής Υγείας Νευρολογική Νοσηλευτική Ενότητα 2.2: Η εφαρμογή της αξίας του σεβασμού - της ελευθερίας - της δικαιοσύνης στην φροντίδα του.
Κοστολόγηση Ενότητα 2: Δομή επιχειρήσεων γραφικών τεχνών και χαρακτηριστικά σύγχρονων τεχνολογιών Δρ. Αναστάσιος Ε. Πολίτης, Αναπληρωτής Καθηγητής Τεχνολογία.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 10: Μεταβολισμός των θρεπτικών συστατικών Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 19: Είδη διαιτών Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 11: Μάλαξη και ειδικές τεχνικές Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο.
Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 9: Μάλαξη στον αθλητισμό Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ) Ενότητα 09: Η Μακροχρόνια Φροντίδα Υγείας στην Ελλάδα: Το θεσμικό πλαίσιο Γιώργος Πιερράκος Τμήμα Διοίκησης.
Μάθημα: Οικονομική Του Περιβάλλοντος & Των Φυσικών Πόρων Διδάσκων: Dr. Ευτύχιος Σαρτζετάκης Δημήτρης Σακκουλίδης – Φωτεινή Σαμαρά Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ.
Βιοστατιστική (Θ) Ενότητα 6: Έλεγχοι υποθέσεων - Διαστήματα εμπιστοσύνης Δρ.Ευσταθία Παπαγεωργίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά.
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ) Ενότητα 4: Θεματική Πρόσβαση: Προβληματισμοί και προσδιορισμός των εννοιών Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας.
Πρόσθετες Ύλες Ενότητα 6: Ουσίες ρύθμισης Οσμής - Γεύσης Αναστασία Κανέλλου, Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο.
Πρόσθετες Ύλες Ενότητα 2: Χρωστικές πρόσθετες ύλες τροφίμων Αναστασία Κανέλλου, Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το.
Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 1: Απλός και σύνθετος τόκος και Εισαγωγή στο EXCEL Εργαστήριο 1 ης Εβδομάδας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.
Εκτυπωτικά Υποστρώματα (Θ) Ενότητα 5.2: Yδατογράφημα Βασιλική Μπέλεση Επίκ. Καθηγήτρια Τμήμα Γραφιστικής Κατεύθυνση Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών Ανοικτά.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 4.6: Χορός και Εικονογραφημένο Βιβλίο Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Ενότητα 5 : Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ « Περιβαλλοντικά Προβλήματα & Δίκαιο» ΜΑΘΗΜΑ 9.
Εφαρμογές Στατιστικής στην Τεχνολογία Τροφίμων (Θ) Ενότητα 2: Πληθυσμός και δείγμα - Δειγματοληπτικές μέθοδοι και δειγματοληπτικό σφάλμα Δρ.Ευσταθία Παπαγεωργίου,
Διατροφή Ενότητα 19: Λίπη, έλαια, λαχανικά και πατάτες Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Διαχείριση Έργων & Εργοταξίων Ενότητα 8β: Μηχανήματα τεχνικών έργων (ΜΤΕ) – Ανάλυση IΙΙ Βασίλειος Μούσας Τμήμα πολιτικών Μηχανικών ΤΕ και Μηχανικών Τοπογραφίας.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 2: Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 4: Ο Ρόλος του Μάνατζερ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.
Περιβαλλοντικές Επιδράσεις στην Αισθητική Ενότητα 5: Άλλες ουσίες από το περιβάλλον που έχουν βλαπτική επίδραση στο δέρμα και στην υγεία Δρ. Ευαγγελία.
Διατροφή Ενότητα 13: Yπέρβαρος / παχυσαρκία & απώλεια βάρους Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικών Εργαστήρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Αιματολογία ΙΙΙ (Ε) Ενότητα 5: Αιμόσταση - Προαναλυτική φάση Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια.
Κοινωνική Εργασία στην υγεία και ψυχική υγεία Ενότητα 3: Ψυχιατρικός ιδρυματισμός και ιδρυματική κακοποίηση Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος Καθηγητής.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 1: Γιατί τρεφόμαστε Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το.
Κοινωνική Εργασία στην υγεία και ψυχική υγεία Ενότητα 13: Διασφάλιση – Βελτίωση της ποιότητας υπηρεσιών ψυχικής υγείας Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ) Ενότητα 4: Κατ’ οίκον Φροντίδα: Βασικές αρχές λειτουργίας Γιώργος Πιερράκος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Οδοντική μορφολογία Ενότητα 11: Πρώτος γομφίος κάτω γνάθου Αριστείδης Γαλιατσάτος DDs, Dr Dent. Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΙ Αθήνας Τμήμα Οδοντικής Τεχνολογίας.
Ενόργανη Χημική Ανάλυση (Θ) Ενότητα 4: Εισαγωγή στις μεθόδους χρωματογραφίας Δρ. Αρχοντούλα Χατζηλαζάρου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ενόργανης Ανάλυσης και.
Κοινωνική Εργασία στην υγεία και ψυχική υγεία Ενότητα 2: Ο αποϊδρυματισμός και η ανάπτυξη της κοινοτικής φροντίδας Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος.
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 5: Συσκευασία καλλυντικών προϊόντων Δρ. Αθανασία Βαρβαρέσου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κοσμητολογίας Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο Ενότητα 7: Εικαστικές παρεμβάσεις σπουδαστών σε χώρους μνήμης – β’ μέρος Φρύνη Μουζακίτου Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής,
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Α. Μαρτίνης.
Περιβαλλοντικές Επιδράσεις στην Αισθητική Ενότητα 8: Αισθητική αντιμετώπιση Δρ. Ευαγγελία Πρωτόπαπα, Καθηγήτρια Φαρμακοποιός - Αισθητικός Τμήμα Αισθητικής.
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος Ενότητα 17: Ραδιοσυχνότητες Ευθυμία Μικελάτου Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας.
Διαδικτυακές συναλλαγές στον Τουρισμό (e-tourism) (Θ) Ενότητα 10: e-marketing και τουρισμός Δρ.Βασιλική Κατσώνη, Επίκουρος Καθηγήτρια ΤΕΙ Αθήνας Τμήμα.
Τεχνική Ψιμυθίωσης Θεαμάτων Ενότητα 11: Κλασικό Μακιγιάζ Μικελάτου Ευθυμία Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά.
Προδιαγραφές Ανοιχτών Ακαδημαϊκών Μαθημάτων Ομάδα ανάπτυξης Ανοιχτών Ακαδημαϊκών Μαθημάτων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 14: Διατροφικά συμπληρώματα Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία & Διδακτική της Πληροφορικής Ενότητα 4: Εποπτικά Μέσα & Νέες Τεχνολογίες Διδακτικές προσεγγίσεις στην Πληροφορική Κλειώ Σγουροπούλου.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων - E Ενότητα 3: Παραδείγματα και εφαρμογές συστημάτων Δήμος Πανταζής Dr, MSc, Αγρ.Τοπ.Μηχ.
Νομοθεσία /Δεοντολογία Νοσηλευτικού Επαγγέλματος Ενότητα 10: Νοσηλευτική Νομοθεσία Ευγενία Βλάχου, Ελένη Ευαγγέλου Τμήμα Νοσηλευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 10: leasing Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons.
Διασφάλιση ποιότητας Ενότητα 1: Γενικές αρχές Ιωάννης Τσάκνης, Καθηγητής Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο.
Τεχνική Ψιμυθίωσης Θεαμάτων Ενότητα 1: Αρχαίο αιγυπτιακό μακιγιάζ Ευθυμία Μικελάτου Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 11: Οργανωσιακή αλλαγή Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
Κοινωνική Εργασία με Παιδιά και Εφήβους Ενότητα 11: Παιδική κακοποίηση Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ανοικτά.
Ενζυμική Αποτρίχωση (Θ) Ενότητα 4: Απαραίτητες προϋποθέσεις για τη μόνιμη αποτρίχωση Δρ. Ευαγγελία Πρωτόπαπα, Καθηγήτρια Φαρμακοποιός - Αισθητικός Τμήμα.
Βάδιση 1/2 Η βάδιση είναι στοχευμένη μεταβολή της ισορροπίας του σώματος κατά την οποία μετακινούνται τα κάτω άκρα υποστηρίζοντας το βάρος του σώματος.
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 13: Αυχενική μοίρα – Εφαρμογές
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 6: Κάτω άκρο - Εφαρμογές
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 12: Πρόσωπο – Εφαρμογές
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων - E
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βιολογική Μηχανική Εργονομία (E) Ενότητα 11: Καθιστή θέση Δωροθέα Μακρυγιάννη Pt MSc Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Συνθήκες Εργασίας Η ατμόσφαιρα ασφάλειας, που δομείται στην κοινωνία για τις συνθήκες εργασίας με σκοπό την πρόληψη, βασίζεται στην εφαρμογή των παρακάτω παραγόντων:  Σχεδιασμός ασφαλούς περιβάλλοντος εργασίας.  Αποφυγή κινδύνου χωρίς ουσιαστικό λόγο.  Διατήρηση καθαρής και οργανωμένης της περιοχής.  Εμπλοκή των εργαζομένων στην ασφάλεια του χώρου.  Επισήμανση προβλημάτων ασφάλειας.  Οδηγίες για την εργασία. 1

Συνθήκες Καθημερινότητας  Συντήρηση και ανανέωση του εξοπλισμού.  Εκτίμηση για το «πώς» εργάζεται κάθε άτομο.  Έμφαση στα συνηθέστερα και κυριότερα προβλήματα.  Επανεκτίμηση της διαδικασίας με στόχο την ασφάλεια.  Η καθημερινότητα του ατόμου, πλην της επαγγελματικής απασχόλησης, έχει πλήθος δραστηριοτήτων, που εξελίσσονται σε καθιστή θέση:  μετακίνηση,  ψυχαγωγία,  χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή. 2

Μυοσκελετικά Προβλήματα 3  Το άτομο χρειάζεται να δραστηριοποιείται εντός των ορίων των φυσιολογικών λειτουργιών του σώματός του προκειμένου να προλαμβάνονται οι επιβαρύνσεις, που θα μπορούσαν να προκαλέσουν μυοσκελετικά προβλήματα.  Η επανάληψη συγκεκριμένης δραστηριότητας και η υιοθέτηση συγκεκριμένων θέσεων χωρίς ικανοποιητικό ζωτικό χώρο οδηγούν σε σύνδρομα υπέρχρησης και κοστίζουν υπέρογκο αριθμό εργατο- ωρών με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Καθημερινότητα  Οργανώνοντας τον εξοπλισμό και την δραστηριότητα στην εργασία του, το άτομο χρειάζεται να φροντίζει και για την οργάνωση των δραστηριοτήτων του τον υπόλοιπο χρόνο εκτός εργασίας. 4 healthfavo.com Καθιστή θέση

Θέσεις Επιβάρυνσης 5  Θέσεις καθημερινές, αλλά μη αποδεκτες, λόγω φορτίσεων. nycstructuralintegration.com

Φυσιολογικά Κυρτώματα 6  Στην καθιστή θέση φαίνεται καλό να έχει το άτομο τον κορμό του με φυσιολογικά κυρτώματα, σε μέση θέση (ενεργητική καθιστή θέση).  Η θέση αυτή, όμως, δεν μπορεί να διατηρηθεί περισσότερο από μερικά λεπτά της ώρας( συχνά μόνο 1-2 λεπτά).  Γρήγορα έρχεται κούραση, ενόχληση, δυσφορία.  Σε μια τέτοια καθιστή θέση η τροχιά στην άρθρωση του ισχίου είναι μόνο 60 μοίρες.  Οι υπόλοιπες 30 μοίρες προέρχονται από την οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης, με την οπίσθια κλίση της λεκάνης.

Ανθρωπομετρία 7 ergonomics4schools.com  Τα ανθρωπομετρικά στοιχεία που απαιτούνται και χρησιμοποιούνται στον εργονομικό σχεδιασμό των καθισμάτων.

Κάθισμα Εργασίας 8 acmandal.com Η καθιστή θέση, το κάθισμα εργασίας, πρέπει να μπορεί να υποστηρίζει τη πολυπλοκότητα της εργασίας, τη φυσική και την νοητική της διάσταση.

Όρθια-Καθιστή Θέση 9 Ευθειασμός οσφυϊκής μοίρας από καθιστή θέση. bodyzone.com

Κλίση Λεκάνης 10  Η οσφυϊκή μοίρα γίνεται επίπεδη.  Έρχεται η λεκάνη σε οπίσθια κλίση  Διατείνονται οι εκτείνοντες της οσφυϊκής μοίρας της σπονδυλικής στήλης. chiro.org

Κορμός 11  Εάν κανείς γύρει εμπρός επάνω στο γραφείο, γίνεται επιπλέον 40 έως 50 μοίρες κάμψη στην οσφυϊκή μοίρα. Κάθε σπονδυλική στήλη σε τέτοια συνθήκη υφίσταται διάταση και έξτρα φόρτιση. breathing.com

Σπονδυλική Στήλη 12  Η συνολική κάμψη στην σπονδυλική στήλη προκαλεί επιβάρυνση σε όλες τις δομές της.

Αυχενική Μοίρα 13 pt.mahidol.ac.th  Συχνή καθημερινή δραστηριότητα. Είτε σε καθιστή, είτε σε όρθια θέση, η επιβάρυνση για την αυχενική μοίρα της σπονδυλικής στήλης είναι μεγάλη. trulybuddhist.com

Στόχος Καθίσματος  Στην καθιστή θέση το άτομο πρέπει να είναι προστατευμένο από μηχανικές επιβαρύνσεις και να έχει άνεση κατά την εκτέλεση των δραστηριοτήτων του. 14  Στην καθιστή θέση το άτομο δεν παραμένει ακίνητο αλλά κάνει κινήσεις, για παράδειγμα στα χέρια, και άλλες μικροκινήσεις, που δεν αξιολογούμε.  Το κάθισμα πρέπει να μπορεί να υποστηρίξει κάθε κίνηση (μακρό- ή μικρό –), που εκτελεί το άτομο, εξασφαλίζοντας άνεση, επάρκεια για τον τελικό στόχο και ισορροπία γύρω από μια «σταθερή» βάση.

Εργονομική Εφαρμογή 15 buzzle.com Σημεία τα οποία χρειάζεται να ρυθμιστούν κατάλληλα, ώστε να μειωθούν οι επιβαρύνσεις στους ιστούς λόγω της διάρκειας της υιοθέτησης της συγκεκριμένης θέσης.

Λεκάνη 16  Το ύψος του καθίσματος, σε σχέση με το ύψος της επιφάνειας εργασίας, δρουν καθοριστικά για την θέση της λεκάνης και επομένως της οσφυϊκής μοίρας της σπονδυλικής στήλης. bodyzone.com

Διάφραγμα yogaback.com 17  Η ενεργοποίηση του εγκάρσιου κοιλιακού μυός και του διαφράγματος συγχρόνως,κατά την εισπνοή, ελαττώνει την πίεση στην σπονδυλική στήλη, που προκαλεί η κλασσική διαφραγματική αναπνοή. Διάφραγμα Κατάλληλα ενεργοποιημένοι κοιλιακοί μύες. 2. Χαλαροί κοιλιακοί

Εργασία από Καθιστή Θέση 18  Τα φορτία αναφέρονται σε θέση που διατηρείται επί λεπτά της ώρας.  Εάν πρόκειται για διαχείριση βάρους, στην καθιστή θέση η επιβάρυνση είναι υπολογίσιμη, επομένως προτείνεται καλύτερα η όρθια στάση. Χαλαρή θέση προς τα πίσω Διαχείριση βάρους Πληκτρολόγηση Γράψιμο

Όρθια Θέση 19  Αρκετές δραστηριότητες γίνονται σε όρθια θέση, ώστε να υπάρχει δυνατότητα τροποποίησης της θέσης που υιοθετεί το άτομο και επομένως ανακούφιση των μυοσκελετικών δομών, που δέχονται τα φορτία.

Εργονομική Προσαρμογή 20 training.itcilo.it

Μεσοσπονδύλιος δίσκος 21 Ύπτια κατάκλιση Όρθια θέση Καθιστή θέση Όρθια θέση,κορμός εμπρός Καθιστή θέση,κορμός εμπρός Πλάγια κατάκλιση Διαφορετικές θέσεις : Πίεση μεσοσπονδύλιου δίσκου μεταξύ τρίτου και τέταρτου οσφυϊκού σπονδύλου. media.dentalcare.com

Κορμός/Φορτία  Η διαφορετική θέση του κορμού επηρεάζει:  Την θέση της λεκάνης,  Την γωνία στην άρθρωση του ισχίου,  Τα φορτία στους μεσοσπονδυλίους δίσκους,  Όταν ο κορμός γέρνει εμπρός, η φόρτιση είναι σχεδόν διπλάσια από ότι στην όρθια θέση Ο 100 Ο 90 Ο 80 Ο 100%105%115%140%190% mypremiertherapy.com

Σωστό - Λάθος 1/2 23 tipsiam.com Λάθος Αποδεκτή θέση

Θέση Οδηγού 24 liz.mommyslittlecorner.com ΣωστόΛάθος ΑΝΑΚΛΙΣΗ: Θέση μικρότερης φόρτισης ergonomics4schools.com “Hip point drawing”, από Malyszkz διαθέσιμο ως κοινό κτήμαHip point drawingMalyszkz

Άρθρωση Ισχίων 25 croydonpgmc.co.uk nadachair.com.au Χειρότερη θέση Η κάμψη στα ισχία και ο κορμός καθορίζουν την θέση της λεκάνης, την επιβάρυνση στην οσφυϊκή μοίρα. Αποδεκτή θέση- υποστήριξη

Ανάκλιση Καθίσματος 26 nathan-lee.com  Πρόταση για θέση μικρότερης φόρτισης (1,2,3,4,5).  Ο συνδυασμός με δυνατότητα ανάκλισης του καθίσματος θα ελάττωνε περισσότερο τα φορτία στην οσφυϊκή μοίρα. “Ergonomic workstation”, από Maxxl2 διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0 DEErgonomic workstationMaxxl2CC BY-SA 3.0 DE

Εργονομικό Κάθισμα 27 Πρόταση για θέση μικρότερης φόρτισης. Η δυνατότητα ελεύθερης κίνησης ελαττώνει περισσότερο την επιβάρυνση στις δομές που φορτίζονται. knoll.com

Χρήση Υπολογιστή 28 mydr.com.au : Κατάλληλο κάθισμα με ρύθμιση πλάτης και επιφάνειας καθίσματος και ώστε ο κορμός και τα κάτω άκρα να προστατεύονται 6-7: κατάλληλο ύψος επιφάνειας εργασίας για αγκώνα και καρπό. 8-9: ρύθμιση οθόνης 10 : υποστήριξη των εγγράφων.

Σωστό – Λάθος 2/2 29 training.itcilo.it

Σκοπός 30 Σκοπός της εργονομικής πρότασης είναι η άνεση του ατόμου να συμβαδίζει με την πραγματική προστασία των ιστών από τις φορτίσεις, να μην είναι απλώς φαινομενική Από pixabay.com διαθέσιμο με άδεια CC0 1.0pixabay.com CC0 1.0

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Δωροθέα Μακρυγιάννη Δωροθέα Μακρυγιάννη. «Βιολογική μηχανική – Εργονομία (Ε). Ενότητα 11: Καθιστή θέση. Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.ocp.teiath.gr

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. χωρίς σήμανσηΣυνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.